reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská

Autor: Roman Joch | Publikováno: 28.6.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

V tomto jsem marxista. Samozřejmě nikoli ve smyslu Karla Marxe, nýbrž ve smyslu Groucho Marxe, který řekl, že pouze blázen činí předpovědi, zvláště o budoucnosti.

Ale ne, vlastně nejsem marxista, dokonce ani groucho-marxista. Předpověď o budoucnosti učiním.

Jak se změní svět za 40 let? Asi tak, jako za posledních 40 let? A jak se tedy za posledních 40 let změnil? A jak za čtyřicet let předtím - a předtím?

Mám dojem, že svět se od roku 1970 do roku 2010 zase až tak moc nezměnil – s výjimkou pádu komunismu. Hodně se ale změnil od roku 1930 do roku 1970. A ještě více od roku 1890 do roku 1930.

Zhodnoťme ty čtyř-dekády. Rok 1890: svoboda, mírné vlády a režimy, solidní buržoazní slušnost, společenský vliv aristokracie. 1890-1930: vzestup masových politických hnutí, demagogů a totalitních režimů. 1930-70: nacismus poražen (za strašnou cenu), komunismus na vzestupu, technologie rovněž, Západ na ústupu. 1970-2010: pád komunismus a vzestup náboženství coby světového politického fenoménu.

Co čekat pro roky 2010-50? Slyšte, slyšte:

Evropa
Sekulární, ekonomicky socialistický a zároveň morálně liberální způsob života je neživotaschopný. Takto žijící populace nemá děti (či jich má jen málo, hluboko pod hladinou reprodukce) a proto vymírá a stárne. A jak stárne, dostává se do ekonomické krize, v neposlední řadě důchodové. Demontáž sociálního státu v Evropě, před kterou varuje levice, nezpůsobuje „neoliberalismus“, jak ona ignorantsky tvrdí, nýbrž sekularismus, jenž je pravou příčinou demografického kolapsu. Aby byl sociální stát udržitelný, je nutné, aby do „systému“ přicházeli noví lidé, daňoví poplatníci (či plátci povinného zdravotního a sociálního „pojištění“, jež jest však ovšem jenom další daní). Pokud se rodily děti, nebyl problém. Problém je, když se děti nerodí. Pak zbývají jen dvě (tři) věci: (a) demontáž štědrého evropského sociálního státu, (b) masivní příliv mladých chudých imigrantů, (c) euthanasie – ať již dobrovolná, či „ordinovaná“.

Empirická data ukazují, že lidé religiosní (a to všech denominací – hinduisté, křesťané, mormoni, muslimové, sikhové, židé) mají v průměru více dětí než nevěřící a lidé ortodoxně věřící mají v průměru více dětí než lidé vlažně, liberálně věřící. Čím větší sekularizace, tím větší demografický propad.

Z tohoto důvodu předpovídám ekonomický, politický a civilizační úpadek Evropy, především západní. Neudržitelnost štědrého sociálního státu vyvolá politické turbulence. Jako „řešení“ se zavede muslimská imigrace a euthanasie. Jako křesťan toho lituji, jako analytik to beru jako fakt: generace, které zavedly a praktikovaly potraty a hormonální antikoncepci (v roce 2010 jsme „oslavili“ půlstoletí pilulky, ano, byla zavedena v roce 1960 a její vliv na západní civilizaci byl větší než čehokoli jiného – je zajímavé, jak malá pilulka může mít tak gigantický civilizačně-kulturní dopad) – budou ve svém stáří vyhlazeny euthanasií. Nikdo nebude chtít na ně platit a vlastní děti v dostatečném množství, které by se o ně ve stáří postaraly, mít nebudou.

Ono sekulární autodafé v podobě euthanasie zdecimuje sekulární populaci Evropy – to, co z ní zbude. V prořídlé Evropě pak budou žít křesťané a muslimové. Jaká bude jejich koexistence? Tipuji, že více mírová než konfliktní. Ale tím bychom se dostávali až za rok 2050...

