reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík

Autor: Václav Klaus | Publikováno: 4.1.2012 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Debata o kůrovcové kalamitě na Šumavě je více než jen spor údajných ochránců přírody, přírodovědců a lesníků. Zasahuje do společenské a politické roviny, a proto není divu, že se tato causa stala živou součástí obecné politické debaty. Na otázku, zda „kácet“ či „nekácet“, zná odpověď téměř každý. Centrum pro ekonomiku a politiku se rozhodlo jít hlouběji pod povrch problému a předkládá čtenářům nový sborník.

V části A uveřejňujeme texty ze semináře „Kůrovcová kalamita – argumenty zastánců zdravého rozumu“ z 12. října 2011. Ministr životního prostředí Tomáš Chalupa vyzývá, abychom chránili naše přírodní bohatství a proti kůrovci aktivně zasáhli. Ředitel Národního parku Šumava Jan Stráský argumentuje, že dnes nebojujeme s kůrovcem, ale s kůrovcovou kalamitou, která reálně ohrožuje nejen celý prostor Národního parku Šumava, ale i okolní lesy doma i v zahraničí. Ekolog a publicista Ivan Brezina upozorňuje, že na Šumavě dnes nevidíme „velkolepé divadlo přírody“, nýbrž hřbitov mrtvých stromů. Milan Lstibůrek z České zemědělské univerzity dává do souvislosti genofond smrku ztepilého na Šumavě a kůrovcovou kalamitu.

Čtěte také:

Drobil vymete Bursíkova kůrovce i zelené vyděrače a výběrčí ekovýpalného

Hurá, hurá, hurá. Zakázali Dělnickou stranu. Proč ne stranu zelených?

Bursíkova Zelená "úsporám": Ještě větší průšvih, než se čekalo. Chybí až 9 miliard

 

V části B přinášíme různé inspirativní doplňkové texty. Senátoři Tomáš Jirsa a Jiřina Rippelová kritizují denuciační kampaň vůči řediteli Národnímu parku Šumava Janu Stráskému. Emeritní profesor Mendelovy univerzity v Brně Radomír Mrkva vysvětluje, že Národní park Šumava se stal ikonou zelených aktivistů. Emeritní předseda České bioklimatologické společnosti a Národního lesnického komitétu Vladimír Krečmer analyzuje ideologii a vědu v cause Národního parku Šumava. Poradce v lesnictví Petr Martan uveřejňuje výňatek ze své knihy „Suchá opona Šumavy“ (2011). Náměstek ředitele Národního parku Šumava Jiří Mánek ukazuje, že dnes je třeba chránit Šumavu, nikoli kůrovce. Bývalý ministr životního prostředí Pavel Drobil volá po novém zákonu o Národním parku Šumava. Ekologický poradce Jiří Hanzlíček zkoumá rozdílná vyjádření soudů k blokádě na Šumavě. Univerzitní profesor Pavel Kalina nechce žít ve společnosti řízené biology. Publicistka Jitka Marková klade otázku, co zbylo z Klostermannovy Šumavy. Vilém Podrázský z České zemědělské univerzity v Praze kritizuje zmatek v hlavách těch, kteří se pohybují kolem národního parku. Jiří Štich z občanského sdružení Šumava 21 volá po změně zařazení národního parku Šumava v kategoriích Světového svazu ochrany přírody (IUCN). Programový ředitel Hnutí DUHA Vojtěch Kotecký tvrdí, že Češi chtějí na Šumavě jiný národní park než jeho ředitel. Doktorand VŠE Tomáš Krištofóry zkoumá bezzásahovost na Šumavě z pohledu teorie spontánního řádu.

Za současnou zkázu lesů na Šumavě je odpovědný bývalý ministr životního prostředí a předseda Strany zelených Martin Bursík, když čistě emotivně a ideologicky prosadil slogan „nechme přírodu přírodě“ a nechal polom pro orkánu Kyril nezpracován. Kdyby býval zasáhl včas, nemuseli jsme současnou kůrovcovou kalamitu vůbec řešit. Kůrovcová kalamita je dalším důkazem toho, že se dnes bohužel příroda bez lidského zásahu neobejde. Přeji inspiraci a pozorné čtení.

Václav Klaus, sborník CEPu č. 94/2011

Navštivte stránky Centra pro ekonomiku a politiku kliknutím sem.

