reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
EU Book shop
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha

Autor: Benjamin Kuras | Publikováno: 31.8.2011 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

  

ČLOVĚK NEBO GOLEM?

Vedru a dusnu připišme ničím nerušené a čím dál vynalézavější pubertální imbecility českých politiků včetně aristokratických (v Německu přezdívaných „urozený Švejk“) a odhlédněme od nich o kus dál na námět mnohem větší morální komplexity: Tři miliony zabitých lidských embryí během uplynulých dvaceti let. To jen v Británii, kde se vede jakás takás statistika. Z jiných zemí ji nemáme, ale můžeme si je představit v zemích podobně vědecky vyspělých, takže celosvětově klidně desetinásobek. Nejsou to embrya zabitá potraty, nýbrž vědeckými experimenty umělého plození známého pod zkratkou IVF. „In vitro fertilisation“. Laboratorní výroba dětí ve zkumavkách.

A dalo by se vlastně zapochybovat, zda jsou to skutečně embrya lidská nebo nějací golemové. Golem je hebrejské jméno umělého člověka, o němž první záznamy najdeme v Talmudu přibližně z 3. století. Recept na jeho produkci popisuje středověký kabalistický spis Sefer Jecira (Kniha tvoření), téměř stejně, jako Loewův zeť rabín Katz. Uplácat pajduláka z hlíny a zarecitovat nad ním tajné hebrejské formulky, které mu vdechnou život. Jen nějaký mechanický, bez lidské duše. Tu mohl vkládat jen Bůh sám do láskyplného splynutí muže a ženy. Recept byl samozřejmě nesmysl, jeho záměrem bylo odvést pozornost od receptu skutečného.

Ten dnešní věda má. Namíchá do zkumavky sperma s vajíčkem, opepří je trochou hormonů a prokvedlá je v živoucí lidské embryo. To se pak vloží do neplodné ženy, kterou tím zplodní a promění se v mimino. (Velmi amatérsky popsáno). Vymyslel to manchesterský profesor Edwards s prvním výsledkem v roce 1978, ale nobelovku za to dostal až v roce 2010. Asi se čekalo, zda jeho zkumavkové děti budou normálními lidmi. Jsou. A dědí genetické vlastnosti dárců spermatu a ovaria. Náboženský pohled by mohl namítnout, že jim může chybět něco duchovního, neboť nebyly počaty přímou fyzickou láskou.

No a navíc se ne každé takové embryo podaří. Přesněji řečeno se podaří jen málokteré. Hodně málokteré. Za dvacet let se jich v Británii podařilo asi sto tisíc. To sice zní jako gigantický úspěch lidského génia na cestě k božství, pro něž tvořit člověka je tou hlavní z vlastností Bohu připisovaných. Vedle těch sto tisíc se jich tři miliony nepodařilo. Byla to všechno embrya znatelně žijící, ale nějakým rozhodnutím některého gynekologa či gynekoložky nevhodná pro účel transformace v lidské dítě. Nebo se jich jednoduše ukvedlalo třicetinásobně víc než jich bylo třeba. Jsou to tedy lidé nebo golemové? Začíná lidský život početím (i zkumavkovým) nebo až růstem v matce? Ví to ještě někdo jiný než Bůh?

Ta přebytečná či nedokonalá embrya se házejí do odpadků, zmrazují k budoucím pokusům, nebo rovnou předávají k dalšímu všelijakému genetickému křížení. Tak v laboratořích vznikají kreatury, jimž lékaři říkají hybridy, cybridy a chiméry. Hybridy jsou zvířecí vajíčka oplodněná lidským spermatem, cybridy jsou lidská jádra vložená do zvířecích buněk a chiméry jsou lidské buňky přimíchané do zvířecích embryí.

Prý v zájmu hledání léčby všelijakých nevyléčitelných chorob. Které jsme ani nemuseli mít, kdybychom uměli žít.

To už jsme se vážně zbláznili?

 

Vyšlo v MFDnes

 

Čtěte také:

Potraty aneb porodnice nebo popraviště?

Potraty a smrt Evropy

Jsou potraty demokratického nebo totalitního původu?  

