reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Báječný nový svět

Autor: Patrick J. Buchanan | Publikováno: 16.6.2006 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

V osudovém roce 1939 křesťanský intelektuál T. S. Eliott napsal varování svým současníkům, kteří veškerou víru vložili ve triumf demokracie. „Demokracie není dostačující“, psal Eliott. Pokud chce určitá politická filozofie odvodit svá pravidla z etiky a etiku zase podle platné pravdy, lze tak učinit pouze návratem k věčnému zdroji pravdy, v níž může doufat každá společenská organizace, která nechce směřovat ke své konečné destrukci při opomíjení podstatných aspektů skutečnosti. „Pojem demokracie, jak znovu a znovu prohlašuji, v sobě nemá dostatek pozitivního obsahu, aby se mohl postavit silám, které se vám nelíbí – ony ji totiž mohou snadno proměnit. Pokud nebudete věřit v Boha ( a On je žárlivým Bohem ), budete se klanět Hitlerovi a Stalinovi.“

Ještě předtím než Eliott napsal tato slova, měl již svět jeden učebnicový příklad toho, jak může být demokracie využita svými nepřáteli : Třetí říši. Po neúspěchu svého pivního puče z roku 1923 se Hitler rozhodl jít k moci delší cestou, cestou demokratickou. Po svém jmenování německým kancléřem roku 1933 Hitler, jakožto vůdce nejsilnější strany zastoupené v Reichstagu, používal plebiscitu, aby umožnil Němcům podílet se na jeho vládě a schvalovat jeho politické kroky. Po znovuobsazení Porýní, anšlusu Rakouska a Mnichovu – kdy tyto akty podporovalo téměř 99 % Němců - byl u svého lidu nejpopulárnějším politikem v Evropě.

A v tom to přesně spočívá. Demokracie je procesem, jehož prostřednictvím se lidé podílí na výběru a potvrzování svých vládců. Ale pokud lidé ztratili víru v křesťanské hodnoty – v hodnoty víry, která utvářela Evropu – a také v morálku a etiku z této víry odvozené, mohou si tak sami přivodit peklo na zemi.

To nám dnes ukazuje Holandsko, jehož národ si plným právem může nárokovat pozici avantgardy postkřesťanské Evropy.V Amsterdamu, této oblasti červených luceren, je nespočet nevěstinců, sex shopů a muzeí sexu. Ženy za úplatu nabízejí své půvaby v dlouhých frontách. Prostituce využívající prosklených výloh zde byla legalizována, stejně jako držení marihuany a hašiše, které jsou prodávány v cofee shopech za rohem. Drogy jsou zde otevřeně užívány a pornografie je všudypřítomná.Amsterdam zaujímá „liberální a tolerantní postoj“ jak stojí na jeho webovém oznamovateli. „Namísto kriminalizace čehokoliv nese toto výjimečné město své srdce na své dlani.“ Utrecht zase nabízí nepřekonanou organizovanou síť míst s červenými lucernami. Také Rotterdam má mnoho sex klubů a soukromých domů kde člověk legálně může využít placeného potěšení z tělesné rozkoše.

Holandsko tedy ve svém „ liberálním a tolerantním“ postoji v celé Evropě jednoznačně vede a posouvá se směrem k vlastní sebevraždě. Od května 2002 holandské právo umožňuje lékařskou asistenci v případech euthanázie i asistované sebevraždy a to tak dlouho, dokud celá procedura není vyřízena, jak vyžaduje nová „lékařská móda.“ Každý, kdo dosáhl šestnácti let věku má právo na sebevraždu. Pokud vám je něco mezi dvanácti až šestnácti lety, můžete požádat své zákonné zástupce, aby vás zabili oni. Za druhé světové války byli holandští lékaři, kteří se postavili nacistickému euthanáznímu programu, považováni za hrdiny. Dnes by zjevně v Holandsku zaspali dobu.

