reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci

Autor: Vít Rossignol | Publikováno: 24.1.2012 | Rubrika: Názor
Ilustrace

Pompézní show, kterou jsme byli zahlceni pár dní od skonu Václava Havla mi brala dech. Jakoby zemřel Král Slunce Luis XIV., císař Svaté říše římské, Kublaj Chán, Velký Kim! Je v této lize? Snese jakékoli srovnání? V podstatě se tisk nedal číst, na obrazovku se nešlo podívat, 99% všeho, bez oddechu, bylo zinženýrováno v kontinuálním proudu informatials, že nezbyla ani vteřina na zhodnocení viděného a slyšeného, vymývání mozků v klasické podobě.

Úmrtí hlavy kterékoli mocnosti světa by se nedostalo vyšší pozornosti a slávy, nežli byla ta udělená v podstatě spornému dramatikovi, dissidentovi a s tím spojeného profilu a stylu života a jednání, raketově vystřelenému do prezidenství během několika týdnů intenzivní manipulace jako spontaneity. Nějak se kdysi rozlétlo někým vymyšlené heslo, chytlavé, masově opakované masou, pohotově rozšířené nálepkami na auta, Havel na hrad! A opatrně vyšachovaný Dubček, který by nějak symbolizoval dočasnost každého násilného ukončení (tehdá nějak) lidem podporované vlády země proti jeho vůli, nedostal příležitost. Havlova viditelnost, po přípravné mediální masáži citacemi a pozorností, stále pod reflektory, ihned odstranila nepřítomnost způsobenou jakýmsi opatrným kriminálem a přeskočila pochopitelnou bezpečnostní neviditelnost i těch, kteří dosud spontánní reakce připravovali. Také jeho vstup na scénu světa byl okamžitě viditelný a požehnaný, vždy s jistotou vstřícnosti mediálních „tvůrců názoru."

Žil jsem v New Yorku a byl jsem též v obrovské a přeplněné katedrále St .John's the Divine na Amstrodam Ave. v New Yorku, kde proběhla spektakulární show s množstvím hollywoodských hvězd, v oslnivé produkci s emocionálně laděným konceptem ve skvělé Formanově režii... To není možné bez podnětů a shod ze zákulisí, se souhlasem klíčových, nikoli vedlejších aktérů, s velmi málo výjimkami. Havel měl po nádherných úvodních číslech pěveckých hvězd spontánně působící projev dost hraniční angličtinou, která všem připadala žertovně okouzlující, Američané mají pro to velký smysl a toleranci v této oblasti berou jako projev slušného chování: nadšení, ovace. Po koncertu, v sakristii a zázemí chrámu pak bylo vidět množství jakýchsi mužů bez žen, už v počátku dost pod vlivem, neupravených, promaštěné vlasy, vousy, džíny, samé kožené bundy, neformální pohyby a chování... Byla to momentální česká reprezentace.

Čtěte také:

Opilec Václav Havel – svědek vypraví o bývalém prezidentovi

Ctirad Mašín: Havlova éra byla zhoubnější pro duši národa než řádění Stalinova kata Gottwalda

Havel si přál návrat sudetských Němců i jejich majetku

Tajemné restituce Václava Havla

Občan Havel: Největší škůdce polistopadového vývoje



Zpočátku se zdály reakce na Havlův skon civilní, přiměřené a důstojné, až to někam dorazilo, někde proběhla analýza a rozhodnutí, došlo k nám a události dostaly závratný spád. Že je to rozhodnutí mezinárodní, jako vše s Václavem Havlem související, indikuje nekonečná řada faktorů, počínaje reakcí většinového mezinárodního tisku, celkem vždy mluvící jakoby stejnou řečí - a i to bylo vždy předmětem spekulací – až do poměrně bezprecedentní pozornosti politiků a státníků, často na úplně jiné vlně než zemřelý a často zcela bez respektu, který nyní v případech ukazují. Náhlý návrh mladého (40) U.S. junior-senátora Marco Rubia, aby obě komory uctily Havla resolucí, byl asi těžko jen jeho nápad, chce v Senátu v nadcházejících volbách zůstat a bez finanční kontribuce od AIPAC, jinak zvané pro-izraelská lobby, se tam nedostane, tato lobby má od konce 60. let železný zámek na složení obou komor financováním kampaní a prohlasuje úplně vše. Celá nečekaně mohutná kampaň adorace zemřelého (soutěžící skoro až s pěstovaným a nekritickým Masarykovským kultem osobnosti), do posledního dechu sloužícího moci, která ho vynesla navrch, ta, která preferuje anonymitu, popírání svého vlivu a vládne tzv."politickou korektností", v podstatě inkvizicí nové doby, se dostává nejen na hranici přiměřenosti významu (a mimochodem, elementárního vkusu) ale je jako vystřižená ze základní (a geniální) Bernaysovy příručky Propaganda, Goebbelsovy bible. Je těžko k mání.

