reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti

Autor: František Matějka | Publikováno: 5.5.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Informaci o etnické příslušnosti považuji za soukromou věc každého jen do doby, než něco spáchá. Jakmile se dopustí zločinu, mají ostatní právo o něm vědět vše. Prioritou nesmí být ochrana pachatele, ale ostatních před ním. Jenže stát přestal skrze své orgány evidovat a rozlišovat mezi etnickou příslušností pachatelů trestné činnosti. Jsem přesvědčen, že to byla chyba – resp. vědomý úmysl zkreslit realitu stejně, jako zcela neobjektivně klesl počet trestných činů tím, že politici zvedli hranici vzniklé škody pro přestupek.

Současná společnost si v mnoha oblastech na humanismus jen hraje. Hraje si na skvělé a prospěšné soužití příslušníků různých etnik, které má všechny na všech stranách snad neuvěřitelně obohatit. Za tím účelem přišli političtí multikulturalisté a rádoby ochránci lidských práv, kteří se bohužel soustředí hlavně na ochranu lidských práv těch, kteří po právech ostatních šlapou, s řadou opatření. Jejich cílem je ale jen zamlžit pravý stav. Dnes už nemáme sebemenší šanci oficiálně zjistit řadu podle mě velmi důležitých údajů, které by lidem ve společnosti umožnily mít přehled o skutečné realitě a zároveň poskytly dostatek informací k tomu, aby nemuseli žít v politicky korektní lži multikulturalismu.

Současné pojetí soužití ve společnosti, které nám cpou horem dolem jako jediné možné a osvícené, s sebou přináší řadu problémů. Od naprosté nekompatibility životních hodnot a postojů, přes zcela odlišný přístup ke každodenním povinnostem (kdy přehled mnohých se zúžil jen na mnohdy pregnantní znalost jejich práv), až po kriminalitu. Jediné, co se můžeme dozvědět o pachateli v okamžiku jeho selhání je, že je to prý také člověk. Člověk jako ostatní - jako lidé, kteří druhým nic neprovedli.

V průběhu doby vypracovala řada vědců z celého světa nezávisle na sobě různé odborné studie, ve kterých se po provedených výzkumech zabývali porovnáním mentálních schopností lidí v závislosti na genetických předpokladech, vztažených k etnické příslušnosti. Tyto studie byly ihned cupovány ochránci lidských pseudopráv. Kdyby se ještě upalovalo či přibíjelo na kříž, dost možná by tak ti vědci skončili. Přitom úrověň inteligence jedince je mnohdy jednou z příčin jeho sklonu k páchání různých druhů trestné činnosti.

 

iq_mapa_sveta.PNG

 

 

Jsem přesvědčen, že v okamžiku spáchání zločinu pachatel ztrácí nárok na řadu práv, která byla do toho okamžiku nedotknutelná. Podle mého přesvědčení jsou to zejména práva na jakékoli informace o jeho osobě, včetně jeho etnické příslušnosti, případně dosavadních trestů a důvodů jejich udělení, ale i náboženského vyznání. V kontextu předchozího odstavce a při zohlednění skutečnosti, že k páchání násilné trestné činnosti či krádeží se uchylují většinou pachatelé s nižší inteligencí, bychom alespoň měli objektivní informace o tom, jak na tom s tím multikulturalistickým soužitím obecně opravdu jsme. Problém, je že takové informace se prostě těm nahoře nehodí do krámu. Ono by se totiž náhle projevilo, že o rasismus, kterým značkují každého, kdo tlak na soužití mnohdy protichůdných kultur a zvyků nesdílí, vlastně nejde. On ten rádoby rasismus totiž nakonec nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti, ale prostě jen v chování příslušníků jednotlivých etnik a v důsledcích jejich činů, přičemž kumulace některých zločinů je v kontextu kulturních nebo náboženských pohledů na svět u pachatelů jedněm zkrátka bližší a jiným ne.