Poslední zprávy z Holandska hovoří o nové straně, která se tam utváří, o straně dobročinnosti, volnosti a odlišnosti. Základní bod této strany spočívá ve snížení hranice legálního sexu z šestnácti na dvanáct let. „Jdeme probudit Haag“ říkají holandští pedofilové, pro něž je legální sex od dvanácti let pouze začátkem. Přejí si zrušit veškeré zákazy ohledně pohlavního styku s dětmi a se zvířaty.To by jistě potěšilo Dr. Alfreda Kinseyho, amerického sexuologa, jehož „výzkumníci“ velmi často zneužívali děti a nezletilé, anebo používali svědectví pedofilů, aby poté vyráběli zkazky o tom, že sex dospělého s dítětem je pro oba prospěšný.

Toto nás opět přivádí k tomu, o čem mluvil Eliott. Pokud odmítnete křesťanství a morálku i etiku z něj vyplývající, na jakém základě chcete postavit mimo zákon drogy, prostituci, euthanázii, asistovanou sebevraždu a sex s dětmi nebo psy ?

Dnešní Holandsko a Amerika s padesáti miliony zmařených nenarozených životů od rozsudku v případu Roe vs. Wade ( tento soud z počátku 60. let umožnil provádění potratů z „ekonomických a sociálních důvodů“ – pozn. překladatele ) staví konzervativce a tradicionalisty ve všech zemích před zásadní otázky. Co když se svobodná společnost rozhodne stát se zkaženou a dekadentní ? Budou jí stále zavázáni svou loajalitou ? Má komunita zastávající tradiční a náboženské hodnoty, právo vyhlásit je závaznými pro menšinu, která v ně nevěří ? Tak jsme již přece učinili v šedesátých létech v rámci boje za občanská práva. A co s režimy, které ač jsou jakkoliv demokraticky zvoleny, stávají se nelegitimními, přesně jako Hitlerův režim, když o něm psal Eliott ?

„Co tě přivedlo k myšlence, že Západ stojí za to bránit ?“ zeptal se kněz Whitakera Chamberse, když ho roku 1950 navštívil v nemocničním pokoji. Už tehdy to byla dobrá otázka a dnes je na místě ještě více. Možná, že muslimové, kteří mohou být v Amsterdamu, Rotterdamu a Haagu za deset let většinou, toto téma objasní nám všem.

Patrick J. Buchanan

Převzato z www.theamericancause.org

Z originálu „ Brave new world“ přeložil Marek Skřipský

reklama
2606 čtenářů | 19 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Báječný nový svět
(Monika, 16.6.2006 12:44:26)
Odpovědět
Myslím, že to byl W, Churchill, kdo řekl, že demokracie není ideální, ale nic lepšího žel nemáme. Zajímalo by mě, jak by si tedy autor představoval tu „křesťanskou vládu“. To by jako vládli kněží, jo? Hmm. Kteří? No episkopálové asi ne:

"Biskupové Skotské episkopální církve (anglikánské) prohlásili, že v jejich církvi není soužití ve stejnopohlavním svazku překážkou ke kněžské službě. Toto prohlášení komentují pozorovatelé jako podporu Anglikánské církve v Kanadě a americké Episkopální církve, které byly v poslední době kritizovanány za žehnání stejnopohlavním svazkům a za biskupskou konsekraci rozvedeného gaye žijícího otevřeně v homosexuálním partnerství."

