reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Europeisté, zkuste říkat pravdu

Autor: Jiří Zahrádka | Publikováno: 12.7.2006 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Günter Verheugen v rozhovoru pro týdeník Ekonom z letošního 13. dubna řekl na adresu euroskeptiků: „Jejich postoje jsou poznamenány mnoha nedorozuměními a chybným vnímáním. Boj některých českých politiků proti evropskému superstátu je nesmyslný, protože takový superstát nikdo nechce. Nemůžete jmenovat jediného evropského politika, který by ho chtěl. Evropský superstát existuje pouze v mysli lidí, kteří jsou proti němu.“

Lže eurokomisař?

Nechoďme kolem horké kaše – Verheugen s blahosklonností, eurokomisařům vlastní, zase opravoval onoho věčně se mýlícího, Evropu nechápajícího, přesto však Bruselem velkoryse tolerovaného Václava Klause. Nejeden čtenář Verheugenova projevu tak mohl být v květnu překvapen belgickým premiérem Verhofstadtem. Ten ve svém vystoupení na půdě Evropského parlamentu řekl: “Otázkou není, zda se Evropa přemění ve více federální a politický útvar, ale kdy se to stane…” Byla tato slova překvapivá i pro komisaře Verheugena? Těžko. Musel by být velmi neinformovaný, protože podobných výroků, a to v souvislosti s euroústavou, padlo hodně. Konkrétně Verhofstadt již dříve o ústavě řekl, že “je poslední kapkou vedoucí ke vzniku Evropského federálního státu.” Je tedy Günter Verheugen neinformovaný, nebo čtenářům Ekonomu vědomě lhal?

Ať už si evropský superstát eurolídři přejí nebo ne, každopádně se chovají, jako by EU státem již byla. Komisař Barroso si postěžoval, že politická role Unie ve světě neodpovídá jejímu ekonomickému rozměru. Jelikož dle Barrose bude účinnější a viditelnější EU dobrá pro celý svět, začaly se připravovat plány, jak i bez euroústavy tohoto cíle dosáhnout. Více vzájemné koordinace, více sjednocování postojů, více snahy o společný přístup ke globálním tématům. Dle portugalského diplomata Cutileira je na členských státech, aby si uvědomily silný význam jednotnosti, podpořené finančně a případně též vojensky. To je recept na naplnění spasitelské role Unie ve světě.

EU není stát. Nebo je?

EU se stále porovnává s USA, Ruskem, Čínou. V čem spočívá zásadní nesmyslnost takových srovnání? V tom, že eurolídři – a nejen Günter Verheugen – stále popírají, že by EU měla být superstátem. Ale proč se tedy porovnává se státy, nikoli s mezinárodními organizacemi? V porovnání například s OSN či OBSE je Evropská unie silná dost.

Je jasné, že EU již dnes má tolik atributů státu, že je s jinými mezinárodními organizacemi skutečně těžko porovnatelná. Je však krajně nefér, když se na každou zmínku o plíživé centralizaci a směřování EU k superstátu ozve hysterický řev či arogantní zesměšňování toho, kdo tuto pravdu nahlas řekne. Kde je Jiří Pehe a mnozí další, aby na zjevnou nepravdu Güntera Verheugena reagovali stejně rozhořčeně, jako na kritické výroky Klause na adresu Unie? Kde jsou akademické petice proti nepravdě z Bruselu?

Diskutovat o budoucnosti EU je jistě správné a prospěšné. Strana eurointegrátorů by však nejdříve měla dospět alespoň k tomu, aby své záměry prezentovali upřímně a pravdivě. Lež v současné Evropské unii sice krátké nohy rozhodně nemá, ale jestli chceme polemiku věcnou a spravedlivou, neměli by eurointegrátoři ztrácet čas a energii popíráním zjevných faktů. Kdo ví – třeba s pravdou dosáhnou lepších výsledků, než současnými metodami politické práce.

Jiří Zahrádka

www.EUportal.cz

vyšlo v časopise Ekonom

reklama
1763 čtenářů | 22 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Europeisté, zkuste říkat pravdu
(Evropan Jirka, 12.7.2006 8:51:52)
Odpovědět
Pane Zahrádko, napadá mě jeden příměr. Klement Gottwald v roce 1946 takto instruoval své soudruhy : " O diktatuře proletariátu nemluvte, ale dělejte ji ". Tihle lidé to prostě mají v genech.
Re: Europeisté, zkuste říkat pravdu
(Jiří Zahrádka, 12.7.2006 11:03:26)
Odpovědět
:-)) Já si také myslím, že se určitá část těch lidí kryje s typem, který tady budoval komunismus. Takoví ti konstruktéři nové společnosti... Pak jde jen o to, kde se narodili. Když v sovětském bloku, byli to komouši. Když v západní Evropě, jsou z nich... eurokomisaři :-)).
Re: Europeisté, zkuste říkat pravdu
(Dan, 12.7.2006 14:14:10)
Odpovědět
Zajímavé ..
a proč podle vás tedy 84% voličů ksčm považuje náš vstup do EU za chybu.
V samotném vedení ksčm byl proti našemu vstupu Exner a jeho tvrdé komunistické křídlo /neostalinisté/.
Opět to nějak nesedí s tím co tvrdíte.. ostatně jako vždycky.
Prostě jste euroskeptik...
Re: Europeisté, zkuste říkat pravdu
(Chechul, 12.7.2006 16:43:04)
Odpovědět
Ne?

