reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Stop anticigánismu a střelbě do Romů. Komunisté k Tanvaldu

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 12.1.2012 | Rubrika: Politika
Ilustrace

V sobotu proběhl v Tanvaldu poklidný pohřeb zastřeleného Roma. Otec zesnulého Ladislav Tatár však na závěr řekl: „Žádám vládu a prezidenta, ať udělají všechno pro to, aby tu byla spravedlnost… Není normální, aby se tady střílelo na děti,“ vyzval Tatár. Politici si myslí, že podobná prohlášení ničemu nepomohou, spíše naopak. Někteří ho ale omlouvají s ohledem na jeho zármutek.
 

„Tam je vidět rasový motiv. Když viděl cigány, tak je hned odstřelil...Až dneska jsem slyšel v televizi, že měl konflikt s Romy. Proto rasový motiv, byla to msta,“ řekl Ladislav Tatár v rozhovoru pro server Romea.cz. Státní zástupkyně Lenka Bradáčová však později jakýkoli rasový motiv vyloučila.

Nátlak Romů na vyšetřovatele?

„Ač neznám skutečný skutkový stav věci, určitě je nutno zdůraznit, že obdobná prohlášení prohlubují nevraživost mezi Romy a ostatními občany, když nejde o volání po spravedlnosti, ale spíše o výzvu zpochybňující práci orgánů činných v trestním řízení - a vyvolávající nenávist. Vláda nesmí do práce policie státního zastupitelství nijak zasahovat – a prezident republiky může pouze udělit milost útočníkovi. V tuto chvíli je asi stále otázkou, kdo byl útočníkem,“ řekl ParlamentnímListům.cz bývalý státní zástupce a bývalý první náměstek policejního prezidenta a nynější senátor zvolený za ČSSD Miroslav Antl.

Čtěte také:

Mírumilovní romští hoši a pořezaný chlap, nějak mně to nesedí

Vyostřené vztahy na Šluknovsku jsou důsledkem absolutní neochoty přistěhovaných Romů respektovat právo

Rom rozdupal své oběti hlavu, až ji vytekl mozek. Žádných 30 let vězení. Zastřelit tu zrůdu na místě činu!

Čech či Rom? Kdo je tady rasista a komu hrozí kriminál?

Útoky agresivních Romů. Teprve několik prvních mrtvých útočníků odradí další od páchání zvěrstev

„Připadá mi, že rodiče a okolí zastřeleného nepřiměřeně tlačí na průběh dokazování, což je nepřípustné - a může to znamenat snahu ovlivnění dokazování ve prospěch Romů. Sám jsem jako státní zástupce takové nátlaky, a to i ze strany vládních představitelů a svých nadřízených, zažil v několika nejzávažnějších případech, ale tehdy i díky objektivitě médií byla zjištěna pravda a zajištěna spravedlnost. Doufám, že i tentokrát sehrají média úlohu nestranného informátora. Osobně věřím severočeskému státnímu zastupitelství, že případ spravedlivě posoudí,“ dodal Antl.

 

Anticigánismus, divoký západ a střelba do lidí

Poslanec KSČM Jiří Dolejš se spíše přidal na stranu Ladislava Tatára. „Anticigánismus v zemi určitě je a populistické přitakávání na něj věc jen zhoršuje. Vinu musí zjistit soud, ale benevolence ke střelbě do lidí není na místě. Nejsme divoký západ,“ říká Dolejš.

Podobně se k tomu staví i jeho stranický kolega Miroslav Opálka. „Každopádně jsem přesvědčen, že střílení do lidí normální není. Svědčí to mimo jiné o selhání řady funkcí státu. A to jak preventivních, tak represivních. Základ problému je však v tom, že řada rodin nemá přirozený a dostatečný příjem z pracovní činnosti a má tak posunutou hodnotovou orientaci. Základ v řešení většiny těchto i budoucích problémů je v zaměstnanosti. A jelikož tento případ nebyl dosud dostatečně objasněn a zveřejněn, nemohu se k němu vyjádřit konkrétněji,“ vysvětlil poslanec KSČM.

