reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina

Autor: David Hanák | Publikováno: 7.2.2012 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Německá Evropa, nebo evropské Německo? Frankfurt novým srdcem Říše

 

Před pár dny jsem četl článek „Wir alle sind EU. Evropu asi čekají reformy po německu" a okamžitě jsem si vybavil debaty z 90. let 20. století. V té době jsme ještě nebyli členy EU a mnozí z nás vzhlíželi k Západu s jistým respektem a obdivem. Vzpomínám si na diskuse v Liberálním institutu, kam přijelo několik zapálených mladých členů německé CDU, kteří nás ujišťovali o konci nacionalismu a tvrdili, že německý nacionalismus se „rozpustí" v evropském prostoru.

Říkali to s nefalšovaným nadšením a skutečně v to věřili. Uplynulo nějakých patnáct, dvacet let a možná že právě tito členové CDU jsou dnes součástí aparátu kancléřky Angely Merkelové. Možná je někdo z nich poslancem Bundestagu či ministrem.

Jak říká stará pravda, když nejde o život, jde o hovno. My si tuto pravdu přetransformujeme: když nejde o peníze, jde o hovno. A nyní jde o velké peníze. Kdo drží kasu, rozhoduje. A kasu drží Němci.

Ony utopistické vize 90. let o společné Evropě se rozplývají ve své dětinské naivnosti. Dějiny se pohnuly a Němci, ať se jim to líbí, či nikoliv, ať jsou na to připraveni, či nikoliv, budují novou Franskou říši, novou Římskou říši národa německého. Je v tom jistá symbolika: sídlem současné moci není ani Brusel, ani Berlín, ale Frankfurt, sídlo Evropské centrální banky. Témuž městu bylo českým králem a říšským císařem Karlem IV. roku 1356 přiřknuto královské a císařské korunovační právo. Jak záludné a paradoxní!

Čtěte také:

Jak znečištěný je pramen evropské integrace? Nacisté a jednotná Evropa

 
 
 
 

Máme my Češi revidovat svou historickou paměť? Jsme jen zbloudilým germánským kmenem, který se znovu přimyká k Říši? Palackého odmítnutí jet do Frankfurtu na Všeněmecký sněm roku 1848 bylo zřejmě omylem. Celé české národní obrození v 19. století bylo omylem. Což nejlépe naznačuje fakt, že náš ministr zahraničí Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykové školy by měly co nejdříve přehodnotit své zaměření, protože jazykem Evropy bude němčina. Nebude to ale evropské Německo, jak si naivně mysleli mladí nadšení členové CDU, ale německá Evropa, jak jsme se již tehdy my Češi v Liberálním institutu obávali.

Existuje ale jiné řešení než německá Evropa? Jestliže čeští obrozenci v čele s Palackým, měli alespoň austroslavismus, naše současná zahraniční politika je buď otevřeně „eurohujerská" (proněmecká), nebo pouze kličkuje a oddaluje nevyhnutelné. Což nejlépe ilustruje úřednicko-vyčkávací postoj premiéra Nečase. Žádná skutečně jiná strategie tu není.

Moc peněz je dnes mocí mečů; nemusíte území nutně dobývat, jak činil Wehrmacht, stačí si je koupit nebo (ještě lépe) svázat reglementy, předpisy a nařízeními. Přesně to nás čeká s dalším odebíráním pravomocí demokraticky zvolených parlamentů. Kancléřka Merkelová to v Davosu řekla jasně: „Učinili jsme kroky, které nás přibližují k fiskální unii. Můžeme to ale dělat rychleji a rozhodněji." Jinými slovy: „OK, chcete německé peníze? Pak budete muset respektovat německá pravidla." A má pravdu. Jsou-li Němci nuceni okolnostmi platit za ostatní, ostatním nezbývá než následovat (evropské) Německo.

John Laughland ve své knize Znečištěný pramen: nedemokratické počátky evropské ideje již v roce 1997 varoval: „Kdo platí muziku, rozhoduje, co se bude hrát." Kdo ho ale poslouchal. Mnoho našich současných „eurohujerů" (Pehe, Sedláček a spol.) často poukazuje na fakt, že je to „čecháčkovství", co Čechům brání docenit koncept společné Evropy, nadchnout se pro její ideu. Zdá se však, že onen evropský rozměr nebude ničím jiným než novým požadavkem na české lokajství, tentokrát nikoliv vůči Vídni, ale vůči Frankfurtu. A lokajské „čecháčkovství" se bude Frankfurtu hodit. Stejně jako spisovná němčina našeho ministra zahraničí.