Když jsem už zmínil Ameriku, jedna mediální kampaň má nápadně podobné rysy: aféra „Watergate." Ta tehdy ukázala skutečnou moc neo-liberální, mocensko - ideologické kliky, již tehdy rozsáhle vrostlé v kritických pozicích v politice, administrativě, akademii, ale hlavně v médiích a umění a to vždy, byla teď připravena pro demonstraci své moci a k pozvolnému, tichému převratu, který tamní veřejnost téměř ani nezpozorovala a dodnes jej více - méně neregistruje, opět vlivem mediální kontroly a mediální politiky. Ukázala moc médií v reálné podobě: Nixon právě vyhrál volby proti liberálnímu kandidátovi George McGovernovi největším zaznameným rozdílem v historii. Během rekordně krátké doby v řádu týdnů, začala být situace na politické šachovnici jiná: mediálně rozviřovaná, v americké politice relativně i objektivně malá kauza nebrala nečekanou hmotu a rychlost. Každou minutu nová „zpráva" urgentním tónem, jako by šlo vždy o nějaký závažný obsah, ale ten byl vždy stejný, „nová" odhalení, co kdo kdy komu řekl co; v podstatě šlo o televizovanou hru kočky s myší v přímém přenosu, kdyže už president padne... Následně dochází k zásadní vnitropolitické změně, s postupnou výměnou garnitury jak na klíčových veřejných tak na sice veřejnosti neznámých postech, ale s neznámými dopady v logistice rozhodování a výběru týmů níž, s pohnutím kormidla ve směru rozpoznatelném až třeba o mnoho let později. Mnozí lidé byli sice otrávení falešným, svatouškovským rozhořčováním a faktickou destrukcí úřadu, ke kterému byli vedeni mít úctu, ale nemohli nic dělat a mnoho i usoudilo, že na tom asi něco je, když to ve zprávách tak odsuzují... Pak se věci zdánlivě vymkly kontrole, hysterickou honbou na čarodějnice (a prezidenta, jinak v podstatě vysoce úspěšného), ale to už nebylo předmětem sporu: hnidopišské vrtání zarputile zarytých, již zřejmě účelově vybraných žalobců, na morální, puritanistické tradici účelově vyhoněné ad absurdum znemožnilo jakkoli objektivní soud a meritorní srovnání v širokých, faktuálních souvislostech o reálném významu události. Ještě po letech jsem slyšel argument: „Ale on lhal soudu!!!" Jako absolutně klíčové jsem hodnotil de facto anulování voleb v ostentativně demokratickém systému jen mediální manipulací, další úpadek i jen pro-forma demokracie ve Spojených státech. Je to první případ tak radikálního zvratu volebních výsledků a de facto neohlášeného, svého druhu „převratu" mediální formou, které je v politické historii zaznamenané. Tisíce televizních interviews, hodnocení, spekulací s vlivnými či x/ypsilony z lidu, jen když to bylo stále na obrazovce, s větším a větším moderátorským rozhorlením.. Tak jsem viděl aféru já a určitě i jiní; zcela určitě Pat Buchananovo křídlo v Republikánské straně, převálcované pak nástupem Ronalda Reagana, jehož volební program vzbuzoval značné naděje, bohužel zcela jinak plněných někým úplně jiným, kdo ovšem pod svou vlajkou nikdy nekandiduje. Výsledkem je americká politika dnes, zvl. od Reagana do Bushe, tržní, finančně trhová, monokriteriální, globalizační, imperialistická, vojenská a i pomalá, plíživá, ale masivní kulturní dominance.

Stejné mediální techniky byly použity v případě glorifikace a svatořečení Václava Havla; v podstatě paralení vytváření barokního kultu sv. Jana Nepomuckého v dnešní době. Už ta okázalá viditelnost katolické církve mě zaujala, není mi známa religiozita V. Havla na žádné úrovni, ani ideově, ani chováním v průběhu zdravého života, ani tradicí; očekával jsem u lože v nemoci spíš moudrého rabína, než nějaké Boromejky, asi jsem něco propásl. Církev Svatou chápu, po letech znevažování je zde konečně uvolnění napětí, nějaký politický konsensus ve směru křehké dohody, podpořené osobnostně vstřícnou konstelací tu a tam v současné době. Příležitost identifikace se státem je imperativem k použití. Církev má co nabídnout: kdo a co může dát události okázalost, rituální důstojnost, ornáty, hudbu, zvony.. a tradiční legitimitu v anti-tradicionalistické době, pro obecný lid. Zcela pozoruhodný vývoj.

