reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klausův tajemník: Jak ze mě novináři udělali nácka

Autor: Ladislav Jakl | Publikováno: 27.8.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

„Nevím, proč se náckům říká ultrapravice, když to jsou přece národní socialisti, kterým nic na světě nevadí víc, než normální kapitalismus.

Nesnáším přiblblé rasistické koženohlavce, nemám rád ani hloupé lidové rasistické předsudky, zásadně nepřeposílám ani ty vtipy o cikánech, které jsou v jádru pravdivé. Mezi kapelami jsou různé vypatlané makovice, které zpívají fakt nesnesitelné hovadiny. Jedny se zeleným čírem na hlavě vášnivě vykřikují proti soukromým bankám a zvoleným parlamentům, jiné vyřvávají proti negrům a žlutým. Jsou to pitomci, které by rodiče měli vytahat za ušiska.“

Víte, kdo je autorem těchto slov? Já. Ano já – člověk, ze kterého se před pár dny mediální fronta horlivě snažila udělat nacistu nebo alespoň podporovatele jejich kapel. A nejen to. Tato slova pocházejí přesně z toho textu, kvůli kterému ze mě nacistu dělají. Jde o můj téměř dva roky starý blog (22. 10. 2009) s názvem Nechte je zpívat. Nácky i pankáče. Píšu v něm totiž také zhruba to, že navzdory často nesnesitelným textům různých kapel, ať už vyjadřují nenávist k bohatým, muslimům, prezidentům, Yankeeům nebo holičům, je nemáme kriminalizovat, zatýkat a dokonce se nabourávat na jejich uzavřené akce a ty rozmetávat státní mocí. Myslím si to ne poslední dva roky, myslím si to celý život.

článek zde: Nechte je zpívat. Nácky i pankáče

Ano, vůči tomuto mému postoji lze vznést mnoho námitek. Není to postoj samozřejmý. Však také nejsem zvyklý psát pouhá slohová cvičení na předem jasné a obecně přijatelné téma. Námitky dobře znám. Vím, že na počátku všeho je slovo. I na počátku odporného násilí. To nelze podceňovat. Vím, že pokud neuhlídáme hranici mezi přímým návodem k násilí a hulákáním frustrovaných pitomců, hrozí vážná rizika. Já si ale myslím, že snad ještě vážnější rizika hrozí i tehdy, pokud do muziky vpustíme trestní právo.

Pak budeme předně muset zakázat jednu z nejkrásnějších písní vůbec, Imagine od Johna Lennona, která je přímým návodem ke komunismu, světu bez vlastnictví, peněz majetku a náboženství. A jak jinak lze takovou společnost vybudovat než násilím? Než zabavením majetků a zavedením totalitního režimu? I v hlavním proudu populární hudby najdeme šílené texty plné výzev proti konkrétním skupinám lidí či společenským institucím. Kdo to bude posuzovat? Zakážeme rappery? Americké folkaře? Nebo nám postačí asymetrie, kdy Internacionálu lze zpívat veřejně pod prapory totalitní ideologie a tričko „nevhodné“ firmy na návštěvě „nevhodného“ koncertu může být příčinou k nepodmíněnému trestu?

Jsem pro debatu na toto téma. Je citlivá, sporná. Ale ze všeho nejhorší je zadupávat ji do země a zastrašovat oponenty. Dobře vím, že terčem útoků jsem se nestal jen pro téma samé, ale především pro to, že některé mediální a politické síly použijí cokoli jako klacek proti prezidentu Klausovi. Ale dělat nácka ze mě? Ze člověka, jehož životním tématem je člověk a jeho svoboda? Který vyznává pro někoho možná málo pochopitelné a krajní heslo, že politika je soubojem dobra a svobody, v němž stojím na straně svobody? Zatímco všichni komunisté, nacisté, fašisté a ostatní více či méně krajní levičáci vyznávají kult dobra, které je třeba lidem vnutit za každou cenu?

Onen blog si před dvěma lety přečetl člověk, který připravoval knihu na velmi podobné téma. Tedy knihu o tom, že není správné trestat člověka za názor, píseň či dokonce za to, jak vypadá a co má na sobě. A oslovil mě. Jestli by mi nemohl položit pár otázek. Proti tématu jsem nic neměl a k rozhovoru jej pozval. V něm jsem zopakoval své názory z dotyčného blogu. V doprovodu autora byl ještě další člověk. Nikdy předtím ani potom jsem je neviděl. Jejich jména jsem neznal a po rozhovoru okamžitě zapomněl. Nemám možnosti ani důvod lustrovat každého, kdo se mě na něco chce zeptat. Ale nechci se ani nechat tlačit k tomu, abych se od nich distancoval. Denně odpovídám na dotazy lidí, které neznám. Tuhle jsme poskytl rozhovor do knihy o bezdomovcích, tu třeba i do školního sborníku. Pokud jsou otázky korektní, nemám s tím problém. Důležité je přece, co říkáte, ne komu to říkáte. Ostatně mnohem horší zkušenosti než s lidmi neznámými mám se známými novináři, schopnými překroutit při svém boji každé slovo.