Amerika
Předpovídám rozpad USA. Prostě nedává smysl, aby se tak kulturně a civilizačně různorodá populace trápila v jedné zemi, když existuje elegantní řešení: sametový rozvod. Levicově-liberální, sekulární a západní Evropu kopírující severovýchod USA – jakož i pacifické pobřeží – budou mít vlastní státy. Mohou se taky připojit k atlantickému pobřeží Kanady. A civilizačně budou aproximovat západní Evropu: postupné vymírání, stárnutí a demografický kolaps. Na druhou stranu zbytek USA – tj. převážně Jih, Západ (kromě pobřeží) a Středozápad budou hodně religiosní (všech denominací), ekonomicky liberální, morálně konzervativní a praktikující ctnosti jako osobní samostatnost, soběstačnost, nezávislost, svépomoc – a, ano, vlastnictví zbraní bude ústavně povinné, po švýcarském vzoru. Tyto USA budou mocnější, bohatší a vlivnější, než nynější USA a imigrace talentů ze všech zemí světa je učiní ještě více takovými. Toto bude velmoc.

(pozn. LP: Romanem Jochem zmíněná mapa do značné míry kopíruje válku Severu proti Jihu. Takže by bylo nejlepší, aby se obnovily Konfederované státy americké s jižanskou vlajkou. Pokud jim to současní Yankeeové neztrhnou zase vojensky.) 

Takto regenerované USA budou jednou ze dvou velkých křesťanských velmocí světa. A tou druhou bude...

Čína
Čína je na hraně konverze. Čína více něž cokoli jiného připomíná starou Římskou říši v těsně předkřesťanském období. A odpovědí na všechny záhady a hádanky Číny je křesťanství. Ten cynismus moci, ta brutalita „dickensovského“ kapitalismu v Číně pod vedením komunistické strany („nejvyšším stádiem komunismu je ‚dickensovský‘ kapitalismus čínského typu“), neexistence vlastního silného náboženství – to vše činí z Číny ideální prostředí pro konverzi.

Kdo bude čínským Konstantinem? Nějaký politik? Generál? Byznysmen? Nevíme. Víme ale, jak je východní Asie náchylná pro přijetí křesťanství – o tom svědčí Jižní Vietnam před tím, než jej dobyli komunisté (za vydatné asistence americké levice), Jižní Korea dneška, či konec konců i samotná Čína v meziválečném období – předtím, než křesťanskou misii tam tehdy násilně přervaly japonská agrese, občanská válka a následná komunistická hrůzovláda.
To, s čím většina analytiků a geopolitických stratégů nepočítá, je působení Boha v dějinách. Na příkladu východní Asie jej v příštím půlstoletí zakusíme vydatně.

Východní Asie, to bude nová, velká, mocná a blahobytná křesťanská civilizace; vlastně nová křesťanská civilizace v dějinách.

Indie
Další velmoc. Do konverze Číny přirozený geopolitický spojenec Ameriky. USA a Indii žádné zásadní sporné otázky nerozdělují a navíc je spojují politické fenomény tyto: (a) stejný jazyk (mimochodem, britský imperialismus a kolonialismus byl jednou z nejblahodárnějších vojenských, politických, civilizačních a ekonomických fenoménů v dějinách), (b) demokracie coby forma vlády, (c) jaderné zbraně, tedy obě jsou pro sebe vzájemně relevantními spojenci (na rozdíl např. od Belgie), (d) potenciální protivník (současná komunistická Čína, tedy Čína až do „konstantinovského“ obratu), (e) aktuální nepřítel – radikální islám.

Vzestup Indie coby nové politické, ekonomické a vojenské velmoci je nejméně předpovídaným faktem 21. století; ovšem, jen pokud nenastane indicko-pákistánský jaderný masakr, který nastat může.

Arabský svět
Až Arabům dojde ropa, bude naprosto nezajímavý.

Jižní Amerika a subsaharská Afrika
Velice zajímavé – ale až v druhé polovině 21. století.

Rusko
Nešťastná země. Naprostá beznaděj. Co napsal markýz Astolphe de Custine před 170 lety, platí absolutně přesně i dnes. „Národy mají vždy dobré důvody být tím, čím jsou, a tím nejlepším ze všech je ten, že nemůžou být něčím jiným.“ „Neviním Rusy kvůli tomu, jací jsou; viním je kvůli tomu, že se snaží vypadat jako my /Evropané/. Nejde jim o to být civilizovaní, jde jim mnohem víc o to, abychom my tomu věřili. Byli by šťastnější, kdyby mohli být strašnějšími a barbarštějšími než skutečně jsou – pokud by jiní ovšem věřili, že lepší a civilizovanější vlastně jsou.“

A ten postřeh nejpřesnější ze všech: „Příteli můj, pokud máš nešťastného syna, pošli ho do Ruska. Každý, kdo se vrací z Ruska, je šťastným člověkem.“

Každý!