 

Revue Politika 2/2012

reklama
2253 čtenářů | 67 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Zay, 7.2.2012 7:50:06)
Odpovědět
Ajajaj, zase české strašení Německem. Uf, tohle asi nikdy neskončí a čeští nacionalisté své komplexy nikdy neodhodí. Smůla! Legrace je, že největší čeští "vlastenci" mají zpravidla na domech v pohraničí cedulky Zimmer frei a eura od "zlých" Němců jim nesmrdí. Nyní k autorovi. Dopustil se totiž ve svém vyvolávání strachu a hněvu několika omylů. Tak tedy - Franská říše byla Francká říše, Římská říše národa německého byla Svatá říše římská (národa německého přibylo později a nebylo to ve smyslu nacionalistickém), Všeněmecký sněm neexistoval, nýbrž se nazýval obyčejně Národní shromáždění stejně jako třeba československý parlament v letech 1918-1938. A panu Schwarzenbergovi bych jeho dvojjazyčnost nevyčítal. Umí německy stejně jako česky. Přiznám se, že bych posílení role němčiny či francouzštiny místo všudypřítomné a násilím importované angličtiny vřele uvítal.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 8:46:32)
Odpovědět
Populista z Brna černovic, Hánák, zdravím tě Davide, možná bys měl říct lidem i to že tvoje žena Suzan je Němka :-DD

Podobně jako např. žena Landy :-)

No, nebylo by to šptané, vliv němčiny roste a poroste, ale bude to jistotně angličtina, takže ani tady s Davidem nemůžu souhlasit :-)
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Zappa, 7.2.2012 12:19:47)
Odpovědět
S tou anglinou máš Dane pravdu, ta bude a už je tady dominantní. Nikoliv Němčina, k té se už asi Evropa nevrátí a proč by měla, když existuje ústřední světový jazyk. A to angličtina. Proč se učit jenom německy, a ne anglicky? To by byla škoda, protože v angličtině je jen na internetu snad desetkrát tolik odkazů.

Angličtinu upřednostňují i země BRIC, Brazilie,Rusko,Indie a Čína a s těmi se budou dělat do budoucna obchody.

Němčina je bezva pro nás jako německé sousedy, na nákupy a obchod, jinak už je jinde ve světě na hov.o
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Alberto Kvěch, 7.2.2012 9:00:21)
Odpovědět
Nedivte se. Hanák mnohé přečetl, rád by mluvil řečí"HOCHSPRÁCHE" ale nedozrál dál než na bloudícího euroskeptika, nacionalistu a obdivovatele Klause.Také si můžete všimnout,že vydané práce Hanáka hlavně popisuji vyjímečného milujícího sebe, své myšlenky-trpí sebestředností,pocitem neomylností,určitou nadutostí a klamným pocitem nutnosti předávání svých názorů dál, aby obohatil myšlení těch méně uvažujících.Jeho názory na Evropu jsou zvrácené a nic neříkající.Fráze a zase neopodstatněné fráze.Už název článku je tak ploupý, že obsah nemá cenu číst.Hanáku, nežijeme v roce 1938 ale v r. 2012 a to je velký rozdíl.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(julián, 7.2.2012 14:59:13)
Odpovědět
Tak se tam odstěhuj německý fanatiku, takoví jako ty tu vítali SS a hajlovali. Národ, který si nepřipomíná zkušenost z minulosti, to je smutný fakt.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 16:05:58)
Odpovědět
zeptejte se rusů nebo třeba veteránů z Market Gardena, amerických a britských výsadkářů, jak bojovali waffens ss... oni si nato ještě pamatují !
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kalous, 7.2.2012 21:05:11)
Odpovědět
Nebo veteránů od Kurska - esesácké tanky křupaly jak skořápky po stovkách a jejich velitelé se stříleli pistolí do hlavy aby nešli do zajetí na Sibiř.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Zappa, 7.2.2012 22:39:25)
Odpovědět
Mno, bylo to tak tak, Němci mněli lepší tanky, hlavně ke konci války, Panzer IV, Tiger i dobré stíhače tanků i dobré protitankové zbraně (panzerfausty), Rusové měli T34 a nějaké americké tanky Centurion tuším, ale byli s menším dostřelem i menším kalibrem.

Rusové to tak tak vyhráli jen obrovským statečným nasazením. To klobouk dolů..

Jo, Němcům se taky povedl naprostý technický zmetek, supertěžký velmi poruchový stíhač tanků Elephant. Vyrobeno asi 50 kusů. Zmetků. Ale už byl vlastně konec války.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 8.2.2012 10:19:25)
Odpovědět
Centurion je britský nikoliv americký tank, u Kurska nasazen nebyl, britové ho měli až koncem války a stal se základem ozbrojených sil i státu Izrael, z něj vyšly první Merkavy.

Co se týká Kurska, situace skončila patem po dybytí 3 obraných línijí, protože bylo nutné 2 tankové divize SS přesunout do Itálie kvůli invazy spojenců, na hrotu taky zbyla pouze Das Reich která neměla doistatek síly dokončit prolomení.


Nikdo nepřekřičí fakt, že s museli spojit Američané s Brity a sověty aby Německo srazili, samotní riusovgé nato neměli, jejich ztráty byli ohromující a bez perské a severomořské zásobovací trasy by sovětský svaz nepřežil, mimo jin. mu spojenci dodali např. 1 milion nákladních aut, 3500 letadel hl. transpotních, přez 3000 tanků a 5000 obrněnců, ale také stroje do továren léky či specialisty do leteckého průmyslu, aby rusko vůbec vyrobylo nějaké letadlo konkurenceschopné němcům.
V roce 1943 pracovalo v ruských fabrikách přez 1000 amerických a britských inženýrů !!

