reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi

Autor: Redakce | Publikováno: 10.5.2011 | Rubrika: ShortNews
Ilustrace

Soumrak EU je již nabíledni. Renomovaný německý Die Welt v souvislosti s výsledky evropské statistické agentury Eurobarometer, jakož i vítězstvím strany Pravých Finů minulý víkend ve Finsku konstauje, že Evropané začínají nad EU lámat hůl a dožadují se silných, národních států. Die Welt si ve svém článku (odkaz níže) všímá narůstajícího vlivu konzervativně- až ultra- pravicových stran napříč Evropou, jakož i jejich ideologického a volebního trumfu - odporu k další imigraci a islamizaci, euro-zóně a EU jako celku. Článek  přináší dvě velmi dobře zpracované obrazové přílohy o posilujících rezolutně pravicových stranách dnešní EU.

Více:

http://www.welt.de/politik/ausland/article13229667/Europas-Buerger-rufen-nach-dem-starken-Nationalstaat.html

http://ec.europa.eu/public_opinion/index_en.htm

 

Po německém Die Weltu si nyní všímá rovněž ruská Pravda posilování euroskeptických rezolutně pravicových stran napříč EU. Faktu, který je exponován s každými dalšími volbami prakticky v kterékoli zemi EU. Podobně jako Die Welt i Pravda.ru uvádí analytickou hitparádu zbytňujících evropských ultrapravicových stran. Od Pravých Finů (s jejich „Kde je EU, tam jsou problémy“) přes francouzskou Národní frontu, rakouské Svobodné, italskou Ligu severu až po Norsko. Narozdíl od Die Weltu se Pravda neostýchá vyslovit shledaný analytický nález: „Evropský sojuz je ve vážné krizi“.


zdroje:
http://www.pravda.ru/world/europe/european/01-05-2011/1075068-european-0/
http://www.welt.de/politik/ausland/article13229667/Europas-Buerger-rufen-nach-dem-starken-Nationalstaat.html
http://eurabia.parlamentnilisty.cz/Articles/6025-evropane-lamou-nad-eu-hul-chteji-silne-narodni-staty.aspx

www.eurabia.cz

 

reklama
2264 čtenářů | 47 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 10.5.2011 8:32:58)
Odpovědět
typické je že zloděj křičí chyťte zloděje..

v krizi není EU, ale několik národních ekonomiček a to přímo jaksi v krizi existenční, tedy té největší co může přijít :-)

Aspirujeme na ni i my, česká republika, Klausolen s korunou se začíná dostávat do insolvece vládního dluhu, do insolvence důchodového systému, dluhy domácností dosáhly 1,1 bilionu korun, stoupá počet nesplácených úvěrů.

Sklárny, porcelárny, OP prostějov, sazka /-39 miliard dluhů/, jablonex - bankrot a rozprodání majetku..
Kdysi nejziskovější TV Lodrova imperia NOVA vykázala dnes 11,7 miliard ztrátu.

Klíčový developeři ECM -2,2 miliardy, čelí insolveci za nesplácení úroku od spořitelny

česká divize ORCO - na 12 měsíců odložen úvěrový splátkový režim..
tady tiká bomba v českých bankách.. 3700 bytů neprodaných déle nežli rok

atd. atd.

čnb snižuje odhad letošního růstu ekonomiky na 1,5%, Kalousek oznamuje rekordní růsty deficitů na důchodovém účtu i dluhu veřejných financí, tn dosáhl 20% nárůstu v 1q oproti roku 2010.

Počet dokončených bytů klesá v 1q o 30% a celé stavebnictví o dalších 5%, oproti silně kritovému loňskému roku.

Zkrachuje korunové česko, stejně jako forintové maďarsko ?

Odpověď zní, je to velmi pravděpodobné a nic nenasvědčuje opaku.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Ježek 1, 10.5.2011 8:41:17)
Odpovědět
Dane, ty jsi normální "proevropský" vymytý mozek
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 10.5.2011 9:06:03)
Odpovědět
Zatímco v Německu výběr daní od právnických osob vzrostl o 12% oproti roku 2008, v čr klesl o -58%.

Např. rozpočet ministerstva vnitra dle samotného Kubiceho má peníze na provoz pouze do října, pro listopad a prosinec není koruny.