Rusko má ty samé demografické problémy jako Evropa: vymírá (leč nestárne – v Rusku se umírá brzo). Je to scvrkávající populace. Stejně jako arabský svět, těží pouze ze svých nerostných surovin, neprodukuje nic. Je to vlastně taková Burkina Fasso s jadernými zbraněmi.

Nechápe svobodu, a to vůbec. Chápe jen moc. Muslimská populace Ruska, stejně jako Evropy, bude nabývat na počtu a na síle. Chytří Rusové na Sibiři spojí svůj osud s Čínou (a Japonskem). Vychytralí Rusové na západ od Uralu vysají bohatství ruské země a uloží je v kontech ve Švýcarsku – a sami budou žít v Londýně, na francouzské Rivieře, v malebných alpských městečkách či v Karlových Varech (už to dělají).

Ne však v Rusku. Tam je jen beznaděj. A bude.

Nedávalo by smysl se Ruskem tolik zabývat, kdyby:

(A) Ruská vládnoucí oligarchie (energeticko-špionážní komplex) nebyla tak moci-chtivá a neměla své „záměry“ s Evropou.

(B) Nebyl ještě z dob Studené války evropský mediální, politický, společenský a ekonomický establishment tolik infiltrován bývalými sovětskými, pak ruskými agenty vlivu.

Takže nám nezbývá než se s Ruskem potýkat. A Rusové budou pro Evropu představovat to, co představují již dlouho: trable. Než nás náš vzájemný osud nedovede do společné destinace: celosvětové irelevanci.

Írán
Nevím. Jeho osud je nejméně předvídatelný. Geopoliticky Írán je přirozeným spojencem Západu, a kdyby v Íránu byl jakýkoli režim jiný než tento, Írán by i téměř jistě spojencem Západu byl. Vše závisí od toho, jaký režim se v Íránu v následujících 40 letech ustaví. To spektrum možností pro Írán je ze všech předchozích zemí a společností nejširší: od idylky až po černou radioaktivní díru.

Česká republika
Uvážíme-li vše - vše pro a proti - pak ten závěr pro příští čtyři dekády bude: v rámci Evropy celkem klidné, hezké a příjemné místo k životu.


Publikováno ve čtvrtletníku Přítomnost, zima 2011.     

 

Čtěte také:

Evropská unie musí být zničena, aby Západ mohl přežít

Neototalitní EU je tragikomická, ale Evropa umírá a za pár let už tu nebude. Evropská komise jako soubor kreténů a parazitů

reklama
2812 čtenářů | 27 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Křesťanská slepota pana Jocha
(dex, 28.6.2011 1:17:39)
Odpovědět
Joch všechno vidí prizmatem křesťanství, leč tak tomu opravdu není. Plodnost sice s náboženstvím souvisí, ale ne tak úzce, jak se Joch domnívá. Např. Itálie srovnatelnou plodnost jako Česko - nejateističtější stát v Evropě, ale přitom podíl křesťanů je tam jeden z nejvyšších v Evropě. To samé Polsko.

Dále jeho představa náboženského rozdělení USA je vysloveně směšná, konflikty jsou tam spíš rasového charakteru. Rozhodně bych očekával odtržení jižních států s hispánskou většinou nebo vytvoření all-white státu na severozápadě mnohem pravděpodobněji než nějaké rozdělení na základě náboženství. (mimochodem, bílé děti do dvou let už jsou v USA menšinou.)