Klíčová slova: Klaus Hayek zelení Šumava
reklama
2047 čtenářů | 40 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Kalous, 4.1.2012 5:16:10)
Odpovědět
Sem tam má i pan prezident někdy pravdu - v případě kůrovce na Šumavě zcela určitě. Pan Bursík byl superškůdce horší než kůrovci - kromě problémů na Šumavě na dlouhou dobu rozvrtal (resp. zelení) celou naši energetiku a díky extremní podpoře solární energie připravil do budoucna naši státní pokladnu ne o desítky ale možná o stovky miliard Kč. Doufám že se Zelení už nikdy ve vyšší politice neobjeví a odplují někam po Vltavě a Labi jako biomasa.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(fiter, 4.1.2012 7:51:15)
Odpovědět
A aby toho nebylo málo,tak soud dal za pravdu zeleným aktivistům.Policejní zásah vůči té škůdcovské bandě byl prý protizákonný.Jsem pro aby všude kde se ta zelená pakáž objeví nečekali lidé na policii,ale vyřídili si to s nimi sami.Na Šumavě se taky do akce akce nepustit do lesa zeleného mužika zapojili místní.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Karkulka, 4.1.2012 10:18:46)
Odpovědět
Lide dobrý, vemte vidle a žeňte tu zelenou pakáž.. Kampak nám zalezl zelený Liška,ministr školství minulé vlády, pročpak není volán k zodpovědnosti k tomu, jak byly nastaveny RUprojekty. Jo to se ten zelený smrkáč nechutně vysazoval na Klause a veřejně na ČT pochyboval o jeho duševním zdraví, spolu s alternativním magorem Hnízdilem, který zneužívá titul medicíny, popirá závazné medicínské postupy a hlásá bludy, pro které dostává prostor v ČT. Přiravovali puč, a pracovali na tom jak z prezidenta, který zlobil při podpisu LS udělat blázna a zavřít jej do blázince.Vyhoďme ho z kola ven, podivná demokracie,.. co dělala naše BIS?, když zelení kmérové chysytali politický puč. Spolu s evropskými ekoterortisty poškodili ČR, biopaliva, fotovoltaiky, všechno to platíme ze svých daní my občan Vemnte vidle a hrr na ně, a´t dají k dispozici svůj majetek, který si prostřednictvím zelených loby uložili do akcii..A propo, kdepak je ten zelený škutce Liška, ani vidu ani slechu.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Brabec, 4.1.2012 20:50:31)
Odpovědět
Plný souhlas, občané se musí sami bránit "zelenáčům" a také proti cikánům ! Tvrdě !
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Čech, 4.1.2012 14:44:45)
Odpovědět
Tak to je zase blábol člověko co o problému nic neví! Že se příroda bez člověka neobejde? A to řekne studovaný člověk? Měl by v některých případech radši mlčet!Jen chci upozornit ,že příroda tu byla miliony let před náma a bude tu nejspíš miliony let po nás(a vězte ,že si oddechne) Nejsem volič strany zelených,ale Bursík se alespon snažil ,aby park byl parkem a ne lesním závodem(to je totiž docela rozdíl) I když udělal chybu, že to ponechal úplně bez zázahu.Ty smrky na šumavě od poslední doby ledové nerostly(až na nejvyžší patra)vysadily je tam lidé,takže je úplně jedno že zmizí(mají tam růst převážně buky. Za spackanou fotovoltaiku může hlavně Energ.reg.úřad,který svojí nečinností dopustil onen rozmach,ale to sem asi nepatří.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Kalous, 4.1.2012 18:07:34)
Odpovědět
ˇˇClověče, vy jste zelený blázen. Samozřejmě se v dané problematice orientuji. Názor že smrky na Šumavu nepatří může říci jen osel - vždyť jsou tam i výškově vegetační pásma se smrkem, nebo kam smrk patří - i lesní vegetační stupeň smrkovo-jedlovo-bukový či horský smrkový. Tak jak si tu přeměnu představujete - přírodním vývojem, sukcesí - by obnova lesů bez zásahu člověka trvala na Šumavě 200-300 let. To může být na pár desítkách max. stovkách hektarů - ale ne na půlce Šumavy. Kvůli tomu se nenechají sežrat desítky tisíc hektarů kůrovcem. To by takové bl.bce jak vy obyvatelé Šumavy asi umlátili. Bursík je největší trotl který se na Šumavě objevil. Nejspíše jste jeden z těch ma.gorů co se přivazovali řetězy ke stromům nebo odkorňovali stromy napadené kůrovcem na stojících stromech s horolezeckou výstrojí - a několik set metrů od nich němečtí lesníci klasicky hospodařili a měli les čistý.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Čech, 4.1.2012 22:14:35)
Odpovědět