Mezitím režie jede na plné obrátky. Bezcenná interview s jakýmikoliv lidmi, ať ho nějak znali, nebo sympatizovali, přáteli, spolupracovníky tu a tam, disidenty, obyčejnými lidmi na ulici, vyjadřujícími názory, které režijní zájem podporovali a doplňovali, close-ups plačících, matky s dítětem a slzami, absurdní hodnocení jeho údajných geniálních myšlenek těmi oslovenými, kdy jde viditelně víc o věc „víry", než racionálního úsudku, proto žádná debata nevede k žádné smysluplné výměně, dojmy kohokoliv, vzpomínky na cokoliv ve správné linii, ale hlavně: nepřerušit kontinuální proud propagandy na obrazovce ani na jediný okamžik, jistě s možným oddůvodněním tím, že lidé to chtějí, pak se nabízí otázka, co je dříve – je určitá masa lidské společnosti, která potřebuje ikony a víru ke smyslu života, v každé době. Poutě lidu ke svatým ikonám, tak jako až neuvěřitelný kult osobnosti TGM, který nebyl nikdy kriticky zhodnocen (nebylo ani kdy), maskovaly pravý stav společnosti, odlišný od té církevní dříve, či národovecké a liberálně ekonomické propagandy mezi válkami, a dnes, po letech jeho idealizace v době komunistického politického teroru je kultovně-učebnicový pohled přejatý již bez paměti. A bez otázek, tak jak to bylo v dobových učebnicích.

Nechci brát věřícím a spravedlivým občanům jejich iluze, svíčky, pocit pospolitosti se stejně cítícími, bezpečí víry a nemyslím tím striktně křesťanství, jen s nimi nesouhlasím. „Vždyť on to tady změnil, přinesl svobodu, ukončil komunismus!" „Něco pro nás udělal!" Ukončení komunismu se mi vždy zdálo jinak domluvené na jiné úrovni, a aniž bych chtěl snížit provalení skutečného cítění nespokojených obyvatel, liší se od práce inženýrů moci vzadu, s figurami vpředu.

Pročítám si časopis Týden, celý věnovaný jeho osobě a dědictví a musím říci, že tento člověk prožil pohádkově úspěšný život. Jako by nebylo místo, které by chtěl navštívit a nenavštívil, nebyla událost, které by se chtěl účastnit, a neúčastnil, rozkoš, kterou chtěl prožít a neprožil, slavné, které by chtěl poznat a nepoznal. Celá prezidentská perioda je vlastně jedna slavnost a cestování, s občasnými doktoráty, pozváními na události společenské i politické. Táhne se to nějak, s méně příjemnými přerušeními, celým jeho životem. Už od počátečního bezstarostného, kavárensko-mejdanového užívání zlaté mládeže, nulového vzdělání nejen komunistickou diskriminací, kterou trpěla skoro polovina uchazečů o studium taky, nulové pracovní historie nebo jen úsilí, protestním postojem krytý život pití, sexu a řetězového kouření, které se na jeho plících podepsalo zaručeně zásadněji, než akutní zápal plic v kriminále, který se s podmínkami v 50. letech absolutně nedá srovnávat (tam se umíralo beze slávy, bez nejmenší vědomosti i blízkých, tam žádní disidenti neexistovali, lépe, přestali existovat). V šedesátém osmém, roce Pražského Jara, nějak zvlášť nevynikl, vynikl Procházka, Vaculík... a byla poprvé řečena pravda o bídě duše a teroru komunismu, byla to sice revoluce shora, ale bez Literárek a Sjezdu spisovatelů by nebyla. Protože jsem zde nežil, nemohu posoudit 70. a 80. léta, kdy byl podle jiných Václav Havel, v duchu protiválečné hippie doby a následně, undergroundový, „anti-establishment" buřič a disident, určitě opak toho, čím byl u moci později, ale vývoj je přirozený, každý roste a mění své soudy v čase, následkem zkušeností, různých vlivů i zrání. Být viděn a slyšen na správých místech ve správné době (v jiné změně shora, ať si dnes tehdejší demonstranti myslí co chtějí), je zřejmě nezbytné a i zřejmě dostačující k prezidentskému úřadu; takových ale bylo více; element připravenosti se musí vkrádat do mysli každého, kdo je schopen uvažování. Je pravda, že to někteří kritičtí spolubojovníci (bez podobného úspěchu) dost negativně popisovali, ale mimo internet to neprosáklo. S jistou pravděpodobností mohl být přichystán, ustrojen a dosazen.

