reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy

Autor: Lukáš Petřík | Publikováno: 12.2.2012 | Rubrika: Politika
Ilustrace

ParlamentníListy.cz mají k dispozici expertízy ústavních právníků vypracované pro Senát. Odborníci jsou v drtivé většině proti zavedení přímé volby prezidenta, někteří si dokonce myslí, že by mohla destabilizovat ústavní a politický systém České republiky.
 

Většina právníků míní, že změna ústavy ve smyslu přímé volby prezidenta je neodůvodněná. V parlamentní demokracii je běžné, že prezident je volen parlamentem, přímá volba u nás nemá tradici a prezident s přímým mandátem od občanů by mohl narušit rovnováhu moci, vytvářet své vlastní mocenské centrum a ohrozit výsadní postavení vlády v exekutivě. Někteří i samo provedení právní úpravy označili za amatérské, dadaistické či surrealistické, jako by to měl být pokus o diskreditaci přímé volby. Někteří ho označují i za populismus.

Ohrožení stability ústavního systému

JUDr. Jindřiška Syllová, CSc. z Katedry ústavního práva Právnické fakulty Univerzity Karlovy míní, že změna ústavy může rozkolísat stabilitu ústavního systému ČR. „Zavedení přímé volby prezidenta republiky je nevhodným rozkolísáním relativně bezproblémového vytváření živé ústavy České republiky, která se sotva začíná tvořit nad nedávno přijatou Ústavou. Česká republika má zatím z krátkodobého pohledu (pro ústavu je 20 let krátká doba) jednu z nejstabilnějších ústav regionu nově vzniklých demokracií střední Evropy,“ míní právnička.

„Text ústavní novely, schválený v Poslanecké sněmovně považuji za projev ohrožení stability ústavy, ke kterému neexistují skutečné důvody. Dostatečná míra stability demokratické ústavy se jeví podle řady výzkumů sama o sobě důležitou vlastností každé ústavnosti, ochraňující základní ideje státu,“ varuje Syllová.

Veřejnost může být zklamána

JUDr. PhDr. Marek Antoš, Ph. D. ze stejného pracoviště se obává, že přímá volba vládnutí v České republice se ještě víc zkomplikuje. „V  důsledku to povede i k dalšímu zklamání veřejnosti a nakonec ke snížení její důvěry v politiku,“ míní Antoš.

V České republice je podle něho tradicí, že vláda plní volební program, zatímco prezident ho nemá. Přímá volba prezidenta by přispěla k tomu, že by přišel do kampaně s tím, že by měl svůj program a vstupoval by do prostoru, který náleží vládě. „Vytvářel by alternativní mocenské centrum a soupeřil s vládou na jejím hřišti, ovšem v podivném postavení hráče, jehož fauly se nesmějí pískat. Přímá volba prezidenta takovému vývoji nahraje: těžko si představit volební kampaň bez volebního programu a slibů voličům, které se úspěšný kandidát následně bude snažit plnit, aby měl šanci na znovuzvolení,“ varuje Antoš.

 

Budování mocenského centra na Hradě

Díky přímé volbě by se podle něho posílila legitimita prezidenta a navrhovanou změnou nejvíce utrpí postavení vlády, které je už tak v České republice z komparativního hlediska neobvykle slabé, zejména kvůli tradiční dominanci Poslanecké sněmovny. „Napříště by musela čelit ještě většímu zasahování prezidenta republiky, disponujícího vůbec nejsilnější legitimitou ze všech ústavních orgánů, proti čemuž nemá žádné účinné nástroje. Druhým oslabeným orgánem bude Senát, který ztratí jednu ze svých důležitých funkcí,“ varuje Antoš.

„Přímá volba prezidenta by mohla ústavnímu systému České republiky prospět, jestliže by současně byly rozšířeny jeho pravomoci, a to zejména pokud jde o možnost rozpouštět Poslaneckou sněmovnu. Taková změna by znamenala jasný přechod k poloprezidentskému systému a pomohla by potřebné racionalizaci českého parlamentarismu. Předložený návrh změny Ústavy však s ničím podobným nepočítá, a proto jej považuji za nesystémový. Podle mého názoru nepřinese žádné zlepšení ústavního systému, ale naopak jeho fungování dále zkomplikuje,“ upozorňuje Antoš, který též říká, že Česká republika je rekordmanem v počtu voleb a další volby by jenom zvýšily nezájem lidí o politiku.

Zásadní změna postavení prezidenta

JUDr. Jan Kudrna, Ph.D. též z Katedry ústavního práva PF UK upozorňuje, že problém spočívá v tom, že přímou volbou samou o sobě se postavení prezidenta republiky jako hráče v ústavním systému změní velmi zásadně. Zvolen bude ten kandidát, jehož program zaujme voliče nejvíce. Přinejmenším se bude jednat o jeden z faktorů.