No podle toho co čtu ,tak se v té problematice asi moc nevyznáte a taky asi neumíte pořádně číst.Nepsal jsem přece ,že smrky na šumavu vůbec nepatří!Tak čtěte pořádně! (Zhruba od 750m výše,tzn že tak max na třetině území) Jak vypadala šumava ,než ji začali lidé intenzivněji kácet(před cca 300 lety)se může každý přijet podívat do Karpat(východní Slovensko,nebo Ukrajina)Převážně buky.Ty šumavské skončily hlavně ve sklářských pecích,které tam vznikli hlavně kvůli nim. Taky jsem nepsal,že nějak obdivuji Bursíka,nevím kde jste to vzal.Ani jsem nepsal,že bylo správné nechat Šumavu bez zásahů,to jste si taky vymyslel.Nejsem ani zastáncem nějakých zmatených obránců stromů, Ale co rozhodně nechci je ,aby hloupí politici a zapšklí lesáci( co přišli o práci) rozhodovali co na Šumavě poroste.Vás mezi ně počítám.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Kalous, 4.1.2012 22:56:28)
Odpovědět
No v něčem jsem ten komentář mohl vést přeněji, někde jsem přestřelil. Samozřejmě se postupně do smrkových monokultur uměle vrací buk, výše jeřáb ap. aby se zpevnily, přirozenou cestou by to trvalo velmi dlouho. O tom jak má vypadat většina Šumavy nemá rozhodovat nějaký Bursík, ani Vy a ani já - ale především obyvatelstvo Šumavy (a ti vědátoři jen o své vymezené I. a ochranné zoně). A to je velmi na.srané.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Čech, 4.1.2012 23:12:56)
Odpovědět
Děkuji za uznání chyby.Ale opět nesouhlasím.Šumavský park přece nepatří lidem co tam žijí,patří státu.A ten rozhodl ,že se tam navrátí původní příroda.Takže o tom co a jak tam bude co růst,by měli rozhodovat odborníci.Já vím ,že se mnohým nelíbí,že se tam již nebude hospodařit,ale nemusí být přeci každý metr našeho úzení obhospodařován! Ale souhlasím s váma ,že tou cestou co zvolil Bursík a spol,by to trvalo min 300 let,než by se to tam podobalo původní skladbě.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Kalous, 4.1.2012 23:28:09)
Odpovědět
No možná po delší diskusi bychom se trochu přiblížili. Národní park Šumava je jednak vlastnictví státu a lidu, jednak v něm také po staletí žijí lidé a tato krajina je živila a musí živit dále (třeba s omezeními ve prospěch turismu). Další věc je území kde se vytvoří prales (uměle jak Boubín), kde přírodě blízký les a kde upravený hospodářský režim. V jakém budou poměru, jak velké budou ochranné zony. To se zpackalo nastal zmatek - vrchol byl nezpracování velkých ploch kalamity Kyril i mimo jádro NP. Samozřejmě i stará správa NP udělala chyby - mohla více popustit těžařskou lobby, pustit těžkou techniku na mokřadní půdu ap. Ale ten kůrovec je marginální. Ale radši dobrou noc.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Kalous, 4.1.2012 23:31:00)
Odpovědět
Aby nebyla mýlka - brzdit těžařskou lobby a pouštění těžké techniky na vlhčí půdu a mokřady..
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Niky, 5.1.2012 15:41:00)
Odpovědět
Kalousi, Bursíkovi zločiny proti přírodě podporovali především ČSSD a KSČM. Stačí si připomenout zákon o fotovoltaice!
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Uho, 5.1.2012 16:05:54)
Odpovědět
Lidi, čtěte antimeloun.cz
Tam je pravda o zelených lžích
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Teo Pokorný, 4.1.2012 8:24:06)
Odpovědět
je to všechno hezký,že je to škůdce,ale co s ním dál...šklebí se jak utrženej chleba místo aby bručel..jo,pes psa prý nežere
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Alberto Kvěcha, 4.1.2012 8:43:47)
Odpovědět
Problém Šumava zasahuje do politické roviny právě proto, že do odborných záležitostí zasahují politici a ne odborníci, více než za komunismu.Komunisté si jistili jakýsí dohled nad rozhodnutím, ale v mnoha případech fungovalo rozhodnutí a řízení odborné.To dnes nefunguje.Rozhoduje komerční zájem různých skupin nad zájmem společenským, státním.Výhodnost pro stát neexistuje.Včera jsem ocenil rozhovor Klause o rozdělení Československa, dnes musím bohužel opět nesouhlasit.Bursíkova strana jako jediná veřejně usilovala o odvolání Klause z hradu a zelení jsou tvale oponenty Klause.Jsem přesvědčený, že kdyby Bursík(zelení) Klause propagoval, obvinění Bursíka by nidky z hradu nezaznělo.Přeji všem hezký den.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(liberal shark, 4.1.2012 8:49:49)
Odpovědět
Obávám se, že přeceňujete morální integritu "odborníků". Například některých pánů z takzvané jihočeské univerzity a jihočeské odbočky ČAV, kteří se nestydí utrácet tučné granty na pseudovýzkum, spojený s cílenou devastací Šumavy.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Kalous, 4.1.2012 9:19:03)
Odpovědět