A čína že je na hraně konverze? Hahaha, to tomu Joch nasadil korunu. Komunistická strana křesťanům nedovolí se rozrůst a věřím tomu, že strana se do roku 2050 u moci rozhodně udrží.
Re: Křesťanská slepota pana Jocha
(Ignác Pospíšil, 28.6.2011 22:11:58)
Odpovědět
1) Joch mluví o skutečných, ne matrikových křesťanech. Pokud si toto uvědomíte, zjistíte, že většina jeho tvrzení je zcela správná

2) Křesťanství se v Číně v posledních letech rychle šíří, bez ohledu na kruté pronásledování ze strany úřadů. Dnes už je křesťanů v Číně víc, než komunistů...
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(kranex, 28.6.2011 1:34:02)
Odpovědět
europa islamska?...problem s medzicasom rozmohnutyma neprisposobivima ciganma bude razom vyrieseni,zadne dobytcaky a lagre...holyma rukama si budu kopat masove hroby rovno vedla svojich barabizni...
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(smějící se bestie, 28.6.2011 4:48:33)
Odpovědět
Aniž bych měl potřebu polemizovat s několika čirými nesmysly páně dr. Jocha , které silně devalvují jinak vcelku zajímavý článek mohu jenom formou cynického šklebu konstatovat :
Ani jsem netušil, že i fousatá liška z vinice páně je schopna se chovati v duchu teze, že každý cikán dle svoji planety hádá !!!
Ono zřejmě je potřeba tu a tam dát najevo, že penízky us-neocon nebyly zcela úplně vyhozeny !!!
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(rex, 28.6.2011 6:54:22)
Odpovědět
docela zajímavé,ale člověk míní
a Pán Bůh.....se směje
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Dan, 28.6.2011 9:32:23)
Odpovědět
Skutečnost je taková, že Turcko do EU přijato nebude, v česku je 1500 islámistů, v sousedním Německu ubývá Turků stěhují se zpět do Turcka, hl. mladí a jsou nahrazování Poláky a Ukrjinci na práce, tedy býlími křestanskými evropany.

Dánsko, Holansko, švýcarsko a Francie příjmají jeden natiislámský zákon za druhým a podle 80% dotázaných francouzských muslimů se situace pro muslime v EU prudce zhoršuje..

Za 38 let nebude muslimská evropa ani omylem, pane Jochu vy jste směšný Kašpar ještě jsme nedosáhly nai podílu muslimů, který zde byl ve středověku a ani tehdy se islamizace Evropy nekonala a ani konat nebude.
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(smějící se bestie, 28.6.2011 12:15:45)
Odpovědět
Přijměte danieli prosím omluvu na moje dřívější ne zcela slušné vyjádření na vaši osobu !
Jste možná člověk dosti komplikovaný, ne všem bych s Vámi asi souhlasil, ale také v mnoha věcech si s Vámi nemohu měřit- máte je precizně vyargumentované !
Děkuji - kronus jaroslav
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Kalous, 28.6.2011 16:01:15)
Odpovědět
Dane, nemáš pravdu. Naturalizovaní Turci v Německu už si zajistí populační růst sami. Francie a V. Británie bude muslimy roznesena na kopytech- tyto státy se rostoucímu islámskému vlivu vůbec nebrání. Itálie téměř totéž. V Rusku bude muslimů více než křesťanů téměř jistě. My na tom tak špatně nemusíme být - pokud budeme mít dost politiků stylu V. Klause (alespoň co se týče jeho vztahu k politické korektnosti a Bruselu).
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Felix, 28.6.2011 9:51:55)
Odpovědět
Já už jsem se k tomuto blouznění vyjádřil podrobně na stránkác OI. Teď tedy jen k titulku: Evropa nebude muslimská. Neví, zda ze zájmů RJ nebo ze zájmů EUportálu, je tím titulkem nepravdivě sugerováno muslimské ohrožní. V zájmu koho?
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(whaler, 28.6.2011 12:52:10)
Odpovědět
Strach, felixi, strach. Největší kšeft je vždycky kšeft se strachem. Na strachu (z ptačí či prasečí chřipky, ze zeleninové sr*čky, z jaderných elektráren, z konce světa 2012, z muslimské invaze...) se vydělávají největší prachy.
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Kalous, 28.6.2011 16:06:51)
Odpovědět
Evropa byla muslimy ohrožena "odjakživa" - od vzniku křes´tanství a islámu. Není žádný důvod ke změně - jen místo bojů a válek nastupují jiné formy boje či konkurenčního soutěžení. Je nezpochybnitelné, že islám vždy chtěl a chce Evropu získat a má k tomu do budoucna větší šanci jak kdykoliv jindy (sekularizovaná netečná společnost spokojená se svým "blahobytem" nezajišťující základní reprodukci dětí).
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Dan, 28.6.2011 16:43:41)
Odpovědět
ve středověku měla Evropa 13% muslimů, dens jich má oficiálně asi 5%..