A co třeba vaši zelení v čele s tím "Jožinem"? Nechcete doufám tvrdit, že byli v mládí zaprputilými reaganovci :-)))
Re: Europeisté, zkuste říkat pravdu
(Evropan Jirka, 12.7.2006 19:01:38)
Odpovědět
To slovo "příměr" jsem použil zcela záměrně. Přirovnávám, neztotožňuji. Netvrdím, že euronacionalistický socialismus = stalinský komunismus. Popsat ty rozdíly by bylo na samostatnou studii, takže teď jen k tomu vztahu našich komunistů k EU: je to podobné, jako vztah Hitler - Stalin. Jejich ideologie byly takřka totožné, a přesto se ty dva režimy na nůž nenáviděly. Proč ? Konkurence. Oba usilovaly o téhož "voliče". Slabého, s nízkou sebedůvěrou, frustrovaného, byť třeba vnějškově úspěšného. V psychologickém smyslu nedospělého. A jaký je typický europodporovatel ? Právě takový ve své většině. A ten zbytek, to jsou cílevědomí eurokariéristé a paraziti všeho druhu.
Re: Europeisté, zkuste říkat pravdu
(Benx, 12.7.2006 21:37:39)
Odpovědět
Extrémně levicové strany zastoupené v europarlamentu (včetně KSČM) tvoří antievropskou frakci. EU je pro ně nástroj kapitalistů a jejich levicových přisluhovačů namířený proti zájmům mezinárodního dělnického hnutí a pracujících. Ne, neopsal jsem to ze staré učebnice, poslouchám to tady každý den.
Danovo myšlení
(Jeroným, 13.7.2006 0:35:21)
Odpovědět
Dane,
komunisté bojovali proti Hitlerovi. Znamená to, že Hitler byl dobrý? Když řeknu, že Hitler byl špatný, jsem kvůli tomu komunista? Nebo že mám komunistické myšlení?
Re: Danovo myšlení
(Dan, 14.7.2006 0:44:56)
Odpovědět


1/ Většina komunistů jsou odpůrci sjednocené Evropy..

a teď pozor..

2/ Taktéž nacisté a neonacisté jasně deklarovali před vstupem do EU jasný odpor vůči eurointegraci.

Obě největší nacistické organizace, NSDAP AO i NEO, vyjářily ústy svých mluvčích tvrdý a nekompromisní nesouhlas s eurointegrací, nesouhlas s likvidací národních měn a zavedení eura, velmi tvrdý nesouhlas s evropskou ústavou /viz. akce NASDAP AO v Dánsku - mezinárodní sraz neonacistů na konferenci Antieurofederation/.

Takže, nacisté i komunisté jsou většinově euroodpůrci /euroskeptici/, snadno to lze dokázat.

Tím netvrdím, že lidé jako zdejší eurosketici tu na tomto servru jsou nacisty či komunisty, jenom, ...
už se opakuji..

mají stejná či velmi podobná politická stanoviska k dnešímu uspořádání Evropy, stejně kritické pohledy na EU a já jsem velmi hrdý nato, ..

.. že moje politické i ekonomické názory jsou od nich diametrálně odlišné !

Toť vše!

A moje odpověď, ne neby
Re: Danovo myšlení
(Jeroným, 14.7.2006 14:57:30)
Odpovědět
Na to jsem neptal!!! Zajímal jsem se o způsob vašeho uvažovaní, o vaši logiku. Jestliže mám nějaký názor a komunista se k němu připojí (nebo předstírá, že se k němu připojuje), znamená to, že mám otočit?
Píšete, že se opakujete. No tak se neopakujte, protože vaše argumentace je naprosto zcestná. Píšete: "jsem velmi hrdý nato, že moje politické i ekonomické názory jsou od nich diametrálně odlišné!" To je přece naprosto stupidní a vpravdě nenávistné.
Člověče, neztrapňujte se tak!
Re: Danovo myšlení
(Dan, 14.7.2006 21:12:32)
Odpovědět
:-)))))))))))
pobavils mě, nikdo se k tobě nepřidal, jenom se s komoušema a náckama prostě politicky názorově shoduješ, a já vůbec nechci aby ses těch nacisticko bolšánskejch názorů vzdal, jenom si je klidně podrž.


k předchozímu tvému tlachu.. Hitler se Stalinem byli dlouho kamarádi se stejnými cíli používali stejné prostředky, než ho přítel Hitler zradil..
proto je celá to zmatená změť blbostí a z nich plynoucí otázek irelevantní, vychází z nesmyslného a stupidního příkladu.