S tak vypracovanou P.R. byl vliv Václava Havla potenciálně velký. Mohl se ozvat se svou kritikou vývoje hned, autoritu by měl. Za jeho prezidentství proběhla demontáž průmyslu, výrobního srdce z Rakouska-Uherska držícího všechny režimy, až do nedávné doby. Nebylo k tomu třeba úmyslných schémat, ale za post-komunistické politické sestavy, kterou pomáhal ustanovit a toleroval, možná naivně, došlo k roznesení základů, na kterém společenství lidí určitého území může stavět. Pomocí zásadního vlivu klik z lůna STB na praktické rozdělování majetku, ať navigací v privatizačním procesu nebo prostřednictvím kontaktů v bankovní administrativě (každý podnikatel té doby musel mít poradce s STB minulostí; za nefunkční (i odpovědnosti) státní správy a státních bank odplavaly zpeněžitelné hodnoty v řádu vyšších stovek miliard někam ven a nepřiplavou zpět. Lidé mačkající bezcenné privatizační kupóny ho nijak nezajímali, nebo je ani neregistroval v opojení novou rolí (experty k názoru mohl mít na lusknutí prstů, kdyby chtěl). Masivní loupežné hony na památky ve volně přístupném režimu, vybavení chrámů atd. nebylo nijak kontraindikováno. Některé věci tehdá ještě ovlivnit mohl udělenou morální autoritou a to, když bylo třeba, neučinil, jiné nemohl, ani asi neznal jak. Hromadný příliv obyvatel slovenskou segregací izolovaných osad romského etnika za penězi uspořené státem pro své důchodce, konečně vystřídal vyhnané, pardon, přemístěné produktivní obyvatelstvo z poválečných let v pohraničních i jiných oblastech, sídlících tam z vůle Přemyslovců 800+ let a většinu z nich k prospěchu Českého státu. Ze státu s řekněme „omezenou suverenitou" se strukturálními přeměnami v hospodářství a průmyslu, základny pro jakoukoliv politickou sílu a mezinárodního postavení, stal se stát s nájemní pracovní silou, model spojovaný se státy daleko méně rozvinutými kus na východ od nás, na které jsme pohlíželi dolů, ale i se státy bez výrobní tradice (i ty naše „tradice"- značky, byly prodány), t.j. i koloniemi atd., které začaly daleko za námi, Korea, Malajsie, Taiwan, dnes daleko vpředu. Ani to pivo nám nezůstalo. Vlastnictví výrobních prostředků (s repatriací zisků jinam) je znovu majoritně v zahraničních rukou. Stálo to vyvlastnění a počeštění po první i druhé válce vlastně za to?

Tyto otázky Václavy Havla za jeho prezidentování a pěkně rozjetých mejdanů v Lánech a jinde nijak zvlášť neznepokojovaly. Neznepokojují ani dobré lidi se svíčkami, „vždyť ale on něco pro nás udělal!" Symbolem změn se nestal samovolně či výjimečnou autoritou, byl jím spíš učiněn. Nechci být nespravedlivý, nejezdil jsem s ním (ani K. Schwarzenbergem) neohlášeně do USA a nevím s kým se tam setkával(i), ale jeho přerod v zaslepeného, nekritického sluhu politiky USA v její současné imperiální podobě se prostě udál. To bych označil za poměrné selhání v rámci smyslu jeho minulosti.

Tento článek není ani tak o Václavu Havlovi, ale o mediální páce, která je převodníkem jisté moci. Byl to jen člověk s mnoha slabostmi, nebyl zlý, povětšinou chtěl mít dobré úmysly (i s Gándhího pravdou a láskou, kterou si nějak převypůjčil), vládnutí moc neuměl, ale takto bezostyšně válcující, propagandistická, mediální smuteční extravaganza je jen ukázkou pokračující Orwellizace společnosti do pouhých příjemců naprogramovaných emocí a názorů.