Nakonec už 20 roků po válce bylo německo 2. nejbohatší stát světa co do HND a sovětský svaz v téže době 39.

Dnes vidíme jednu technologickou supervelmoc a jednu velkou chudou zemi žijící z těžby surovin..
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 8.2.2012 10:26:39)
Odpovědět
Průměrná mzda v Rusku v roce 2011 byla 357 eur, v Německu 3820.

Rusko je země kde 2/3 HDP, nikoliv růstu, ale celého HDP dělá produkce a export surovin.

Přez nesmírné bohatství této země, nedokáže Rusko dosáhnout ani životní úrovně Polska, celá země o 142 milionech obyvatel má HDP 56 milionové Itálie, ta jak známo není žáný výkvět evropského bohatství.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Zappa, 8.2.2012 11:42:18)
Odpovědět
Uřekl jsem se, myslel jsem tank Shermen. Těch amíci vyrobili cca 50 tisíc a rusům dodali ke Kursku 4 tisíce kusů a Britům 17 tisíc.

Jinak výkon německých zbrojovek nic moc. Nacisti vyrobili PZ VI 9ooo, Pantherů 6000, Tigerů 1350, PZ VI Tiger II jen 500 ks.

Rusové vyrobili jen tanků T34 65 000ks v obou typech T34/76 a T34/85

Shermany měly navíc spojovací čepy pásů v tvrdé gumě, což umožňovalo dojezd až 3000 mil. Němci a Japonci měli jen celoocelové pásy, kde spolehlivý dojezd byl jen 600 mil.

Ale tanky nebyla americká priorita a tak za Němci trochu pokulhávali a nasadili výkoný tank Pershing M26 až koncem války a ten hravě ničil "německé obrněné kočky".

Ještě výkon německého a amerického válečného průmyslu. Němci vyrobili za celou válku 120 000 letadel, Američané vyráběli 50 000 letadel ročně. Koncem války vyráběli spojenci až desetinásobky zbrojní výroby Německa.

Hitler byl v haj.zlu
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 8.2.2012 12:07:41)
Odpovědět
No jasně Hitler totiž neměl žádné suroviny a to nejenom phm, ale ani jin.


Mimo programu lent and lease platili rusové z atechniku spojencům surovinami, takže ti jich měli dost.


Německo mělo v té době 82 mil. obyvatel, sovětský svaz kolem 220 mil.
USA + Kanada+Austrálie 300 mil.
Sojenci měli kdyspozici i Indii a další africké kolonie, z nichž jednak skládali legie válečníků a druh odtud dovážely vše co bylo třeba, vč. ropy.

Německo ze svého ještě dodtovalo Japone a Itale, technicky, technologicky i finančně.

Všechny essa drží německko, letecké, tankové, odstřlovače, ponorkové i bomabrdovací.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Zappa, 8.2.2012 12:32:44)
Odpovědět
PHM-ropu měli Němci z Rumunska, i když skoro nedostačovala. Jinak u Baku už viděli vrtné věže, a v Libyi se pár měsíců s Rommelem zdrželi, ale neměli vhodné tankery. Smůla. Pro ně.

Něco surovin posbírali po Evropě, Švédi ochotně dodávali ž.rudu, rabovalo se i v Rusku. Zas až tak zlé se surovinami to nebylo.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 8.2.2012 14:13:44)
Odpovědět
Bylo to hodně zlé benzin se vyráběl z uhlí, uralské ropné věže nebyly dobyty a hl. požadavek od roku 1943 na techniku byl úspora materiálu.

Při ardenské ofenzivě se zastavili jenom proto že Peiper nedojel ke skladišti pohoných hmot američanů..

Ale to je jedno už tedka..
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kalous, 7.2.2012 7:58:08)
Odpovědět
Ta teorie zbloudilých germánských kmenů není tak úplně uvalená. Ani o Rusech není teoreticky zcela jisto zda jsou to Slované či germánští Varjagové. O postavení Německa v dnešní Evropě je zbytečné diskutovat - je to ekonomický gigant který přispíval do EU 7x více než Francie (nyní nevím), o V. Británii nemluvě (ta má vyjímku na snížení). Městský rozpočet německého velkoměsta je stejný jak celého Řecka, kdyby Němci chtěli tak ten řecký průser hned zamáznou. 40% našeho průmyslu je v německých rukách - "zaplaťpán bůh", kdyby to měli Američani, bylo by to mnohem horší (Němci s námi jednají ještě relativně solidně na rozdíl od Američanů, kde je priorita zničit konkurenci, vytunelovat, sebrat how know, přesunout se do země s levnější pracovní silou..). Švýcarsko ze sebe neuděláme a norskou naftu nemáme, tak co můžem chtít?
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 8:49:38)
Odpovědět
Vyjímečně s tebou ty starý Moraváku souhlasím :-))
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 8:52:28)
Odpovědět
ještě dodám, že i samotné německo není centralistsické, Berlín je hl. město /dříve to byl malinkatý Bon/ ale přitom centrum nabkovnictví je frankfurt, průmyslu Dortmund a Dieseldorf, pojištovnictví Mnichov atd. atd.