Ale pobavils mně !
:)))
Re: Europeisté, zkuste říkat pravdu
(JC, 12.7.2006 11:23:32)
Odpovědět
Verheugen ? Myslel jsem, že na fotce je Špidla po požití horké polévky v Bruselském bufíku. Ale co vždyť je to stejně jedno.
EU je ztělesněním Marxova snu
(MD, 13.7.2006 10:06:56)
Odpovědět
o sjednocení proletářů všech zemí.
Nejprve se sjednotí země, pak v nich převezmou vládu proletáři.
No, nevím nevím... možná ji převezmou muslimové.
Re: EU je ztělesněním Marxova snu
(Dan, 14.7.2006 0:49:11)
Odpovědět
Pokud by se dostali k moci euroskeptičtí proletáři, podobně jako třeba na Ukrajině, exnerovo silné křídlo, jak sám řekl by v případě vítěztví ve volbách požadovalo okamžité vystoupení ze struktur EU i NATO.

Naštěstí komunističtí euroskeptici volby zatím nevyhráli !

Bože chraň Evropu před nacismem, komunismem a dalšími euroskeptickými politickými směry.
Re: EU je ztělesněním Marxova snu
(Ondra, 14.7.2006 22:41:06)
Odpovědět
Bože, chraň Evropu před euroservilními Satany :-)))
Re: EU je ztělesněním Marxova snu
(ricci, 16.7.2006 22:55:39)
Odpovědět
Dane ty jsi vůbec nic nepochopil. Zkusím to jinak představ si, že já mám rád guláš, komunisté také mají rádi guláš. Teď se soustřeď, třeba to pochopíš: jsem tedy komunista ? Nebo mám přestat jíst guláš ? Je nekorektní odmítat EU jenom proto, že ji odmítají komunisté ? Oni ji odmítají proto, že jsou bolševici. My ji odmítáme proto, že se k bolševismu pomaloučku blíží.
Re: EU je ztělesněním Marxova snu
(Dan, 18.7.2006 11:22:35)
Odpovědět
Totalitní systémy jednotnou Evropu odmítají z důvodu malého prostoru pro svoje aktivity, mnohem snažší je totiž uchopit jeden malý slabý národní stát a z něj šířit ten mor dál, do okolí.

Jedině sjednocená Evropa může odolávat tlakům politických zločinců, ať už nacionalistů či komunistů, jedině sjednocená Evropa může ustát čínský globální expansionismus, sílu americké ekonomie či nebezpečí číhající v Rusku.

To vše za předpokladu přátelské spolupráce s USA.
Re: EU je ztělesněním Marxova snu
(Dan, 18.7.2006 11:27:19)
Odpovědět
V jedné publikaci jsem četl, že euroskeptiky lze rozdělit do 2 skupin, extremisty /nacisty a komunisty/ kteří EU pochopili a nevyhovuje jim a skupina druhá, konzervativci, kteří ji nepochopili, respektive nechápou potřeby vyplývající ze světového vývoje a odmítají změnu, přizpůsobování se..

To že EUintegraci nelze omezit jen na jakousi formu ekonomické spolupráce a stále budovat větší a větší závislost Evropy na USA, tedy politicko vojenskou, je zbabělost a bezohlednost i vůči samotným američanům, pochopil už i Tony Blér.
Re: EU je ztělesněním Marxova snu
(Ondra, 18.7.2006 13:52:31)
Odpovědět
...zív...
Re: EU je ztělesněním Marxova snu
(ricci, 19.7.2006 14:38:32)
Odpovědět
Zabránil snad svaz sovětských socialistických republik válkám ? Ano ovšem za cenu pošlapávání lidských práv a pracovních táborů.
Re: EU je ztělesněním Marxova snu
(ricci, 19.7.2006 14:39:51)
Odpovědět
Eurooptimisty lze rozdělit do dvou skupin. Ta první nemá historickou paměť, ta druhá je naivní
Re: EU je ztělesněním Marxova snu
(Dan, 20.7.2006 3:54:08)
Odpovědět
opak je pravdou, jedna z nejčastěji udávaných příčin zastánců těsné integrace je negativní historická zkušenost s nacionalismem v Evropě, viz. španělsko, německo, itálie, viz. strach pobaltských republik z ruského nacionalismu atd.

Re: Europeisté, zkuste říkat pravdu
(Mudrc, 15.7.2006 6:36:47)
Odpovědět
Doporučuji přečíst si knížku "Skryté dějiny evropské integrace od roku 1918 so součastnosti "(Booker, North).
Myslím že se některým lidem rosvítí....EU se svými regulacemi a svými postupy soustavně postupuje "něco jiného říká, něco jiného koná". Má jasně demokratický deficit...a v podstatě slouží zejména Francii