reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 20.5.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

17.5.2011 12:41 - Návrh ministra zdravotnictví TOP 09 Leoše Hegera ještě více liberalizovat i tak ve srovnání s dalšími evropskými zeměmi liberální potratovou praxi v České republice se nelíbí některým koaličním politikům.

Oproti současnému stavu návrh Leoše Hegera především rozšiřuje přístup k potratům ženám ze zemí EU, rozšiřuje možnost eugenických potratů až do porodu a omezuje rodičovská práva u rodičů dívek starších 16 let. Proti jsou někteří poslanci ODS i TOP 09.

Psali jsme:
Potrat škodí zdravotně i psychicky, varuje před zákonem kněz
Hegerova reforma: Interrupci budou moci podstoupit i cizinky
Tři milióny zabitých, nevinných dětí. Lidovci pochod přímo nepodpoří

Z Česka dětská jatka Evropy

Rozšíření přístupu k potratům i pro cizinky by podle kritiků znamenal potratovou turistiku. „V praxi tento krok bude znamenat desetitisíce zavražděných především polských dětí. Odborná právní stanoviska jasně deklarují, že EU nemá žádné právo zasahovat do potratové legislativy. EU proto ani nevede žádné řízení proti našemu současnému zákonu omezující přístup k potratům podle státní příslušnosti. Dokonce ani vlastní návrh ministerstva zdravotnictví neuvádí jediný odkaz na zapracování údajného práva EU," říká Zdeňka Rybová z Hnutí pro život.

„Reálně by toto ustanovení zákona znamenalo, že se skokem zvýší počet potratů na několikanásobek současného stavu, protože nyní je potrat pro cizinky v ČR zakázán. Jezdily by k nám nejen ženy z Polska a Irska, kde je to zakázané, ale i ženy z celé EU, protože u nás je umělé ukončení těhotenství velmi levné. ČR by se tak stala katovnou Evropy, ve které by se vraždily nenarozené děti, tedy část její budoucí generace. Zřejmě bychom tím napomohli smrti Západu, jak o ní píše Patrick Buchanan ve své známé knize," řekl ParlamentnímListům.cz poslanec ODS Jaroslav Plachý.

Zabít i dítě v devátém měsíci

Rozšíření eugenických potratů až do porodu ruší hranici vykonávání potratů nemocných dětí do 24. týdne. Dle Hegerova návrhu je možné usmrtit postižené dítě do devátého měsíce těhotenství. Heger již vzbudil kontroverzní reakce ve svém návrhu nezachraňovat předčasně narozené děti.

více:

„Dívka starší šestnácti let se nesmí bez souhlasu rodičů ani omluvit z vyučování, ale dle návrhu ministerstva může bez jejich vědomí nechat zabít své dítě. Jedná se tedy o naprosto nesystémový a absurdní zásah do práv rodičů, který nemá v žádné jiné oblasti obdobu. V připomínkách požadujeme u nezletilých nutnost souhlasu rodičů s provedením potratu," zlobí se Rybová z Hnutí pro život.

„Konzervativní" TOP 09. Schwarzenberg mlčí

„TOP 09 je konzervativní politickou stranou, jejíž ideový program vychází z evropských tradic křesťansko-judaistické kultury. Strana ctí morální hodnoty obsažené v jejím duchovním odkazu a v jejích tradicích, stejně jako individuální lidskou svobodu. Je stranou respektující a prosazující vlastenecké ideály svobody, humanismu a právního státu," píše se v Hodnotovém desateru strany.

ParlamentníListy.cz se dotázaly ministra zdaravotnictví Hegera, jak se podpora potratů slučuje s křesťanskými a konzervativními hodnotami. Ten však nereagoval. Redakce se rovněž dotázala předsedy TOP 09 Karla Schwarzenberga, který se otevřeně hlásí ke katolické víře, zda souhlasí s návrhem svého ministra. Schwarzenberg rovněž nereagoval.