http://www.freeglobe.cz

reklama
2917 čtenářů | 39 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Jeeves, 24.1.2012 1:53:13)
Odpovědět
Ano, média to pěkně rozjela. :-) Národ na to koukal s otevřenou pusou a nemohl přijít na to, proč se vlastně takový tyjátr pořádá. A takovému Škvoreckému věnovaly noviny čtyři řádky...
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(babka, 24.1.2012 6:53:36)
Odpovědět
Nechutné, přehnané,nepravdivé. Ješitnému Havlovi by se to líbilo. Byl asi nějak zakomplexovaný. A mazaný- Benešovy dekrety prolomil, na Melantrichu říkal, že nic nechce,proč o tom nemluvil. Neupřímnost a faleš. Jeho hry jsou trapné, nelíbily se mi-říkám si, jak hluboko jsme klesli-Udělal mnoho chyb, za které budeme pykat a ještě na každém rohu bude Havlovo? To aby nám tento kult připomínal Mňačka.Havlovi chutnala moc, snad příliš.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Mark, 24.1.2012 7:05:28)
Odpovědět
Nechte už tu mrtvolu ležet. Letiště ani nádraží po něm nikdo nepojmenuje a doma ať si ho jako ikonu na zeď vystaví, kdo chce. O čem by EUPORTÁL psal, kdyby toho Havla neměl, říkal jsem si občas. A ejhle, on mu slouží jako hlavní téma i dlouhé týdny po smrti. Opravdu nejsou naléhavější a zajímavější témata ?
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Jeeves, 24.1.2012 7:30:00)
Odpovědět
Myslím, že "eportál" (se svými klony) by ho vymazal z programu velice rád. Jenže zdá se, že si Havel u pravdoláskařských médií předplatil glorifikaci svojí figury na dlouho dopředu, a tohle je jen reakce na jejich, pro mne komické a pro někoho popuzující, neustávající vyzvedávání nesmírných zásluh tohoto nedostižného Velikána. :-)
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Vojtěch, 24.1.2012 9:06:49)
Odpovědět
V pátek 20.1.jsem za jízdy poslouchal radio,kde se hovořilo o mši za zemřelého V.Havla ve Vatikánu.Bylo vzpomenuto také úmrtí severokorejského miláčka lidu a celé to smuteční divadlo souvisící s jeho úmrtím .Severokorejská media údajně tvrdila ,že milovaného vůdce neoplakávali jen občané všech věkových kategorií a profesí,ale také zvířata.Existují prý desítky očitých svědectví,že u lesních pěšin postávali smutní medvědi a ronili velké slzy.U nás to smuteční běsnění naštěstí nedospělo tak daleko.Mám ale neodbytný pocit,že jen proto,že u nás aby medvěda pohledal.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(zrzavej venca, 24.1.2012 11:00:17)
Odpovědět
14.12 v poledne,když oznamovali na ČR 1 zprávu o skonu V.H.,tak se našemu jezevčíkovi lehce zamžili zornice a tiše,ale o to tklivěji zavyl.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Jeeves, 24.1.2012 11:33:07)
Odpovědět
Dojemné. Ale neměl jste si to nechávat pro sebe! Mohl jste být mediální hvězdou, ba celebritou. Plus předplatné MF-Dnes! (S dvacetiprocentní slevou.)
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Free, 24.1.2012 9:19:26)
Odpovědět
Ano, už jen stačí , aby autor doplnil, je to zajisté bylo židobolševické spiknutí, že? To je ale fuška překousnout fakt, že Havel byl SKUTEČNĚ OSOBNOST, skutečně populární?
Na Svobodné evropě říkali že je "novým modelem vůdce" . Tedy snadno manipulovatelý slaboch, který je bez pomoci medií je nula. Ideální pro loutkovodiče, je když je taková figurka na něčem závisla, což u umělců není až tak vyjímečné. Cigarety, alkohol, u mladších i drogy. A hle , máme naráz tu "osobnost", která se z drátků rozhodně neutrhne.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Miloš, 24.1.2012 9:20:00)
Odpovědět
Článek je směs dojmologie a lehké demagogie, viz třeba rok 1968-69, kdy Havel nebyl bezvýznamnou figurkou v pozadí, ale naopak spolupředsedou Kruhu nezávislých spisovatelů (tj.- nekomunistických) a rovněž na IV.sjezdu SČSS v "horkém" červnu ´67 pronesl zásadní projev. To jsou ale jenom detaily. Mezi pojmy a dojmy zarazí třeba věta: "Lidé mačkající bezcenné privatizační kupóny ho nijak nezajímali, nebo je ani neregistroval v opojení novou rolí". Tito lidé ovšem měli především zajimat pány Klause (ano, toho), Ježka, Skalického a další. Ti řídili privatizaci tehdejšího "národního" majetku, nikoliv Havel. Další - neustále citovaný nesmysl o likvidaci vynikajícího česko-slovenského průmyslu. Náš průmysl byl celkem 60 let devastován nacistickým a posléze ruským protektorem, stali jsme se v podstatě zbrojovkou velmocí. Všeobecná zaostalost hospodářské struktury způsobená nesmyslnou orientací na těžký průmysl po sovětském příkazu byla koncem 80.let zřejmá i tedhejšímu Adamcovu vedení, které vidělo, že postaru to už nepůjde a nového se bálo. A vůbec, proč se tu stále omílá Havel - proč tu třeba není ani jeden článek o bratrském Maďarsku? - jaktože na podporu Budapešti na bruselském koncilu pozvedl hlas polský premiér a rakouský vicekancléř a není slyšet relevantní hlas český?
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(mm, 24.1.2012 9:31:52)
Odpovědět