neexistuje tam cetralismus podobný českému či slovenskému, kde hl. město má 2x vyšší mzdy nežli ostatní část republiky.

zvrácenější než česko z hlediska spravedlnosti pro obyvatele už v EU není nic.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Evropan Jirka, 7.2.2012 8:55:13)
Odpovědět
Může mi někdo říci, odkud se vzal tenhle Kalous a jemu podobní? Ten zástup malých, otrockých dušiček, neschopných se dospěle postavit na vlastní nohy, převzít zodpovědnost, vyhrát nebo prohrát, ale neutíkat jak malý fakan pořád mámě pod sukně? Ano - tatínek a maminka, do konce života.

Nebo je to nějaký zvrácený masochismus? Nedělá se vám, slušným lidem, taky špatně z toho jejich slastného sténání, když cizák zapráská bičem nad jejich ohnutými zády?
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kalous, 7.2.2012 9:03:57)
Odpovědět
Není to legrační nadepsat ten blábol Evropan? Samozřejmě i v této situaci je třeba si uchovat co nejvíce státnosti a vlastního ekonomického a politického rozhodování a "rvát se s EU o každý drobek". Ale nějaký antigermanismus po tom všem co se odehrálo po sametu už spíše vypadá komicky.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Alberto Kvěch, 7.2.2012 9:13:16)
Odpovědět
Vážený pane Jirko,prosím, čím se Vy živíte, co děláte.Vaše příspěvky jsou známé, ale nikdy jsem nepřišel na to, co Vy můžete dělat.Děkuji za odpověď.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(frantisek zajicek, 7.2.2012 20:49:26)
Odpovědět
Ucitel na volne noze(dle jeho slov),ale koho a co uci,nam ten kujon nerekne,FZ
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(felix.julec, 7.2.2012 9:55:41)
Odpovědět
Tak nevím jestli jste Evropan Jirka,nebo Lojza z paseky.(omlouvám se Lojzovi)Aby si s námi mohli cajzli "vytírat zrak",vytvořili 14 krajů,aby pupek světa Praha centralisticky mohla ovládat vše.Jiný význam kraje nemají.Všechny úřady s celostátní působností jsou Praze,ředitelství firem dtto(aby příjmy z daní skončily v Praze.)Jen většina soudů je mimo Prahu,ale i tam jsou dosazeni Pražáci.To co popisují Dan i Kalous je principem demokracie.Když slyším Praha,chce se mi blít.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Lilek, 7.2.2012 10:39:17)
Odpovědět
Souhlasím, jestli jsme něčich otroci tak pražáků, a to jak češi tak moraváci a ne němců.

Strašení němca mě přijde dost směšný, já jsem se teda nelek !

A kdyby nějaký Herman skřípnul pražský tuneláře a centralisty za koule, jenom bych mu poděkoval !!
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Zappa, 7.2.2012 12:30:19)
Odpovědět
Felixi, tak co sem lezeš, na tento pražský portál? Vždyť můžeš krásně doma blejt, někde na Moravě. A že těch Moraváků tady je, včetně mě, ale já už Moravák vlastně nejsem.

Já sú vlastně už Pražák.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kalous, 7.2.2012 15:16:34)
Odpovědět
To bych teda chtěl vidět Zappo jak tam někde na Žižkově nebo na Václaváku pěstuješ evropskou sbírku rynglí a pěstuješ ryby v rybníčku. Tu sbírku tě závidím. Já na to potřebuji pořádný flák pastviny a kus potoka. To je také i v Praze?
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 16:16:33)
Odpovědět
Kalousi, můžeš se radovat, kanadský parlament se dnes pohádal o uctění památky Václava Havla, největšího čecha všech dob !!

Konzervativci odmítli uctít jeho památku minutou ticha a pak neprošly ani další pamětní pocty jako přejmenování ulice apod.


je to tak 1. stát na západě, kde takto uctění Havla dopadlo.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 16:40:59)
Odpovědět
Tak Kanadští konzervativci už se omluvili, neblokovali prý Havlovu glorifikaci,a le vystoupení Zelených..


Havla označil mluvčí jejich klubu za velkého bojovníka za svobodu a demokracii a proti komunsimu !