Potrat je zabitie človeka

Právo na potrat? Nikoli, pouze legalizovaná vražda  

reklama
1111 čtenářů | 16 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(Brabec, 31.8.2011 4:42:04)
Odpovědět
Co chtěl básník říci ? Nebo se jen ptá, zda jsme se nezbláznili ? Jde-li pouze o tuto otázku, tak odpovím: Nezbláznili!
Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(DAP, 31.8.2011 5:57:56)
Odpovědět
Pane Kuras, velmi rád čtu Vaše články a líbí se mně Vaše názory - dokud nezačnete zbytečně nábožensky "třeštit" ....
Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(C.Q.Lafayette, 31.8.2011 17:04:20)
Odpovědět
Což ovšem zde nezačal. Takže?
Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(Josef Tezner, 31.8.2011 6:09:39)
Odpovědět
Jen upozorňuji, že i u klasického oplodnění se malá část embryí dožije toho, že se zdárně přichytí děložní stěny a bude pokračovat ve vývoji.
Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(C.Q.Lafayette, 31.8.2011 17:04:54)
Odpovědět
A kdo rozhoduje které z nich?
Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(Felix, 31.8.2011 9:47:52)
Odpovědět
Já od jisté doby čtu pana Kurase s velkou reservou, dokonce jse doporučoval, že by pro euportal bylo lepší, kdyby psal jinam. Ale čtenáři si jistě všimli, že jsem vždy dodával: ovšem vždy s ústou k autorovi.
je to velice pozoruhodné, ale musím napsat, že po tomto článku - ať chci nebo ne - moje ostražitost k autorovi klesla. Mám jen tři připomínky, ale ani jedna není negativní:
1. Je jisto, že dítěti počsatém IVF, nic duchovního nechybí. Jeho duši stvořil Bůh, proč by tvořil nějakou medomrlou duši? Může mu chybět a asi chybí nešco tělesného. I když by zločnci metody vylepšovali, nikdy nebudou vědět, že dosáhli instrumentální dokonalosti. Pan Kuras by mohl z talmudistických spisů doložit, že golemovi vždy něco chybělo. Duchovno chybí tvůrcům těchto glemů, vč. dárců mužských i ženských. Dcuchovno chybí i těm dětem, protože zločinci se nebudou starat o ně devět měsíců, ani později. Duchovno prostě chybí každému člověku, který se pasuje do role Boha. Pokud nebude činit patřičné pkání, bude potrestán.
2. To, že člověk je člověkem od početí, je dokázáno s absolutní, tedfy nezvratnou jistotou. NNení to dogma víry, i když církev tomu učí jako jistému. Ale je to poznáno přirozeným rozumem. Pokud by se panu Kurasovi podařilo ten důkaz intelektuálně zvládnout, moje ostražitost k němu by dále a o dost klesla.
3. Je pozoruhodné, že takto pan Kuras - jistě si vědom svých kořenů - píše, když prvními na světě, skutečnými průkopníky zločinné metody IVF jsou izraelské panemocnice, izraelští pavědci, izraelská státní paideologie. To skutečně nerozumím tomuto zapojení pana Kurase. Divné.
***
Závěrem si dovolím malé proroctví: Trest za tyto věcí, které se dějí v megaměřítku, které stály životy, vč. potratů, už cca miliardy lidí, bude nepředstavitelně strašný, a to i kdyby "mezinárodní společenství" uskutečnilo jakékoliv pokání trest jen zmírňující. A to i když Bůh je nejvýš milosrdný. Protože je i nejvýš spravdlivý. Hrůzy, děsné hrůzy, jsou již na cestě. Zdálky se už blýská.
Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(Honza H., 31.8.2011 15:44:28)
Odpovědět
Čistě věcně: IVF byla poprvé aplikována nikoli v Izraeli, nýbrž v Británii. (Vyvinul ji britský fyziolog Robert G. Edwards.)
Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(Samuel Vitovsky, 31.8.2011 21:01:08)
Odpovědět
"... dokonce jse doporučoval, že by pro euportal bylo lepší, kdyby psal jinam."
Nic ve zlém, ale nenapadlo Vás, že byste své příspěvky psal jinam? Vaše diskusní příspěvky dávají smysl, ale jsou O NĚČEM JINÉM. Tento server je (měl by být a původně i byl) zaměřený na diskusi o EU. Váš záběr je z úplně jiného patra. Nemyslím to ve zlém.

"To, že člověk je člověkem od početí, je dokázáno s absolutní, tedfy nezvratnou jistotou."
Co to je za důkaz? Já otázku, kdy začíná být člověk člověkem nevím. A jsem si JISTÝ, že to není proto, že bych vypatlanej blbec, ale proto, že odpověď je spíš filozofická než exaktní. Je to jinak? Jak?? Jaký Vy máte důkaz???

"... skutečnými průkopníky zločinné metody IVF jsou izraelské panemocnice, ..."
Tak tohle byste měl URČITĚ rozvést víc.
Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(Zodpovědně NE umělému oplodňování, 31.8.2011 11:38:31)
Odpovědět
Z článku:

"Ta přebytečná či nedokonalá embrya se házejí do odpadků, zmrazují k budoucím pokusům, nebo rovnou předávají k dalšímu všelijakému genetickému křížení. Tak v laboratořích vznikají kreatury, jimž lékaři říkají hybridy, cybridy a chiméry. Hybridy jsou zvířecí vajíčka oplodněná lidským spermatem, cybridy jsou lidská jádra vložená do zvířecích buněk a chiméry jsou lidské buňky přimíchané do zvířecích embryí."

