reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy

Autor: František Matějka | Publikováno: 9.5.2011 | Rubrika: Názor
Ilustrace

Problémem naší společnosti je, že máme neustále potřebu dělat nějaké rádoby dobro. Přestaňme s novodobou převýchovou Romů. Smiřme se s tím, že vidí svět jinak než my a respektujme to.

cikani_1.PNGNikdo z nás nemá právo na to, aby jinému určoval, co je pro něj dobré a co ne. Romové mají svou kulturu, svůj jazyk a své zvyky a tradice, do kterých jsme se jim před mnoha desetiletími nabourali a ve jménu konání dobra jsme je začali převychovávat k obrazu našemu. V současné době v těchto kolejích jedeme stále dál. Bijeme se do prsou a tvrdíme, že Romům my pomůžeme jejich větší vzdělaností, lepším přístupem na trh práce a zejména pak jejich plošnou integrací mezi většinovou společnost. Jenže ptal se jich také někdo někdy plošně, jestli to opravdu chtějí, nebo jen přišel někdo nahoře a řekl, že takto to prostě bude a hotovo? Onou  integrací totiž ve skutečnosti není nic jiného, než zpřetrhání jejich dosavadních vazeb a zvyků, které tomuto národu umožnily přežít do dnešní doby. Ne, Romové nejsou nepřizpůsobiví. Naopak. Romové jsem jedním z nejpřizpůsobivějších národů světa. Ale hlavně jsou prostě sví.

Tzv. „romská problematika“ by neexistovala, kdyby ji takto nenazvali a nezačali z ní těžit, mnohdy pod pláštěm navoněného dobra všehoschopní, zástupci majoritní společnosti. Romští předáci se toho jen chytli a dokázali toho v rámci různých dotačních programů beze zbytku využít. Dnes už se zdá, že z toho uzavřeného kruhu není cesty zpět. Přestože oficiální politikou je u nás rovný přístup ke všem a diskriminace je zákony zapovězena, naleznete diskriminaci a nerovný přístup v každém vládním materiálu, když tento je uveden slovem Rom, resp. jeho ekvivalenty – a v textu ještě mnohokrát. Jsem přesvědčen, že je to uměle a úmyslně udržovaný stav poukazování na rozdíly, které je prý potřeba vymazat. Ne, není. To jen někteří z nás mají mnohdy kvůli osobnímu prospěchu falešné spasitelské sklony.

Vzpomenete si, jak něco podobného dopadlo s Indiány v Americe (byť jistě za jiných podmínek i způsobů)? Co dnes zbylo z jejich kultury, zvyků a tradic, kromě komerčních ukázek? Je mi z toho smutno. Podle mě bychom měli jednou provždy definitivně zapomenout na to, že plošně nějakými umělými navoněnými programy předěláme Romy k obrazu našemu. Zdůrazňuji slovo plošně, neboť přesně tak to teď děláme. To díky plošnému přístupu nemají šanci se mezi nás dostat například ti, kteří by chtěli a měli na to. To my jsme všem bez rozdílu dali cejch jako důsledek našeho vlastního chybného přístupu. Neoprávněně tak mají tento cejch i ti Romáci, kteří si ho nezaslouží - o to těžší to mají v životě mezi námi a o to víc musí každý den něco zbytečně dokazovat.

Přestaňme mluvit o nějaké „romské problematice“. Přestaňme z Romů dělat plošně méněcenné hlupáky, kteří potřebují naši ochranu. Ve skutečnosti by tam, kde by přežil skoro každý Rom, nepřežila většina z nás. Romové prostě vždy viděli svět jinak, vidí ho jinak a vždy ho budou vidět jinak – a je to správně a dobře – a do té doby, než se jejich vnímání (resp. skutky) dotkne práv třetích osob, měli bychom to respektovat. Nenuťme je lákáním ve zlatém obalu na to či ono, aby byli jiní.

Romům samotným by pak podle mě pomohlo, kdyby mezi sebou měli opravdové vzory, ke kterým budou mít přirozený respekt a úctu. Jenže takové jim jen těžko vyrobíme my, protože jakmile by uměle vyrostli za naší pomoci, ostatní Romové v nich uvidí jen „ty, co vylezli po zádech gadžů“ a nikdy si jejich přirozený respekt nezískají. Bohužel vidím v České republice jen řadu dlouhou takových, kteří se sami za ty vpředu označili a dnes místo skutečné pomoci příkladem v terénu mezi Romáky jen těží z přerozdělování dotací z teplých kanceláří.