Přeji si proto, aby se informace o etnické příslušnosti pachatelů zločinů stala jednou ze standardních veřejných informací pro občany. Ti totiž ze svých zdaněných peněz nesou náklady na trestní řízení, na soud nebo na vězení, případně náklady za újmu obětí, když na to pachatelé nemají - což zpravidla nemají. Občané proto podle mě mají právo o pachatelích zločinů, kteří upřeli a pošlapali práva svým obětem, vědět úplně všechno. Ostatně jsem přesvědčen, že na příslušnost k určitému etniku by měli být lidé sami hrdí. Nebo snad existuje nějaký dovůd, proč ne? Pokud ano, tak ať si to vyřídí především sami mezi sebou a nezatěžují s tím ostatní. Řada problémů ve společnosti by tím zmizela přirozenou cestou.

reklama
2724 čtenářů | 31 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(D.P., 5.5.2011 1:12:40)
Odpovědět
Čína, Korea, Japonsko, Vietnam. Lze-li tuto mapku brát vážně, už mě nepřekvapuje, proč jsou děti Vietnamců v našich třídách premianty.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(D.P., 5.5.2011 1:13:16)
Odpovědět
A v porovnání s našimi sousedy jsou na tom lépe Němci, Rakušané i Poláci.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(D.P., 5.5.2011 1:14:22)
Odpovědět
Ale kdo ví. Třeba je to ve skutečnosti úplně jinak.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Mox;, 5.5.2011 11:09:37)
Odpovědět
Moze byt kludne este horsie. Pretoze u nas mame 500 000 cigansku mensinu. Tam to lezie v priemere rychlo dolu. Dalej hodne ludi vypadlo na zapad.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Ka, 5.5.2011 6:52:31)
Odpovědět
Dobrý článek. Např. poslední oficiální statistika o romské kriminalitě byla vyhotovena asi v r. 1987 - byla 7x větší než u zbytku naší populace. Nyní to bude mnohem horší (údajně při 3% Romů v ČR je asi polovina vězňů romská). Proč se tím také nezabývají i to státem placení obhájci (spíše neobhájci) lidských práv?
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Sulla, 5.5.2011 15:26:54)
Odpovědět
Havel hned na počátku 90.let zakázal statistickou evidenci cikánské kriminality i pro výzkumné účely.Věc se řeší odhadem - počet vězňů na patře věznice( minus běloši, vietnamci a další) násobeno počet pater násobeno počtem věznic.tím se zhruba dojde k % podílů cikánů na výkonu trestu a trestné činnosti.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(felix.julec, 5.5.2011 7:19:50)
Odpovědět
ABYCHOM PŘIŠLI K TOMUTO ZJIŠTĚNÍ,NEBYLO SNAD TŘEBA ČEKAT DO NAPSÁNÍ tohoto článku p.Matějkou.Tohle by se mělo natlouct do hlav Kocábů a jim pod.Myslím,při jejich inteligenci a vzdělání že to ví.Živnost však je živnost.I prostitutka zpočátku ví,že to čím se živí není správné.Ale za ty peníze neber to.Pak už si zvykne a bere to jako každé jiné zaměstnání..
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Jahoda, 5.5.2011 9:00:43)
Odpovědět
nízké IQ v rovníkové Africe mě nepřekvapuje.
Zato se ale ptám,proč není to nejvyšší v Izraeli?
Vzhledem ko tomu,že ten národ má přes 160 NC za vědu mě to připadá,že ta mapa není v pořádku.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Mox, 5.5.2011 11:14:43)
Odpovědět
Priemer. Vedec tam neni kazdy. Vedcov su stovky a maju sakra financovany vyzkum. Tu (CR a SR) aby vedec neco dosiahol sa musi pekne dlho doprosovat. Grant mozno dostane ak sa to bude dat v buducnosti predat. Inak dostane drobecky zo stolu. A je to o penezich a investicich do veci ktore priamo nejde predat...
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(CA, 6.5.2011 22:05:04)
Odpovědět
Ten národ ale dostává Nobelovky hlavně u své americké diaspory. V Izraeli to tak horké není. V Izraeli spíše žijí Židé trochu "horšího" druhu - z Asie a Afriky. Přirozeně vysoce inteligentních eurožidů je tam méně než v USA.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(orel, 5.5.2011 12:56:09)
Odpovědět
Jednak tam nejsou jenom Židi, ale i Arabové. Krom toho různé skupiny Židů bezpochyby mají různé IQ.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Jahoda, 5.5.2011 13:07:49)
Odpovědět
židi mají IQ větší.
Arabové na rozdíl od jejich 160 NC mají pouze 2 NC .
Jednu za literaturu a druhou dostal Jásir Arafat za Mír.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Jahoda, 5.5.2011 14:14:40)
Odpovědět
oprava:
Židi
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Kalous, 5.5.2011 15:34:06)
Odpovědět
Černoši mají také 2 NC za mír, Nelson Mandela a Barack Obama.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Jahoda, 6.5.2011 16:32:29)
Odpovědět
ten Nelson Mandela,který nechal upalovat lidi s hořící pneumatikou na krku?
A Jásir Arafat zase tvrdil,že puška je jediný prostředek k dialogu .
...A já chci také Nobelovu Cenu za Mír,tedy ne,že by mě na ni nějak záleželo,je to ceké fraška a politická komedie tahleta NC za mír,ale tech milión dolarů by se hodil.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Kalous, 5.5.2011 15:39:39)