Ha,ha,ha. Ludvík Vaculík byl autorem Několika vět a neusiloval o presidenstské křeslo ani žádný jiný post v politice. proč nemohl napsat Několik vět spisovatel Havel? Jednoduše na to neměl, stejně jako byli bezzubé jeho výzvy. Pokud zanněco stáli, tak je napsal např. Vacculík a Havel s nimi zacházel na veřejnosti jako by byl autor on.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Stilet, 24.1.2012 15:09:15)
Odpovědět
Bezubá byla i tá tolik slavná Charta. A nejen bezubá. Už tehdy kdy jsem se v exilovém tisku přečetl několik dokumentu, jsem napsal že tá tolik slavná Charta je hovado zvláště politováníhodné. Neb je bezubé, bezrohé, hnáty má chromé, je vykastrované a i ocas má uťatý a to jsem tenkráte nevěděl, že všechny ty Dokumenty Charty takové musely být, neboť celý ten spolek byl pod dobrou kontrolou STB. V exilovém tisku vydavatelé zvěřejnili jen několik takových dokumentu. To těch nejméně jalových. Ti disidenti se jen museli tvářít, jako by byli odpůrci reálného socialismu a tak i tá jejcíh Charta byla takovým ubožáckým hovádkem. Takže ti disidenti byli jen pimprlaty ve hře STB i západních i USA tajných služeb. A Havla si jako vůdce vytvořily ty tajné služby už dávno. Ti disidenti ani nemohli být jiní jak prosocilisté a vůbec je nenapadlo že vývoj půjde jinou cestou. Vždyť to všechno byli komouši a nemohli být proti socialismu, když socialismu věnovali svůj celý život. Jen chtěli staré ty "struktůry" poslat do důchodu a obsadit jejích fleky.
Tak nač tolik slávy Havlovi když byl jen pimprletem ve hře jiných a mocnějších?
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Kalous, 24.1.2012 16:40:46)
Odpovědět
To je zajímavé Stilete že ty v USA to dění kolem r. 1989 docela chápeš - a zde by za takový názor byl od většiny lidí každý dosud považován za bolševika nebo blázna. V té době jsme sbírali oba informace každý z jiné strany barikády - ale výsledek je skoro stejný.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Stilet, 24.1.2012 22:27:55)
Odpovědět
Kalous, na to by mohl příjít každý, kdo dokáže logický uvažovat a měl k dispozici jíné jak jen Havlovské oslavné legendy. Nevím zda jsi někdy měl v ruce Tigridovo Svědectví. Byl to čtvrtletník. Vycházel čtyřikrát do roka a byl to velice zajimavý časopis. Nevíš jak těžké bylo vydávání exilových časopisu především pro finanční potíže a ty Tigrid zaručeně neměl. Ten jeho časopis vždy byla kniha asi o třech stech stranách a zveřejňoval tam i tajné dokumenty ze zasedání ÚV-KSČ. Takže v tom museli být prsty tajných služeb i STB a někdo z ÚV-KSČ a také mu poskytovat peníze na vydávání takového k tomu laciného časopisu. A byl to pravě Tigrid který mohl propagovat Havla nevíce. Také to byli mnozí "dobrodinci" které do exilu poslalala STB. Kalous, vždyť ty musíš vědět, že ty jeho "dramata" byly takové propadáky a přesto za ně dostával ze zahraničí "tantiemy". Byly to vůbec tantiemy, nebo příjmy za určitou práci i pro STB? Když jej ty tajné služby udělali v Čsl. presidentem a že ho po prvé zvolili výlučně poslanci komunističtí, tak to je už také dosti výmluvné. Vždyť kdyby byl nepřítelem toho réžímu, tak ho vůbec nemuseli zavírat a k tomu do fešáckého kriminálu. Stačilo aby ho odstříhly od zahraničncíh valut a to že to neudělali, tak i to je přece výmluvné. Kdyby mu ty valuty vzaly, tak se musel živit dále jen válením sudu v Trutnovském pivovaře a na psaní těch svých hovadin by ani neměl čas. Nezavíraly ho proto, že mu potřebovaly dělat jméno trpitele a bitce proti réžímu? Vždyť špičky STB nebyly nějací pěšácí ale velice inteligentní lidé a ti museli už dávno vědět, jak tomu socialismu dochází dech a tak dělali předem přípravy. A to přece není a nemůže být zásluha Havla. Potřebovali koně Šemíka a tak si toho Šemíka udělaly z Havla.
Takové hlupáky jakým je třebas ten Dan, tolik věřící v bludy, je zbytečné přesvědčovat o jejích omylech.
Průmysl sice nebyl na úrovni západu, ale EXISTOVAL
(eie, 24.1.2012 18:21:36)
Odpovědět
Čínský průmysl na tom byl o několik řádů hůře. Proč se jejich rozvinul a náš šel do kopru, by vás mělo zajímat.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(mm, 24.1.2012 9:26:07)
Odpovědět
Proč právě Boromejky? Havel přece potřeboval všestrannou péči a k tomu bzlo třeba ošetřovatelky trpělivé, obětavé a nezištné. přišlo mi celkem úsměvné, že před smrtí přijal Dalajlámu, ale katolického kněze nepotřeboval. Proč potom ten cirkus s církevním obřadem, kdzž o něm nestál?
Ještě výzva pro ty, kteří zapalovali svíčky u svatého Václava: Navštivte znovu Václavské náměstí a posbírejte všechnz tz zbytky svíček, které hyzdí toto krásné sousoží. Zaslouží si to víc, než Havel tz rozsvícené svíčky.
Kdej jsou ti Féničové a podobní, že neuklízí nepořádek, který vznikl k bvůli Havlovi? Pojmenovat letiště po Havlovi ani náhodou. Kdo to bude platit? Hloupý daňový polplatník.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Dan, 24.1.2012 10:13:17)
Odpovědět
Ano za všechno můžou média alidé prý čuměli, tak to je k smíchu.. :-))

