reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Pravda o Talmudu

Autor: Michal Semín | Publikováno: 17.8.2006 | Rubrika: Reakce
Ilustrace

Ve své odpovědi na můj článek o Libanonu Benjamin Kuras čtenáře MF Dnes nepokrytě mystifikuje. Pominu-li to, že za výrok „Talmud má blíže ke Koránu než ke křesťanství“ jsem si vysloužil epiteta „hroší kůže, historická amnézie, absence studu, notná dávka ignorance a zlovůle“, a to evidentně ve snaze obvinit mne k „křesťanského antisemitismu“, obsahuje Kurasův článek zcela nepravdivé hodnocení poměru Talmudu ke křesťanství a nežidům obecně.

Výroků o křesťanství a křesťanech je v Talmudu celá řada. Opravdu nevím, jak z níže citovaných slov chce Kuras odvodit příbuznost či dokonce duchovní svornost křesťanství a novodobého judaismu.

Sanhedrin 106a : „Je řečeno, že Ježíšova matka byla děvka : Ona byla potomek princezen a guvernérů a spala s tesařem jako děvka“. Gittin 57a : „Ježíš je v pekle a vaří se v horkých výkalech“. Sanhedrin 90a : „Kdo četl Nový Zákon nemá žádnou účast ve světě budoucím“ či Shabbath 116 : „Židé musí zničit knihy křesťanů, to jest Nový Zákon“.

Na amerických webových stránkách židovské chasidské skupiny Lubavitch - největší židovské skupiny na světě - najdeme tato svědectví spolu s citacemi z Talmudu: 1) on a jeho učedníci provozovali čarodějnictví a černou magii, chtěl svést židy k modlářství a byl pod ochranou cizí pohanské mocnosti, aby podvracel židovskou bohoslužbu (Sanhedrin 43a). 2) Byl nemravný, uctíval sochy, odloučil se od židovského národa pro svou špatnost a odmítal se kát (Sanhedrin 107b. 3) Naučil se kouzelnictví v Egyptě a vykonával zázraky, užíval svého masa k tajemným procedurám, které jsou v Bibli zakázány (Shabbos 104b).

Duch Talmudu je tedy shodný s duchem farizeů. A o tom, jak shlížel Ježíš na farizeje, nemusím snad B. Kurase ani jiné oponenty poučovat.

Podobně přezíravý a odmítavý pohled jako vůči křesťanům vykazuje Talmud také vůči nežidům obecně: Sanhedrin 57a : „Když žid zabije pohana nebude potrestán. Když žid okrade pohana, může si to nechat“ či Baba Kamma 37b : „Pohané jsou mimo ochrany zákona a Boha a jejich peníze jsou vystavené Izraeli“.

Proto rabínu Perrinovi nečiní takové potíže prohlásit, že „ani jeden milión Arabů nemá cenu jednoho židovského nehtu“ (New York Daily, 28.2., 1994).

Stejného duchu je proto i prohlášení izraelských rabínů, jak o něm čteme v deníku Jerusalem Post 12. 7. 2006: „Shromáždění izraelských rabínů vyzvalo izraelskou armádu, aby ignorovala křesťanskou morálku a „vyhladila nepřátele od severu k jihu.“„Všechny diskuse o křesťanské morálce jsou oslabováním ducha naší armády a národa a stojí nás krev našich vojáků a civilistů,“ stojí v jejich prohlášení.“

A těžko mi někdo vymluví, že ze stejného těsta jsou i výše uvedené Kurasovy výroky na moji adresu.

Vyšlo v MF Dnes

reklama
4851 čtenářů | 31 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Pravda o Talmudu
(Cynik, 17.8.2006 9:28:30)
Odpovědět
Nuž pán Semín, zrejme súčasná kresťanská morálka a multikulturalizmus podporuje rozmach islamu a nie judaizmu. Vcelku mi je jedno kto má čo napísané v svojich svätých knihách, pokiaľ to reálne na mne neaplikuje. Ak to aplikuje, musí nasledovať trest, ktorý je v súčasnosti aktuálny pre moslimov a nie židov.