V následujících 2 letech budeme svědky ekonomického rozkladu a úpadku české republiky a velmi dynamického chudnutí domácností, nůžky mezi bohatými zeměmi jako je Německo, švédsko, holandsko, a těmi chudými jako je česko či maďarsko se budou dále rozvírat.

eurové Slovensko bude i nadále růst 2x vyšším tepem HDP a dojde k dorovnání obou ekonomik 2013/2014.

Zaostávání a úpadek korunového česka bude pokračovat i nadále.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Jiří Zahrádka, 10.5.2011 10:11:34)
Odpovědět
A jéje... No jistě, když se zavedla rovná daň a na deregulaci se příliš nehledělo (to je těžká, chronická choroba všech ekonomů - pořád se soustředí jen na daně, a přeregulovanost, která může být podle mě větším problémem, než relativně vyšší daně, to berou vždycky až na druhém místě), tak je jasné, že při finanční krizi (navíc) dojde k určitým výpadkům.

Forintové Maďarsko krachovalo značnou měrou díky úvěrům, nabraným nikoli za vyšší úrok v domácí měně (forintu), ale díky úvěrům v EURU, Dane, a ve švýcarském franku. Je to tedy další potrvzení názoru odpůrců sjednocení měn na nehomogenních trzích - sazby eura, ani CHF, samozřejmě neodpovídaly stavu maďarské ekonomiky (vlastní měna, forint, měla proto úroky vyšší), a tak použití eura pro úvěry vedlo k neadekvátnímu zadlužování. Maďarsko, stejně jako Island, je (jak jsem již dříve psal) spíše potvrzením tezí odpůrců eura.

Samozřejmě, kdybychom měli reagovat ve vašem stylu, museli bychom se ptát, jestli eurové Portugalsko krachne tak, jak de facto krachlo eurové Řecko, a zda krachne také eurové Španělsko, a co asi bude s eurovou Itálií nebo eurovou Belgií...

K tezi, že problémy nemá EU, ale národní státy, jsem se, myslím, také již vyjadřoval. Ale opakování - maka moudrosti: EU je projektem stále tužšího sjednocování a homogenizace různých národních států. Je proto zřejmé, že metodická chyba takového projektu (EU) se projeví právě negativními efekty v jednotlivých národních státech. A to se právě děje.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 10.5.2011 18:26:31)
Odpovědět
Ono jaksi podmínky půjčky určuje většinou banka či stát nikoliv dlužník a ve forintu by jim nikdo nepůjčil nic, stejně jako řecku v drachmě, půjčuje se běžně ve stabilních měnách kde se předpokládá že vydrží.

Za vlastní měnu si můžeš tak půjčovat doma, v zahraničí dost těžko.

Mimochodem, celá řada mých zámých převádí svoje úspory Jiří pryč z koruny, protože česká ekonomika začíná silně zpomalovat stejně jako růst průmyslu a stavebnictví se v propadu ještě nezastavilo, tak uvidíme :-)
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Jiří Zahrádka, 10.5.2011 18:44:36)
Odpovědět
No ono v těchto případech jde značnou měrou o půjčky soukromých subjektů, nikoli státní. A samozřejmě, že za forint by se našel věřitel také, ale je jasné, že by požadoval takový úrok, který by se moc nelíbil. Nojo, to je holt ten nesmlouvavý trh.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 11.5.2011 8:32:45)
Odpovědět
všimni si, jak se i v čr pomalu stále více a více stává euro transakční měnou, ve firmách pro obchod, ve smouvách, v obchodňácích, v bankách atd.

tomu se říká samovolná, přirozená unifikace, jde mnohem pomaleji nežli ta politická, ale je oto pevnější.

Mimochodem, v nedávném referendu v Německu se proti zrušení šengenu vyjádřilo 87% dotazovaných :-)
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Jiří Zahrádka, 11.5.2011 10:25:53)
Odpovědět
Když si otevřu obchod v Praze nebo v turisticky zajímavých lokalitách, tak tam samozřejmě dám možnost platby i v eurech (a dřív bych popřemýšlel o možnosti platit v DEM, i když by to byla měna 83 mil. lidí místo asi 360 mil., nebo kolik lidí má eurozóna).