Islamizuace Evropy je pitomost a bát se jí může jdedině prostoduchý idiot, populistické téma o ničem.
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Kalous, 28.6.2011 22:58:17)
Odpovědět
Ano, jen prostoduchý idiot se myslí, že islám není pro Evropu žádná hrozba. Např. ve Francii je jíž více minaretů než kostelů.
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Felix, 28.6.2011 17:27:59)
Odpovědět
Evropa nikdy nebyla ohrožena. Bylo ohroženo křesťanství agresí islámu. Teď je ohroženo jak křes´tanství, tak islám agresí sekularismus. Jen ten, kdo má klapky na očích a sekularismus nevidí, má pocit, že "Evropa je ohrožena" (kromě toho i ten, kdo má jiné klapky a uvěřil sionsmu a neokonům, tj. sionismu, že Evropa je ohrožena.) Je pravda, že muslimové sem lezou, ale je tak pravda, že sem trochu nalezou, ale sekularismus i je rozvrátí (zákaz burek, zákaz minaretů, to je jen miniaturní začátek). Páš ztopořených vousáčů bude vyhoštěno, zavřeno, prostě islám v Evropě nemá proti sekularismu šanci. Ani křesťanství za tohoto vdení nemá šanci. Nařídí se homosvazky a zbylí muslimové i křesťané budou poslouchat jako hodinky. Dokonce i v asijských centrech islámu je islám ohrožen: vojensky, propagčně, kultrně. Sekularismu (demokracii, toleranci a rovnosti) se islám abolutně nemůže ubránit. Je to pro něj zhouba jistá. Ať v Evropě, ať v Asii. Křesťanství se sekularismu ubránt může při radikální obměně vedení. Demokratiský profesor na sekularismus prostě nemá.
Krátce a dobře, vedoucí silou, a to silou, která stále zesiluje, je sekularismus. A největšími mistry v odvádění pozornosti k "ohrožujícímuL islámu jsou sionisti a jejich užiteční idioti.
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Kalous, 28.6.2011 22:59:59)
Odpovědět
Velmi zcestné. Islám je proti sekularizaci mnohem odolnější než dnešní křesťanství.
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Aleš, 28.6.2011 15:12:12)
Odpovědět
Takové pitomosti můžu slyšet v každé hospodě, tam bývá před zavíračkou odborníků na globální politiku habaděj, ale zatímco oni si u toho často šlapou na jazyk, pan Joch své vize přednáší s kamennou tváří, skálopevně přesvědčen, že je velkým intelektuálem.
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Kalous, 28.6.2011 16:08:17)
Odpovědět
Vyjímečně s panem Jochem téměř plně souhlasím, ač není můj typ. Dobré úvahy a velmi závažné.
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Aleš, 28.6.2011 22:14:46)
Odpovědět
Závažné je především to, že někdo s tak jednoduchým myšlením může radit předsedovi vlády. Úvahy pana Jocha jsou směšné, zapojuje do nich pouze faktory, které jsou mu osobně blízké, ale jiné, jako např. rozvoj informačních technologií, zcela ingoruje. Kamsi se mu také v tom globálním uvažování ztratil celý jeden kontinent - Jižní Amerika, kde některé země prodělávají velký rozvoj. Podle něj se bude všechno odehrávat jen ve starých a dobře známých formách a schématech, jenže tak prostě dějiny nefungují, některé konstanty sice zůstávají, ale dějiny se neopakují. Pan Joch prostě podlehl iluzi, že stojíme na jakémsi konci dějin, kdy všechno už bylo vymyšleno a následně je tedy možné kombinovat jen prvky toho, co tu už bylo a je.
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Jeeves, 28.6.2011 21:00:30)
Odpovědět
:-) Je fakt, že "výhledy do budoucna" jsou oblíbenou zábavou. Od p. Jocha je "odvážné" popisovat nám situaci v r.2050, ale také alibistické. Těžko to budeme vyhodnocovat. Takových "výhledů" až do roku 3000, (pak již za to neručím), udělám klidně deset. A každý z nás... :-)
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Josef C., 28.6.2011 16:34:02)
Odpovědět
11 cantral a jihoamerickych statu soudi americky stat Georgia kvuli "drastickemu" zakonu, ktery umoznuje kdyz je nekdo pristizen porusovat zakony, tak je to automaticka deportace. Neboli chytnou te krast a jedes domu! Jedna se o staty:
The league and Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Mexico, Nicaragua and Peru joined the American Civil Liberties Union, the Southern Poverty Law Center and several other civil and immigrant rights groups in arguing the Georgia law is unconstitutional because it’s preempted by federal law.