Přestaňme se plést do života Romů. Přestaňme je převychovávat k obrazu našemu. Přestaňme s jejich plošnou integrací. Ukončeme všemožné dotace na řešení tzv. „romské problematiky“. Pokud chceme něco řešit, pak vždy pro všechny stejně, bez rozdílu příslušnosti. V oblasti různých dávek a podpor zaveďme přísný systém zásluhovosti, provázaný s plněním základních povinností - a pozor, nejen pro Romy, ale celou společnost. Jeden můj přítel z nejbližších mi jednou řekl takové zajímavé heslo: „Když ti někdo něco dává, okamžitě si to vezmi.“ A přesně o tom to je. Do té doby, dokud budeme stále něco dávat, na druhé straně bude vždy někdo, kdo si to prostě vezme - Romák i gadžo. Jakmile to nebude v nabídce, bude se muset začít prostě starat sám o sebe a to je nejlepší lék na všechny sociální neduhy. Koneckonců i v České republice je dost Romáků, kteří se dokázali vyšvihnout nahoru a nikoho z nás k tomu nepotřebovali.

Přestaňme prostě žít umělé životy podle nějakých analýz, pseudovýzkumů a tabulek. Žijme tak, jak je nám od přírody dáno - se vším, co rozmanitý život přináší. Jakékoli předělávání přirozenosti s sebou vždy přináší jen nové problémy k nějakému řešení, které by bez předchozího zásahu neexistovaly.

reklama
7855 čtenářů | 32 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Josef Brožek, 9.5.2011 10:19:06)
Odpovědět
Definice českého rasismu
1) Český rasista je přesvědčen o svém slovanském původu a to často i přes to, že jeho rod zde není déle než většina rodů zde žijících Romů
2) Český rasista je přesvědčen, že například pokud mu černoši nevadí, tak přeci nemůže být rasista, když nemá rád „jen“ Romy
3) Český rasista je ochoten obhajovat mašírování fašistů, zvláště, když je pochod protiromský
4) Český rasista je ochoten uznat, že někteří Romové možná nejsou tak špatní-(odvolává se sarkasticky pouze na jednotky procent), ale to mu nebrání v tom, aby o Romech stále mluvil jako o určité skupině „jiných“ lidí.
5) Český rasista se domnívá, že jestliže neexistuje pojem romská rasa, nemůže být za nenávist k Romům považován za rasistu
6) Český rasista vysvětluje svou rasistickou nenávist vůči Romům jako následek „špatných zkušeností s tímto etnikem“
7) Český rasista je přesvědčen, že Romové by se měli vrátit tam, odkud přišli. On sám však neví odkud pochází a rozhodně o návratu například do Mongolska neuvažuje.
8) Český rasista se považuje za vlastence, je hrdý na to, že je Čech. Pro Česko však nikdy nic vyjímečného neučinil a kdyby se narodil například na Islandu, byl by hrdý na to, že je z Islandu, protože se tam přeci narodil…
9) Český rasista dělí kriminalitu na romskou a neromskou, je pro něho důležité znát etnickou příslušnost pachatele, aby v případě romského viníka mu odpadl pocit, že příslušník jeho národa něco spáchal
10) Český rasista vytváří pojem „romská otázka“ tím, že dělí Čechy na Romy a neromy. Jediným řešení Romské otázky se tak stává likvidace onoho českého rasisty..
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Wolfram, 9.5.2011 10:27:51)
Odpovědět
Pane Vy jste IQtykve!!!!!!!!! Nejste Kocáb nebo velbloudice??!!
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(ravnogorec, 9.5.2011 10:28:53)
Odpovědět
Do této definice více či méně spadá zhruba 60 - 70 % Čechů. Přeji mnoho štěstí při likvidaci českého národa, pane "antirasisto" Brožku.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Otto, 9.5.2011 11:45:49)
Odpovědět
Vážený, vy jste jistě mladík postižený našim školstvím, tedy s maturitou, rozumu mdlého a tupým pohledem idiota.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(ktk, 9.5.2011 13:01:20)
Odpovědět
No myslím si, že problém není v tom, že je všichni nenávidí, ale jak se vyhýbají práci, nechají se státem vydržovat soc. dávkami,a parazitují na ostatních. To, co prochází romům,nám by bohužel neprošlo.Jen ať si někdo zkusí zažádat o nový byt, protože ten jeho už je vybydlený. To by nás pěkně hnali páni svinským krokem.A jak se s nimi zachází v rukavičkách, tak to štve veřejnost.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Erb, 9.5.2011 14:21:02)
Odpovědět
Pane Brožku, jste buď zasr*ný provokatér, nebo
úplný a kompletní idiot. Nejspíš obojí.
Opravdu by mě zajímalo z kterého ústavu Vás omylem propustili. Odkud jste spadl ? Na hlavu!
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(vizír, 9.5.2011 14:51:36)
Odpovědět
takže český rasista se pozná podle toho že:

1.věří že je Slovan
2.že se řídí svými zkušenostmi nikoliv předsudky
3.věří ve svobodu slova a projevu
4. uznává právo cigánů na existenci jakožto skupiny
5.nevěří na rasy
6.provinil se tím ,že špatné skušenosti s cigány
7.věří na svobodu pohybu i právo návratu
8.neodmítá fakt že je čech a ne třeba islanďan
9.uznává právo na informace i právo na to vědět kteří imigranti(tj.národní hosti) se zde projevují a jak
10. registruje fakt že cigáni se považují za cigány nikoliv za čechy
.. a hlavně ,nechce spáchat sebevraždu ani se nechat vyhladit, to je jeho největší zločin a konečný důkaz že je prostě a jednoduše: rasista

A teď ještě zbývá zeptat se kdo že je pan "Josef Brožek",rasista je určitě , a určitě ne český.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Petr Jano, 10.5.2011 17:40:59)
Odpovědět
Pane "vizir" to co jste napsal a popsal, tak vlastne ukazuje, ze jste dusevne nemocny clovek.
Vase niterni rasisticke predsudky Vas prerostli, a stal jste se dusevne nemocnym clovekem diky Vasemu rasismu ! Oduvodnim Vasi diagnosu: Tak za 1. Vy, reagujete dle Vas nejakymi uvahami, a v techto uvahah Vam vznikaji urcite podurovnove asociace, ktere jsou bestielni a vykazuji Vas dusevni hendikep, a jsou take ve sve podstate zjevnou ukazkou Vaseho choreho mozku.
Vase srdce, je uplne eticky zaostale.Jste clovek bez tolerance.
To znamena, ze Vas zivot je v uplne destrukci, a Vas cit pro souziti vsech lidi bez rozdilu, jako takovych, je ve velke nehumanite !
Ten Vas zaver toho Vaseho hrozneho videni Romu, jako lidi, je nejhorsi co jste mohl napsat. Nebot Vy nejste jenom rasista, Vy jste i chorobny clovek.
Vy ve vasich asociacich o Romech, naznacujete, ze lide, jako Romove chteji "vyvrazdovat Neromy" atd. atd.
Prectete si to co popsal pravdive ten pan, co presne definoval, cesky pohled nekterych "Cechu" na Romy ! Mnozi zvas mate podobne chorobne smysleni, jako pan rasista VIZIR, a tento clovek, ktery uvazuje velice destruktivne je nebezpecnejsi pro sve sousedy nez kdejakykoliv Cikan...!
Ze se nestydite vy zapredsudkovanci! Mnohym Cikanum muzete pucovat boty. Maji vetsi srdce a cit ke vsem lidem nezli vy.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(vizír, 10.5.2011 18:54:35)
Odpovědět
Jestli chcete vidět fanatický nenávistný rasismus tak chvíli poslouchejte židy a cigány, oni se se svými nenávistnými názory vůbec netají. A máte pravdu,jsem netolerantní k lumpům,kriminálníkům a škodné která rasově nenávidí tento národ.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Mark, 10.5.2011 19:27:39)
Odpovědět
Vy jste Róm, že....
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Stilet, 9.5.2011 17:39:14)
Odpovědět
Panebože, ten idiot s poškozenou gramofonovou deskou už zase tady vypouští své smrady. Sakra chlape, jděte bydlet mezi cikány, nebo si jednu tlupu vezměte do bytu a neslintejte pořád tady krávoviny!
Jen opravdu idioti pořád opakují to samé !
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Jiřík, 10.5.2011 16:22:01)
Odpovědět
Brožku ty jsi naprosto nevídaný tele.Ale pilný.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Mark, 10.5.2011 19:31:17)
Odpovědět
Pane Brožku, když budete na sebeklidnějšího člověka neustále křičet, že je agresivní, tak Vám jí nakonec bouchne. Když budete na Čechy, z nichž mnozí zažili na vlastní kůži brutální útok ze strany Romů, neustále křičet, že jsou rasisté, tak se z nich opravdu stanou a budou takoví, jak je líčíte. Komu nebo čemu tedy vlastně sloužíte ?
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(AkatMax, 9.5.2011 14:10:45)
Odpovědět