Operovat s názory vědců je v případě Šumavských lesů někdy kontraproduktivní. Každá strana si je vybere podle svého gusta. Zcela jinak bude občas vidět tento problém např. praktický ekolog nebo lesník a lesnický ochranář - jak třeba nějaký úzce specializovaný zoolog či botanik, mikrobiolog ap. Pro určitý problém není vědec jako "vědec", zeleným stačí i "biomasologové".
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Stilet, 4.1.2012 14:56:48)
Odpovědět
Potíž je v tom, že ti "vědci" jsou v drtivé většině teoretici neznající život. Své teorie mixují z teorií které jím předávaly teoretici předcházející generace. Možná, dokonce určitě že by přírodě pomohlo udělat ze zemích Českých přírodní rezervaci, kterou nám zase svět bude moc závidět a obdivovat na což my budeme být moc a moc hrdí. Jenže to by vyžadovalo, aby ty země České obývalo nejvýše půl milionu lidi. Tak nechtějte aby se lidé v těch zemích množili. Pracujete radějí na úbytku populace aby mohl být ze zěmě přírodní ráj kam budou z celého světa přijíždět obdivovatelé.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Kalous, 4.1.2012 18:16:22)
Odpovědět
No jo - ale my se potřebujeme Stilete množit, po Němcích musí na Šumavu také další Romové, potřebujeme prý mnoho imigrantů jinak nebude na důchody - já bych je nechal krmit tím šumavským kůrovcem, asi to bude výživné (už to nějaká docentka v Brně zkouší - krmit lidi hmyzem).
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Stilet, 4.1.2012 20:34:37)
Odpovědět
Samozřemě Kalous. Oni by se už o ty suché stromy postarali. A na ty všechny barvy khaky z Bursíkem vy se vykvákli a Bursík by ani nešpitl. Ty stromy by jen sami nepálili a ale blízko je Německo kde by to možná rádí koupili a né jen na topení. Velice snadno by se přeorientovali z kovu na dřevo. Za půl roku by se mohli poslat jinám a mohlo se začít s výsadbou stromku na ty holiny které by po nich zůstali. Takže by jsi měl docela dobrý nápad.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Stilet, 4.1.2012 20:41:56)
Odpovědět
Kalous, ještě dodávám, že nyní žije v zemích Českcýh asi stejně tolik lidí jak žilo těsně před válkou, takže další množení už nemusí být. I na Šumavě bylo tehdy spousta všsníc kde žila spousta lidí ve statcích a živnostech. A ty lesy byly daleko krásnější, jak díky je dnes těm barvy khaky. Na co jsou lidem lesy, do kterých nesmí a ani se dokonce pro trní a plevelné křoviska nedostanou? To mají být taková divoká křovinatá území jen pro potěchu těm co se hlásí k barvě kravského trusu?
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(sedlák, 4.1.2012 12:03:50)
Odpovědět
Pokud je někdo vinen takovou zkázou s miliardovými škodami, měl by být souzen, odsouzen a měl by mu být zabaven majetek. To platí nejen pro bývalého ministra Bursíka, ale i pro profesora Klause za nepovedenou privatizaci a za jeho výroky, že nezná špinavé peníze. Souzeni a odsouzeni by měli být i všichni tuneláři a zloději, kteří se v politice pohybují od roku 1989 .... nyní sklízíme úrodu těchto odborníků a škodní budou i naši vnuci.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Kalous, 4.1.2012 12:22:04)
Odpovědět
Sedláku - přece nejsme na dnešní Ukrajině! Kdyby byla Tymošenková rozumná, už byla dávno v Praze a měla zde politický azyl i převedené "plynové prachy", podobně jak její ministr na Ukrajině obviněný za to že způsobil státu machinacemi s výběrovými řízeními ztrátu našich 30 mld Kč - ten zde již amnestii má.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Kalous, 4.1.2012 12:30:57)
Odpovědět
Jo - ten politický azyl u nás dostal bývalý ministr hopodářství Danylyšin, na Ukrajině stíhaný za majetkové delikty. Podle knížete tak asi na Ukrajině šířil západní demokracii. Ukrajina reagovala diplomatickou nevolí a některými diplomatickými omezeními. Lepší nápad by byl dát před pár měsíci politický asyl Kaddáfímu - alespoň by nám přihrál pár stovek miliard (jen dluhy za naftu Kaddáfímu režimu činily 200 mld Kč v přepočtu) a nemusel by nás nyní trápit Kalousek utahováním opasků a vyhazováním ze státních orgánů .
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(pwpw, 4.1.2012 14:30:43)
Odpovědět
Vždyť je to přece samotný pan prezident, který nám roky tvrdí, že za oteplováním zeměkoule nestojí člověk, ale přirozený vývoj planety - jedno období je teplo, podruhé zima atd. a že člověk s oteplováním nemá nic společného a má nechat přírodu přírodě.
No a nyní zas pan prezident tvrdí, že je nezbytný zásah člověka do přírody, že příroda si sama nepomůže.