Knihu jsem neviděl, ani jsem nevěděl, jak se má jmenovat. Nevěděl jsem, jestli vyšla, a nekladl jsem tomu žádnou pozornost. A podle dnešních ohlasů v tisku na ní není nic k napadnutí. Po dvou letech kdosi vytáhne, že člověk, který u rozhovoru autora doprovázel, býval manažerem nějaké skupiny, která prý zpívala hodně hnusné texty. A že tím, že jsem s pány vůbec mluvil, jsem vlastně nácek a podporuji rasismus. Příčí se mi jakékoli výmluvy nebo cokoli, co tak může vypadat. (I když si myslím, že z tohoto článku média ocitují výhradně jen ta slova, která se jako výmluva budou prezentovat.) Za svými slovy si totiž stojím, ať je říkám komukoli. Dávat mě jen kvůli tomu do jednoho pytle s nacismem je hnusné, nespravedlivé, křivdící, bezohledné a velmi, velmi účelové. Protože se nenechám tlačit k nějaké sebeobhajobě, novinářům jsem na toto téma v jejich zuřivé kampani řekl pouze tyhle výroky: že knihu neznám (neviděl jsem ji a z názvu jsem nevěděl, o co jde) a poté, že se mi zdá zajímavé, kolik se najde lidí, ochotných trestat člověka za názor, že není správné trestat člověka za názor. A pak také na adresu výroku krajně radikální Strany zelených, že poskytnutím onoho rozhovoru (ne nějakými slovy, jen tím, s kým jsem mluvil) bych měl přijít o prověrku, že se prověrky nebojím, protože na kontakty se zelenými extremisty si dávám pozor.

Blížíme se k dobám, kdy nikoho nebudou zajímat názory a argumenty, ale kdo kdy koho s kým vyfotí. Zastavte čas, chci vystoupit.

Vyšlo v deníku Právo, 25. srpna 2011

 

Čtěte také:

Je Mladá fronta iDnes nacistické médium? Podněcuje k nenávisti

 