Bělobrádek: Topka i ODS konzervatismus předstírají

„Pro TOP 09 a ODS je jejich přihlášení ke konzervativním a křesťanským idejím pouze deklaratorní a nemá žádný význam. Jsou to jen prázdná slova a každý si o tom může udělat obrázek sám. Ty návrhy pana ministra Hegera z údajně konzervativní TOP 09 jsou pro nás naprosto nepřijatelné. Některé principy zákona, například že rodiče mohou donutit svou dceru k potratu jsou protiústavní," řekl ParlamentnímListům.cz předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek.

Bělobrádek ale nemá úplně pravdu v tom, že by v ODS a TOP 09 nebyli odpůrci zákona a lidé hlásící se ke křesťanským a humanistickým tradicím západní civilizace. „Jako praktikující křesťan s tímto návrhem naprosto nesouhlasím. Určitě o tom budu na klubu mluvit s poslanci i s panem ministrem a budu od něj chtít vysvětlení. Ve straně určitě nebudu sám, kdo s tím bude mít problém," řekl ParlamentnímListům.cz poslanec TOP 09 Daniel Korte. Podobný názor má i jeho kolegyně, poslankyně a členka výkonného výboru TOP 09 Helena Langšádlová.

Konzervativci v ODS

Proti návrhu se staví i místopředseda poslaneckého klubu ODS Marek Benda. „Pro toto já hlasovat nemůžu a nebudu. Bylo by to v naprostém rozporu s mým svědomím. Nemohu podpořit další liberalizaci potratů v České republice, kde jsou tyto zákony i tak velmi liberální," řekl pro ParlamentníListy.cz Benda.

Proti je i poslanec ODS Jaroslav Plachý. „Je to v rozporu s mým svědomím. To nemohu podpořit. Důležité bude ale konkrétní paragrafové znění. Naše potratová praxe je ještě o to tristnější, že jako západní civilizace i národ vymíráme. U nás je průměr 1,2 dítěte na ženu, zatímco muslimky mají průměr 8,1 dítěte. Co to udělá se skladbou populace je poměrně lehké si spočítat. Současný stav je autogenocidou našeho národa, kdy dobrovolně ničíme jeho příslušníky. Je to sebevražda a cesta do pekel. Když my děti mít nebudeme, přijdou jiné civilizace, které je mít budou. To už je vidět na západ od našich hranic," řekl pro ParlamentníListy.cz Plachý.

Nečas také mlčí

Ten se domnívá, že ani premiér a bytostný konzervativec Petr Nečas tento zákon nepodpoří. Redakce se předsedy ODS a katolíka Nečase na jeho postoj dotázala, ten však podobně jako Schwarzenberg nereagoval. Plachý upozorňuje na to, že se ODS ve svým stanovách hlásí k tradicím evropské křesťanské civilizace a její hodnoty by měla hájit. „Musím říct, že mě udivuje, že rozšiřování potratů hájí TOP 09, která o sobě říká, že je pravicovější a konzervativnější než ODS," dodává Plachý.

Podle Plachého každoročně přibývá 40 tisíc důchodců a když budeme likvidovat vlastní děti, národ bude vymírat a nebude nikdo, kdo by se o tyto důchodce postaral. Jako vhodné řešení u nechtěných dětí nepovažuje potraty, nýbrž adopce.

Neexistue "právo" na potrat 

Poradce premiéra pro lidská práva Roman Joch předsedovi vlády nedoporučí, aby tento zákon podporoval. Podle něho není důvod liberalizovat už tak liberální potratovou praxi. Podle něho neexistuje žádné „dětské právo" nezletilých matek jít na potrat a žádné mezinárodní úmluvy toto nenařizují. Upozorňuje též, že v českém ústavním pořádku, konkrétně v Listině práv a svobod je napsáno, že lidský život je hoden ochrany od početí. „Ano, je paradoxní, že to podporuje strana hlásící se konzervatismu. O to paradoxnější, že k tomu není žádný důvod a není po tom ani společenská poptávka," uvedl Joch.