Nebo snad ano? :)))
Re: Báječný nový svět
(Maro Skřipský, 16.6.2006 13:09:11)
Odpovědět
Kněží by určitě nevládli, Moniko. Tady jde přece o to, že některé věci prostě nemůžeme jen tak odhlasovat. Například když se v obci staví dětské hřiště, nevím proč by se k tomu měli vyjadřovat také místní asociál s místním pedofilem a z basy navrátivším se místním recidivistou.
Nebo jiný příklad. I kdyby si sto školních rad odhlasovalo, že budou děti genderově a homosexuálně vzdělávat podle vizí té šílené Australanky a měli na to štempl z ministerstva, jako případný rodič bych se prostě tímto "demokratickým" rozhodnutím necítil vázán, protože nehodlám ze svého dítěte vyrábět přecitlivělého úchyla.
stejně tak je to s případným zavedením multikulturní výchovy do škol. Nechci, aby naše děti byly okrádány o kulturní dědictví a vlastenecké cítění. Tím naznačuji, že demokracie sama o sobě - bez hodnotového rámce- není schopna zajistit dobrou společnost.
S tím Churchillovým výrokem samozřejmě souhlasím. V originále zněl trochu jinak, ale význam je stejný
Vláda kněží už tady byla
(A.S. Pergill, 16.6.2006 22:46:20)
Odpovědět
"Farská republika" v sousedním Slovensku pod taktovkou Hitlera, v čele s římskokatolickým knězem Jozefem Tisem jako presidentem. Je také postačujícím důkazem, že mezi křesťanstvím a fašismem (nacismem) vládla vždy obdivuhodná shoda (pomineme-li hluboké souznění římskokatolické církve a diktora Franca ve Španělsku a podobné spolupráce křesťanských činitelů s dalšími podobnými zločineckými režimy).
Re: Vláda kněží už tady byla
(alfa, 22.6.2006 23:38:54)
Odpovědět
Mezi fašismem (vojenská diktatura s velmi konzervativním přístupem a obdivem ke křesťanství) a nacismem (politickou diktaturou s řadou velmi moderních názorů a výrazným ateismem, kde je křesťanství trpěno vzhledem k jeho síle) je rozdíl, který stále někteří nevidí.
Re: Báječný nový svět
(ricci, 16.6.2006 14:24:06)
Odpovědět
Moniko ona take aby to bylo jeste komplikovanejsi existuje odpadla, svetska a zkazena cirkev. Viz Zjeveni Jana kde se pise o neveste Kristove a o nevestce babylonske. Na toto tema ovsem je nutna hluboka znalost Bible. Tim te ovsem nechci podcenovat. Rad se necham prijemne prekvapit
Buchanan kvílí
(A.S. Pergill, 16.6.2006 22:53:37)
Odpovědět
nad tím, že holandští "neznabohové" chtějí uzákonit sex od 12 a vůbec netuší, že v daleko religióznější Maltské republice to mají.
Ale co by člověk mohl chtít od američana (našel by tu Maltu vůbec na glóbusu?). A v nedělní škole se takové věci asi sotva učí.
Prostě jen předvádí, že jeho vzdělání je tak na úrovni rychle kvašených politruků, co si přečetli pár brožurek.
Re: Buchanan kvílí
(Maro Skřipský, 17.6.2006 9:30:12)
Odpovědět
Pergille, tenhle "rychlokvaškový politruk" vystudoval filozofii v kombinaci s angličtinou a poté žurnalistiku. od roku 1966 pracoval jako poradce Nixona, poté radil Fordovi a Reaganovi ( tomu dělal i speechwrittera ) Účastnil se důležitých jednání se Sověty na konci studené války a dnes je uznávaným konzervativním publicistou.
Řekl bych, že rychlokvašky vypadají jinak...
Re: Buchanan kvílí
(A.S. Pergill, 17.6.2006 9:49:39)
Odpovědět
Obávám se, že by se podobné kariéry našly i v bloku zemí "míru a socialismu" (jaké vzdělání měl třeba takový Berija?).
A, mimochodem, "filosofie, angličtina, žurnalistika" - kde tam vidíte nějakou vědu (hodnou toho jména)?
Pro Maro Skripskeho
(ricci, 18.6.2006 20:16:34)
Odpovědět
Maro s pergillem se nebav je to militantni klerokofob a lidsky receno je to trdlo.
Re: Pro Maro Skripskeho
(ricci, 18.6.2006 20:25:17)
Odpovědět
Klerikofob /oprava/
Re: Báječný nový svět
(Daniel Makay, 17.6.2006 11:24:31)
Odpovědět
Ano, to je dobrá otázka. Má být křesťan konzervativec vázán loajalitou k své zemi i přesto, že se stát stane zkažený a dekadentní ?
Moje odpověď zní jasně NE. Naopak v takovém případě má být křesťan konzervativec nekompromisním zastáncem své víry, má právo na kritiku a není ničím takovému státu vázán. Nemusí žít s žádným nečistým svědomím. A v případě, že by takový kverulantský stát chtěl být navíc agresivní či militantní vůči jinému morálnímu křesťanskému národu, je povinností křesťana obrátit se proti vlastnímu národu třeba i se zbraní v ruce.
Re: Báječný nový svět
(RZ, 17.6.2006 18:45:23)
Odpovědět
Znáte tu klasickou poučku, "leader musí existovat automaticky, zvolit se nedá"? Tedy, když někde chybí přirozený vůdce, tak prostě chybí, a násilné hledání někoho aspoň trochu vhodného, to nezachrání.