Diskriminovaná většina jednou vezme zákon do svých rukou

Poslanci Jiří Šulc a Otto Chaloupka poněkud ironizovali Tatárova slova o spravedlnosti. „Já určitě souhlasím s první větou, tedy požadavkem na vládu a prezidenta se zajištěním spravedlnosti. Není přece možné, aby ozbrojené děti přepadávaly a loupily s vědomím beztrestnosti. V každém případě jsou slova o rasistické popravě, která přilévají olej do ohně, nepřijatelná a odsouzeníhodná. Plně důvěřuji naší policii, která vyšetřuje skutečné okolnosti tohoto politováníhodného incidentu. Do té doby bych doporučoval, zejména veřejnoprávním médiím, informační střídmost, aby se situace zbytečně neeskalovala," reagoval poslanec ODS Jiří Šulc.

„Souhlasím s panem Tatárem. Opravdu je nutné, aby se tu zavedla spravedlnost. Jen si nejsem jistý, jak by se s tím problematické skupiny a jednotlivci dokázali vyrovnat, protože to jsou jenom oni, kdo jsou za současného stavu zvýhodňováni, spoléhají na beztrestnost a bezpracný příjem. Když se objeví jen sebemenší náznak uplatňování běžných požadavků na některého z nich, hned křičí ´rasizmus´. Prohlášení pana Tatára a jemu podobných samozřejmě podporují prohlubování nevraživosti u většinové společnosti. Utlačovaná a diskriminovaná většina si stále více uvědomuje, že stát pro ochranu slušných lidí nic neudělá. Pokud tomu bude tak i nadále, lidé budou muset vzít spravedlnost do svých rukou. Bude se tomu někdo divit? Já tedy ne,“ reagoval pro ParlamentníListy.cz místopředseda poslaneckého klubu Věcí veřejných Otto Chaloupka

Tatárova slova se moc nelíbí ani místopředsedkyni Poslanecké sněmovny Vlastě Parkanové z TOP 09. „Není žádný důvod ke zpochybňování dosavadní práce příslušných orgánů, které případ vyšetřují. Nestandardní by naopak bylo, kdyby do jejich činnosti jakkoli zasahovala vláda nebo prezident,“ upozorňuje politička.

Nádech rasismu naruby. Smrt za smrt

„Souhlasím s panem Tatárem, že případ je třeba objektivně, zcela bez emocí, bez rasových předsudků a bez předčasného předjímání výsledku, spravedlivě vyšetřit a odhalit skutečnou kauzalitu děje. Já ani pan Tatár jsme u toho nebyli, takže je celkem zbytečné se pokoušet nějakými silnými výroky ovlivňovat vyšetřování a je celkem jisté, že výsledek bude velmi podrobně následně prověřován ze všech stran, takže lze předpokládat, že orgány činné v trestním řízení věc posoudí s mimořádnou pečlivostí. O míře viny nechť pak rozhodne soud,“ uvedl poslanec ODS Aleš Rádl.

Poslankyně VV Dagmar Navrátilová obecně souhlasí s výrokem, aby v tomto státě byla spravedlnost. "Tu si ovšem představuji tak, že všichni, bez rozdílu, mají stejná práva a stejné povinnosti. Pojem rasová diskriminace je v našem státě zneužíván, tak jak se to některým skupinám dle situace hodí," myslí si poslankyně.

 „Mnohá prohlášení pána Tatára mně toliko známá z médií jsou přinejmenším nešťastná a klidu ve společnosti rozhodně nepřidají. Bolest nebolest. Naopak jsou často kontraproduktivní. Je tam i nádech rasismu – byť naruby. Eventuální další důsledky by měly vyvodit orgány střežící zákonnost. Mám na mysli též výkřik kohosi ´smrt za smrt´. Vyhrožovat veřejně vraždou je snad trestné bez ohledu na barvu pleti. Jinak naprosto souhlasím s požadavkem na zajištění spravedlnosti. Střílet nejen děti, ale ani přepadat a okrádat jak je, tak i dospělé a seniory prostě nelze. A je fuk, jakou barvu pleti či národnost má pachatel či oběť. Lidi je přípustné dělit jen na slušné a poctivé s možností obrany před zločinci, obrany účinné ze strany státu i vlastní,“ říká ParlamentnímListům.cz poslanec ČSSD Jiří Koskuba.    