O žádném referendu v SRN o Schengenu nic nevím. To bylo jako nějaké internetové? Každopádně, Schengen je myslím obecně populární, lidi so ho spojují jen s možností naprosté svobody cestování. Že si jím mocní tohoto světa zdůvodní právní prasárny typu eurozatykače, tam už bežný člověk nedohlédne.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 11.5.2011 14:24:24)
Odpovědět
jj, sle zůčasstnilo se hlasování přez 800 000 lidí.

U lidí do 30 roků věku pak bylo 94% pro zachování šengenu.

To jenom tak pro informaci jak mají lidé už toho sajuzu dost :))
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Jiří Zahrádka, 11.5.2011 15:12:57)
Odpovědět
Jak jsem psal, Schengen je oblíbený. Že je to postavené na povrchních dojmech, to je jiná věc. Jako když Španělé schválili euroústavu, a v rámci kampaně vláda zaangažovala na její propagaci hvězdy z fotbalu. Nojo, to jsou ústavní právníci jak vyšitý. To je tak, NE v referendu znamenalo, že voliči neměli dost informací a hlasovali o svém vztahu k vládě, ale ANO na základě kampaně fotbalistů znamenalo uvědomělý souhlas :-)).
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 11.5.2011 17:48:25)
Odpovědět
Podívej Jirko, já vůbec nemám rád referenda, nežijeme v přímé ale zastupitelské demokracii a to že názor nacisty či komunisty, pedofila, homosexuála nebo dokonce masového vraha má stejnou váhu je sice demokratické, ale pro mě děsivé.

Zasstupitelská demokracie zaručuje vládu zůčastněné většiny, tedy sice ne geniálních lidí, ale také ne magorů.

Referenda všeho druhu bych zakázal uplně, stojí miliardy a suplují parlament a vládu, je to krok zpátky, ten příklad uvádím jenom proto abys viděl tu demagogii článku v praxi.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Kalous, 10.5.2011 9:11:28)
Odpovědět
Dane, v ekonomické krizi jsou všechny státy EU, u všech se zvyšují státní dluhy, některé už prakticky zbankrotovaly (Řecko, Irsko), jiné k tomu nemají daleko (Portugalsko, Itálie, Španělsko). Tudíž je v krizi i EU.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 10.5.2011 9:32:38)
Odpovědět
Tak to se celkem mýlíš, existují země jako Esotnsko uplně bez dluhů, s přebytkovým rozpočtem jako je švédsko, Finsko či norsko... zde malé dluhy nerostou

dále pak švýcarsko - dluh klesá

Německo - poprvé letos v prosinci sníží svůj státní dluh o 8% jednorázovou splátkou

země, které splácejí´alespoň úroky /celkem 6 zemí EU/

země které už nespalácejí úroky jenom rollautují dluhopisy a platí pokuty
/česko, španělsko, Irsko/

země které už technici zkrachovaly
island, madarsko, řecko, portugalsko/

EU jako instituce hospodaří vyrovnaně

EU má zdravé jádro a žádné odborné servry nehovoří o jejím krachu, ale o krachu zemí na periferii a nově se také už nahlas říká, že bankroty těchto zemí neohrozí euro ani banky klíčového významu.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Jiří Zahrádka, 10.5.2011 10:14:06)
Odpovědět
Viz výše.

Jinak: váš přístup je trošičku asi takový, jako kdyby váš pes chcípnul na infarkt. Vy byste ale tvrdil, že váš pes je v pořádku, jen jeho srdce mělo problém.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 10.5.2011 18:48:45)
Odpovědět
to je naprostý nesmysl, EU není jedním finančním celkem, to by musela být federace, takže váš příměr je uplně mimo.

ani eurozona viz. kurz eura a euronbondové uroky a poptávka není v žádné krizi.

v krizi jsou periferie eurozony, ale i další země Evropy, v národních krizích :-)
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Jiří Zahrádka, 10.5.2011 18:54:22)
Odpovědět
O ty rozdíly právě jde. Je samozřejmě dost problematické uřídit (např.) jednotnou měnovou politiku pro státy s různými tržními úrokovými sazbami, ve kterých nejsou dostatečně silné fiskální transfery. To je právě potvrzení kritiků celého homogenizačního projektu eurofilů.