Aha, tak to jsem asi "Český rasista" a ještě k tomu žid.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(jiří, 9.5.2011 15:21:42)
Odpovědět
Oprávněně spíláte panu Brožkovi,ale nad hovadinami které splodil pan Matějka,se nepozastavil nikdo.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(tazzz, 9.5.2011 16:28:55)
Odpovědět
Ale pan Matějka v podstatě neuváděl žádnou hovadinu, jenom zapoměl na hlavní důvod nenávisti Čechů vůči romskému etniku.Většině lidí je úplně jedno jakou řečí se mezi sebou romové dorozumívají, co jedí (pokud to nejsou zrovna jejich psi) a jaký mají vrozený talent ke křepčen, ale každého štve, že až na vyjímky nepracují a v zájmu jakési pseudohumanity jim stát strká peníze horem dolem do chřtánu jenom proto, že mají přehršle dětí.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(vizír, 9.5.2011 16:41:33)
Odpovědět
Vy i Matějka se naprostě děsivě mýlíte,
hlavním problémem s nimi je přeci jejich naprosto gigantická kriminalita, to jako si Matějka myslí že když se přestaně řešit nebo alespoň pojmenovávat "romský problém" tak ta kriminalita zmizí??
naopak je potřeba konečně ten "romský problém" po 20ti letech pojmenovat, a tím problémem je ona kriminalita a problém máme my s "romy" a ne oni s námi,
...a je potřeba aby i oni měli problém s námi, a velký ,protože je očividné že jinak tento "romský problém" nebude vyřešen. Pro lidi existují poradci,pokuty či domluva ... pro lůzu, kriminálníky a dobytek existuje terapie zvaná karabáčem přes hubu
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Heřman Vidlák, 9.5.2011 16:33:42)
Odpovědět
Co Vám připadá na článku hloupé?
a) vadí Vám pan Matějka
b) jste zainteresován do některé nadace "řešící romy".
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(frantisek zajicek, 9.5.2011 18:33:03)
Odpovědět
Matejko,fantazirujes,coz me ve tvem pripade neprekvapuje,mozna by tam byla videt snaha o napravu Romu,nebo,rekneme treba souziti minority s majoritou...ale vsechno polozeno v nerealnu.Jedina moznost je apartheid.At si kradou mezi sebou,at si nechodi do prace,at se mnozi jak chcou,ale proc ja,danovy poplatnik,to mam,ku.r.va,platit???!!!
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(ajojaj, 9.5.2011 20:35:40)
Odpovědět
A vo tom to je, když nebudou přemrštěné dlouholeté sociální dávky, tvrdé vězení,kde si vězni budou muset na jídlo a ubytování vydělat, jinak pojdou hlady, tak bude konec romské otázky a konec rasizmu. Oddělí se zrno od plev ať má jakoukoli barvu. Daňový poplatník bude přispívat potřebným. Hluchým, slepým, vdovám, vdovcům, kteří nemůžou z jednoho platu uživit rodinu.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Karkulka, 9.5.2011 21:14:45)
Odpovědět
Ať si žijí, jak chtějí, ale ať tím neobtěžují ostatní, že. A sebrat peníze neziskovkám na nejrůznější "projekty" a dát to tam, kde je to opravdu potřeba a má to nějaký smysl. Třeba pak nebude tou nejstrašnjší větou, kterou může gadžo slyšet od minority: Jsem Tvůj nový soused.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(ana, 9.5.2011 22:29:48)
Odpovědět
P.Matěko rádá jsem četla Vašé komentářé,ale to co jste vymyslel tomu opravdu nerozumím!Myslela
jsem,že máte přece zkušeností s těmi kofolami černými.Vždyt sními je potíž v celé Evropě i v
zámoří.Rádá bych věděla ve kterém státě světa je
tato verbeš vitáná!Jenom lidé,kteři se snimi nesetkali mohou mit dojem,že to vysoké procento
je nadnesene co by nechtěli mit za sousedy romy!Vím o čem mluvím,protože opravdu v Ostravě-Přívoze je i v pravé poledné černo a ten nepořádek co ponich zůstává,když se na lavíčkách houfují,včetně toho kravalu co nadělají!!!!