Re: Pravda o Talmudu
(Lukáš Petřík, 17.8.2006 10:32:16)
Odpovědět
Asi tak. Rozdíl je v tom, že muslimové, to co se týče "nevěřících", konají, ale židé, to co se píše v Talmudu nedělají. Alespoň tak soudím dle těch židů, které znám osobně.
Hlavně nevím, v jakém postavení je k sobě Talmud a Tóra. Předpokládám, že Tóra má vyšší platnost. Talmud jsou výroky rabínů (které mohou být protichůdné), možná něco srovnatelné s výroky církve-dogmaty.
Myslím, že člověk může být dobrý křesťan a nemusí uznávat všechna dogmata do puntíku.
Kdyby papež vyhlásil ex cathedra dogma o tom, že židé se budou smažit v jámě pekelné, tak to dogma prostě dobrý křesťan uznávat nebude, protože se neslučuje s Biblí.
Re: Pravda o Talmudu
(Aleš, 17.8.2006 10:54:57)
Odpovědět
"Alespoň tak soudím dle těch židů, které znám osobně."
Já jsem také poznal spostu přátelských muslimů. Myslíte, že neexistují židovští radikálové? Jeden takový dokonce zabil izraelského premiéra Rabina, radikálních skupin je celá řada a mají nemalý vliv na izraelskou politiku. V Izraeli je kolem 300 000 lidí, kteří mají status celoživotních studentů Tóry, nepracují, jen pobírají sociální dávky a brojí proti politickým dohodám s muslimy (někteří z nich neuznávají ani sekulární stát Izrael).
Pokud jde o tu Tóru, najdou se v ní také pěkně šťavnaté pasáže, a to už vůbec nemluvím o dalších starozákonních knihách (např. kniha Jozue). Vzpomínám si na jednu studentku prvního ročníku religionistiky (samozřejmě to berte s humornou nadsázkou), která nad Starým zákonem s hlavou v dlaních prohlásila: "Vždyť je to celý jen vo šukání a zabíjení".
Jinak si nemyslete, že jsem nějaký antisemita, židovství si vážím, jen bychom neměli dělat unáhlené a jednostranné soudy.
Přeji pěkný den
Re: Pravda o Talmudu
(Lukáš Petřík, 17.8.2006 11:26:56)
Odpovědět
Jistě, ultraortodoxní židé, kteří ani neslouží v armádě a vegetují v ješivách, mi dvakrát sympatičtí nejsou, však oni ale nejsou příliš sympatičtí ani ostatním židům. Někteří ultraortodoxní židé dokonce spolupracují s Palestinci...
Re: Pravda o Talmudu
(Aleš, 17.8.2006 12:54:16)
Odpovědět
Máte pravdu, někteří podporují Palestince, což ovšem neznamená, že jsou ideologicky s nimi zajedno. Jde o to, že celou myšlenku založení židovského státu chápou jako něco, co jde proti boží vůli. Vím, že spousta Izraelců má z "tučňáků" spíše legraci nebo je štve, že na ně musí neustále doplácet, nicméně jejich politická síla není zanedbatelná a jejich populace je nejrychleji rostoucí v celé izraelské společnosti. Už jsem taky potkal dost muslimů ve vzdálených částech světa, kteří mají celého konfliktu na Předním východě a všeho radikalismu okolo plné zuby, třeba jen proto, že to hází špatné světlo na celý islám.
Re: Pravda je taková že jste zaslepení fanatici
(Milan, 17.8.2006 23:02:52)
Odpovědět
Opravdu jsem se zase jednou královsky pobavil. Při čtení článků i komentářů na tomto nejlepším světovém webu Euportal.