K záležitosti se vyjádřil i pražský arcibiskup a předseda České biskupské konference Dominik Duka, jenž zaslal ministru zdravotnictví Leoši Hegerovi dopis, který obsahuje připomínky k navrhovanému zákonu o specifických zdravotních službách.

O život připraveno ročně 24 tisíc nenarozených dětí

Podle arcibiskupa Duky otázka ukončení těhotenství zasluhuje hlubší zamyšlení a jiná hlediska než ekonomická. Interrupce by neměla spadat do zdravotní indikace všeobecně, ale mělo by se rozlišovat mezi lékařsky indikovaným a tudíž pojišťovnou placeným zákrokem a zákrokem bez této zdravotní indikace, který by si pacientka měla hradit sama. K celé situaci by měl mít právo se vyjádřit i otec, jelikož z hlediska ochrany rodiny by měli mít oba rodiče stejné právo rozhodovat o osudu nenarozeného dítěte.

V roce 2010 bylo umělým potratem usmrceno 23 998 dětí před narozením. Sedmiletý rostoucí trend počtu narozených dětí se v roce 2009 zastavil. Pokles pokračoval i v roce 2010, kdy se narodilo 117 153 dětí. Oproti roku 2009 to znamená pokles porodnosti o téměř 1 200 dětí. Úhrnná porodnost je 1,49 dítěte na ženu. Pro zachování současné populace je třeba minimálně 2,1 dítěte na ženu.

Čtěte také:
Od novorozence bych neodešel, říká Svoboda. Jiní ale ano
Je neetické odcházet od novorozeňat? Můžete rodit v Německu
Liška (ODS): Potraty, antikoncepce a konec rodiny
Jurčík (MKD): Odmítáme nucené potraty pro nezletilé

Autor: Lukáš Petřík

www.parlamentnilisty.cz

reklama
2306 čtenářů | 19 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí
(Kalous, 20.5.2011 4:19:57)
Odpovědět
Kdyby se ti chytráci starali spíše i o to jak jsou vražděni a vyháněni po muslimském světě živí křesťané - to by si obráceně k muslimům nemohl nikdo dovolit (Irák, Egypt, Pákistán, Indonésie, částečně Palestina, Turecko ... )
Re: Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí
(nobody, 20.5.2011 6:37:19)
Odpovědět
Viděl jsem, jak kočka žere své vlastní mladé a měl jsem z toho velmi špatný pocit. Kosti jenom křupaly. Později dál vyváděla mladé.
Teď s odstupem času si myslím, že v přírodě to tak prostě funguje a člověk je součástí přírody.
Potraty ano s rozhodujícím slovem matky a nechte těch debilních agitací o vraždách. Žádné nebyly.
Re: Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí
(Wolfowitz, 20.5.2011 15:35:04)
Odpovědět
Správně - zabít dítě do 3 let věku by mělo být právo rodičů a ne vražda! Souhlas!
Re: Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí
(Leonardo di Slušovice, 20.5.2011 18:42:57)
Odpovědět
proč do 3?

