reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 3.1.2012 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Prezidentovu novoročnímu projevu se nedá nic vytknout. Leda to, že se mu nedá nic vytknout. Nikoho nenadzvedl ze židle, nikoho nevyburcoval, popudit mohl akorát tak lékaře, ale ani ty přímo do nátlakových skupin nezařadil.

Oproti loňskému obsažnému projevu zaujal prezident Klaus konformní a téměř obecně přijatelnou pózu. Asi pod dojmem úmrtí Václava Havla, jemuž vzdal „povinný“ hold, si zahrál na otupovače hran. Tato role Klausovi nesvědčí a jako by předznamenávala tón, kterým se zaklínají jeho nástupci, chlubící se představou prezidenta jako amorfního svorníku (Fischer, P. Sobotka, Švejnar i další atrapy). Václava Klause by to však mělo být nedůstojné.

Málokoho mohlo pohoršit, že vyzvedl píli, pracovitost i nadání. Kritika zadlužování státu také musela padnout na úrodnou půdu. Zároveň poukázal na stabilitu země s narážkou na problémy jinde: státní bankroty, rozvrat bank, ničivé demonstrace, imigrační důsledky.

Snad jen obhajoba reforem mohla někomu vyznít jako utahování opasků těch, kteří jej už beztak mají na poslední dírce. Tady bych čekal hlubší zamyšlení nad formou, obsahem i smyslem „reforem“, které ve vládní podobě jsou zmatené, nekoncepční, sporné a bez společenské akceptace.

Čtěte také:

Novoroční projev prezidenta republiky

Projev mi tedy připadal povrchní. Ale nejvíce mě zaskočila slova prezidenta, že nerealistická očekávání se nenaplnila. Týkalo se to jak hospodářského vývoje, tak našeho členství v Evropské unii. Formulace mě překvapila, protože nejsem sám, kdo žádná optimistická očekávání neměl, a to jak s ohledem na krizi, tak i s ohledem na EU. Alespoň ve druhém aspektu je určitě neměl ani prezident.

A tady jsme u kořene věci. Prezident na to opatrně upozornil, když avizoval pesimistická očekávání pro letošní rok. Opatrnost však není na místě. Čelíme největší dluhové krizi, jaká kdy v Evropě nastala. A zároveň čelíme bezprecedentnímu útoku na samu existenci České republiky jako suverénního státu. Někdo to sice může zlomyslně vítat, ale Merkelová nebo Sarkozy už mají – a dále si osobují! – na náš život českého občana vliv, jaký žádný politik pod kontrolou českého voliče nikdy nedosáhne.

Jsme na hraně. Stát se může cokoliv. A v takové situaci bych čekal od prezidenta jasné motivační poselství. Třeba „mobilisaci“. Ale i toho termínu bylo stejně jako slova „reformy“ už zneužito. Ano, byla řeč o potřebě jakési společenské svornosti, ale postrádal jsem směr, kam by se měla především napřít. Chyběl mi motivační náboj. A znovu poukazuji na vážnost a osudovost situace. Vím, že někteří čekají na Klausův návrat do aktivní stranické politiky po ukončení jeho nynějšího mandátu. Ale není na co čekat, je pět minut po dvanácté a tak by měla jít diplomacie a korektní kulatá slovíčka stranou.

S tím až tragikomicky koliduje, jakými hovadinami se politici za naše peníze zabývají. Doma to jsou nejrůznější registry, aby byl občan pod co největší kontrolou. Legrace končí, když se tento trend týká nejen přestupků, ale už i zdravotnické dokumentace. V EU to však už nabylo podoby absurdní frašky. Všichni jsme si mohli přečíst o „výzkumu“ za bůhví kolik miliónů, že větry skotu způsobují, že rajská omáčka je mezi našimi národními jídly tou nejméně ekologickou. Podobné eurokraviny jsme už zažili a zaplatili.