„Definitivně tedy padne představa prezidenta jako ´nadstranického´ činitele, protože přímo volení prezidenti se do svých funkcí dostávají jako jasně politicky profilované osobnosti. Prezident republiky tedy bude mít zájem svůj program naplnit. Tím padne dosavadní monopol v tomto směru, který drží mocenský blok vláda-sněmovní většina a objeví se mocenský konkurent,“ míní Kudrna.

„Diskutovaná změna Ústavy povede k vytvoření nového mocenského centra. Protože ústavní systém je uzavřený ústavní systém, posílit v něm může jeden činitel pouze na úkor jiného činitele,“ varuje. Podle něho nemusí být přímá volba prezidenta sama o sobě špatná, ale ve změně ústavy je špatně nastavena.

 

Amatérské zásahy. Přímá volba má smysl jen při komplexní změně ústavy

Doc. Ján Gronský z Katedry ústavního práva Právnické fakulty UK je proti přímé volbě prezidenta republiky v rámci současné ústavně utvrzené formy vlády v České republice.Kdybychom měli v rukou návrh na komplexní změnu Ústavy (a celého ústavního pořádku), byla by situace jiná. Pak bych ani nebyl proti přímé volbě prezidenta. To by ovšem muselo jít o zcela jinou (zřejmě i novou) ústavu,“ míní Gronský.

Podle něho není dobré do ústavního pořádku amatérsky svévolně zasahovat a snažit se vmontovat cizorodé prvky. „Žádná zásadní důvodnost tak radikálního zásahu do ústavního pořádku, jako je přímá volba prezidenta, neexistuje,“ říká Grónský.

JUDr. Helena Hofmannová, Ph.D. z Katedry ústavního práva PF UK naznačila, že neexistuje systémový důvod pro zavedení přímé volby prezidenta, vychází pouze z výzkumů veřejného mínění.

„Z hlediska důvodnosti zavedení přímé volby prezidenta postrádám především systémový argument. Důvod k úvahám o zavedení přímé volby prezidenta by měl být především systémový – potřeba modifikace stávající formy vlády jako celku. Tento důvod však předložen nebyl, nebo jsem jej alespoň na úrovni analýzy nezaznamenala. Navrhovaná změna ústavy systémovou změnu ústavního systému neřeší: do stávajícího systému dělby moci zasahuje nikoli systematicky, ale lze spíše konstatovat, že pouze kosmeticky: na první pohled působí, že jsme něco změnili k lepšímu (z hlediska naplnění tvrzeného přání občanů), po podrobnějším zkoumání však zjistíme, že věci zůstávají v podstatě stejné, jen jsme systém podráždili novými kosmetickými úpravami. Ty mohou svými následky nejen vbrzku zklamat očekávání občanů, ale také se negativně projevit z hlediska fungování dělby moci,“ varuje právnička.

Spory mezi vládou a prezidentem

JUDr. PhDr. Jan Wintr z Katedry teorie práva a právních učení PF UK považuje přímou volbu také za neodůvodněnou. Důležitou hodnotou ústavního práva je podle Wintra jeho stabilita. „Ve stabilním ústavním rámci je menší riziko konfliktů, protože vztahy mezi jednotlivými ústavními orgány jsou dlouhodobě ustalovány. Naopak časté změny ústavního rámce zvyšují riziko účelových změn a vyžadují úsilí a pozornost, které by jinak mohly být věnovány jiným, často důležitějším, politickým problémům,“ míní právník.

Zavedení přímé volby prezidenta republiky může podle něho též nevhodným způsobem vychýlit rovnováhu mezi ústavními orgány. V parlamentní republice projevy samostatné politické linie prezidenta působí těžkosti. Ty se pravděpodobně zhorší, posílí-li se pozice prezidenta zvýšením jeho legitimity přímou volbou. „Lapidárně řečeno: ´Pane premiére, já tu smlouvu neratifikuji, mě volilo 65 % voličů, vás jen něco přes 20 %, takže já lépe než vy reprezentuji vůli lidu´.“

Spousta chyb v návrhu a legislativní nedbalost

JUDr. Pavel Molek, Ph.D., LL.M. z katedry ústavního práva a politologie Právnické fakulty Masarykovy univerzity tvrdě zkritizoval návrh změny ústavy. Obecná připomínka k předloženému návrhu ústavního zákona je, že vyvolává dojem, jako by jejím cílem bylo přímou volbu prezidenta spíše zdiskreditovat, než naplnit. Jinak řečeno, návrh je protkán tolika legislativními neobratnostmi až chybami, jejichž množství – zvlášť při vědomí stručnosti a zároveň zásadnosti navrhovaného ústavního zákona – vyvolává buď dojem legislativní nedbalosti, či v horším případě úmyslu,“ míní Molek.