Poklonili se jeho památce a rozběhla se debata co se v kanadě bude jmenovat po největším čechovi všech dob jež zcela zastínil Masaryka o Klausovi nemluvě.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kalous, 7.2.2012 21:02:34)
Odpovědět
Dane -tak to v tom parlamentě museli být asi jen Portorikánci a úplně zhulení Eskymáci a zdrogovaní Indiáni. Vždyť ho tam nikdo neznal. Co udělal pro Kanadu - leda tam mohl posílat (nebo spíše neposílat!) naše (slovenské) cigány.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Zappa, 7.2.2012 16:43:14)
Odpovědět
Počkej Dane, to nebylo vlastně kvůli Havlovi, ale kvůli návrhu té "zelené poslankyně", které to už udělali několikrát.

Chudák, je nějaké neoblíbená. Ale to nebylo kvůli Havlovi. Havel měl jen smůlu, že to byl návrh této poslankyně..
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 16:55:52)
Odpovědět
Ano, máš pravdu Betonárko u Holubic :-)

Havel bude mít svoji street i v Knadě a tak to má být, je to prostě největší čech všech dob.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Zappa, 7.2.2012 17:31:49)
Odpovědět
Betonárka u Holubic mi už dávno nepatří. Ale nenech se mýlit, je to celá síť.

A i vtipná. Hlášky některých řidičů se psaly na vozy.
např: vezeme k vám ciment..
nebo: vůně ženy a chytrost chlapa, to je cement jménem zapa..
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 8.2.2012 10:20:50)
Odpovědět
Zappa Beton patří Unistavu, je to českoslovensý řetězec a znám oba dva největší majiteel oosobně :-)
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Zappa, 8.2.2012 11:12:48)
Odpovědět
Samozřejmě jsem si z Tebe vystřelil, máš pravdu, ale pokušení bylo veliké.

Podnikám jinde a v jiném sortimentu..

Ale betonárka Zapa se píše s jedním p..
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Zappa, 7.2.2012 16:30:13)
Odpovědět
Kalousi, jestli chceš znát můj názor, tak v Praze se žít nedá. A nechápu, proč se tam všichni, tedy nebo mnozí cpou.

Ranní zácpy jsou už od 7 hod. až tak do 10 hodiny, přes poledne je to volnější a zase zácpy odpoledně. Je to stresující, pokud nejedeš správně, popojíždíš po centimetrech.

Šílené parkování v Praze, střed je ucpanej, předraženej extrémně, nebo na karty. Já tam jezdím jenom do úřadu a pak tak rád prchám na Kokořínsko, pro mne krásné místo, a tam se dá žít.

Ještě zajímavost, víš o tom, že známý Lotr Babinský je z Kokořínska a v Litoměřicích se učil na zahradníka sadaře, ale v druhém roce učení zběhl, protože loupení mu připadalo výnosnější. Do času..
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kalous, 7.2.2012 21:09:10)
Odpovědět
Tak to Zappo klobouk dolů - na Kokořínsko se už chystám dlouho na několikadenní turistickou výpravu, asi je atrativní.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kalous, 7.2.2012 21:13:05)
Odpovědět
Jak je ten svět malej Zappo, Litoměřice znám dobře - prastrýc tam také v důchodu zahradničil jak Babinský a do Babinského cely na Špilasu jsme se chodili uklidňovat když jsme vylítli od zkoušky na VŠ - útěchou nám bylo že na tom byl někdo ještě "hůře".
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Zappa, 7.2.2012 22:29:21)
Odpovědět
On ten Babinský zas takový lotr nebyl, jak se zdálo. Měli na něj dvě vraždy a měl dostat trest smrti. Pak se vysvětlilo, že jednu vraždu udělat nemohl a ta druhá byla sporná. A Babinský se k ní nikdy nepřiznal, ani těsně přes smrtí, když jej kněz zaopatřoval.

Byl značně oblíben jak u abatyše v klášteře, kde ke sklonku života pracoval jako zahradník. Taky si u ní šplhnul, že pro ni vyšlechtil ze semínka novou odrůdu růže a pojmenoval po abatyši. Ta růže se ale nedochovala. A také u jeptišek, které s ním občas mohly při jeho již velmi pokročilém věku, promluvit. Byl to poutavý vypravěč a na starý kolena docela zbožný.

Jinak Babinský loupil asi tři či čtyři roky, než jej zabásli. Vybral zámek u Byšic, ukradl mešní stříbro v Mělnickém kostela sv. Patra a Pavla a okrad i drobné obchodníky atd. atd.