Jinak cenu "Idiots of the week" vyhrávají Daniel Makay, Richard, G.S.Patton, Dan a Michal Semín. Pokud jsem na někoho zapomněl tak se omlouvám, jinak hodnotné ceny bude možné si vyzvednout u maminky Lukáše Petříka.

tahle sekce komentářů přímo nádherně ukazuje jací jste směšní pokrtci.
Pokrtci - tohle slovo opravdu existuje, nejedná se o žádný překlep.
Vyhledejte si to ve slovníku, a pokud jste tak udělali tak bych Vás měl upozornit že já stejně jako můj přítel Stephen Colbert nejsem žádným zastáncem slovníků, vědců, myšlenek, faktů a podobných serepetiček. Ano tohle slovo jsem si vymyslel, ale na tom nezaleží protože myšlenky jak všichni víme přicházejí rovnou ze střev a ne z mozku. Já nejsem žádným přítelem myšlenek.
to opravdu nejseš, spíš bych tě typl na magora z Bohnic...

svěrací kazajka by ti pomohla, paciente..
Re: Pokrtci
(g.s.patton, 18.8.2006 14:19:54)
Odpovědět
spíše Vaše nedostatečná kapacita intelektu Vás žene k urážení přispěvatelů aniž byste jakkoliv dokázal svá tvrzení o idiotech a pokrytcích proč sme pokrytci??? proč sme idioti??? proč ste mě zařadil do této skupiny??? mám snad podle vaší briskní logiky sníst svůj VŠ index??? podložte svá tvrzení důkazy a rozbory, pak se můžeme bavit, Vaše současné příspěvky spíše hovoří o primitivismu a ignoranci, pokud takový nejste, hluboce se omlouvám. Předem děkuji za odpověď