Místopředseda TOP 09 Pavol Lukša uvedl, že kriminalita se musí potírat a trestat bez ohledu na to, kdo ji páchá. „Samozřejmě, že výroky o vině, či nevině by neměl vynášet nikdo z nás, ale vždy příslušný soud. Rasově motivované vraždy jsou pak ještě společensky nebezpečnější a k tomu by měli soudci přihlížet,“ dodal poslanec.

 

Polínko do ohně rasové nesnášenlivosti

Podle poslance KSČM Josefa Šenfelda se jedná o velmi citlivou záležitost, neboť nejsou známy všechny okolnosti nešťastné a tragické události. Myslí si ale, že je od Tatára zbytečné žádat vládu a prezidenta, neboť je to záležitostí policie a justice. „Tyto nezávislé orgány musí zajistit řádné vyšetření onoho incidentu, označit a případně potrestat viníky. Před tímto šetřením jsou výroky pana Tatára pouze jeho subjektivním pohledem na celou událost. Bohužel, jakkoli chápu jeho bolest nad ztrátou syna, takováto prohlášení jsou spíše jen tím pomyslným polínkem do ohně rasové nesnášenlivosti mezi Romy a většinovou společností,“ dodal poslanec.

Tatára kritizuje politolog Jan Bureš. „Myslím, že to jsou velmi nešťastná slova, která v situaci, kdy existuje důvodné podezření, že zastřelený mladík chtěl střelce oloupit, mohou jen celou situaci zhoršit a v očích většinové populace, zejména v tamním regionu, ale i celostátně, zvýšit protiromské nálady,“ upozorňuje politolog.

„My nevíme, jak se to seběhlo, ale dle informací, které jsou, mi ta střelba připadá jako zbrklý čin člověka, který byl napaden. Podle mě mohl vystřelit do vzduchu, ale nebyla jsem tam, tak těžko soudit. Také si nemyslím, že by tam existoval jakýkoli rasový motiv. Romové chodí často ve hloučcích, což byl případ znásilněného chlapce v Krupce, který byl málem umučen. Když už hodnotíme spravedlnost, tak se podívejme na to, že žháři z Vítkova dostali exemplární tresty, ale romští útočníci z Krupky nikoli. Toto bychom měli také srovnávat. Každopádně říkám, že by mělo platit ´padni komu padni´ bez ohledu na etnický původ," řekla redaci senátorka Severočechů.cz Alena Dernerová.

„Souhlasím s tím, že by v ČR měli brát politici ohled na spravedlnost. Přesto je si třeba uvědomit, že spravedlnost nemusí vždy naprosto odpovídat přání jednotlivce a jeho vnímání spravedlnosti v konkrétním případě,“ uvedla poslankyně Věcí veřejných Lenka Andrýsová s tím, že kauzu nevnímá jako rasovou.

„V demokratické zemi může takové prohlášení každý učinit. Souhlasím s tou částí, že musí být zajištěna spravedlnost. Nejsem ale nezávislý soud, abych znal a mohl posuzovat fakta. To může právě jen nezávislý soud,“ uvedl poslanec ODS David Šeich.

Podobných případů bude díky vládě přibývat

Podle poslance ČSSD Davida Ratha musí být především celá věc vyšetřena. „Zatím to z médií vypadá, že šlo o nutnou obranu ze strany střelce, ale zatím není věc uzavřena. Mám strach, že s asociální vládní politikou vlády bude podobných případů přibývat. Roste počet lidí, co jsou zcela bez prostředků a ti to budou pak řešit loupežemi. Bude pak záležet, kdo vyvázne, zda lupič, či přepadený,“ varuje poslanec.