Opravdu zvláštní názorové obraty. I když v podstatě u pana prezidenta nic nového. Potřebuje pouze zaútočit na svého odvěkého oponenta.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Čech, 4.1.2012 14:57:38)
Odpovědět
Přesně tak.On vždy kritizuje jen to co se mu hodí!Jak jsem reagoval výše,tam žádná škoda na přírodě nevznikla,a když tak marginální.Vím ale o větších škodách,např. v 90-tých letech,kdy za jeho vlády,bylo ukradeno z bank kol. jednoho BILIONU korun!!(číslo má 12 nul) Viníci dodnes nepotrestáni! Pane prezidente, kdo je v tomto případě největší viník??
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Kalous, 4.1.2012 18:25:44)
Odpovědět
Vy zelená kebule - na Šumavě vznikly obrovské ekologické škody díky politikům stylu Bursíka. Na našem území kromě pár hektarů neexistuje nic jiného než kulturní krajina a ta už se sama nedokáže bez zásahů člověka vyvíjet (i ty CHKO a pralesy jsou "přírodní" uměliny staré jen několik desítek let). Nějaký návrat k původní přírodě je nesmysl, to jsou věci stovek let, za tu dobu zde bude možná už jedna megapolis. To ještě uvidíte co se z těch Bursíkových nápadů dále vyvine!
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Čech, 4.1.2012 22:42:32)
Odpovědět
Můžete mi, vy chytrá kebule,sdělit co si představujete pod pojmem obrovská ekologická škoda? Mám takový dojem,že si totiž pletete pojmy s dojmy.A to je škoda. Ekologie, abyste věděl, je totiž věda,která se zabývá vztahem mezi organismy a jejich prostředím. A z toho plyne ,že nejvíce byla narušena právě lidmi,kteří na šumavě totálně přeměnili původní prostředí,když vykáceli listnaté stromy a vyhubili velké množství původních druhů zvířat. Ale vám to asi nevysvětlím. Takže lesu zdar!(a přeji hezký a vytrvalý boj s přírodou!)
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Kalous, 4.1.2012 23:14:14)
Odpovědět
Ekologická škoda velkého rozsahu je zničení 30% ploch Národního parku Šumava kůrovcem, což představuje plochu 180 km2. To sebou přinese jak negativní dopady vodohospodářské, tak klimatické. Jinak mně připadá směšné mne poučovat o ekologii, několik let jsem pracoval při sestavování map územních systémů ekologické stability. Trochu zaostalý lesák jste asi nejspíše Vy.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(koule, 4.1.2012 18:29:02)
Odpovědět
Kdyby sis o otepování a jeho příčinách aspoň něco přečetl,tak bys takovouhle blbost nemohl napsat,ačkoliv u tebe to jisté není.Náš prezident za své názory sklízí v cizině ovace ve stoje, to jen doma do něj kopou „myslitelé“jako ty.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(frantisek zajicek, 4.1.2012 19:12:51)
Odpovědět
Ovace vestoje sklizi pouze v Rusku,jinak v te"ostatni"cizine na jeho prednasky chodi cca 20 ruskych studentu.V Nemecku ho dokonce oznacili za starozitnika.Uz si konecne uvedomte,ze nejvetsi skudce naroda neni kurovec,ale Klaus,FZ
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Stilet, 4.1.2012 14:46:43)
Odpovědět