Kokořínsko je nádherné, ne nadarmo si je oblíbil K.H. Mácha a mnohokrát jej prochodil. Kokořín hrad, i hrad Bezděz, Kořínský důl a nádherné pískovcové skály zarostlé borovými hvozdy. Nádhera. A paradoxně vlastně v středních Čechách..
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kalous, 7.2.2012 22:53:41)
Odpovědět
Dík Zappo. Já jsem to úplně zkonil - Kokořínsko dobře znám, vše co popisuješ. Také jsem nevěřil že tak blízko Prahy může být něco tak zajímvého. Já to bl.bec spletl s Křivoklátskem - to ještě neznám.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kalous, 7.2.2012 22:55:49)
Odpovědět
V Kokořínském dole jsem bydlel nedávno dokonce 14 dní. Zajímavé.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(kalimero, 7.2.2012 14:39:01)
Odpovědět
Felixi, Jirka je Evropan, z Horní, Dolní, z Pasek je v Evropě, na to netřeba Evropskou unii,... ona ta horní dolní , Paseky, Cechy, Morava, Praha i Brno byly v Evropě ještě dříve, než jsi se Ty po sral do plenek ..a propo, ODKUT JSI TY Felixi,
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kolo toč, 7.2.2012 14:16:23)
Odpovědět
Nebuďme malověrní Jirko Evropane, to jenom naši zaprodanci Havel Pehe a ti ostntní co nás peskovalůi, peskuji a budopu peskovat, abychom uvěřili, že jsme neschopní malí, slabí, čtěme obrozence , Nerudu - Písně kosmické, to se z našich škol vymýtilo, proč asi, kdo to poručil,neptéjme se, takových knížat jako je náš ministr Karel je více, oni všichni a media jsou zainterersování na tom, aby z nás udělali vazaly a lokaje ! Nebuďme malověrní, ZAVAZUJI NÁS naši předci a jsme zavázání svým potomkům, JSME ZOTPOVÉDNI ZA TISÍCÍLETOU státnost této země ! Kolika národům se to podařilo, ubránit zem VE STŔEDU EVROPY?? Kde je PRUSDKO, SASKO a ostaní země , které jsou součásti Německa,?? Kolik bylo snah nás dostat, nepodařilo se ! Buďme HRDI na své předky, nedejme se zrádcům, co na nás přišli posměvačstvím o čecháčcích! My co jsme neemigrovali a svou zem neopustili za všech dob si to nenechejme líbít od Peheů, co šli vždy za lepším bydlem,´... Nechte si své hraběcí rady, byli jsme a budeme i bez E unie, kdo vydrží vyhraje. Věrní zůstaňme |||!!
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kubula, 7.2.2012 14:26:54)
Odpovědět
Jirko Evropane, cizák nepráská bičem je cinka penízkama,.. to jako si tady myslíte, že Šwacík celou tu bombastickou kamapň TOPky platil ze svého ? Ty prachy jsou z jiných zdrojů, pro Bilsdebergy jsou to jen takové šupiny,.. media patří Němcům, no diví se někdo že jim stále přihrávají. Vždyť šwacík jistě dostane kartáč, když Nečas nepodepíše ten evropský PAKT,! VHO,. to je centrála odkud se všechno řídí!
Re: Může mi někdo říci
(Samuel Vitovsky, 7.2.2012 16:49:52)
Odpovědět
Můžu, na to je přece jednoduchá odpověď. Kalous je ČTENÁŘEM NOVÉHO EUPORTÁLU. Portálu, který mimo jiné už týden propaguje text "Václav Havel byl na chlapečky. Disident vzpomíná". Takovýto server nemůže mít jiné čtenáře než lidi uboze povrchní, kteří si věcí cucaj z prstu a absolutně opovrhují jakýmkoliv pokusem o věcnost. Myslím, že on alespoň není sprostej - narozdíl od jiných diskutující a narozdíl od redakce.
Koukněte, jakou debatu jste svou otázkou vyvolal. O zaprodancí "Havel Pehe", o tom, že příjmy končí v Praze, o tom, že cizáci cinkají penězi. A takhle si dnešní EUportál představuje "politickou nekorektnost".
Re: Může mi někdo říci
(Kalous, 7.2.2012 21:23:01)
Odpovědět
Samueli, teď jste mne zaskočil. Na druhém portálu u pana Provazníka mne šéfredaktor označil s Ferdem za sprosťáky a doporučoval změnu stylu nebo odchod. Ale to že je tento portál politicky nekorektní - o to asi jde ne? Příspěvky jsou zde občas trochu praštěné - ale jiné servry mi připadají mnohem blbější.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Niky, 7.2.2012 11:30:47)
Odpovědět
Kalousi, když Pithartova de fakto komunistická vláda prodala Autoškodu Mladá Boleslav do rukou Němců, tak to bylo a je prezentováno jako prvotřídní privatizace. Pravda je ovšem uplné jiná, tato privatizace je ta nejhorší jaká byla tehdy provedena! 14 miliard ekologické zátěže zaplatila Česká republika, 6 miliard dluhů.zaplatila ČR! Němci dostali Škodovku fakticky zadarmo! V Klaus tehdy řekl: za takových podmínek by Škodovku koupil každý. Měli jsme si ji ponechat, jako ostatní strategické podniky! Kalousi, myslíte, že české hlavy a ruce jsou horší, než německé?
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kalous, 7.2.2012 11:49:37)
Odpovědět
Niky, trochu se mýlíš. Všechny privatizované podniky jsme "prodali" s velkými ztrátami, největší pro "naše lidi" (např. nyní řešená Mostecká uhelná s miliardovýmy ztrátmi a asi stamilionovými úplatky). Škodovka alespoň slušně jede, vydělává a expanduje, dokonce až do Číny. Jak třeba privatizovali Američané Tatrovku? skoro ji zničili (kdyby fachčila pro Rusy nebo Číňany, měla by několikanásobnou produkci). A co takový pivovar Plzeň pro Jihoafrickou republiku (se ztrátami pro vykuky z Nomury)- to bylo finační fiasko. Nejde jen o zprivatizování - části světového trhu jsou zablokovány a osamocená jen česká Škoda by se třeba nikam nedostala. I za socialimu třeba obchod s dřevem měli skoro pro půlku Evropy a Afriku zablokovaný Italové a Rakušáci, mohli jsme tam dodávat dřevo jen přes jejich překupníky, jinak to bylo zablokované a neprůchodné.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 11:51:34)
Odpovědět
škoda auto byl zaostalý mizerný podnik plný dluhů a problémů, nekonkurenceschopný.. dnes je to největší český exportér, špička, jen a pouze díky němcům !!
Díky jejich technologijím.