Váš nenáviděný G.S.Patton
já o pokrytcích ani nemukl, kecale...prolhanej..
Re: Pokrtci
(g.s.patton, 18.8.2006 17:16:13)
Odpovědět
pardon, ale to bylo adresováno Milanovi, ste trochu mimo
Re: Pokrtci
(g.s.patton, 18.8.2006 17:18:46)
Odpovědět
vtípek
Re: Pokrtci
(g.s.patton, 18.8.2006 20:00:48)
Odpovědět
Pravidla českého pravopisu s dodatkem Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy z roku 2000 slovo pokrtci nezná!!!!, proč píšete, že si ho máme vyhledat ve slovníku, když vzápětí tvrdíte, že ste ho vymyslel??? nesnažíte se pouze neuměle zakrýt své chyby v pravopisu???
Re: Pravda o Talmudu
(g.s.patton, 17.8.2006 10:13:46)
Odpovědět
ano a tady je vidět potenciální možnost zrady tzv. křesťanů, těm se moc líbí náboženské zapálení a vitalismus muslimů, výroku v tom smyslu, že by radši žili v takové náboženském prostoru než v sekularizované společnosti, lze brát buříčcky až zrádně
Re: Pravda o Talmudu
(Aleš, 17.8.2006 10:36:00)
Odpovědět
Prosím Vás čtěte po sobě své příspěvky, už Vám přestává být rozumět!
Re: Pravda o Talmudu
(g.s.patton, 17.8.2006 16:26:10)
Odpovědět
a jak se přečtení mých příspěvku odrazí v objektivní realitě povahy mého příspěvku??? pokud nerozumíte není problém u mě, nýbrž u vás, doporučuji přečíst 2x i více, pak vám jistě hlavní myšlenka bude osvětlena, pokud se tak nestane, lituji
Re: Pravda o Talmudu
(Aleš, 18.8.2006 9:00:09)
Odpovědět
"...v objektivní realitě povahy mého příspěvku." Vy už si opravdu jděte vzít prášky!
Re: Pravda o Talmudu
(g.s.patton, 18.8.2006 14:09:46)
Odpovědět
není mojí chybou, že nerozumíte, prášky neberu a kvůli vám nezačnu
Re: Pravda o Talmudu
(Aleš, 18.8.2006 15:15:34)
Odpovědět
Kvůli mě ne, ale kvůli sobě byste možná měl :-)
Re: Pravda o Talmudu
(g.s.patton, 18.8.2006 17:11:58)
Odpovědět
pročpak??
Re: Pravda o Talmudu
(Kassandra, 19.1.2011 10:26:04)
Odpovědět
Souhlasím, to je přesně to, oč tu běží... Děkuji že jste: Jak Češi a Slováci arizovali... to je poučné velmi: http://goo.gl/X22Ii
Autor článku je pomatenec a měl by se stydět!
Re: Pravda o Talmudu
(richard, 17.8.2006 15:47:20)
Odpovědět
Ono nejde ani tak jen o to, co je konkrétně napsáno ve Starém Zákoně, Novém Zákoně, Koránu a jak kdo složitý a obrazivý náboženský text chápe. Nejde ani o to, co se dá vybrat a vytrhnout z kontextu z Talmudu, nebo odkudkoliv. Jde i o praxi, o historickou zkušenost. Ta je jednoznačná: islám byl od začátku a zůstal dodnes dobyvačným, mocichtivým, netolerantním, panovačným, prohnaným, prolhaným, zakomplexovaným a barbarským světonázorem. Na základním koránském faktu, že svět patří pouze Alláhovi a pravověrní jsou povinní tento svět pro Alláha dobýt ať - a to především a v první řadě - mečem, popř. i slovem či podvodem a totálně zničit a vymýtit vše, co odporuje Koránu nemění nic, že si muslimové pro snažší šíření svého náboženství vložili do Koránu prekabátěné starozákonní židovské příběhy a osobnosti, novozákonního Žida Ježíše Krista, zoroastriánskou formulku z Ahura Mazdy a jeho proroka Zoroastera a připustili možnost, že pokud nevěřící chtějí bojovat na jejich straně, nechť je jim to umožněno, avšak nikdy - tedy ani v tomto případě - se s nimi nesmějí kamarádit. Islám nelítostně vyhlazoval křesťanství, kdekoliv na něho narazil, nelítostně a výsměšně zabíjel a křižoval Ježíše Krista v podobě milionů evropských, afrických a blízkovýchodních křesťanů, které tímto i jiným způsobem po vzoru antického Říma odstraňoval ze světa. Ze strany Židů se křesťanství své genocidy nikdy nedočkalo. Navíc Žid je ve vztahu ke křesťanovi jeho starší bratr, křesťanství z judaismu přímo vychází, obecné základní poselství obou náboženství je shodné. Islám uměle a nesprávně zařazován do tzv. "abrahámovských" náboženství nemá s židokřesťanstvím nic společného. Proto jsou Židé a křesťané spojenci a nic na tom nemění, že někteří z nich to nikdy nepochopili a nepochopí a mysleli si a budou si i myslet, že si mají vzájemně jít po krku. Významná shoda podstaty judaismu a křesťanství je i důvod proč jako katolík Židy a Izrael podporuji a podporovat budu, jsme shodná civilisace, euroatlantská. A účelově budu i podporovat jiné kulturní okruhy v jejich boji s islámem.
Re: Pravda o Talmudu
(Daniel Makay, 17.8.2006 21:25:40)
Odpovědět
Nejvíce jasno mi v problematice Židů a křesťanů udělala kniha od A. Solženicina 200 let Rusko- Židovských vztahů. Ač je tato kniha především vykládá historická fakta i o pogromech, jasně s této knihy vyplývá jedna pravda. Izraelský národ žil vždy pod zvláštní boží ochranou a Bůh s nimi má jasný záměr a plán. Židé dodnes nepochybně sklízejí ovoce za odmítnutí a ukřižování Ježíše Krista. Historie je prodchnuta neuvěřitelnými požehnáními v době kdy byli věrni Hospodinu a na druhou extrémními prokletími v době neposlušnosti. Bible vyučuje, že až do posledních dnů před příchodem Krista tento národ bude mít roušku falešného očekávání mesiáše a rozpozná to, až těsně před definitivním návratem mého krále a krále všech křesťanů Ježíše Krista. Pohané kteří mají různé náboženské a filozofické roušky na svých myslích toto konání boží nemohou nikdy pochopit, protože takové poznání může darovat jen Boží duch. Samozřejmě není možné přijímat to, aby křesťanské státy tolerovali Izraeli nějaké militantní úlety za hranicí nutné obrany, jenomže problém je v tom, že Izraelská politika s v pohanském světě démonizuje ať v islámském či sekulárním. Izraelci vždy v celé historii byli v určitých ohledech výjimeční. Převyšovali národy do kterých se rozptýlili svojí schopností podnikat a v konečném důsledku se jim toto boží požehnání stalo prokletím a byli kvůli tomu nenáviděni a zabíjeni. Kdo zná Bibli ví, že to vše jim bylo prorokováno. Křesťané vědomí si toho, že je tento národ předurčen a má své neměnné vynímečné postavení v historii, se i dnes snaží tento národ tolerovat a chránit. To i přesto, že si nedělají iluze o nějaké mimořádné morálce tohoto národa ( jsou to stejně hříšní lidé jako my). Každému křesťanu je jasné, že pokud se bude obecně stavět proti tomuto národu, staví se zároveň proti Hospodinu. Bůh to, ale zařídil velmi prozřetelně, neboť židé jsou dodnes závislí na křesťanské civilizaci a nenadělají proti tomu nic ani ti nezdravě ortodoxní. Nedivým se vůbec tomu, že dnes roste antisemitizmus, to vše je součástí nezvratné budoucnosti a všechno to do sebe pěkně zapadá jako puzzle . Naštěstí těch volných políček je tam už jen poskromnu, těším se na den až nebude chybět žádné.
Re: Pravda o Talmudu
(wrath of David, 18.8.2006 0:07:21)
Odpovědět
Tak tobe to do sebe zapada, naozaj? Hybat mojma spoluvercema sa ti zachtalo ako na šachovej deske? K privolania Armagedonu?.