Podle místopředsedkyně TOP 09 Heleny Langšádlové musí být každý trestný čin posuzován na základě rovného, občanského principu. „Podněcování etnické nesnášenlivosti je pro společnost nebezpečné,“ míní poslankyně pro ParlamentníListy.cz.

Podobně její kolega, místopředseda poslaneckého klubu TOP 09 Jan Husák míní, že uvedený případ je nutné vyšetřit jako každý jiný. Stejně tak poslanec Rudolf Chlad říká, že zákon a pořádek musí být dodržován všemi.  

 

Situace nesmí zneužít radikálové

Poslanec ČSSD František Bublan uvedl, že chápe zármutek otce zastřeleného, ale přesto vyjádření nepovažuje za šťastné. „Pokud volá po spravedlnosti, tak to jistě nemohou šetřit ani vláda, ani prezident, nýbrž nezávislé orgány. A svádět celou věc na rasovou otázku je chybné, jen to prohlubuje dělení společnosti na černé a bílé. Má se to vyšetřit bez ohledu na etnický původ. Pokud se tam etnická otázka bude vnášet, budou toho zneužívat radikálové na obou stranách,“ varuje poslanec.

Podobný názor má i jeho kolega Václav Votava. „Úkolem orgánů činných v trestním řízení je, aby to vyšetřily. Chápu zármutek pozůstalých, ale taková slova jistě klidu nepřispívají,“ dodal Votava.

Velmi podobně se k věci staví i další poslanec ČSSD Jeroným Tejc. „Chápu samozřejmě každého otce, který musí žít s vědomím, že jeho syn byl zastřelen, je však potřeba počkat s odsudky a komentáři až po vyšetření celé události policií.“

Emoce ze ztráty syna

Výrazná skupina politiků omlouvá Tatárovo prohlášení s ohledem na jeho smutek ze ztráty syna. „Slova otce pronášená na pohřbu syna byla logicky emotivní, takže bych z toho teď rozhodně nedělala žádné závěry a nechala bych posouzení ´spravedlnosti´na kompetentních orgánech v rámci policejního šetření,“ reagovala Jana Černochová z ODS.

„Z pana Tatára mluví žal nad ztrátou syna. Odmítám zásahy moci výkonné do případu. Hledání spravedlnosti přísluší justici,“ reagovala poslankyně KSČM Zuzka Bebarová-Rujbrová.

Podobný názor má i poslanec ODS Jan Vidím. „Otec by nikdy neměl pohřbívat svého syna. Myslím si, že nikdo z nás, kdo takovou tragickou zkušenost neprožil, ani netuší, čím si teď pan Tatár prochází. Proto také veškeré jeho výroky by měly být hodnoceny a posuzovány velmi, velmi smířlivě. Vždyť ty poněkud nešťastné věty říká muž, který přišel o své dítě,“ uvedl pro ParlamentníListy.cz poslanec.

 

Rasový podtext vyloučen. Věc se dále vyšetřuje

„Bolest nad ztrátou dítěte je pro všechny rodiče stejně velká. Jakákoli prohlášení je proto třeba brát s tímto vědomím. Současně je však nutné celou věc vyšetřit a viníky potrestat bez ohledu na to, zda jde o Romy či příslušníky většinové společnosti,“ říká poslankyně KSČM Soňa Marková.

„Celou věc je nutné řádně vyšetřit. Otcové a matky reagují stejně, cítí bolest a často reagují zcela přirozeně emotivně. To lze chápat, ale spravedlnost je a musí být bez emocí. Celý případ nelze podceňovat,“ myslí si poslankyně ODS Zdeňka Horníková.

Případ se stále vyšetřuje. Třiašedesátiletý střelec nebyl obviněn. Podle TV Nova byl napaden oběma romskými mladíky s noži a pouze se bránil. Státní zástupkyně vyloučila rasový podtext, ať už se věc seběhla jakkoli.