Prezident Klaus ve svém projevu volal také po osobnostech v politice. Sám tentokrát uvízl trochu v rajské omáčce. Podobnou by klidně mohl navařit i jeho předchůdce Havel nebo následovník v podobě beztvarého kladeče věnců. A my potřebujeme státníka jako řemen, který ve funkci prezidenta dokáže korigovat alibistický vládní kolektivismus, i po Klausovi.

 

P.S. Příznačné je, že slovo státník vyjadřuje, že zdrojem i cílem jeho moci i poslání je stát. Stát, ne žádná unie nebo superstát.

 

Klíčová slova: euro EU národní stát Klaus ekonomika suverenita
reklama
1083 čtenářů | 26 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Brabec, 3.1.2012 0:25:19)
Odpovědět
Nesouhlasím s autorem. Klaus řekl dost a není tady od toho, aby vyvolával vášně. Spíše mi překvapuje, že autor se ještě nevyjádřil k cirkevním restitucím. Nebo k tomu, že Heger přiznal, že Kalouskovo obvinění Dobeše je motivováno právě církevními restitucemi a postejem VV k nim ! A co vyjádřit se k do nebe volajícímu diletantismu chemika Kraďouska, nebo k senilnímu Trautenbergovi
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Dušan Streit, 3.1.2012 9:26:34)
Odpovědět
Vzhledem k přelomové době a osudové situaci byl prezident Klaus nestátnicky diplomatický a opatrný. Nejde o vášně, ale o motivaci k žádoucím postojům i ve věci národních zájmů. Havel svůj kosmopolitismus naopak nikdy neskrýval a dělal všechno pro to, aby občany ohlupoval.

Že jsem se nevyjádřil??? Jen namátkou:
http://streit.blog.idnes.cz/c/235187/Polekal-se-Schwarzenberg-sibenice.html
http://streit.blog.idnes.cz/c/234299/Kalouska-dohani-Eurogedon-a-mel-by-bojovat-o-preziti.html
http://streit.blog.idnes.cz/c/222023/Pane-Kalousku-nestraste-nas-druhymi-houslemi-v-Evrope.html
http://streit.blog.idnes.cz/c/197282/Diverzni-jednotka-Kalousek-Schwarzenberg.html
http://streit.blog.idnes.cz/c/34951/Falesne-dilema-Kolik-miliard-cirkvim-Nulova-varianta.html
http://streit.blog.idnes.cz/c/210213/Barta-rika-Kdyz-budeme-mit-na-silnice-zbude-nam-na-cirkve.html
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Tenak, 3.1.2012 11:36:28)
Odpovědět
Pane Streite, co jsou podle vás "žádoucí postoje ve věci národních zájmů" z hlediska ČR ?
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Stilet, 3.1.2012 14:59:00)
Odpovědět
Neměl bych k tomu mluvit, neb nečtu co pan Klaus kde vykládá. Ale je mě přese všechno sympatičtější už proto, že to co řiká tak tomu na rozdíl od Vaška Havla věří. Ten ať vykládal co koliv, tak jen proto aby se zalíbíl Zapadoeuropským intelktuálum. Vždy ve stejném proudu jak ti Zapadoeuropští levičácí. Nikdy jsem neměl v lásce komunisty a přesto mě byl takový Novotný nejsympatičtější z Čsl. presidentu, neb ač komunistický mizera, tak skromný byl a na skromného si nehrál jak ti ostatní Čsl. presidenti už od toho prvního.
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Kalous, 3.1.2012 22:59:20)
Odpovědět
Novotný hrál také dobře karty. To je také plus.
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(vymylimimozek, 3.1.2012 4:52:16)
Odpovědět
Dokud, kurdi, nepřestanete toužit po vůdcích, neustane ani nezodpovědná otrokárna.
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Dušan Streit, 3.1.2012 9:33:35)
Odpovědět
Měl byste pravdu, kdyby protistrana demagogicky své vůdce z kruhů pravdolásky a šlechty nezapojovala do olupování národa.
Jednotlivý zodpovědný občan, který začne u sebe, opravdu mezinárodní politiku ČR (tedy zbytků původního státu) neovlivní.
Kdy má prezident šanci takto sledovaně a reprezentativně promluvit k národu? A doba si jasná slova vyžaduje!
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Dan, 3.1.2012 10:21:40)
Odpovědět
V letech 1993-1997 bylo utženo z privatizací přez 640 miliard korun, tyto peníze Klausovi vláy utratily, zacpali s nimi díry v rozpočtech.