reklama
882 čtenářů | 12 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klausův tajemník: Jak ze mě novináři udělali nácka
(v.n., 27.8.2011 10:01:04)
Odpovědět
Hradně mimoňské. Na Hradě se sešli tři autisté. Společnost funguje na základě sociálního podvědomí a kdo se tváří zajímavě a říká že to tak není je buď mimo, nebo se ho snaží skrytě a rafinovaně strhnout na svojí stranu.
Re: Klausův tajemník: Jak ze mě novináři udělali nácka
(Joe.Doe, 27.8.2011 11:06:39)
Odpovědět
Jen vice lidi, jako je Jakl, kteri se neboji rici svuj nazor, na ktery mame vsichni v demokraticke spolecnosti pravo. Nebojme se. Ten, kdo nic proti zlu nedela, mu pomaha !!!
Re: Klausův tajemník: Jak ze mě novináři udělali nácka
(C.Q.Lafayette, 31.8.2011 14:05:54)
Odpovědět
Souhlasím!
Re: Klausův tajemník: Jak ze mě novináři udělali nácka
(frantisek zajicek, 27.8.2011 11:15:53)
Odpovědět
Pane Jakl,vy a nacek?Vzdyt vy jste jenom normalni trouba a pouze papouskujete prazdne fraze hradniho Hurvinka.Koho vodku chlastas,toho pisen zpivej...Nedavno jste tu prohlasil,ze jste degustator a ja nemam duvod vam neverit.Jste casto vidan zamocen a zavalen klopytat nocni Prahou,silne spolecensky unaven,jako tajemnik neco asi tajite...To,az vas nekde z lokalu zase budou vynaset zabliteho,prece nemuzu povazovat za nackovstvi...FZ
Re: Klausův tajemník: Jak ze mě novináři udělali nácka
(Petr Jano, 27.8.2011 12:13:45)
Odpovědět
Pane Zajíčku to jak sprostě dehonestujete pana Jakla je od Vás nekulturní a odporné.
Vy a Vám podobní chrapouni a maloměšťáci jste jedna banda intolerantních lidí proti všem normálním invencím, jste lidé kteří nemají v sobě kouska cti.
Váš postoj k docela rozumnému a objektivním komentáři pana Jakla, je úplně mimo mísu, Vy nemůžete diskutovat s nikým, jako ten starej emigrant Stilet, Vy a Stilet jste opravdu ukázkoví zapředsudkovaní maloměšťáci, že se nestydíte, Vy hulváte.
Vážený pane Jakl vím, že v mnoha věcech máte pravdu, ale je také velice nutné říci české veřejnosti do jejich tváří, že jsou v mnoha věcech týkajících se demokratického vidění světa hodně ale hodně pozadu.
Znám Vaše postoje a vím, že jste bojoval za svobodu a demokracii a stále bojujete...
Prosím Vás již nejednejte s těmi lidmi extrémní levice, chtějí Vás využít a zneužít ku svým poblouzněným touhám...
Vy sám víte i hrad, že to není reálně co stále ta hnutí chtějí vybojovat, že nestojí na pořádném základě. Vše na čem stojí tito lidé, je jenom nestabilní a pomatená idea, něčeho co jsme v dějinách dvacátého století, již zažily jako těžkou destrukci lidského bití a fanatismu... Jinak Vám děkuji, za Váš komentář.
Re: Klausův tajemník: Jak ze mě novináři udělali nácka
(frantisek zajicek, 27.8.2011 13:34:03)
Odpovědět
Pane Jano,to,jak se vyjadruji o panu Jaklovi by se mohlo na prvni pohled zdat jako urazka.Jenomze to,ze p.Jakl chlasta je HOLY fakt,to,ze je viden casto ve svem opojeni nad ranem v Praze je HOLY fakt,ke kteremu se Jakl OSOBNE priznal.Jednak nema smysl zapirat veci vseobecne zname a on sam to nazval degustaci...Take Vase vize ciganske problematiky je opet jenom Vase zdeformovane chapani veci.Ze je cigan parazitem,je opet jenom HOLY fakt.Ze cigan nikdy teto spolecnosti prinosem nebyl,neni a nebude,je pouze opet HOLY fakt,se kterym nejen Vy,ale ani ja,nic nenadelame.Ja osobne jsem privrzenec apartheidu,at si cikorka studuje,sexuje,hraje na harmoniku do rana,at se mlati macetami po hlavach mezi sebou...ja jim v tom nebranim,jenom to neminim platit.Ja ze svych penez zivim SVE deti,ktere jsou prinosem pro spolecnost uz ted.Pane Jano,dobre vite,jaky je rozdil mezi rasismem a apartheidem a zkuste mi vyvratit mou zvracenou tezi a ze si lide prirozene brani vydobytky sve civilizace,ktera se formovala staleti a na niz se cigan nepodilel je naprosto PRIROZENY stav,na kterem fantasta a ciganofil Jano nic nezmeni,s uctou,FZ
Re: Klausův tajemník: Jak ze mě novináři udělali nácka
(Robo, 27.8.2011 16:19:03)
Odpovědět
Z Vás vysloveně čiší nenávist.Pokud vím,p.Jakl adoptoval cikánského chlapce,pochybuji,že by měl rasistické názory.Stalo se u nás zvykem,pokud někdo řekne svůj názor ,okamžitě je sepsut nesouhlasícími,žádná diskuze,ale jen urážlivé a sprosté výpady.P.František musí být ve své podstatě neštastný člověk,když si potřebuje pošpiněním člověka,takhle ulevit.
Re: Klausův tajemník: Jak ze mě novináři udělali nácka
(Pavel, 28.8.2011 11:47:42)
Odpovědět
Pane Zajíčku, jste evidentně nešťastný člověk. Přeji Vám vše dobré a mír v duši.
Pane Zajíčku, p. Jakl se z toho, narozdíl od vás, vyspí.
Ale vy zůstanete tím, čím jste pořád.
Re: Klausův tajemník: Jak ze mě novináři udělali nácka
(Evropan Jirka, 27.8.2011 15:11:32)
Odpovědět
Pane Jano, řekl jste to přesně - maloměšťáci a chrapouni. Právě tahle společensky deklasovaná skupina tvořila sociální základ fašismu.
Re: Klausův tajemník: Jak ze mě novináři udělali nácka
(Stilet, 27.8.2011 16:36:12)
Odpovědět
Vy asi tak víte co je to demokracie Petře Jano. Demokracie je společenský řád. Nikoliv zvýhodňování údajně "nepříspusobyvých" Jano. Když se nedokáží přispůsobyt, tak ať táhnou a vezmou sebou takové idioty kteří mají pro ty nepříspůsobyvé takové obrovské pochopení. Nebo se drtivě početnější většina má přispůsobyt tomu nepříspůsobyvému dobytku?
Petře Jano, jsem už starý pán a hodně pamatují a nemám ucpané dráty v myslivně idiotskými představami na rozdíl od Vás. Petře Jano, to jen z vaších peněz z vaších daní se přeplácí ten nepříaspusobývý dobytek? Co vlastně vy tak dělaté? Nic bych za to nedal, že také žijete životem parazita. Zaručně nic užitečného neděláte. Jen žvaníte a pišete krávoviny.
JDĚTE KONEČNĚ BYDLET MEZI NĚ A PŘESTAŇTE SLINATAT TY SVÉ VEJŽVYKY.
Zajíčku, lžete
(PLECH, 29.8.2011 14:29:08)
Odpovědět
Dělá vám dobře, šířit takové drby a pomluvy? Udejte jediný doložený případ, svědka, místo. Jste hnusák. Myslíte, že když někoho nemáte rád, tak vás to opravňuje říct o něm jakoukoli lež.