Není vinen jen ten Bursík se svou partou, stranou v barvě kravského lejna. Je to jaksi divná barva zelená. Jsou viní také ti, kdo tu partu volil a dostal ji do Parlamentu. Volební právo by měli mit jen ti, kdo platí daně a jsou dostatečně zodpovědní a né výrostci nemající žádné životní zkušenosti. Ani studenti kteří se dají snadno zblbnout svými pokrokovými profesory. Také by mělo být Konstituci zajištěno aby se do parlamentu nedostávala mládež která jen před několika roky opustila školní škamna. Nebo husičky žvatlající o něčem o čem nemají ponětí jak jakás biomasa. Podívejte jaký zmatek vyvolává nezralá mádež z VV ve vládě a v Parlamentu.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(rorýs, 4.1.2012 15:10:37)
Odpovědět
Klaus je senilní blbec
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(felix.julec, 4.1.2012 16:14:53)
Odpovědět
RE:Čech-u---Bursík skutečně je sebestředný idiot.Na Šumavě kde dnes trčí ze země suché klacky,jsem byl před lety na zákl.voj.službě./Bylo to na Zhůří jestli ti to něco říká, 2 km od Horské Kvildy./Nebyl tam jeden suchý strom.Ovšem hospodařily tam odborníci z "Voj.lesů".Podívejte se po zásahu zelených magorů,jak to tam vypadá dnes.Tato zelená sebranka už dávno nemá mezi slušnou společností mít místo.Na cigány kudy chodíme tak naříkáme a tohle je stejná kategorie-taky škůdci.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(annonym, 4.1.2012 16:28:06)
Odpovědět
Kalousi, ty blbe podivej se na letecke snimky Sumavy na hranici s Nemeckem.U nas vymlacene holiny a u nich je husty les. Vles do zadku tomu blbovi Klauzovi.Veskery marast v teto zemi zavinil ten smejd !!!!
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Kalous, 4.1.2012 18:33:06)
Odpovědět
Ty bl.bče, tam hospodáří úplně jinak - to zelené německé je normální hospodářský les nebo jejich CHKO - ale tam byl jiný vývoj a trochu jiné podmínky. A to hnědé je výsledek Buríkových nápadů a odvolání fundovaného ředitele Šumavského NP Žlábka. Samozřejmě se nedostali do takového průšvihu jak my s Bursíkem - ještě budeme platit německým majitelům lesů kolem hranic stamilionová odškodnění za zničení jejich lesů českým kůrovcem. Žaloby již byly podány.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Čech, 4.1.2012 22:59:34)
Odpovědět
Tomuto pánovi(Kalousovi)je zbytečné sdělovat jakékoli argumenty.Dle něj ,vznikly největší škody pro tento stát na šumavě za Bursíka.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(Bagoun, 4.1.2012 19:05:07)
Odpovědět
Klaus má zase pravdu. Bursík je gauner a trotl.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(pipina, 4.1.2012 20:39:27)
Odpovědět
rorýs !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je největší KO.ot.
Je to blb největšího zrna.
Re: Klaus: Za zkázu lesů na Šumavě je odpovědný exministr životního prostředí Martin Bursík
(DAP, 5.1.2012 16:17:45)
Odpovědět
Bursík (a jeho zelení ekoteroristé) toho mají na svědomí daleko víc !
Jedno z nejhorších zvěrstev jsou obří plošné fotovoltaické elektrárny na zemědělské půdě ve spojitosti se zákonem umožňujícím na jedné straně bezpracné zbohatnutí vyvolených darebáků, kteří lobbisticky zachytili ten správný "ekoteroristický vítr" a na druhé straně dlouholeté ožebračování všech ostatních.

O nějaké ochraně životního prostředí či přírody přitom tady vůbec nešlo a nejde a myslet si to může jedině blázen. Jen jsem se zatím nerohodl, zda Bursík byl pro někoho užitečným idiotem nebo fikaným haj.zlem. V každém případě to byl a je stoupenec Pravdy a lásky.