Odpovědět
Už v nadpisu je vidět že pan Brožek je omezenec, protože podobné názory jak Češi mají i Moravané a Slezané. A to jsou historické národy, které uznával i císař pán - na rozdíl od ci.kánů, kteří jsou pouze etnikum (např. nikdy neměli své území ani žádný státní útvar..)
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Otto, 5.5.2011 21:31:42)
Odpovědět
Májí ty testy IQ špatně nastavené, vzhledem k tomu, že veškeré vynálezy současné doby a vědecký pokrok jsou dílem bílého člověka, a vzhledem k tomu že na obr. ztmavla Čína, kde sami nic nevymyslí, jsou takové testy neprůkazné. Je dobře si zjistit kdo se měřením testů IQ začal zabývat a trochu by to vyjasnilo uvedený nesoulad.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Josef Brožek, 5.5.2011 9:04:43)
Odpovědět
Definice českého rasismu
1) Český rasista je přesvědčen o svém slovanském původu a to často i přes to, že jeho rod zde není déle než většina rodů zde žijících Romů
2) Český rasista je přesvědčen, že například pokud mu černoši nevadí, tak přeci nemůže být rasista, když nemá rád „jen“ Romy
3) Český rasista je ochoten obhajovat mašírování fašistů, zvláště, když je pochod protiromský
4) Český rasista je ochoten uznat, že někteří Romové možná nejsou tak špatní-(odvolává se sarkasticky pouze na jednotky procent), ale to mu nebrání v tom, aby o Romech stále mluvil jako o určité skupině „jiných“ lidí.
5) Český rasista se domnívá, že jestliže neexistuje pojem romská rasa, nemůže být za nenávist k Romům považován za rasistu
6) Český rasista vysvětluje svou rasistickou nenávist vůči Romům jako následek „špatných zkušeností s tímto etnikem“
7) Český rasista je přesvědčen, že Romové by se měli vrátit tam, odkud přišli. On sám však neví odkud pochází a rozhodně o návratu například do Mongolska neuvažuje.
8) Český rasista se považuje za vlastence, je hrdý na to, že je Čech. Pro Česko však nikdy nic vyjímečného neučinil a kdyby se narodil například na Islandu, byl by hrdý na to, že je z Islandu, protože se tam přeci narodil…
9) Český rasista dělí kriminalitu na romskou a neromskou, je pro něho důležité znát etnickou příslušnost pachatele, aby v případě romského viníka mu odpadl pocit, že příslušník jeho národa něco spáchal
10) Český rasista vytváří pojem „romská otázka“ tím, že dělí Čechy na Romy a neromy. Jediným řešení Romské otázky se tak stává likvidace onoho českého rasisty..
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(děd, 5.5.2011 9:30:47)
Odpovědět
Dodatek :
11. Český rasista by chtěl být chtěl být ochraňován státem jako cikán !
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(cook, 5.5.2011 10:33:48)
Odpovědět
Pane Brožek souvislé dějiny na našem území začínají kolem roku 530. Na Moravě vzniká zhruba v roce 830 první stát ve střední a východní Evropě.K pokřtění prvních českých knížat dochází v roce 845.První doložený vévoda Čechů Bořivoj vladne někdy mezi lety 874-891.Stát v plném slova smyslu buduje Boleslav I.kolem roku 950 začíná v zemi stavět správní hrady a kostely.Královský titul byl dočasně propujčen Vratislavu II v roce 1085.Dědičnost královské hodnosti byla zaručena Zlatou bulou sicilskou v roce 1212.A co je nejdůležitější,v tuto dobu zde ještě nebyl žádný výskyt cigánského etnika.
A že vlastenec pro vlast nic neudělal?Většina z nás státu platí daně a to je o 100 % více než většina Vámi zmiňovaného etnika(čest výjímkám),jenž spíše parazitují na dávkách.Velká část nás ještě povinně sloužila určitou dobu v armádě.Mnoho z nás v době živelných pohrom přispělo nějak k obnově po těchto katastrofách.A na druhou stranu se zdrželo rabování.Většina z nás se nedopouští trestné činnosti a snaží se žít podle platných zákonů této země.A to je i zároveň odpověď na Váš bod č.10.To dělení na rómy a nerómy je věc tzv,pozitivní diskriminace.Protože co je pozitivní dikriminace?Je to jen a pouze diskriminace a protěžování určité skupiny a jejich nadřazenosti zákonům jenž platí pro většinu obyvatelstva.A to pak nese určité důsledky.Nech platí pravidla pro všechny.A pak bude odděleno zrno od plev.Komu se tu nebude líbit může kočovat.Evropa je zatím ještě otevřená.A může hledat zem kde budou létat pečení holuby přímo do huby.A já mu jen popřeju šťasnou cestu.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Hrdy rasista, 5.5.2011 11:17:31)
Odpovědět
No vida, cize ten cesky rasizmus je v pohode. Preco to vlastne niekto riesi.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(anonym, 5.5.2011 12:40:30)
Odpovědět