všude po republice se začali okamžitě samo shromažďovat lidé bez organizace, fejbuk atd.



Proč tu tak lžete a děláte zesebe překvapené blbce, když sám tento portál psal o Havlovi vedne vonci a a ty článku tu byli několikanásobně čtenější než ostatní..

Proč oněm píše tento portá doted s atkovým fanatismem ??

řeknu v ám to, ta popularitu a síla Havlovi osobnosti je přirozená byla tu vždy a lidé kolem Klause se s tím prostě nechtěli a nechcou smířit, tak tu mluví za překvapený národ :-))

Je to velká fraška, která ale vůbec nic nezmění na faktu že Havel obrem byl a bude již navždy, at se někomu líbil nebo nelíbil.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Dabac, 24.1.2012 10:45:23)
Odpovědět
AMEN
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Bronislav, 24.1.2012 10:51:30)
Odpovědět
Áda Hitler,Pol Pot,Musolini,Stalin,Lenin...to jsou taky známí lidé a každý z nich se dostal k moci přes finance štědrých dárců a záminky ochrany utlačovaných menšin(většin).Každého z nich taky prohlašovali málem za svatého za života i po smrti.Nechci vyvchvalovat Klause,určitě se najde něco co podrbal ale o něm debata není.Havel likvidoval náš stát,byl bezpáteřní pokrytec a zbabělěc na tom se nedá už nic změnit.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Stilet, 24.1.2012 15:14:15)
Odpovědět
Jestli byl Havel tak těžký alkoholk jak o něm ti kteří ho znali tvrdí, tak by jste měli vědět, že alkoholící jsou lidé nepevných charakteru a snadno ovladatelní slaboši. Takže není se co divit, že si ho mocní vybrali a udělali z něj poloboha pro hloupí lid což jeho ješitnosti dělalo tůze dobře.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(felix.julec, 24.1.2012 11:03:23)
Odpovědět
Dane,také jsem si kdysi myslel,že Havel je pan"někdo",to bylo ještě v čase Svobodné Evropy,Hlasu Ameriky a jiných stanic.Teď když jsem ho poznal také z jeho polistopadových činů musím o něm změnit názor.Někdo vlivný chtěl,aby mu Havel sloužil a za dobrou službu mu "ON" i vytvořil"nadstandardní" funus.Nechme ho však už odpočívat.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Dan, 24.1.2012 12:36:38)
Odpovědět
Ale on byl někdo :-)

A kdybys zítra nakydat tunu hnoje a třebas z toho byla i část pravda, zůstane už navdy obrovskou osobností, protože jí vždy byl..

Nikdo ho nevytvořil, už to pochop..

Klausovci jsou z toho prostě v šoku, mysleli si, že když tu léta na něj kydají, že tím obrem nebude, a jaký je výsledek té lopoty tady ?

:-)


Havel už navždy zůstna osobností, to je boj s větrnými mlýny a i fakt, že ho tu tak nenávidíte svědčí o jeho síle, která mnohonásobně převyšuje Klause.

Stím už nikdo nehne, to je realita.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Hrom, 24.1.2012 12:26:04)
Odpovědět
Ano, celá tahle šaškárna, kolem Havla, byla židovská demonstrace moci, kterou mají v ČR.
Nejvyšší čas, s nimi vyběhnout a to hodně rychle.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Kalous, 24.1.2012 12:41:20)
Odpovědět
Nebo zvolit prezidentem Fischera.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Dan, 24.1.2012 13:43:16)
Odpovědět
Konečně si ho zvolí sami lidi a nebude možné to svést na římský spolek, bilderberg nebo třeba spiknutí zednářů :))


Klaus už tuší strašný konec svých idejí a proto je proti přímévolbě prezidenta, hořkost té porážky si vyžere až dodna..
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(bronislav, 24.1.2012 14:19:47)
Odpovědět
Toto vlákno se má motat kolem Havla,co máte pořád s Klausem?Myslím že ti co nemohly Havla vystát nejsou jen zastánci Klause.Že Havel přímou volbu vždycky prosazoval-cha,řekl že bude v úřadu na nejkratší možnou dobu a tvářil se jako Gándhí,přitom restituoval a vydržel takovou dobu.Já mu říkám poslední dělnický prezident - stejný zaprodanec jako Gotwald,jenom lezl do řiti na opačnou stranu.Neměl sice pracovní tábory a třídního nepřítele zato "korektnost" a "Bombardování jehož povaha je humanitární"Lenin je na tom líp než tento dacan-má mausoleum.Do p... s oběma
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Dan, 24.1.2012 14:51:39)
Odpovědět
Bombardování Srbska bylo slabé, ale zabralo, nemám s tím problém, NATO vyhrálo :-)

