reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh

Autor: Hynek Fajmon | Publikováno: 23.12.2011 | Rubrika: Ekonomika
Ilustrace

Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh. Tento problém nemají pouze evropské státy. Je to stejný nebo dokonce v mnoha případech větší problém také USA, Kanady, Austrálie, Japonska a dalších států světa, které souhrnně označujeme jako Západ. Problémem jsou dluhy nejen veřejné, ale také dluhy firem a dluhy domácností. Krize, která opět nastává, se nyní soustředí na eurozónu a konkrétně na Itálii, Řecko, Španělsko, Francii a další státy s nadměrným veřejným dluhem. Jedná se o krizi dluhovou. Nikoliv o krizi z nerovnosti, jak tvrdí levicoví aktivisté. Dluh postihuje všechny, bohaté i chudé.

O tom, jak veřejné dluhy na Západě v posledních cca 20-30 letech vznikly, bude nutné začít psát knihy. Bude nutné popsat, jak přesně vznikla a rozšířila se kultura závislosti na státech, která je hlavním zdrojem růstu veřejných výdajů. Většina veřejnosti a dokonce i mnoho analytiků a politiků žel stále žije v přesvědčení, že veřejné dluhy problémem nejsou. Že krize vznikla ze zlé vůle "spekulantů" a falešných "ratingových agentur". Podle této teorie stačí, když se spekulanti a ratingové agentury lépe "zregulují" a bude po problému. Nebude.

Čtěte také:

Nechceme platit řecké dluhy? Tak se držme koruny!

Eurokolaboranti k nám vpouštějí cizí dluhy  

 
 

Je opravdu úsměvné, že titíž politici, kteří nyní nadávají na "spekulanty" si po desítky let od stejných "spekulantů" půjčovali miliardy na své pohodlné vládnutí. A je úplně stejně úsměvné, když se "rozhořčený lid" v ulicích Athén, Říma nebo Madridu rozčiluje nad utahováním opasků. Nastal čas dluhy splácet a najednou se všichni diví. Efekty pořízené na dluh jsou již zkonzumovány a zapomenuty a nastává nutnost splácet náklady dluhu. Výsledkem je blbá nálada a volání po "záchraně".


V médiích se nyní mluví o "záchranných balících", čímž se označují plány, jejichž podstatou je to, že ti, kteří mají dluhy zatím malé si půjčí peníze, které následně půjčí svým kolegům, kteří mají dluhy již nyní velké a pro které by další půjčky byly příliš drahé. Je ale toto možné označovat za "záchranu". Myslím si, že nikoliv. Ten, kdo se choval relativně odpovědně, má zachránit toho, kdo se choval neodpovědně? Proč? Naopak ten, kdo se choval neodpovědně musí na své jednání doplatit, protože jinak se nepoučí a bude v tomto jednání pokračovat. To je morální hazard a žádný odpovědný hospodář s tím nemůže souhlasit. 

Záchrana může spočívat pouze v tom, že se vyřeší podstata problému. A tou je dluh. Pokud se chceme zachránit před dluhem, tak musíme v první řadě přestat k současnému dluhu přidávat dluhy další. Ve druhé fázi se musíme soustředit na to, jak ty již existující dluhy splatíme. Všechny evropské státy ještě nepřistoupily ani k té první fázi. Všechny státy EU totiž stále hospodaří s deficitem a svůj již nyní velký dluh tak stále zvětšují.

Západní civilizace se musí podívat pravdě do očí a přiznat si své chyby. Stojí před námi těžké roky. Naše produkční schopnosti se zmenšují, ale oprávněné (stárnutí populace) i neoprávněné nároky (sociální peřina) stále rostou. Jak se z tohoto dilematu dostat bude klíčovou otázkou, kterou máme před sebou.