Tato otřesná fakta jsou pro morálně vyspělé a zodpovědné lidi dostačující pro ODMÍTNUTÍ a SKONČENÍ umělého oplodňování.
Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(Honza H., 31.8.2011 15:23:07)
Odpovědět
Já si tím nejsem úplně jist. Souhlasím ale s tím, že současná praxe je hrozná a do nebe volající. A souhlasím, že než současný stav, tak radši nic. Jsem si vědom, že jde celkově o dost eticky citlivé téma. Nicméně - dovedu si představit kliniky, kde by umělé oplodnění prováděly, pokud by tam byla úcta k životu. (To znamená, že embryo by se po oplodnění vložilo do dělohy, v žádném případě by se nezabíjelo.) Píšu to jako námět k diskusi, ne jako hotový názor.
Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(Felix, 31.8.2011 15:44:31)
Odpovědět
1. "Nejsem si jist" - asi dostatečností důvodu. Důvod skutečně není dostatečný.
2. "raději nic" - asi žádné IVF.
3. "Dovedu si představit IVF při úctě k životu". Představit si lze třeba i Frankensteina, ale ten neexistuje. Stejně tak neexistuje IVF při úctě k životu. Totiž úcta k životu lidí, to není jen úcta k nezabití, život člověka obsahuje i jiné kvality než holou existenci, holé přežívání - obsahuje mj. i přirozený způsob jeho předávání.
Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(sedlák, 31.8.2011 13:49:11)
Odpovědět
Nic proti Pánu Bohu, ale nebylo by třeba účinně zabránit ženám menstruovat, neboť i lidská vajíčka jsou takto měsíc co měsíc ničena a jedná se o miliardy " životů ". Článek je naprostý plk.
Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(Honza H., 31.8.2011 15:17:20)
Odpovědět
Je velký rozdíl mezi vajíčkem a plodem. Po oplodnění vajíčka jde již o nového člověka, byť maličkého. Už je hotová genetická informace, už je jasné, zda to bude kluk nebo holka, jakou bude mít barvu vlasů, jaké bude mít oči ... A co se týče toho, že v běžném životě dochází k samovolným potratům: U dospělých lidí je přece také něco úplně jiného, když někdo samovolně zemře a když ho někdo zabije.
Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(Kaveb, 1.9.2011 9:05:49)
Odpovědět
Honza H., výborně!
Vaše sdělení je stručné, jasné a pravdivé.
Re: Embrya zabitá vědeckými experimenty umělého plození. Nehrajme si na Boha
(Přítel, 1.9.2011 9:01:34)
Odpovědět
sedláku, co tedy říkáte fyziologickému jevu u mužů, který se odborně nazývá poluce - česky výron semene (=spermatu) ?

Také při ejakulaci dochází k tomu, že tělo muže opustí milióny spermií. Množství ejakulátu je cca 2-6 mililitrů. V jednom ejakulátu (=množství spermatu při ejakulaci) je v průměru 100-300 miliónů spermií.

To, co jste ve svém příspěvku napsal, vyvolává dojem, že pro ženy a jejich specifickou roli v životě nemáte dostatek pochopení?

Doporučuji vám kvalitní literaturu, která se věnuje mužům a ženám a jejich vztahům, vlastnostem, tělesným a psychologickým rozdílnostem.
Když budete lépe rozumět sobě jako muži a budete mít potřebné teoretické znalosti také o vlastnostech a schopnostech ženy, budete svůj život lépe a radostněji zvládat.
Konkrétně se jedná např. o tyto knihy:
Pozor, srdce muže - autor John Eldredge, nakladatlství Návrat domů
Pět jazyků lásky - autor Gary Chapman, nakladatelství Návrat domů
Proč muži neposlouchají a ženy neumí číst v mapách - autoři Allan a Barbara Pease, nakladatelství Alman (V souvislosti s touto knihou mám výhrady k části o homosexualitě, protože existují vědci, kteří na rozdíl od sdělení v této knize říkají, že homosexualita je zvratná.)

Přeji ve všech směrech radostnější život !
A co "předběžná opatrnost"?
(sýček, 31.8.2011 18:58:06)
Odpovědět
Zelení demagogové proti každé prkotině argumentují "předběžnou opatrností", ale v tomto případě buď mlčí jako zařezaní nebo toto podporují. Nejde přece o "přírodu" a "Gayu", ale jen o člověka a Boha.