Německé automobilky jsou njziskovější nasvětě a mají vysoké renomé.


Pokud se ptáš na srovnání lidí, prakticky v ničem se němcům nevyrovnáme.
Jsme o třídu níže, ale zase o 2 výše než Rusové ukriajincio bělorusové nebo třeba bulhaři a srbové.

Na němce už dávno nestačí ani agličané a poslední roky s nimi ztrácejí krok i japonsci a dokonce i skandinávci !!
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Zappa, 7.2.2012 12:34:54)
Odpovědět
Nejziskovější jsou korejské automobilky...

Země BRIC odstaví časem Němce, kteří zůstanou v první desítce zemí světa, ale dělat světového lídra, na to Něšmci nebudou mít.

Přírůstek HDP EU bude tento rok skoro nulový, Německa jednoprocentní. Víš kolika procenty budou přirůstat země BRIC ?
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 14:17:08)
Odpovědět
Nejziskovější automobilkou svět aje už cirka 10 let Porsche, následovaná BMW a Audim.


Jenom pro tvoji informaci 8,2 milionu aut prodaných VW udělalo zisk 521 miliard Kč dle kurzu 21, ledna 2012.

Korejci nejsou nejziskovější :-)


Ale Korejci zaměstnali jako šéfy marketingu, kontruktery motorů a obchodní ředitele právě němce :-DD
Protože němci jsou absolutně nejschopnějším národem nasvětě, je to prostě fat a říkám to i s tím, že já nejsem členem této elity všech národů.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kalous, 7.2.2012 15:23:13)
Odpovědět
Skoro by se s tím dalo souhlasit, pokud se z Němců nestanou Turci. Řada nadějných národů odpadá - Američané (válcují je Latinoameričané a černoši), Skandinávci (podkope je volná imigrace zejména mohamedánů), Japonce ničí zemětřesení, Číňané jsou jiná kategorie a mají ještě 20-30 let čas.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 15:56:19)
Odpovědět
číňané nemají žádných 30 let, oni začali podnikat v roce 1981 a obchodovat se západem, to máš už 30 roků a nic.. jsou pořád chudí a zaostalí, bohatý je akorát stát co je škube..

Japonci za stejnou dobu byli 2. nasvětě v HDP na hlavu, Němci se za 20 let dostali z totálně vybombardované země na světovou trojku.

Co se týká Japonců, ti jsou v upúadku a za zentitem, dnes už mají skandinávci, němci, rakušané i holandané větší HDP než Japonsko /na halvu/ a to Jpnci mají 3x větší dluh na člověka než průměrný eurozoňák :-))

Německa valí kupředu at se to někomu líbí nebo nelíbí, bude z něj nová supervelmoc světa, a jediný konkurent americké ekonomice.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kalous, 7.2.2012 21:29:41)
Odpovědět
Dane nedělej slepého. Za těch posledních 30 let se Číňané vyhrabali ze středověku a staví velkoměsta s mrakodrapy podobnými New Yorku. Čínská světová výstava i čínské letní olympijské hry překonaly i americkou verzi, suverenně nejimpozantnější na světě.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 8.2.2012 10:02:39)
Odpovědět
Spíše ze starověku !!

Ovšem životní úroveň průměru EU má jen 15% lidí.

Naproti tomu 80% jihokorejců, kteří běhyli také mezi bambusy, ale za pomoci amerických prachů a hl. vlastních schopností dotáhly chudší západoevrpské země.

Nic podobného se číňanům však nepovedlo, jejich čísla jsou kvantitativně ohromující, kvalitativně a na hlavu prach bídné.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 8.2.2012 10:05:57)
Odpovědět
Spíše ze starověku !!

Ovšem životní úroveň průměru EU má jen 15% lidí.

Naproti tomu 80% jihokorejců, kteří běhyli také mezi bambusy, ale za pomoci amerických prachů a hl. vlastních schopností dotáhly chudší západoevrpské země.