 

reklama
3153 čtenářů | 21 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Rekapitulace
(Akce - Reakce, 12.1.2012 0:43:55)
Odpovědět
04.01.2012 12:00
Co se přesně stalo na Nový rok v Tanvaldu, stále není jasné. Po potyčce tam zůstal mrtvý romský mladík (†22), druhý postřelený (20) a důchodce (63) pořezaný na hlavě.

Otec obou mladíků tvrdí, že jeho syna zastřelil senior bez varování, když je míjel na ulici. Jenže se objevuje i verze, že mladí Romové vykrádali garáž a důchodce, který je při tom chytil, napadli.

Podle rodiny oba bratři šli v jednu hodinu ráno popřát babičce k Novému roku. „Toho člověka ani nezpozorovali, nějak si ho ani nevšímali. Ten vytáhl pistoli a bez upozornění začal pálit,“ líčí otec zastřeleného Ladislav Tatár.

Mezi obyvateli Tanvaldska se však šíří i jiná verze události. „Romové byli na loupežné výpravě do garáže důchodce. Prý byli dokonce tři. Poté, co byli nachytáni, zaútočili nožem. Pán byl zbit, poté vytáhl zbraň a střílel. Jeho rodině teď Romové vyhrožují smrtí,“ píší autoři facebookové stránky Za bezpečné Tanvaldsko.

Muž, který střílel, nebyl obviněn a odjel do Německa, má strach o život. Mladí Romové neměli čistý trestní rejstřík, podle otce byli nyní v podmínce. Postřelený mladík byl odsouzen právě i za loupežné přepadení.
Re: Rekapitulace
(Vážné otázky, 12.1.2012 12:52:47)
Odpovědět
"Muž, který střílel, nebyl obviněn a odjel do Německa"

PROČ dotyčný střelec NEBYL OBVINĚN ??
Nepřipadá vám to zvláštní ??
Odkud SKUTEČNĚ byl ten, který Roma zavraždil ??
Mohl to být někdo, kdo vraždu nějakého Roma plánoval a měl předem promyšleno a naplánováno, kam po uskutečněném zločinu zmizí.