Pokud pomlčíme fakt jakým způsobem k těm privatizacím docházelo, což byl zase Klausův šlendrián v legislativě a podíváme se natu sumu, uvědomíme si, že ten člověk prožral jednorázové příjmy celé země !!

Mezi tím stihl i zcela utratit důchodový fond a převést ho na tzv. průběžný systém /ani ten už dens nefunguje, důchodový systém je deficitní, aktuálně 39 miliard korun/

závěr:

Jestli někdo zcela zásadně prožral tuto zemi byl to každopádně Klaus, po zakončení privatizací okamžitě začal prudce růst státní dluh, neboť díry již neybalo čím látat.

Klaus založil životní styl země na úroveň na niž neměla, choval se jako socialisté.
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Zappa, 3.1.2012 19:04:32)
Odpovědět
Ňák sis nevšim, nebo zapoměls, že když Klaus po balíčcích cca v 2006 r. končil, tak bylo zadlužení nicotné, kolem 100 miliard. Ale pak se to rozjelo, kaqždý rok 100 záporných miliard do dluhu. Přeborník Sobotka dokázal taky utratit skoro 200 mld do ročního schodku.
Dokonce se Klaus pokoušel uzákonit v normálních (nekrizových) dobách povinnost aktivního nezáporného rozpočtu. Levice to ale sněmovnou nepustila.
Dneska rozhazují rukou nerozdílnou levice, ale i pravice, bohužel. Je to cesta do pekla, nebo do Řecka ?

...)) nevím, ale skončí to blbě...)
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Area, 3.1.2012 19:48:06)
Odpovědět
Zappa, vaše slova "...Klaus po balíčcích cca v 2006 r. končil..." neodpovídají skutečnosti.

Proč neuvádíte fakta?

V jakém státě žijete?
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Zappa, 3.1.2012 21:05:40)
Odpovědět
Areo, trochu jsem se zakecal, sorry. Člověk se někdy sekne. Klaus končil v 1998 r. se státním dluhem necelých 200 mld.

Vývoj dluhu: Klaus 1993=158,8 mld, 1994=157,3 95=154,4 96=155,2 97=173,1 1998=194,7
pak nastoupil Zeman: 1999=228,4 2000 289,3 2001=345 2002=395,9
pak nastoupil Špidla 2003=493,2 2004=592,9
pak Gross: 2005=691,2 2006=802,5
pak Topolánek 2007=892,3 2008=999,5 2009 rekord 1178,2 rekordní meziroční nárust, pravice.
pak Fischer-nestranník 2010=1344,1 také rekordní přírůstek...

Bohužel největší přírůstky dluhu jsou od pravice, ale zadlužují všichni i levice. Nejmíň zadlužoval Vámi všemi "milovaný" Klaus a poměrně mírně Zeman a to díky také Vámi "milované" oposmlouvě.

....)) pak už to jde do kytiček, nebo do kopru, jak se komu líbí...))
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Area, 4.1.2012 13:15:29)
Odpovědět
Zappa, Klaus zdaleka není obdivován tolika lidmi, jak se vám zdá.
Za sebe vám sděluji, že nemám rád žádné morálně zaostalé, bezohledné a chamtivé sobce, a proto nemám rád ani V. Klause.
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Zappa, 4.1.2012 14:24:24)
Odpovědět
Areo, to si nerozumíme. Já vůbev Vás nenutím, abyste obdivoval Klause, mě to je úplně jedno jaký máte k němu vztah.