Totéž platí pro ideje. Když prostě křesťanství už prostě nedokáže být pro lidi útěchou a nosnou ideou, tak už to může zabalit:( Lidi už nepřesvědčí, totálně se míjí s jejich skutečným životem.
Pár odpovědí Riccimu a Janu Danielovi - souhrnně
(A.S. Pergill, 25.6.2006 23:28:15)
Odpovědět
1. Nejsem si vědom, že bych cokoli komukoli zakazoval (víru, náboženství, náboženské úkony apod.) Jediné, proti čemu se stavím je, abyste vy měli nějakou možnost svou morálně naprosto bezcennou víru vnucovat někomu, kdo o ni nestojí - pakliže toto považujete za "zakazování", v tom případě se shodneme, že "zakazuji".

2. Ta zprofanovaná fráze o "náboženství jako opiu lidu" byla původně vyřčena křesťanskými filosofy někdy v polovině 19. století a byla míněna jako pozitivní charakteristika (opium jako lék, utišovatel bolesti atd.). O pár desetiletí později už opium a opiáty získaly punc nebezpečných drog, takže tu samou frázi bylo možné použít jako pejorativum.
Můj osobní názor: Platí do určité míry obojí; náboženství může tišit sociální napětí, ale jeho nadužívání vede k neřešení narůstajících rozporů, které se posléze objeví relativně náhle a v nezvládnutelné podobě - příkladem by mohla být francouzská revoluce. Je to dost podobné, jako když se bolesti břicha "řeší" analgetiky a pak se z toho vyklube slepé střevo, které mezi tím stačilo rupnout.

3. Do VUML jsem chodil, protože jsem to měl nařízeno zaměstnavatelem - byla to jedna z podmínek setrvání pracovního poměru.
Nenaučil jsem se tam téměř nic, co by se neprobíralo v rámci normální vysokoškolské výuky. Tím "téměř" myslím, že jsme tam měli např. vystoupení tajemníka KV KSČ pro náboženské věci (doufám, že ten titul po tolika letech moc nekomolím). Pokud byste čekali nějaké plamenné výlevy na hlavy kněží, byli byste hořce zklamáni, jeho postoje (pokud nekecal - a k tomu neměl racionální důvod) byly smířlivě vztřícné až kolegiální. Spíš to vypadalo na určitý souzvuk dvou přibližně stejně antidemokratických totalitních ideologií (daný tím, že v té době bylo jasně dáno, který z kohoutů je na tomto dvorku pánem).
Zažil jsem tam naopak i lektory, na které bylo z pléna pokřikováno: "vole, když to neumíš, tak proč to chodíš učit?!".