Podle Molka mají některá ustanovení nešťastnou, až surrealistickou či dadaistickou vnitřní strukturu, neboť „pořadí jednotlivých odstavců například čl. 56 mohla vytvářet snad leda náhoda (patrně formou losu)“.

Populismus

Vedoucí Katedry ústavního práva a mezinárodního práva veřejného PF UP v Olomouci Doc. JUDr. Jiří Jirásek není přesvědčen o důvodnosti ani vhodnosti navrhované ústavní změny volby prezidenta republiky, neboť tradiční model parlamentní republiky je založen na parlamentem volené hlavě státu, která jmenuje vládu parlamentu odpovědnou, s absencí odpovědnosti prezidenta, za jehož všechna vládou kontrasignovaná rozhodnutí nese vůči parlamentu odpovědnost vláda.

„Argumentace vlády jako předkladatele ústavní změny volby prezidenta republiky prohloubením účasti občanů na správě věcí veřejných či posílením prvků přímé demokracie považuji do značné míry za populistický a v podmínkách České republiky za ne zcela domyšlený. Prezidentu se sice návrhem nerozšiřují ústavní kompetence, ale jeho legitimita se výrazně posiluje. Zároveň výkonná moc tímto návrhem zbavuje Senát významné pravomoci podílet se efektivně na volbě hlavy státu, oslabuje jeho postavení zavedením souhlasu Poslanecké sněmovny s žalobou senátu na prezidenta republiky a inspiruje úvahy o úloze a opodstatněnosti druhé komory parlamentu,“ upozorňuje Jirásek.

Advokát Prof. nzw. et Doc. JUDr. Karel Klíma, CSc., dr. hab. nepovažuje obecně přímou volbu za řešení současné situace z hlediska koncepčního, byť se jedná o řešení legitimně reagující na reálné nedostatky současného systému.

„Konkrétní podobu předmětné ústavní změny přímé volby prezidenta vnímáme v hlavních bodech jako akceptovatelnou, nicméně vycházíme z té skutečnosti, že je změnou v zásadě ´vydělenou ze systému´, čili nesystémovou. Řeší standardně technologii volby, ale neřeší důsledky změny v celém systému (odpovědnost prezidenta a jeho pozici ve výkonné moci),“ shrnul svůj postoj Klíma.

Demokratizující element a těžkosti nepřímé volby

JUDr. Radovan Suchánek, Ph.D. z Katedry ústavního práva PF UK přímou volbu prezidenta považuje za odůvodněnou. Hájí ji s tím, že se jedná o demokratizaci politického systému a v minulosti byly velké potíže při nepřímé volbě prezidenta. Přímá volba prezidenta má podporu stran i veřejnosti.

„Jak ukazují příklady jiných parlamentních republik s přímo voleným prezidentem, není rozsah prezidentských pravomocí pro způsob jeho volby určující (srovnejme např. silného polského prezidenta oproti poměrně slabému prezidentu rakouskému). Předložený návrh novely Ústavy při zavedení přímé volby prezidenta zachovává systém parlamentní republiky, takže jej lze považovat za spíše konzervativní. Navržené změny pravomocí prezidenta nejsou nijak zásadní a při zavedení přímé volby prezidenta patrně ani nemusí být,“ uvádí Suchánek, který doporučuje, aby Senát předloženou změnu Ústavy (senátní tisk 262) schválil.

Inflace voleb a únava voličů

Podle Doc. JUDr. Vojtěcha Šimíčka, Ph.D. z katedry ústavního práva a politologie Právnické fakulty Masarykovy univerzity ze strany stoupenců přímé volby prezidenta nezazněl ani jeden silný argument, který by odůvodňoval vhodnost či dokonce nutnost takové ústavní změny. „Důvodovou zprávou i dosavadními diskusemi se totiž vinou téměř výhradně názory, že přímou volbu chtějí občané, případně že tento požadavek je obsažen v programovém prohlášení vlády. Z pochopitelných důvodů nicméně tato tvrzení nelze považovat za přesvědčivou argumentaci pro zavedení přímé volby,“ míní docent.

Ten také upozorňuje na to, že dojde k další inflaci voleb, neboť v České republice se konají nejméně jedny celostátní volby vždy každý sudý rok. Kromě toho se jednou za pět let konají celostátní volby do Evropského parlamentu.

„To samozřejmě znamená nejen únavu voličů, nýbrž především znehybnění fungování státu, kdy politicky kreované státní orgány budou mít s blížícím se termínem voleb pochopitelně ještě větší nechuť prosazovat jakákoliv nepopulární, byť potřebná, opatření. V době hospodářské krize je toto riziko samozřejmě ještě výrazně citelnější než v období stability,“ míní Šimíček.