Ale mluvili jsme o dluhu a zadlužování, od Klause až po nýnějšek.
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Dan, 4.1.2012 14:24:03)
Odpovědět
Napsal jsem to snad čínsky ???????

Vysvětluju tam přeci že jeho dluhy byly nízké a rozpočty vyrovnané protože prožíral privatizované prachy a fondy v provozech země !!

Jednorázovými příjmy kryl výdaje rozpočtu.
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Dan, 4.1.2012 14:28:06)
Odpovědět
Další věc je že Zeman muse po Klausovi sanovat předlužené banky, plné privatizačních nesplácených úvěrů.
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Zappa, 4.1.2012 14:30:09)
Odpovědět
Dobrá, nerozčiluj se. Ale co socani, ti neprivatizovali?? A pak to nerozfofrovali?? A ještě dál nás mohutně nezadlužovali??
Dokonce Sobotka sekal schodky i při růstu HDP téměř 6% v jednom roce své vlády.
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Dan, 4.1.2012 17:12:44)
Odpovědět
Klaus prostřednictvím utrácení privatizačních prostředků a vysáváním uspořených peněz ve fondech, sociálním, zemědělském i důchodovém, založil deficitní fungování země !

Choval se jako rizí socialista.

Dluhy země maskoval v konsolidační agentuře nebo li bance.