Já bych tak navrhoval do 30, možná i víc.
Re: Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí
(frantisek zajicek, 20.5.2011 18:49:59)
Odpovědět
Uz se pracuje na zakonu,ze beztrestne muzete zabit pouze duchodce,FZ
Re: Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí
(SamOpal, 21.5.2011 7:14:38)
Odpovědět
Šak tak je to správné Františku,tak to má byť.Už naši otcové se ve škole dozvěděli,že
"DĚDEČEK A BABIČKA
UJÍDAJÍ NÁM CHLEBÍČKA!"
Konečně s tím někdo něco udělá.
Re: Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí
(Ivaanna, 20.5.2011 9:19:19)
Odpovědět
Jako žena a matka si ale dovolím jednu připomínku. Představa, že by měli rodiče nezletilé dívky právo rozhodnout o potratu jejího dítěte proti její vůli mi připadá zrůdná. Uvědomuji si, že by to byli asi oni, kdo by nesl ekonomické následky narození takového nechtěného dítěte, ale všechno na peníze přepočítávat prostě nejde. Kdybych byla takovou dívkou a někdo mi násilím zabil moje dítě v mém vlastním těle, nenáviděla bych ho do smrti a nikdy bych mu nedokázala odpustit. Protože jakkoli milujeme a vážíme si svých rodičů, své děti prostě milujeme víc. Jinak podotýkám, že jsem sice proti potratům, ale nikdy bych neprosazovala jejich zákaz. To si musí se svým svědomím srovnat každý sám.
Re: Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí
(Felix, 20.5.2011 13:14:48)
Odpovědět
V tomto článku je takové množství prdů, že se to snad ani nedá vypočítat:
1. Švarcblb není "křesťan", ale je katolík a chodí ke zpovědi.
2. Potrat škodí zdravotně i psychicky, varuje před zákonem kněz - tak potrat především zabíjí člověka, že vrahovi je nějak šoufl, je vedlejší - to by si mělo uvědomit i HPŽ se svou pomocnou rukou pro vražedkyně.
3. Lidovci pochod přímo nepodpoří - a proč by ho podporovali, když potraty jsou součástí systému, který lidovci podporují? ( http://verumetbonum.webnode.cz/news/a20-demokracie/ )
4. Copak jsme ve válce, je zhnusen Šťastný - zase: jedinci ODS proti (a jedinci pro), celky komunisti, coc. dem. pro. Jak to může dopadnout?
5. „Konzervativní" TOP 09. Schwarzenberg mlčí - viz výše uvedený odkaz. Proč by nemlčel? Copak může být proti lido demo systému, který uznává za jediný správný?
6. Bělobrádek: Topka i ODS konzervatismus předstírají - i Bělobrádek jej předstírá, protože je lidovec. A lidovci jsou demokrati. Nelze být v praxi pro demokracii a proti potratům. Bělobrádek jen teoretizuje, je mimo hru. Kdyby byl ve hře, to jsme viděli už od 1. republiky u Šrámka - kněze!
7. Marek Benda - stejné jako Bělobrádek, ale navíc je to i praktický prostitut. Kecá.
8. Plachý - dtto. Je to proti jeho svědomí, ale prostituuje na režimu.
8. Nečas, Benda - vědí o muslimské porodnosti a současně bombardují muslimy, kde se dá.
9. Roman Joch to nedoporučí, ale lido demo doporučí.
10. Duka - dobrý.
Tak asi těchto 10. Dva komentáře:
1. Člověk je součástí přírody - kde to ten blb vzal?
2. Každý si musí se svým svědomím vyřídit, zda druhého zabije nebo nezabije - kde to ten blb vzal?
***
Srov. též o maďarské ústavě na obcinst.cz:
"Potraty a demokracie