Sami Němci před lety spočítali, že 84 % nových regulací přichází z Bruselu, jen 16 % vzniká v Berlíně. Co byste chtěl víc, abyste mluvil o unifikaci?
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Ivo Slavík, 10.5.2011 10:19:09)
Odpovědět
Švýcarsko je v EU? Že by od včerejška? Hodnověrnost vašich argumentů plave na vodě.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 10.5.2011 18:44:09)
Odpovědět
Nikde jsem nenapsal že švýcarsko je v EU, nebo ano ?

Píšu o jednotlivých zemích v Evropě.


teď aktuálně se do insolvence dostalo Bělorusko s Portugalskem.

EU bych dotoho vůbec nepletl, coby instituce nemá dluhy žádné.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Kalous, 10.5.2011 13:07:33)
Odpovědět
Dane, Norsko a Švýcarsko nejsou v EU. A Estonsko je zadlužené sice jen 6,6% ND(ČR 38%), ale za cenu drastických úspor a nízké životní úrovně. Švédsko je zadlužené více než my (43%) a Finsko je fakt dobré - ale zadlužené také 2,3% ND. Tedy žádná nezadlužená země v EU neexistuje!
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 10.5.2011 18:19:02)
Odpovědět
Nauč se rozlišovat mezi dluhem na provoz a dluhem na investice.

I Siemens či GE mají dluhy, investiční, jsou to perfektně fungující firmy :-)

Stejně je to se zěmmi, švédský provozní dluh dělá 14%, ten náš 32%, ten jejich stagnuje a náš se za 10 let ztrojnásobil.

Bude se zdražovat všechno co jde, aby česko přežilo, až za 2-3 roky, pokud se to vůbec povede, Kalousek dosáhne schopnosti česka splácet úroky , dude z nás stát žebráků, pokud se mu to nepodaří, prodá nás pak němcům.

Mimochodem, moc se otom nemluví, ale nová půjčka řecku už bude v dolaru, to si řekové vymínily, protože klesá a německu budou ručit státním mejtekem v hodnotě 70 miliard eur, proti půjčce 60 miliard dolarů.

Je jasné že ji nesplatí, Němci si tak kupují postupně celé řecko.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Jiří Zahrádka, 10.5.2011 18:48:57)
Odpovědět
Rozlišování STÁTNÍCH dluhů na investiční a provozní je poněkud diskutabilní, ale budiž... Samozřejmě, že naše prožírané deficity, které jsme generovali i při vysokých růstech, jsou trapností politické reprezentace této země, o tom není sporu.

S tím kupováním Řecka Němci je to otázka. Jestli Řecko přistoupí k "restrukturalizaci" dluhu, tak jim věřitelé budou zřejmě muset část dluhů odpustit... A sám víte, že tato možnost je téměř jistá.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 10.5.2011 18:58:07)
Odpovědět
Natom není nic diskutabilního, to je nad slunce jasné, provozní dluhy jsou nekryté a prožrané.

Japonsko si drží rating při 237% zadlužení i proto, že je z toho přez 120% investičního dluhu, krytého přímo investicemi.

A 70% maďarský dluh tvoří 60% provozního dluhu.

1/ je třeba zásadně rozlišovat tyto 2 typy a poměry a

2/ schopnost země je splácet, daná indexem
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Jiří Zahrádka, 10.5.2011 19:03:32)
Odpovědět
Že ale Japonsku ty investice nesou, co? :-)

To je právě ono. Má stát investovat? Do čeho? Sám jsem pro státní investice do výstavby dopravní infrastruktury (dálnice, silnice, železnice) apod. A dá se očekávat, že takové investice nějakým způsobem přispějí k vyššímu ek. růstu. Ale je to asi vždy takové poněkud diskutabilnější. Dálnice nemá jasně vypočitatelný výnos, a je důležitá také na základě tlaku občanů, kteří chtějí rychleji jezdit na chalupy. Nestaví se jen pro kamiony, které usnadní obchod.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 11.5.2011 14:21:29)
Odpovědět
Japonsko dlouhodobě nestačí na USA a země EU, tedy západ, zatímco v devadesátých letech mělo 2. nejvyšší HDP nasvětě po USA, dnes je před ním už 6 států EU, Norsko, švajc a další země.. HK, Austrálie, Kanada atd.

čili přestalo západu stačit..

investicemi se snažilo nastarovat dlouhodobě stagnující ekonomiku..