Kdo to ve skutečnosti je ??
Kdo usiluje o znesváření lidí, o prohlubování nedorozumění mezi lidmi, kdo usiluje o vznik těžkých konfliktů ??
Kdo a proč ho kryje ??
Re: Rekapitulace
(Stilet, 12.1.2012 16:27:04)
Odpovědět
Važená otázko, dej si studený obklad na hlavičku.
Re: Rekapitulace
(ATV, 12.1.2012 16:40:21)
Odpovědět
Stilet - ozval se "potrefený houser"?
Jestli vás myšlení o souvislostech "bolí", tak v tom nebraňte jiným.
Působíte tak dojmem, že na onom zločinu máte nějaký svůj podíl....
Re: Rekapitulace
(Češké bílé ušlechtilé, 12.1.2012 19:21:32)
Odpovědět
To víte, bůčci mají jasno. Ale kdyby to bylo naopak a Cikán zastřelil důchodce, tak v tom budou mít taky jasno. Co čekáte od knedlovepřů než chrochtání?
Re: Rekapitulace
(Apca, 12.1.2012 19:46:18)
Odpovědět
Nevím, jaké jídlo má Stilet nejraději.
On už dávno nežije v ČR.
Z Čekoslovenska - ČSSR emigroval, tak něco okolo 40 let žije v USA a je občanem USA.
Možná by se dalo přirovnat to "bůčci" k "hambáčům", protože v těch je taky plno nezdravého tuku - možná jsou tuky v hamburgrech ještě škodlivější, než klasický bůček.
Re: Rekapitulace
(Stilet, 12.1.2012 22:38:53)
Odpovědět
Tři roky přdej. Nikdy jdem nekouřil mariuhanu, nikdy jsem nedrogoval a jen před věčeří si dávám sklenku Budrgudského a proto mám myslivnu v pořádku a ve všem nevidím spiknuti a intriky politiku či nějaké neznáme moci. To co nyní cikání dělají dělali vždy a bez intrik politiku či tajemných mocí. Hodně českých lidí nutně potřebují víru v různé spiknutí a intriky. Nejednou jsem slyšel teorié o různých záhadných smrti předních politiku takže bych měl uvěřit tomu, že politici a státníci vůbec nejsou smrtelní. Pamatují na lidí za Protektorátu a ještě po válce kdy spousty lidí věřili na Peráky, Polednice a takové příšery. Dnes věří na ruzná spiknutí a zvláště propletené intriky. Zde tá individua věří, že by cikání nikdy nic takového nespáchali, kdyby nebylo politických intrikánu kteří je k tomu navedli aby zakryly své špatné činy.
Re: Rekapitulace
(Stilet, 12.1.2012 19:50:54)
Odpovědět
Přečtěte si pozorně jaké blbiny tá otevřená otázka píše. Mě je tá věc jasná a žádné spiknutí za tím vůbec nestojí. S cikány byly jsou a budou promlémy a nikdo je nemusí organiziovat aby odvedl od čehos pozornost.
Re: Rekapitulace
(ATV, 12.1.2012 21:19:58)
Odpovědět
Stilet, všechny uvedené otázky pokládám za smysluplné.
Tím nijak neobhajuji romské přestupky a zločiny.
Re: Rekapitulace
(Kalous, 12.1.2012 21:56:32)
Odpovědět
Stilete, to zase na tebe zareagovalo českých kre.tenů. Vždyť je téměř jasné že ten nešťastník co ho přepadli Romové, pořezali na hlavě a srazili k zemi - aby se zachránil (naštěstí fyzicky zdatný jedinec, prý bývalý bobista), logicky začal střílet (před tím měl asi signál z bezečnostního zařízení že mu vykrádají garáž). Ten se musel schovat dočasně před pomstou Romů - jistě s vědomím policie, navíc se to i polocii hodilo - přítomnost hrdiny by vyvolala vášně na obou stranách.
Re: Rekapitulace
(Stilet, 12.1.2012 22:26:42)
Odpovědět
A jak vidíš je v ČR dosti genálních lidí kteří v tom případu vidí spekulaci, jistou intriku jak odvést pozornost od jiných problému. Opravdu jsou v ČR stáda lidí kteří ve všem větří spiknutí a intriky. Podívej jak z obyčejného cikánského loupežného přepadení dělají čeští intrikánomilci inntriku politiku.
Re: Stop anticigánismu a střelbě do Romů. Komunisté k Tanvaldu
(Kalous, 12.1.2012 1:48:30)
Odpovědět
Jiří Dolejš není ani žádný komunista, je to myšlením sociální demokrat. Kdyby před poslaneckými volbami nedostal v noci na ulici od nějakého vola pořádnou nakládačku a tím si zvýšil popularitu, už by poslancem asi nebyl. Husákovi komunisté a policisté by se se Šluknovskou problematikou nijak nepárali, druhý den by tam byl klid. Cikáni měli respekt z policajta za 1. republiky, obrovský strach z protektorátního četníka, respekt z ESBáka a dnešní policajti jsou jim pro prču. Ještě je chrání i když by měli dostat pendrekem přes hřbet.