co je to Rom nevím, pokud by to měl být multikulturní název pro cikána, či v hantecu pro morgoše tomu bych rozuměl. Jinak celá Vaše obhajoba tohoto etnika, které slovo práce nezná a nebo je považuje za sprosté je značně slabomyslná a postavená na hlavu. Celý problém je v tom, že cikáni jsou líní, nevzdělaní a hloupí, jediné co umějí dokonale je parazitovat na sociálním systému, krást , loupit a v poslední době i zneužívat bílé děti a znásilńovat bílé ženy. Rovněž mají vysoké povědomí o svých právech na bezpracný a zahálčivý život, který z jejich pohledu má být financován z práce gadžů, pokud se týká povinností, ty se jich netýkají. Vřele Vám doporučuji nastěhovat si pár těchto Vámi obhajovaných cikánů k sobě a po měsíčním soužití s nimi se s námi podělit o svoje zážitky, nepochybuji, že by Vás to významně multikulturně obohatilo a rozhodně by Vás přešly ony , Vámi zde uváděné kecy o diskriminaci cikánů.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Kalous, 5.5.2011 15:43:55)
Odpovědět
Již v nadpisu je vidět že pan Brožek je asi omezenec, neboť podobné názory jak Češi mají i Moravané a Slezané. A to jsou historické národy které uznával i císař pán - na rozdíl od přivandrovalého etnika (není národ, nikdy nemělo svoje území ani státní útvar). Jinak asi každý soudný člověk ví, že jsme sice většinou Slované, ale se směsí zejména po Keltech a Germánech. A to má na něco vliv?
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Jan Novák, 5.5.2011 17:41:49)
Odpovědět
Český rasista považuje takového pisatele za idiota. Když bude Brožkova partnerka přepadena a okradena cikány, když bude mít Brožek poplivané dveře od cikánů,a v bytě, kde bydlí jeho chráněnci bude do noci randál, nevím, jest-li takovou slátaninu by ještě napsal. Ale blbost lidská je neomezená.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Táňa, 5.5.2011 19:06:50)
Odpovědět
Společnost má ráda nějaké politicky korektní teze, které se pořád omílají dokolečka. Někteří jim dokonce i věří, ale ostatní věří spíš vlastní zkušenosti. Za socializmu se také pořád něco omílalo o přátelství našeho lidu s lidem např. z Angoly a Kuby, o revanšistech, šovinistech, apod. Teď, co jsme v EU, se zase omílají politicky korektní kecy, co chce slyšet EU.Hlavně se na tom živí a přiživuje plno různých neupotřebitelných vysokoškoláků z všelijakých humanitních studií. Ten, kdo prožil dětství v lokalitě, kde žilo plno Romů, ví svoje
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Šoumen, 5.5.2011 18:39:06)
Odpovědět
Proč pane Brožku píšete o rasizmu, cikání jsou stejná rasa jako my všichni ostatní a to indoevropská. Cikáni jsou jenom menšina, takže radši pište o menšizmu, nebo o šikaně, ale rasizmus, je něco čemu asi vy nerozumíte, nebo ani nechcete vědět co to je. Je jasné že vaši kamarádi jsou Uhl a Kocáb, ale ani jeden s nimi nechtěl nikdy bydlet pohromadě, byť i jenom na chvíli. Kocáb se vymlouval na Internet a Uhl jenom blábolí spoza své vily. Zkuste s nimi chvíli bydlet. Až vám vykradou byt, nebo znásilní manželku, nebo dceru, nebo nedej bože někoho z vás zkopou do kulata, že budete nadosmrti mrzák, tak pak nebudete psát takové nesmysly. Rasizmus je jenom výmysl cikánů, tedy ani né jejich. Jenom to někde od multikulti slyšeli, tak to používají. Protože to bychom museli být rasisty i my bílí k sobě.
Není to rasizmus, ale jen nesnášenlivost většiny k tomu, jak se chová tato menšina, která se vůbec nechce adaptovat na naše podmínky, protože vzhledem k tomu, co jim stát cpe za peníze a nakupuje jim různé věci z našich daní, je pro ně pohodlnější mluvit o rasizmu. V Británii, nebo v Kanadě, tam je poznali a Kanada radši zavedla víza, Jsou to jenom líné vši, s nataženou rukou. Všechna svá práva znají dopodrobna, ale povinnosti vůči těm, kteří je živí, a to my všichni z daní, žádné nemají, živí se jenom tím proklamovaným rasizmem.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(ajojaj, 5.5.2011 18:00:24)
Odpovědět
Řešení problémů je jednoduché akorát realizace pokulhává. Pořádný žalář, aby se tam už nikdo nechtěl podruhé vrátit (ani na zimu)žádné dlouhodobé sociální dávky a spravedlivé soudy. Každý bude mít možnost volby. Buď bude řádným pracujícím člověkem, nebo pojde hlady. Jenomže to by tady nesměl být Kocourkov.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Šoumen, 5.5.2011 18:19:18)
Odpovědět
Cikán, který ukradne na dráze měděné kabely, které zabezpečují trať a i závory, by měl být potrestán za pokus o vraždu, protože při nezavření závor někdo třeba pod ten vlak vjede a skončí to vždy smrtí. Chce to taky jeden z odstrašujících exemplárních a médii podporovaných rozsudků, jako byla kauza z Vítkova. Jenže to by asi byl podle multikulti fanatiků opravdu "rasizmus".
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(ejka, 5.5.2011 18:59:13)
Odpovědět
Malá oprava: kdokoli ukradne.... Nebudu řešit barvu pleti, ani procento pachatelů bílých, či jiných. Opakuji KDOKOLI UKRADNE. Jinak plný souhlas.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Šoumen, 6.5.2011 9:40:04)
Odpovědět
Máte pravdu, chyba ve výrazivu.
Re: Rádoby rasismus nemá kořeny v nesnášenlivosti kvůli barvě pleti
(Samuel Vitovsky, 5.5.2011 21:30:57)
Odpovědět
Autor píše o dvou věcech, u kterých si nejsem jistý, zda je správné je dávat na stejnou úroveň.