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Carl, 9.5.2011 22:54:42)
Odpovědět
Pěkné, líbí se mi poslání v textu. Naprosto souhlasím s obsahem.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Marie, 10.5.2011 10:10:53)
Odpovědět
Velká škoda,že autor tohoto opravdu vypovídajícího článku nemá výkonnou moc.Pravdivé,ale neproveditelné.Právě proto,že se natéto problematice a hlavně na finančních prostředcích směřujících alibisticky do této oblasti,přiživují jak politici a různí aktivisté,tak a to především "lidé"kteří mají z různých příčin možnost se k těmto penězům dostat.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Jana, 10.5.2011 22:20:35)
Odpovědět
Řešení je jednoduché:
- přestat jim zasahovat do života sociálními dávkami, platit pouze za odvedenou práci
- přestat je nutit k napodobování našeho stylu bydlení, nepřidělovat byty, neopravovat "vybydlené" domy; mohou bydlet ve voze s plachtou, jako kdysi
- neztrácet s nimi čas zbytečnou snahou o vzdělávání někoho, kdo se vzdělávat nechce; nevnucovat gramotnost ani povinnou školní docházku
Jsem přesvědčená, že když se Cikánům nechá jejich svébytnost a přestanou se dotovat, bude "otázka" tohoto etnika vyřešena velmi rychle, bez námahy a ještě na tom náš stát ušetří.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(rasista, 26.8.2011 10:59:29)
Odpovědět
Připojuji se se stejným názorem.ANO, nechat Romy Romům, nic nevnucovat.Třeba se přestěhují tam, kde na tento model ještě nepřešli.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(rasista, 26.8.2011 11:03:32)
Odpovědět
Drží je tu sociální dávky = dostávají od státu peníze bez práce.Takový život se jim líbí.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(marek lavingr, 26.5.2011 4:27:37)
Odpovědět
Myslím že melete kraviny-jsou to většinou paraziti a jestli se jim tu nelíbí tak proč nejedou jinam?Třeba do Kanady..jo tam už je vlastně znají.Měli bychom je k práci donutit,kdo nepracuje ať nejí.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(mytch, 10.6.2011 9:57:56)
Odpovědět
Proč tak hlubokomyslné rozbory?Vševyčerpávající závěr tohoto elaborátu hovoří jasně.Český rasismus skončí s odjezdem poslední maringotky.Otázkou ovšem zůstává jestli mají zájem věnovat se přirozenému kočovnému životu.Mám pocit že je tady něco drží a je to silnější nežli touha po svobodě a přirozené volnosti.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Tanako, 23.7.2011 7:46:51)
Odpovědět
A všichni víme co je tady drží, jsou to velice štědré soc. dávky a jiná privilegia která jiná etnika nemají a ani mít nemohou.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Mirek Slepcik, 23.8.2011 6:02:09)
Odpovědět
Neznam jmeno cloveka,ktery napsal ten clanek o ceskem rasismu,ale je to 100% pravda.Presne takto vazuje mali cesky ckovicek,presne!!! Jste bystry clovek.Stojim za vami.S pozdravem.M.Slepcik.
Re: Řešení tzv. „romské otázky“. Jednou provždy
(Karel Gutt, 24.8.2011 3:37:50)
Odpovědět
Nezlobte se, ale Vaše oboustranné invektivy mě vadí. Hovoříte o Romech i o "Gádžích" jako o jednolité komunitě. To není vůbec pravda. Je Cikán a cikán, stejně jako je Čech a čech. Okrádá-li a vraždí-li Čech čecha, je potřeba rozlišovat mezi Zdislavou z Lemberka a manželi Stodolovými (bohužel mě nenapadl lepší příklad, omlouvám se !). Stejně tak rozlišujme mezi Romy. Ne všichni chtějí parazitovat na státu, a bohužel těch pár grázlů dělá špatný obraz celé komunitě. Jsem pro to, aby pracovití lidé byli upřednostňováni a parazité trestáni (bez ohledu na rasu, náboženství ... atd.). Děkuji za pozornost. Karel Gutt