4. Je mi velice líto, že Riccimu sebrali pas a obtěžovala ho STB, v ničem podobném jsem se nikdy neangažoval, spíš jsem podle svých nevalných možností tahal lidi z průserů. Na druhé straně jsem po roce 89 potkal pár křesťanských aktivistů (aby to nezůstalo na nich, tak i dalších politicky pronásledovaných), u nichž jsem se po bližším seznámení naprosto nedivil, že byli svého času vykopnuti (a jsem toho názoru, že by je vykopl jakýkoli racionálně uvažující vedoucí pracovník pro naprostou neschopnost a talent totálně rozeštvat kolektiv). Zase jsem poznal jiné lidi, kteří měli za komunistů politické potíže (a mnohdy za tím bylo více osobní animozity než politiky jako takové), kteří dokázali i za krajně nepříznivých okolností odborně růst.

5. Bible je kniha, jejíž nejstarší pasáže vznikly v Mezopotámii před nějakými 8 tisici lety a nemají nic společného ani s křesťanstvím ani starším iudaismem. Její nejmladší pasáže vznikly pár století po údajném ukřižování údajného Krista v době, kdy se o církvi jako takové nedá mluvit a křesťanství mělo do značné míry odlišnou podobu od té dnešní (mnohem více asi připomínalo současné islámské fundamentalisty). Její hodnota jako pramene o dějinách církve je velmi malá (asi jako hodnota Leninových sebraných spisů vůči poměrům za kulturní revoluce v Číně), její hodnota coby pramen poznání křesťanství spočívá pouze v tom, že dokumentuje jakási "idologická východiska", která byla později nejrůznějšími způsoby překrucována. Je také třeba si uvědomit, že se v citlivých detailech jednotlivé verze liší, a že např. celý katolicismus až někdy do minulého století vyznával překlad biblických knih pořízený sv. Jeronýmem do latiny (sekundárně překládaný do národních jazyků, zpravidla až po reformaci), zatímco současný ekumenický překlad je výsledkem týmové práce mnoha odborníků, a je daleko kvalitnější.
Četl jsem ji, vím zhruba, co tam je, ale rozhodně nepatřím k těm, kteří by se něco podobného učili nazpaměť - na to má příliš nízkou hodnotu.
Pokud se týká rozporů v Bibli, těch jsou tam spousty - včetně toho, že nejstarší biblické texty připouštějí existenci dalších bohů kromě toho izraelského (který pak byl metamorfován na křesťanského) - takže se tu dají najít argumenty i proti samotnému monoteismu. Chce to ovšem nečíst jen propagační materiály z kostela, ale i publikace, které se zabývají kritickým rozborem biblických textů.

6. Křesťanství je kolektivistická ideologie, podobně jako komunismus a socialismus. "Individualističtí křesťané" jsou prostě jako pejsci, kteří maximálně využívají délku řetězu, uvázaného páníčkem na krk. Se skutečnou svobodou nebo individualismem jako takovým to nemá nic společného.

7. Máte pravdu v tom, že protestantismus souzní s kapitalismem lépe než klasický římský katolicismus, spíš jde ale o to, že méně míchá ideologii se společenskou a ekonomickou praxí. (Jinými slovy, čím méně se míchá křesťanství do života společnosti, tím více ta společnost prosperuje, ale ono to platí v podstatě pro jakoukoli ideologii.)