Daniel Makay :Bruntál, Nádražní 26
Re: Pravda o Talmudu
(g.s.patton, 18.8.2006 0:23:21)
Odpovědět
copak copak???
Re: Pravda o Talmudu
(morrissey, 27.4.2007 13:57:58)
Odpovědět
když to víš tak proč to zveřejňuješ?
Jinak oni opravdu jsou závislí na křesťanském světě (který tak nenávidí, to musí být ubíjející)
Re: Pravda o Talmudu
(GLOWi, 18.8.2006 7:21:10)
Odpovědět
Jak tak ctu, pan Semin ma k muslimskym imanum blize, nez by jeden rekl.
Katolík nemůže být antisemita.
(Saša, 18.8.2006 11:06:55)
Odpovědět
Není vůbec důležité, co je a co není psáno v judaistických textech vzniklých po zmrtvýchvstání našeho Spasitele. Katolík nemůže být antisemita a nemůže se stavět proti starší versi své víry. My křesťané jsme Židé. Nebyli jsme sice do víry přijati obřízkou, ale křtem, což však není a nemůže být důvod a záminka odporu proti těm našim bratrům, kteří křest za přistoupení k víře nepovažují a trvají na obřízce.
Kristus se nikdy nezřekl víry, On nepřišel zákon zrušit, ale naplnit.


Re: Katolík nemůže být antisemita.
(pavel, 11.4.2007 1:23:05)
Odpovědět
To je pravda. Rabi Ješua z Nazaretu se své víry nikdy nezřekl. Zato pan Semín se nám vybarvil, jako salonní antisemita.
Re: Pravda o Talmudu
(solid, 19.8.2006 22:32:18)
Odpovědět
milí diskutující, vaše tvrzení mají velkou vadu na kráse - co když Bůh není? Tak ty milióny mrtvých,kteří zahynuli pro větší slávu Boží, vlastně zahynuli z touhy po moci a slávě a bohatství.
Re: Pravda o Talmudu
(myroch, 10.4.2007 10:35:42)
Odpovědět
http://eretz.cz/content/view/2127/71/