http://www.hillarynme.com/2011/06/16/11-countries-suing-georgia-over-its-tough-new-immigration-law/
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(RUDA, 28.6.2011 21:03:34)
Odpovědět
Evropa odmítla křesťanství,tak ne její místo přijde jiné.Muslimové se netají na svých stránkách že chtějí dobýt Evropu ženským klínem.Potřebují jenom naivní a hloupé Evropany,kteří tomu nebudou věřit.
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(rem, 28.6.2011 21:10:21)
Odpovědět
Zajímavá snaha o prognózu na 40 let dopředu. Jeden podstatný aspekt ale pan Joch opomenul. Srovnejme růst polulace na zeměkouli za uplynulých více než 300 let:
1700 - 600 milionů
1900 - 1,5 mld.
2000 - 6 mld.
dnes - 6,8 mld.
2050 - ???
I když tempo růstu zpomaluje, nejnižší odhady pro rok 2050 jsou na 12 miliardách. Na bezkonfliktní spolužití 12-ti miliard hlav a 24 miliard nohou na zemi nejsou zdroje. Ani potravinové, ani energetické, ani surovinové obecně. Další, závažnou skutečností by byla naprostá změna struktury. Nejen náboženská, ale i sociální. Stále užší, z dnešního pohledu "vyspělá a ještě vzdělaná" skupina bude válcována (a to její to vlastní vinou) obrovskou přesilou relativně velmi chudých, na trhu práce těžko se uplatňujících lidí. Nůžky se denně rozevírají a chudí nebudou mít opět co ztratit. Takže o eutanazii bych ani moc nepřemýšlel. Daleko pravděpodobněji půjde o to, kdo z koho. Buď ta malá "vyspělá" skupinka ukočíruje a omezí tu obrovskou (ty snahy jsou dnes jasné a naprosto zřejmé) a bude tvrdě vládnout stále dost velké, ale ovladatelné většině novodobých otroků nebo ...
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Ignác Pospíšil, 28.6.2011 22:15:06)
Odpovědět
Pokud vím, 12 miliard jsou odhady maximální a vysoce nepravděpodobné, ne minimální...
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Kalous, 28.6.2011 23:05:17)
Odpovědět
Ale on už si Bilderberg nebo někdo jiný s tím obrovským nárustem populace v chudých rozvojových zemích poradí. Nakonec se najde ještě něco účinnějšího než AIDS.
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(rem, 28.6.2011 23:21:23)
Odpovědět
Tak, tak, určitě bych také vsadit na "Buď", ale občas (třeba jednou za 2000 let) se dějí věci :)
Re: Jak bude vypadat svět v roce 2050? Evropa bude muslimská
(Felix, 28.6.2011 21:43:14)
Odpovědět
Já tomu rozumím. Roman Joch je moderní katolík tkvící v progresu posledních 50 let. Židé jsou jeho starší a tedy i znalejší bratři ve víře, a když pro ně je islám ohrožením, tedy i pro Romana Jocha. Zato evangelikálové už tak blízkými jeho bratry nejsou. A taky že ne: Ti vidí jako hlavní hrozbu sekularismus, jak konečně infromuji Duše a hvězdy:
http://aktualityhvezd.wordpress.com/2011/06/28/evangelikalove-sekularismus-je-vetsi-hrozbou-nez-islam/
Navíc: Islám bombardovat lze, ale jak chcete bombardovat bombardující sekularismus? Jen něco plácněte a úřadům by Vás udal i takový nezúčastněný katolík, jako je on. I proto je jistější ukazovat na hrozbu islámu než na hrozbu skularismu.
Dejte si Pepsi v Egyptě, už dnes!
(Kunz, 29.6.2011 23:09:07)
Odpovědět
http://www.wupload.com/file/38237445/Pepsi_v_Egypte.pps