Klíčová slova: euro EU ekonomika Západní civilizace
reklama
1183 čtenářů | 24 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(Kalous, 23.12.2011 5:28:59)
Odpovědět
Tyto problémy už neřeší ekonomika - ale války (už jich bylo za poslední roky dost, i když naštěstí ne světové, angažuje se v nich i NATO) a revoluce (zatím naštěstí lokální bouře v Řecku, britských městech, hnutí Okupujte WallStreet v USA...)
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(Člověk, 23.12.2011 7:03:38)
Odpovědět
Soudím, že to je již jen důsledek. Důsledek bezbřehého humanismu koncentrovaného levičáckých ideologiích. A v podstatě, v dobách "normálních", nelze s tímto stavem nic dělat. To v minulosti řešily často i drobné (společenské) skokové změny, dnes v době celosvětových regulačních procesů zřejmě nastane jeden velký skok, rozsáhlý a rasantní. Třeba se však mýlím.
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(Jeeves, 23.12.2011 16:23:06)
Odpovědět
Celkem souhlasím. I když já bych začal odjinud, od detailu. Tím detailem je pro mne jednotlivec. Rozežraný jednotlivec. Rozežraný a hloupý. Který nemá nikdy dost. Který smysl života vidí v hromadění věcí. Často naprosto zbytečných, které ho brzy omrzí. Jako když dítě zasypete na Vánoce spoustou drahých hraček. Víte, tak mne napadá, že jediný dárek, na který se výrazně pamatuji, který mne učinil tím nejspokojenějším dítětem, byla hokejka, tehdy za 13,-Kčs. A tak nějak se od toho všechno odvíjí. Dodnes mi stačí ke spokojenosti relativně, (ke svému okolí), velmi málo. Nemusím mít svíčkovou, řízek, nebo kachnu každý den, jak to slyším od kolegů v práci. Auto mi slouží jž čtrnáct let, jedna televize, prastarý telefon, dvoje boty, atd.atd. Znám spoustu lidí, kteří mění auto každý rok, telefon také, mají televizi v každé místnosti, košili si na sebe vezmou dvakrát a pak ji zahodí, protože mezitím si koupili "hezčí". Atd.atd. A pořád jsou "nešťastný a nespokojený". Podotýkám, že to všechno obvykle mívají na splátky, na půjčku, na dluh. A zrovna takhle se pak chovají i celé státy. Protože stát se skládá z množiny popsaných jednotlivců. A vo tom to je! :-)
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(xxx, 23.12.2011 20:25:12)
Odpovědět
Mám dojem,že po novém roce bude muset běžný občan řešit rozežranost až na posledním místě.
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(Jeeves, 23.12.2011 23:07:36)
Odpovědět
Nenechte se mýlit oblíbeným a masovým skučením. A nejhlasitěji kvílí ti, kteří si nemohou dovolit třetí auto v rodině. Taková křivda!
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(ron, 23.12.2011 21:26:40)
Odpovědět
S takovými názory byste trefil hřebík na hlavičku před rokem 1989. V kapitalismu je spotřeba a plýtvání potřeba k jeho zdravému fungování. Věta sice k zblití ale je to tak. Navíc současný kapitalismus není pravý kapitalismus, blíží se tomu ale je to cosi hnusné lepivé neslané nemastné. Většina pracujících žije v socialismu, neboť dělají na stát, mají své platy jisté a daně platí jenom formálně protože akorát státu vrací část z toho, co od něho dostanou. Už jenom to že jich je (bez ohledu na prospěšnost či neprospěšnost) více a mají vyšší příjmy než soukromý sektor by mělo být děsivé. Vypadá to že není.
Re: Hlavním problémem - JEN PRO POŘÁDEK,
(Šofér 51, 23.12.2011 20:45:25)
Odpovědět
můžete jmenovat ty levicové majitele bank ! Bývaly doby, kdy se majitelé krachujících bank stříleli ( páchali sebevraždy ) a jejich( + veškerého příbuzenstva) majetek propapadal na sanaci škod. DNES je politici zachraňují penězi daňových poplatníků. Takže až jim a politikům zase bude " viset nad hlavou " hrozba doživotních nucených prácí( už to je humanismus ),zabavení majetku, tak se dožijeme návratu ke starým dobrým časům
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(Arkanus, 23.12.2011 10:29:19)
Odpovědět
Copak dluh...ten se dá zvládnout. Ale největší průser je porodnost...to už jen tak napravit nelze...
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(Jirka, 23.12.2011 11:57:30)
Odpovědět
U nás jsme už řešení nalezli. Máme vládu "rozpočtové odpovědnost", takže v příštím roce dluhy zvýší "jen" o 105 miliard.