A ten zbytek co jste naspal je jenom snůžku bezduchých blbálolů, opravdu to není to samé a není to jedno, jste mimo.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(jenik, 24.1.2012 15:44:50)
Odpovědět
.. a podívejme se,další humanitární bombardér :-o No to se Vám nedivím,že nemáte problém,když ty humanitární bombičky nepadaly na Vás nebo Vaše blízké,to by jste pak možná hovořil jinak. Možná byste se neměl tolik dívat na televizi,ono se z toho může i trochu blbnout ;-)
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Kalous, 24.1.2012 16:29:22)
Odpovědět
Hele Broňo - výborný nápad. Toho se chytí buď Dan, kníže nebo Fero Fenič. Postavit Havlovi mauzoleum! Akorát to nebude ono, oni toho V.H. nechali hlupáci spálit a ještě strčit do dvou uren, do jedné se nevešel, na to jak byl malinký zvláštní, asi tam byly ty metály a doktoráty. A Dan si to menší mauzoleiátko určitě postaví na své zahrádce. Jestli tam má potůček, může po něm k mausoleu posílat i lodičky s čerstvými květinami.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Kalous, 24.1.2012 16:50:59)
Odpovědět
Jo, ještě jsem si vzpomněl - a hned vedle Dan možná udělá dopředu malý minihrob V.Klause a bude na něho se svými pitbuly chodit močit, jak slíbil. Každý den by tam také mohla vodit děti z blízké mateřské školky paní ředitelka.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(ForZ, 26.1.2012 10:27:19)
Odpovědět
Renovace vtipu:
Paní učitelka z mateřské školy jde s dětmi na procházku do parku. Najednou přes cestu přeběhne veverka.
Paní učitelka se zeptá: "Děti, koho jsme teď viděli?" Děti odpovídají špatně nebo mlčí. Paní učitelka je pobízí: "Určitě to víte. Často si o něčem takovém vyprávíme a učíme se, jak žije, co dělá, kde přebývá..."
Vtom jedno dítko nadšeně vykřikne: "Jé, já už to vím! To je Václav Havel!"
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Tordak, 26.1.2012 10:18:29)
Odpovědět
Kalous, to je od vás ale velký podraz a neférovost. Znamená to, že vy coby bývalý komunista máte zájem, aby se prezidentem ČR stal bývalý komunista - v KSČ byl zcela vypočítavě v letech 1980-1989 a současný vyznavač židovské víry Jan Fischer. FUJ !!!

Možná teď odpovíte, že jste se vyjádřil ironicky.

Pokud se budete chtít pokrytecky vymluvit na ironii, uvědomte si, že kdo vás pořádně nezná, tak z psaného textu, když chybí výraz obličeje a tón hlasu, nepozná, co míníte nebo nemíníte ironicky nebo vážně.
Kde se to ve vás bere, mamrdi bolševičtí.
(Alan Elan, 24.1.2012 17:15:44)
Odpovědět
?
Spíš, kde se to bere ve vás?
(eie, 24.1.2012 18:17:20)
Odpovědět
žbolševici.
Byl jsem v týdnu v Paláci knih Luxor,
(EIE, 24.1.2012 18:15:42)
Odpovědět
největším knihkupectví v České republice. Je to taky shodou okolností knihkupectví nejblíž pomníku sv Václava , kde jsou ještě pořád po měsíci na podstavci svíčky a celá ta pohřební výzdoba.
Už když do knihkupectví vejdete uvidíte desítky knih s NÍM. Je všude. Vpravo i vlevo. Zobrazený na barevných i černobílích přebalech knih, disident i politik, usmívající se i přemýšlivý. Teprve když se dostanete hlouběji do knihkupectví objeví se i další knihy. Jenže překvapení nebere konce a na nekterých stolech s knihami na vás vyjukne opět a znovu.
Nevím jak vypadají knihkupectví v Pchongjangu, ale PragJang zdatně konkuruje.
Re: Byl jsem v týdnu v Paláci knih Luxor,
(Dan, 24.1.2012 19:44:15)
Odpovědět
Já byl mezisvátky v Bratislavě a tam to samé v knihkupectví za výlohou samý Havel..


Havel je fascinující osobnost, tak dlouho už nebyl ve funkci a pořád cloumal nervy Klausolásky a ted když uměřel způsobylajeho smrt hotové Tsunami popularity a zájmu, neuvěřitelné !!

Musím se přiznat že já sem na něj několik let ani nevzpomněl a nechápal jsem ty neustálé zuřivé útoky Petříka tady na něj, a ted to teprve chápu..
Byla to snaha o zastavení té laviny Havlaq..

ale velmi neuspěšná snaha :-)
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(Peter L., 24.1.2012 21:21:07)
Odpovědět
Zaujímavý článok o Václavovi Havlovi "Vraj niekto v Čechách zomrel..." nájdete na stránke www.sho.sk.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(World, 26.1.2012 23:05:58)
Odpovědět
Jakýkoli kult osobnosti

je past na lidi od satana.
Re: Havlův kult osobnosti jako okázalá demonstrace světové mediální kontroly a moci
(World, 26.1.2012 23:06:11)
Odpovědět
Jakýkoli kult osobnosti

je past na lidi od satana.