Japonsko je jednoznačně za zenitem.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(trader, 10.5.2011 21:19:00)
Odpovědět
Dane.jestli bude nová půjčka Řecku v dolarech, tak bych si tipnul, že bratrstvo židovské tlapky ve FEDu vytiskne a provede intervenci na dolaru, čímž prodraží splátky a definitivně vydojí až na kost Řecko.Pak se půjde na Portugalsko.Pokud jde o rychlý pohled na histogram páru eurokoláče, tak jak měsíční, týdenní a denní timeframe říkají dolar posilovat proti euru, byť je to proti fundamentu a zdravému rozumu.Ale " nejmenová skupina co se nesmí kritizovat" skrze posílení dolaru vypumpuje z Evropy prachy.Můžeš mi dát nějaký odkaz kde je uvedeno, že další půjčka bude v dolarech?
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(cook, 10.5.2011 21:25:44)
Odpovědět
aby ti ty tvý němci nenadletěli jak v Argentíně v roce 2002.Argentina tehdy provedla restrukturalizaci svého dluhu výměnou dluhopisů.Z původních dluhopisů v hodnotě 102,6 mld.dolarů včetně úroku ve čtyřech měnách Argentina věřitelum nabídla jen 41,8 mld.dolarů.Nabídka byla ukončena 25,února 2005.s držiteli dluhopisů,kteří nepřistoupili na výměnu dluhopisů,Argentiná nemínila jednat.veký podíl argentinských dluhopisů drželi Němci.Výměna argentinských dluhopisů způsobila největší ztrátu,kterou kdy utrpěli ti,kteří kdy investovali do státního dluhu.Investoři ztratili asi 60% svých investic.U Ruska a Ekvádoru to bylo počátkem 90.let jen 30% až 35%.A jelikož je v Řeckých státních dluhopisách zase nejvíce namočené Německo( a pak Francie) tak jsem dost zvědav na tu zábavu,až budou němečtí politici vysvětlovat ty sanace Řecka pro záchranu eura.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 10.5.2011 18:54:12)
Odpovědět
Estonsko, které přijalo v lednu euro má 3 x vyšší ekonomický růst nežli korunové česko a svůj dluh zcela splatí finským bankám už v srpnu, jeho aktuální dluh v dubnu činil 3,2%, ten čeký 42%.
Dluh co uvádíš byl platný k 31.12.2010

česko dluží jenom na nezaplacených úrocích už 252 miliard Kč.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Jiří Zahrádka, 10.5.2011 18:59:31)
Odpovědět
Jéééžkovy voči, zase Danova "slovenská argumentace," tentokrát u Estonska... Estonsko je jedním z nejreformnějších ekonomik, podívejte se na jeho růsty dávno před eurem. Konec konců, právě ta míra zadlužení... To je argument o kvalitě estonské ekonomiky sám pro sebe. Jiná věc je, nakolik byly všechny reformy drastické pro konkrétní sociální skupiny.

Říká se tomu "omyl poté, tedy proto." Ale o to vlastně v tomto případě ani nejde, protože daný jev (ekonomický růst) ani nepřichází až POTÉ (po přijetí eura)...

U vás je naprosto typické, že mícháte občas i dobré poznámky se spoustou účelové manipulace a demagogie.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 11.5.2011 8:28:56)
Odpovědět
to je jenom řeč čísel která se vám prostě nelíbí..

viz. dlouhodobě ekonomicky slábnoucí česko s korunou proti eurovému slovensku..
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Jiří Zahrádka, 11.5.2011 10:40:03)
Odpovědět
Uf... Řeč čísel je poměrně jasná. Slováci po reformách (a před eurem) začali prudce růst (minulý týden nebo kdy jsem dával v diskusi čísla nejvyššího růstu - bylo to tuším v roce 2007, po reformách, ale dobu před eurem). V roce přijetí eura byl propad - ale nehodlám demagogicky říkat, že to bylo tím eurem, a že je to řeč čísel, která se vám nelíbí. Nebylo to eurem, i když bez eura by slovenské obchody nebyly pravděpodobně oslabeny přesunem slovenských zákazníků k Česku a Polsku (příp. tuším i Maďarsku), jejichž měny oslabily v krizi proti euru a nabídka jejich obchodníků se tak pro Slováky stala lákavější, než u samotných slovenských obchodů.