Hurá!
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(C.Q.Lafayette, 23.12.2011 13:22:22)
Odpovědět
Měl by se dát větší prostor homosexuálům a bisexuálům, je mezinimi spousta schopných lidí, jejich perzekuce znamená že 5-8% lidí, chopných a pracovitých je vyřazeno ze společnosti
Re: ...větší prostor homosexuálům a bisexuálům, je mezinimi spousta schopných lidí,...
(Kunz, 23.12.2011 19:43:59)
Odpovědět
souhlasím, navrhuji na ně přepsat všechny dluhy, když jsou tak schopní, jistě se s tím popasují

nevím ale o jakých perzekucích je v současnosti řeč? ovládají média a denodenně nám předkládají, co je správné a co ne
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(., 23.12.2011 13:31:04)
Odpovědět
Hlavnim problemem CR je korupce a rozkradaci.
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(DAP, 23.12.2011 13:44:24)
Odpovědět
Ne !
Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutelná imigrace muslimů, kteří nejsou žádným přínosem ani "obohacením" západní společnosti, ale jen a výhradně její stále narůstající zátěží. A mohou za to hlavně multikulturalisté a falešní humanisté typu Havel nebo Sarkozy.

To je, jakoby k nám do domu přišel na návštěvu muslim a protože se mu zalíbilo to, že je námi živen, šacen a všestraně zabezpečován (i penězi), tak se mu to natolik zalíbilo, že se rozhodl se zůstat napořád a ještě si pozvat k sobě další své známé. Následně začal po nás požadovat, aby náš dům (který postavili naši předci a odkázali nám ho) byl pro něho přestavěn, na jeho zahradě byla postavena mešita a abychom i my v něm začali chodit v burkách a nesměli jíst vepřové maso, začali se řídit cicím právem (šaríja) atd, atd.
No a jako třešničkou na dortu by bylo beztrestné znásilněnování našich dcer, protože "si o to řekly" tím, že si zapoměly vzít na sebe burku ...

To všechno se v současné EU děje a probíhá, bohužel za nečinného přikyvování nejrůznějších "pseudohumanistů a pravdoláskařů".
No a ten "nezvládnutý dluh" ? Ten z velké části pramení z toho, že EU musí živit a živí milióny těchto výše popsaných imigrantských individuí, kteří se nám za to "odvděčují" tím, že plivají do obličeje našim předkům a všemu, co nám odkázali.

Přeji krásné prožití svátků Vánočních !
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(C.Q.Lafayette, 23.12.2011 14:45:15)
Odpovědět
Všichni víme, že i Ježíš byl homosexuál
A proto šťastné s Veselé svátky všem nejenom lesbičkám a gejům přeji
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(ron, 23.12.2011 21:07:12)
Odpovědět
Leda podle Talmudu, nepochybně.
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(Kalous, 23.12.2011 22:13:13)
Odpovědět
To je ale prase ten maršál...
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(Jeeves, 23.12.2011 23:09:29)
Odpovědět
:-)
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(Václav, 23.12.2011 16:58:06)
Odpovědět
Takovou blbost (od poslance Europarlamentu)jsem již dlouho nečetl, a to, že "dluh postihuje bohaté a chudé". "Bohatý bude o málo méně bohatý, avšak chudý bude opravdu, ale opravdu chudý". Jinak s tak ubohým tvrzením nemíním diskutovat!
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(xxx, 23.12.2011 18:50:04)
Odpovědět
Hlavní problém západní civilizace je velmi špatné a nefunkční společenské uspořádání,dluh už je jen důsledek.Korunu tomu ovšem nasadil včera kardinál Vlk a Rychecký,když se shodli,že za hospodářskou krizi mohou lidé protože ztratili důvěru v kapitalismu.
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(Elias, 23.12.2011 19:30:43)
Odpovědět
Hlavním problémem západní civilizace je všeobecný marasmus. Všechno ostatní je jen náskedek.
Re: Hlavním problémem současné - JÁ TO
(SMĚJÍCÍ SE BESTIE 2, 23.12.2011 20:52:00)
Odpovědět
říkám pořád. Škoda každé rány, která padne vedle !
Re: Hlavním problémem současné - JÁ TO
(ron, 23.12.2011 21:12:04)
Odpovědět
Hlavním problémem (západní) civilizace je demokracie. Alexander Fraser Tytler (1747-1813).
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(xxx, 23.12.2011 20:32:38)
Odpovědět
Hlavním problémem jsou rychlé bezpracně nabyté peníze,které do ekonomiky nepřinášejí žádné hodnoty,ale jsou pomocí peněz směňovány za skutečné hodnoty.Tuto propast nelze neomezeně zvětšovat.
Re: Hlavním problémem současné západní civilizace je nezvládnutý dluh
(Kalous, 23.12.2011 22:15:48)
Odpovědět
Ano - hlavním zdrojem zisku není tvorba skutečných hodnot ale virtuální přehazování informací. To je marasmus hodnot.