Re: Stop anticigánismu a střelbě do Romů. Komunisté k Tanvaldu
(Vranič Vrána Kronusovič, 12.1.2012 8:25:20)
Odpovědět
Zas hanobení mých kamarádů budou padat udáníčka. Nevyhrožuji, jen přátelsky varuji. Jinak vypustím prdíka.
Re: Stop anticigánismu a střelbě do Romů. Komunisté k Tanvaldu
(bublifuk, 12.1.2012 8:38:17)
Odpovědět
Žal nad synem? A kolik synů pan Tatár má? Moc bych se divil, kdyby jen dva. V kostele byla určitě jen rodina mrtvého a bylo jich 200.
Re: Stop anticigánismu a střelbě do Romů. Komunisté k Tanvaldu
(SamOpal, 12.1.2012 9:46:51)
Odpovědět
Bublifuku promiň ,ale starýho Tatára nech na pokoji.
Není větší lidské tragédie,než se dívat SVÉMU DÍTĚTI DO HROBU!!!
A nezáleší na tom,jestli je ten rodič,cikán,Čech,Maďar,Rus,Němec,žid,muslim,křesťan ,nebo třeba komunista.A opravdu nezáleží ani na tom,když si ten hrob ono dítě vykoledovalo a zasloužilo ! A také nezáleží na tom,zdali je tomu dítěti roků 5,20,nebo padesát.Pro rodiče je to pořád TRAGÉDIE.
Re: Stop anticigánismu a střelbě do Romů. Komunisté k Tanvaldu
(felix.julec, 12.1.2012 9:03:02)
Odpovědět
Dejme už pokoj Tatárovi a jeho"dětem".Jak se situace vyvíjí najde se zase pár pitomců,kteří budou chtít stavět zločinci nakonec pomník.Omílání problému ze všech stran nechtěně vyústí v pietu k zloději.Zloděj zůstává zlodějem a že byl oslavovat Silvestra s kudlou v kapse také o něčem svědčí.Odložme sentiment.
Re: Stop anticigánismu a střelbě do Romů. Komunisté k Tanvaldu
(whaler, 12.1.2012 10:10:15)
Odpovědět
Co komunista, to lidumil.
Re: Stop anticigánismu a střelbě do Romů. Komunisté k Tanvaldu
(Nestraník !, 12.1.2012 12:08:53)
Odpovědět
Asi tak jako co ODSák, to sobecký zloděj !
Re: Stop anticigánismu a střelbě do Romů. Komunisté k Tanvaldu
(Stilet, 12.1.2012 16:33:03)
Odpovědět
Podle nejen cikánských představ ale i takových Uhlu a Kocábu je vinen vždy přece "gadžo". Je a bude vinen i tehdy, když ho cikán oloupí a podřízne a ten podřezávaný "gadžo" bude takový zločinec že v agonií bude rozhazovat rukami a cikán jednu slízne a neodpustitelný rasistický zločin by byl, kdyby v té agonií cikánovi vyrazil jeden zoubek.
Re: Stop anticigánismu a střelbě do Romů. Komunisté k Tanvaldu
(Dabac, 13.1.2012 12:44:20)
Odpovědět
Už nemůžu číst ty opatrnické názory našich politiků ohledně střelby v Tanvaldu a o cikánec všeobecně.
Stačí se rozhlédnout po městě nebo místě kde jsou soustředěni,poptat se místních a člověk se dozví věcí,že mu zůstává rozum stát,jak je to jenom možné,že se totoděje.Je mi 66 let a je pro mě zcela logické,že nemohu čelit v sebeobraně 20tiletýmu gaunerovi.Pro mě je přiměřená obrana vystřelit pokud budu mít ještě čas.Jsem přesvědčen o tom že se nestřílí na někoho bezdůvodně.Lumpové s tímto faktem musdí počítat a orgány v trestním řízení by to měli brát v potaz.Jinak táta toho kluka by měl zpytovat svědomí jak své děti vychoval.tohle dopadne jednou velice špatně pro cikány i pro ostatní chcete li bílé.
Re: Stop anticigánismu a střelbě do Romů. Komunisté k Tanvaldu
(Pozorovatel, 14.1.2012 10:47:22)
Odpovědět
Od jednoho diskutujícího to zde zaznělo.Policie-mnozí víme o čem je řeč--za 1.republiky ,za KSĆ éry,ale i tu současnou.Proč policisté v současné době nemají autoritu u lidí,potažmo i u samotných Romů?Jednoduchá odpověď.Tak jsme si tu policii vychovali po roce 1989.Všechny vlády od té doby to zanedbaly,některé dokonce ji doslova zdecimovaly.Tak co vlastně od ní dnes chceme?Domnívám se,že to je ten hlavní důsledek,že lidé berou a budou brát zákonnost do svých rukou!