8. Pokud se týká slavení Velikonoc, tak tento svátek se slavil v +- shodné době už za Keltů - což je histiricky doloženo např. z římských zdrojů (a astronomicky orientované objekty, umožňující stanovit období Velikonoc Kelty na našem území předcházejí o řádově tisíce let, jejich existence sahá v podstatě do doby příchodu prvních zemědělců na naše území). Potom si na podobnou dobu v Palestině umístili Židé Pesah - svátek útěku z "egyptského zajetí" (S největší pravděpodobností byli z toho Egypta vykopáni v době, kdy se restituovala egyptská společnost a egyptský stát po mezidobí mezi střední a novou říší. Předkové Židů patrně patřili mezi kočovníky, kteří oslabený egyptský stát na konci střední říše vyvrátili. Židé byli v Egyptě v té době populární asi tak, jako u nás Němci v roce 1945, a to vojsko za nimi faraón poslal nejspíš proto, aby se nikdo z nich nemohl vátit zpět.).
Evropské Velikonoce se musely od Pesahu oddělit jednak v souvislosti s emancipací křesťanství od židovství, jednak proto, že v severněji ležící Evropě nastávaly odpovídající změny v přírodě (např. rození / líhnutí mláďat) o něco později.
Řada velikonočních rituálů (malovaná vejce, speciální pečivo, svěcení květenství vrb, mrskání žen a dívek) má prokazatelně předkřesťanské kořeny a lze doložit, že s nimi katolická církev bojovala ještě v prvních stoletích 2. tisíciletí n.l.
Takže jako vysokoškolák obeznámený s problematikou považuji za naprosto marginální záležitost, že v té době křesťané oslavují smrt jakéhosi bůžka.

9. V zásadě nechápu, proč Ricci rozhorleně komentuje, "že chci zase něco zakazovat", když konstatuji, že křesťané (především v římskokatolickém prostředí) měli po celá staletí zakázánu četbu Bible, a tento zákaz trval až do doby, kdy jeho realizace přestala být fyzicky proveditelná (tedy někdy do 19. století), a za pádem tohoto zákazu byla především snadná dostupnost Bible (i to, že konkurenční církve protestantské postavily svou misijní strategii na zpřístupňování Bible věřícím).
Naopak, kritickou četbu Bible považuji za jeden z nejúčinnějších prostředků ateistické agitace.
Re: Pergillovi
(Josef, 27.6.2006 21:29:50)
Odpovědět
Problem marxistu s krestanstvim je ciste ideologicky, protoze Jezisi Kristovi patri prvenstvi jako prvni dokumentovany revolucionar. To kdyby priznali, cela marxisticka vira by utrpela na verohodnosti a popularite!
Re: Pár odpovědí Riccimu a Janu Danielovi - souhrnně
(outsourcing, 27.6.2006 23:08:36)
Odpovědět
soudruhu Pergile,
již jednou jsem Vám popřál dobrou noc.

Nyní po přečtení Vašich vývodů, zejména rádoby biblických, avšak ne jenom těchto,
Vám přeji nejen dobrý večer a dobrou noc,
nýbrž následně i dobré ráno a celý dobrý den.

P.S.: Jako akademicky akreditovaný člen z Vámi quasi-pojednávaného oboru se v dalším odmítám s Vaším diletantismem zabývat.

Pergille opet jses mimo rekl jsi ze po precteni Bible se stane clovek ateistou nebo spise presneji receno jsi rekl, ze doporucujes kazdemu at si j precte ze je to nejlepsi recept jak neupadnout do toho takzvaneho bludu. Bible rika jednu vec vira je ze slyseni a slyseni skrze slovo Bozi. Pokud lide budou slyset Bozi slovo v jejich srdci vyroste vira skrze kterou uvidi svuj relany stav a uveri v Boha a dostane se jim vnitrniho svedectvi to znamena prelozeno pro tebe budou mit osobni zkusenost z Bohem. Opet jsi uvazl v siti kterou ma Bible pro takove takzvane osvicence jako jsi ty.
Re: Pergillovi
(euroskeptik, 28.6.2006 2:31:15)
Odpovědět
Mnoho byvalych ateistu prave delali to co doporucuje Pergill peclive studovali Bibli a zjistili jednu vec ze Jezis Kristus je syn Bozi a zemrel za hrichy sveta
Ahoj, to se stalo například mně :-)
Re: Pergillovi
(ricci, 28.6.2006 21:31:21)
Odpovědět
Co ty na to pergille ?