1. Je špatné, že existují tlaky, které brání výsledky některých výzkumů zveřejňovat, popřípadě výzkumy vůbec provádět.
2. O pachateli trestného činu by se měly zveřejňovat i údaje o jeho původu a kulturním zázemí.

Domnívám se, že jakákoliv informace má dvě vlastnosti. Za prvé pravdivost, za druhé relevanci. Pokud někdo brání zkoumat určité jevy, je to stoprocentně špatně. Jde o odpor k poznání, o zamlčování PRAVDY, o brzdu ve vývoji, o cenzuru, o vytváření atmosféry strachu. V tom s autorem absolutně souhlasím.

Ovšem pravidla, která brání zveřejňovat osobní údaje o pachatelích, určitou logiku mají. Nejde přece JENOM o "práva" pachatele. Ty ať opravdu vezme čert. Jde o to, že spáchaný čin nemusí s těmi informacemi vůbec souviset. A jejich zveřejnění tedy odvádí pozornost jinam, než kde by měla být... Nevhodně prezentovaná informace o původu pachatele může v vytvářet nenávist mezi lidmi.
V žádném případě se nepřikláním k jakékoliv formě cenzury. Spíš zodpovědnosti a určité "informační či argumentační kvalitě". Tedy nesklouzávat k povrchnostem.