Když chcete porovnávat porovnatelné, tak proč se nepodíváte třeba na Slovinsko, které také přijalo euro? Čímpak to je, že si Slovinci - dříve takoví východní premianti - vedou tak, jak si vedou, co? Je to taky jen suchá řeč čísel, nebo v tomto případě najdete nějaké jiné vysvětlení? ;-)
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 10.5.2011 8:38:38)
Odpovědět
Německý magazín Investor o naší zemi..

" Situace se prudce zhrošuje za poslední 3 roky se prodloužily splatnosti faktur na dvojnásobek, domácí poptávka je velmi slabá a nákladovost roste, termín eura nebyl vůbec přijat, zejména kvůli rostoucím dluhům země asi ani nebude.
Nedoporučujeme tuto zemi pro dlouhodobější investice "
Manfred Ghreed - bývalý investiční bankéř Bundesbank
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Kalous, 10.5.2011 9:13:48)
Odpovědět
Jistě Dane, nyní letí Rumunsko, Turecko a Čína.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 10.5.2011 9:36:21)
Odpovědět
Ne opět se mýlíš, letí zase zpět západní Evropa, např. počet nově vytvořených pracovních míst německými firmami v západní Evropě loni po 15 letech drtivě převýšil ty ve východní unii.

Např. Siemens Německo 1500, západní EU 5500, východní EU 1200, čína 1000

víš co to znamená, česko už nikam neporoste jeho místo se zakotvilo mezi chudnou EU.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Jiří Zahrádka, 10.5.2011 10:19:40)
Odpovědět
Při klesajícím euru (a přetrvávajícím bordelu na Východě) je to logické. Podobně se nyní předpokládá návrat průmyslu do USA. Dolar je tak slabý, že už se to asi začne rentovat. Jinak, tuším šéf CzechInvestu se nedávno dost otevřeně rozepsal, jak to chodí. Národní protekcionismus na Západě (tuším zmiňoval právě německé firmy) je značný. Zmiňoval tuším obavu z publikace, když se nějaká firma zajímala o investice v CZ apod.

Ostatně, již před lety mluvil Zeman o tom, jak ekonomicky byla naše investiční zóna u Kolína (nabídnutá původně BMW) výhodnější, než alternativa v bývalé NDR. Ale BMW nakonec upřednostnilo onu německou možnost. Velký byznis je velká politika.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Kalous, 10.5.2011 13:11:15)
Odpovědět
Hodnověrnější než počet nově vytvořených pracovních míst by bylo uvést jak ty nově vytvořené, tak ty zrušené - možná by převažovaly ty zrušené.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 10.5.2011 18:29:13)
Odpovědět
To těžko, německá nezaměstnanost je na 7,4%, ta česká na 8,6% aktuálně.

počet vytvořených pracovních míst v německu je 12x vyšší nežli v česku, to má jak známo osminu obyvatel.