Potraty jsou produktem demokracie, třebaže ne vždy přímým. Tato ústava je malým krokem k jejich zákazu stejně, jako je malým krokem proti demokracii, je mírně antidemokratcká. A tak jsou dvě cesty: buď další omezení potratů a demokracie, nebo tato omezení zmenšit. Domnívám se, že mají v plánu to prvé a že dojde k realizaci druhého. Proč toho druhého? Kde tady píšu o omezení demokracie, mám je na mysli nikoliv směrem k totalitě, ale směrem k theokracii. Přesně tím směrem se vydali. Mírně. Jejich - ale i obecně v takovém případě - problémem je, že se nelze zastavit. Proč nebudou moci pokračovat směrem k theokracii? Protože jsou kalvinisti, nikoliv katolíci - protestanti byli prvními, kdo se zdarem a hodně nabourali theokracii, středověkou Christianitas. Nebudou tedy moci tímto směrem podstatně pokračovat, nebuou ani moci se zastavit, takže - pokud nedojde k něčemu nepředvídanému (v legraci: např. simulaci dalšího 9/11), půjdou zpět k demokracii. Ochrana člověka už před porodem je i v ČR a je tu i každodenních 70 vražd. I když tedy schválení ústavy je krok dobrým směrem a musíme za ni Pánu Ježíši Kristu děkovat, má v textu - jako vždy - pravdu prognostik liberální - ústava nevydrží historicky dlouho. I když vydrží možná trochu déle, než bylo jepičí trvání tolik oslavovaného reaganismu v jedné z nejrozvinutějších demokracií; ten byl pro tamtu zemi, i když taky dobrým, anachronismem. S potraty nesvedl nic."
Re: Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí
(Jahoda, 20.5.2011 14:40:28)
Odpovědět
Jediná pravá církev je katolická! Všichni ostatní jsou odpadlíci schismatici heretici kacíři! A jako takoví půjdou do pekla! Duch svatý už na ně připravuje kotel!
Re: Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí
(Merlin, 21.5.2011 19:05:37)
Odpovědět
Katolici jsou jedny z nejvetsich svini jaka tahle zeme nosila!
Re: Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí
(SamOpal, 22.5.2011 16:20:19)
Odpovědět
Nekatolici jsou jedny z nejvetsich svini jaka tahle zeme nosila!
Re: Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí
(shark, 20.5.2011 22:21:21)
Odpovědět
Katolík není křesťan ? Nejsme v USA, kde se to dělí na christians (jedná se de facto o protestantské církve a sekty, z nich vzniklé) a catholics. Zde v Evropě jsou křesťané katolíci, pravoslavní a protestantské církve, což je logické, neb všechny vznikly či odštěpily se z původně jednotné (křesťanské) církve či zpozději z katolické církve (to jsou tzv. reformované církve, tedy protestantské).
Re: Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí
(SamOpal, 21.5.2011 7:39:25)
Odpovědět
Kníže pán jest ,jak všeobecně známo zednář.
Tudíž katolikem NENÍ .
Re: Vraždění neviňátek? "Křesťan" Schwarzenberg mlčí
(vizír, 21.5.2011 20:52:53)
Odpovědět
Přesně tak , Schwarzenberg je asi takový katolík jako Netanjahu
Bože požehnej KSČM
(Jahoda, 20.5.2011 14:38:30)
Odpovědět
Potrat je vražda!!!!!! I když jako volič KDU-ČSL, přesto obdivuji ateistické komunisty, kteří prováděli potraty po statisících. Doufám že jim pán Bůh odpustí, já jsem jim už odpustil. Modlím se za dobré komunisty, aby přehodnotili svůj postoj k potratům a uvěřili v Pána i Papeže. Snad jim pán Bůh požehná.
Re: Bože požehnej KSČM
(felix.julec, 20.5.2011 17:55:05)
Odpovědět
JAHODO jestli jsem pochopil vaši poznámku správně,tak tu blbost co jste napsal snad nemyslíte vážně.Za komunistů získat povolení k potratu,bylo velmi obtížné a pro ženu přímo ponižující.
Re: Bože požehnej KSČM
(Jahoda, 20.5.2011 18:09:05)
Odpovědět
reagujete na Pepina ,toho křivého provokatéra co přeje smrt Izraeli.
a Heger není křesťan,
(r.m., 20.5.2011 22:12:54)
Odpovědět
Je to židovský elitář. Právě od nich bych to čekal, svou vlastní eugenikou jsou židi celosvětově nadšení.
A Schwanzenberg je lezprdelka Bilderbergu, který podporuje depopulaci i eugeniku.
Re: a Heger není křesťan,
(pravá Jahoda, 21.5.2011 10:43:43)
Odpovědět
kdo a jak z židů podporuje potraty?
Chtělo by to odkaz.