Socialisté jenom navázali na ně, nebyli horší než on, jenom už neměli co prodat.
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(frantisek zajicek, 3.1.2012 20:02:55)
Odpovědět
Franku,Dan Ti to ve svem komentari jasne vysvetluje.Klaus si privatizaci vylepsoval rozpocet,dluhy byly schovany v Konsolidacni agenture...Jenom r.1994 dle klasickych vypoctu sekac 13,4% HDP!!!!!kam se hrabe Recko na Marxistickeho prognostika.Potom uz nebylo z ceho kakat a mandatorni vydaje byly nesmyslne nastaveny ala socialismus.Pokud mi chces tvrdit,ze diletant Klaus je ekonom,asi me chces rozesmat...Dle slov ministra prumyslu te doby Vrby:"Klaus prisel z akademickych kruhu,ale v realekonomice neabsolvoval ani prazdninovou brigadu..."FZ
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(frantisek zajicek, 3.1.2012 20:08:07)
Odpovědět
Dodatek:1%HDP dnes cini zhruba 35mld.KC.Spocitej si tech Klausovych 13,4%Hdp za 1 rok...FZ
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Zappa, 3.1.2012 21:17:30)
Odpovědět
Zajíčku, asi i jó, ale nezapomeň, že se propadly tradiční bolševický odbytiště. Nikdo naše soc. zboží nekupoval, ani na Východě, rozpadla se republika a musela se najít nová odbytiště v západní Evropě, což se podařilo.
Také idealista Havel velkoryse zrušil zbrojní vývozy, za což nám Slováci mohutně jsou dodnes vděční.
To v Polsku, Maďarsku i trochu Slovensku to bylo mnohem krušnější. Klaus akorát udělal chybu v naivní představě, že když bude sanovat velké podniky, ČKD, Zetor a různé další, že se chytnou a budou prosperovat.
Je to úplně stejný, jako dneska valit prachy do Řecka, je to taky bezedná černá díra. Tak byla i chyba sanovat různý ČKD, protože stejně zmizely.
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(frantisek zajicek, 3.1.2012 21:37:15)
Odpovědět
To Ti neberu,ale Klaus chapal privatizaci pouze jako zmenu vlastnickych pomeru.U nekterych ztratovych podniku bylo lepsi najit strategickeho partnera.Napr.Skoda auto(proti byl pouze Klaus,navrhoval privatizaci...)Napr.Tatra byla hodne daleko v jednani s Mercedesem,az to Klaus zastavil...Kde je dneska Skoda a kde Tatra tu nebudu rozvadet.Zbrojarske firmy byly v utlumu uz 3 roky pred sametem,i kdyz je pravda,ze sekeru do tylu jim pohodil Havel...FZ
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(lex, 3.1.2012 10:33:35)
Odpovědět
S tím servilním vyzdvihováním Havlova úmrtí si to mohl Klaus odpustit, už toho bylo až až. Rovněž obecná plytkost Klausova projevu mě nikterak nepřekvapuje. Konec prezidentského mandátu se blíží, takže je jistě pragmatické pomlčet o rozkradení republiky a zbytečně tak nejitřit vášně, které vy se nedej bože mohli obrátit vůči jeho budoucím "volitelům" ze zločineckého podsvětí.
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Memento mori, 3.1.2012 11:42:13)
Odpovědět
Je možné, že si Václav Klaus při svém projevu o zemřelém Havlovi představil, že by byl rád, kdyby podobný projev zazněl, až bude mít Klaus svůj pohřeb.
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(Daniel Makay, 3.1.2012 13:16:13)
Odpovědět
Upřímně také jsem byl také z prezidentova projevu zklamaný, ani jsem jej celý neslyšel. Ale pravdou je, že něco takového neurčitého a nic neříkajícího jsem čekal. Ano totiž, ocitli jsme se jak píše Dušan na hraně. Pro prezidenta bylo těžké do toho říznout ještě více, protože by to mohlo z jeho podporou začít gradovat. Rozhodl se hrát roli jakéhosi mírotvůrce. Jenomže ve skutečnosti to znamená, nechme ten rakovinový nádor bujet, není totiž jisté zda má smysl jej vyřezat, když jsou všude metastázy. Klaus ví, že Evropě obecně již není pomoci. A jak sám řekl po setkání se zbabělým Nečasem, nechce vyvolávat paniku. On ví, že ona stejně dříve či později vypukne. Na jednu stranu prezidenta chápu, co říci ateistovi prožranému rakovinou ? Tady již nepomůže nic než pořádná dávka morfia .
Re: Konformní Klaus mezi Havlem a svým nástupcem jako opatrný a nevýrazný svorník v rajské omáčce
(frantisek zajicek, 3.1.2012 18:06:37)
Odpovědět
Pane Streite,je videt Vase zjevne zklamani,ale pouze z toho,ze Vami uctivana modla nenakydala hnoje merou vrchovatou na expresidenta Havla.Mate pravdu v tom,ze jeho projev je ponekud neslany,nemastny.Ale je treba si uvedomit,ze v pripade V.Klause to neni vubec nic prekvapiveho.Namatkou uvedu jeho prohlaseni k udalostem ve Sluknovskem vybezku,ci ratifikaci LS o ktere nikdy!!!neprohlasi,ze ji nepodepise,pouze prohlasil,ze ji podepise jako posledni a nasledny den presvedcoval narod o jeji nebezpecnosti(???).Dale je treba si uvedomit,ze Klaus neni schopen samostatneho projevu.Pouze cte neco,co mu jini sesmolili.Neni totiz tajemstvim,ze Klaus odpovida POUZE urcitym mediim a to POUZE na predem urcene otazky,na ktere ma pripravenu odpoved.Pokud se Klaus dostane do nepripravene meditace,neni schopen improvizovat a trapne vyhori...Nebo si myslite,ze narod zapomnel na jeho predvolebni klani se Spidlou v r.2002?Zrovna tak jeho moudra o global otepleni.Mate zato,p.Sreite,ze slo o jeho vlastni nazor?Nedelejte z tohoto pana neco,cim nikdy nebyl,neni a uz ani nebude a pochopte holy fakt,ze Klaus jenom precetl obycejny kus papiru,FZ
Por favor devuelva este lápiz de escribir