Trend se obrátil a to nejenom v německu, ale i v dalších zemích.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Josef C., 10.5.2011 18:55:18)
Odpovědět
Proc vam vadi slaby dolar? ja myslim ze to je vyhoda pro obcany CR. Spravne bych mel narikat ja, protoze mi zdrazili Plzen z 15 na 18 $ za 12 tretinek! Dolar je 16,76 korun, za 16 korun si koupite litr benzinu, nebo kilo bananu anebo pomerancu az pojedete do USA na dovolenou.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Jiří Zahrádka, 10.5.2011 19:14:09)
Odpovědět
No, bohuzel jen na te dovolene, Josefe. Oni nam soudruzi zase na druhou stranu zvedli cla (EU je celni unii, takze se cla vuci dalsim statum urcuji centralne), takze kdyz si napr. chceme v USA neco koupit a dovezt, tak nam tu cenovou vyhodnost do znacne miry zosklivi... To je holt ten eurotrh :-)...
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Josef C., 10.5.2011 19:28:08)
Odpovědět
Ja to nevedel, ze mate clo na ktere subjekty? Kdyz si koupis podstatne levnejsi fotak v USA, jak dokazi, ze jsi si ho nekoupil uz doma?
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Jiří Zahrádka, 10.5.2011 20:31:40)
Odpovědět
Podrobnosti nevim, ale cetl jsem, jak jsou lidi nastvany, ze si objednali v USA zbozi, aby to stihli, nez zacne platit to vyssi clo, a posta ze kvuli tomu nestiha, tak maj strach, ze to obdrzej az v dobe platnosti tech vyssich sazeb.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(cook, 10.5.2011 21:10:50)
Odpovědět
Ale Dane tyto údaje si cucáš s prstů?Podle postupných dostupných údajů byla míra nezaměstnanosti zpracovaná EUROSTATEM pro mezinárodní srovnání v březnu v ČR 7,2%.V ostatních zemích EU byla následující:
EU 27..........9,9%
Belgie.........7,7%
Bulharsko.....12,3%
Dánsko.........8,6%(únor)
Německo........6,5%
Estonsko......13,6%(prosinec)
Irsko.........14,6%
Řecko.........14,2%(prosinec)
Španělsko.....21,6%
Francie.......9,6%
Itálie........8,9%
Kypr..........7,9
Lotyšsko......16,9%)prosinec)
Litva.........17,1%(prosinec)
Lucembursko...4,5%
maďarsko.....12,5%
Malta.........6,5%
Nizozemsko....4,5%
Rakousko......4,1%
Polsko........10,7%
portugalsko...11,3%
Rumunsko.......7,3%(prosinec)
Slovinsko......8,4%
SLOVENSKO.....14,5%
Finsko.........9,3%
Švédsko........8,1%
Velká Británie.7,6%
Takže Váma haněná ČR na tom není zase tak zle jak jí pořád prorokujete.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 11.5.2011 8:26:28)
Odpovědět
to je nesmysl, dívám se aktuální čísla, německo ani česko nemají vůbec tu nezaměstnanost co uvádíš, prostě blud.

nesedí ani británie, ta má nyní dokonce 8,9% atd.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(cook, 11.5.2011 11:14:55)
Odpovědět
Dane každý stát má na měření nezaměstnanost troch jiné,své specifické měřítka.To co jsem napsal bylo jednotné,standartizované přepočítaní dle EUROSTATU.Jestli je to špatně já jen čerpal s jejich údajů,které Vy tak docela rád používáte.Pokud se Vám to hodí.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Dan, 11.5.2011 12:44:57)
Odpovědět
neodpovídá to realitě, ale odpouštím ti, spíš se mi to jeví jako nenaplněné predikce, realita je zhruba o 1% všude horší, říkám zhruba !

Ale pokud se člověk podívá na Německo, Rakousko, Holandsko, Lucembursko atd. uvidí ten zdraví základ EU, naproti tomu dvouciferné růsty vidíme u PIGS a východní EU a to je to co já říkám pořád.

Východní EU, vč. česka se časem dostanou někam na cca španělský výkon, možná mírně pod něj, ale už nikdy nedohoní skandinávii, německo+francii, británi či Benelux.
Nikdy už nedoáhneme ani rakouské úrovně, protože naše komparativní výhody přestaly existovat.
neobelhávej tu lidi
(Dan, 11.5.2011 8:36:54)
Odpovědět
09.05.2011 ČR - nezaměstnanost v dubnu klesla na 8,6%

tolik evidence u.p. čr

odhad byl přitom 8,9%
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(Ušák, 10.5.2011 9:21:16)
Odpovědět
Že by už základna EU (rozuměj SRN,F,VB,I) splnila své cíle? To jest ovládly europské finanční i hospodářské trhy, zlikvidovaly přidělením výrobních a vývozních kvót celá odvětví průmyslu a výroby v menších státech, zavedením eura znehodnotily národní měny atd.) a klidně může celý projekt zaniknout? Teď by měli "eurohujerové" rychle přijít s nějakým chvályhodným zdůvodněním, proč projekt EU tak nějak skřípe.
Re: Evropané lámou nad EU hůl. Chtějí silné národní státy. Evropský sojuz je ve vážné krizi
(pipina, 10.5.2011 16:15:04)
Odpovědět
Chlapci -chlapci!!!!!!!!
Já říkam,že není tak zle,aby nemohlo být ještě hůř!
Běžte do někam s vašima úvahy o to co bude potom.
Němci a Francouzi si nenechají do toho kecat a my budeme jen přihlížet.
A´t žije mír a všichny mrdulanti.
Bože ať mír prochází touto krajinou.