Nic podobného se číňanům však nepovedlo, jejich čísla jsou kvantitativně ohromující, kvalitativně a na hlavu prach bídné.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 15:58:45)
Odpovědět
bohatí čínané, rusové a indové chtějí mercedesy a ne Cherry nebo Gentley :-DD
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kalous, 7.2.2012 11:54:45)
Odpovědět
V počátcích privatizace Němci konstatovali, že se u nás levněji koupí celá fabrika než u nich v Německu firemní vrátnice. Toto vůbec třeba nechápali Srbové a své státní podniky se snažili chránit - tak jim je NATO pro jistotu rozflákalo (všechny cíle bomb v r. 1999 byly jen státní firmy, ani jedna privátní - tzv. humanitární bombardování a bombová globální privatizace).
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 12:00:28)
Odpovědět
Němci tu ovládají 80% tisku, polovinu energetiky, asi 42% veškerého průmyslu.

Podobná situace je i v sousedním Poslku a na Slovensku.


Německá expanze se ale už dávno nesoustředí na východní EU, ale na Rusko, čínu, severní a jižní ameriku.

Německé investice do expanzí jsou 7x vyšší než britské pro příští 3 roky.
Např. EON at nemluvíme jenom o automobilkách, postaví v Brazílii Argentyně a Mexiku 40 elektráren za skoro 52 miliard eur v pčíštích 5 letech.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 12:06:52)
Odpovědět
V Rusku působylo loni přez 2200 německých firem.

Němci dnes ovládají např. AIRBUS a EADS kde odkoupili britský podíl a předstihli francouzský podíl.

DHL - největšího světového logistika

BASF - největší chemický konglomerát světa

systém SAP je nejrozšířenjěí nasvětě ve svém oboru

atd. atd. atd.

podíl německa na světovém obchodu se zbraněmi vzrostl na 12%, předstihli brity a jsou tak 3. největším výrobcem zbraní po USA a Rusku.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Zappa, 7.2.2012 12:39:02)
Odpovědět
Cca nejvíc firem, asi 18 - 20 tisíc je tu už z Ruska, druzí Němci s 18 tisíci firmami a třetí Ukrajina se 17 tisíci firmami. I když ruské a ukrajinské firmy jsou často malé firmy, ale každoročně obraty násobí.

Dominance německy mluvících firem jako za R-U tu už nikdy nebude..
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Zappa, 7.2.2012 13:23:19)
Odpovědět
Oprava, počet firem o desetinnou čárku méně, tedy vždy desetina.


Jina pro zajímavost:
v r. 2003 se učilo německy 218 tisíc našich žáků
v r. 2011 se učilo německy jen 112 tisíc žáků

To už je skoro bohužel... Německy tady zanedlouho nebude umět téměř nikdo. I německé firmy musí používat ve styku s našimi zaměstnanci často angličtinu, aby se vůbec domluvili.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 14:20:25)
Odpovědět
Mládež se Německy učit nechce, alre bude protože německé firmy ovládající už nyní většinu našeho hospodářství dávají němčinářům přednost.

Vliv němčiny poroste a vliv německa nad námky taktéž.

Jazykem evropské federace však bude angličtina to je pravděpodobné a hl. městem nebude Frankfurt, on si spletl David hanák Bundes Banku s Deutsche Bank, vládnout se bude z Berlína.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Dan, 7.2.2012 14:23:24)
Odpovědět
2/3 našeho růstu HDP dělá export, 85% z něj končí v EU a 62% v Německu přímo.


ze 3 investovaných eur v čr je jedno z německa.


vzájemná obchodní výměna čr německo a naopka je 60% našeho celého zahraničního styku.

Němci ovládají 80% našeho tisku polovinu energetiky a 42% klíčového odvětví průmyslu !!
V Německých rukou je i náš největší exporter škoda auto.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Alberto Kvěch, 7.2.2012 12:27:55)
Odpovědět
Niky, zase sis to trochu pomotal.Právě Klaus je ten, který prosazoval prodej Škodovky a často se pan Klaus za ten správný krok chválí.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Hoffer, 7.2.2012 10:54:41)
Odpovědět
Souhlasím s Danem a Kalous to popsal uplně perfektně.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Krupař, 7.2.2012 15:04:54)
Odpovědět
Kalous by si mohl z diskusních příspěvků založit knihu.Docela dobrý bruslař na internetu.Dan nás osvěžuje statistikou,i když někdy nevím,kam na to chodí.Nejvíce obdivuji Brabce-ani ne tak úrovní příspěvků-ale proto,že musí brzo vstávat,aby byl v diskusi první....atd.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(ThujaGarden, 7.2.2012 15:25:40)
Odpovědět
Toť pravda...,Kalous tím žije. Ale píše celkem poutavě a zajímavě...,až na občasné levicové naivity.
Re: Karel Schwarzenberg umí lépe německy než česky. Jazykem Evropské unie i ČR bude němčina
(Kalous, 7.2.2012 21:40:36)
Odpovědět
Thujo, ty jsi se nějak vyjímečně dostal skoro k mírovému soužití - i když víš že ta pravice i levice, korektnost i nekorektnost se musí občas trochu pomydlit i v diskusích.