Dále upozorňuje na finanční nákladnost dalších voleb a chybějící ústavní tradici, neboť na našem území nikdy hlava státu přímo volena nebyla.Zavedení přímé volby prezidenta republiky rozhodně nedoporučuji: pozitiva plynoucí z této ústavní změny jsou totiž ve srovnání s negativy zcela marginální,“ shrnul svůj postoj ústavní právník.

Přímá volba není problém

Právník JUDr. Jiří Hřebejk z Katedry ústavního práva PF UK upozorňuje, že přímá volba má smysl, pokud je prezident fakticky hlavou státu a exekutivy, u nás má ale takovou funkci vláda. Podle něho je přímá volba prezidenta republiky v ČR možná, nikoliv nutná.

Vedoucí Katedry ústavního práva PF UK prof. JUDr. Aleš Gerloch, CSc. se přímé volbě nebrání. Podle něho je zvolení prezidenta republiky v nepřímých volbách a výběr adekvátních kandidátů je pro politické strany stále větším problémem. Rozsah pravomoci a působnosti prezidenta republiky zůstává podle něho podstatě beze změn.

Doc. JUDr. Zdeněk Koudelka, Ph.D. z Katedry ústavního práva a politologie Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně není odpůrcem přímé volby s tím, že se zavedením přímé volby se nemusí měnit pravomoci prezidenta. Podle něho stejně jako nemusí mít způsob ustavení do funkce vliv na pravomoc hlavy státu, nemusí mít žádný vliv ani na její odpovědnost, ať již právní či politickou.

 

www.parlamentnilisty.cz

Klíčová slova: právo
reklama
1301 čtenářů | 51 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Dan, 12.2.2012 0:12:35)
Odpovědět
Přímá volba prezidenta bude, lid si to žádá, po potupném zvolení Klause intrikařením komunistů a ODS s půlkou KDU toho lidi mají vážně dost.

Fischer, švejnar a kníže budou muset bojovat o naši přízeň.

Likvidace Klausolásky začne odstraněním Klause z hradu a zvolením europrezidenta, bude pokračovat vymetením chléva čnb a zakončena bude dvěma momenty.

1/ zavedením eura a zrušením Klausovi politické koruny

2/ plným zapojením čr do evropské federace

ODS se zmenší na bezvýznamnou stranu a poevropští se.

Pak zdechne největší křivák co kdy seděl na pražském hradě, homosexuál Vác lav Klasu, pravděpodobně na AIDS.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(xxxl, 12.2.2012 8:26:08)
Odpovědět
To je hodně zlý příspěvek. A kde berete jistotu, že spojením s předluženou Evropou se vše zázrakem zlepší? Podívejte se třeba na Španělsko, kolik lidí je tam bez práce...
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Dan, 12.2.2012 9:43:36)
Odpovědět
EU má nejnižší dluhy z vyspělého světa, průměr je kolem 88% HDP
USA přesáhly 100%

Austrálie též

Kanada 112%

Japonsko 241%

Tempro růstu dluhu je v EU nižší než v USA a růst ekonomiky vyšší než v USA za 15 posledních roků.



Naše země se však propadá, za 1. republiky byla dle HND 7-9. místem nasvětě, Rakousko v té době 23.

v roce 1989 jsmebyli 38.

Dneksa jsme 54. a rakousko je 11..

Slovesnko za 5 roků dosáhlo úrovně naší průmyslové výroby a rozdíl v HDP se snížil z 30% na 14%, rychle nás dotahuje.

Národní politici se ukázaly jako nekompetentní vést svoje státy, viz současná dluhová krize Islandu, madarska, řecka..

Brusel dluhy nemá, hospodaří vyrovnaně, německá taktovka nás může dostat nahoru, Německo je nejzdravější ekonomikou G7.

Naše pevné přimknutí k Německu nás zachrání avšak je třeba odstavit tuneláře z prahy co nám už rozkradli většinu republiky.

Smrtí Klausolásky se nám otevře cesta k prosperitě.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Fiter, 12.2.2012 9:01:23)
Odpovědět
Všichni vámi jmenovaní kandidáti jsou skutečně tím pravým co naše republika potřebuje.Vy a vám podobní byste tuto zem prodali bez jakýchkoliv výčitek.Jsem proti přímé volbě a to z jednoho důvodu.Jelikož takových podrazáckých dementů jako jste vy je u nás víc než dost a ti by volili tu hrůzu vámi jmenovanou.Schwarzenberg se díky Havlovi napakoval.Švejnar žije v USA a není za ním žádná práce vidět.Fischer je slaboch neschopný samostatného života.Děkuji,ale to snad raději Pepka Vyskoče.A pozor! Na urážky pana prezidenta.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Dan, 12.2.2012 9:47:58)
Odpovědět
Nejsme prezidentská republika, u nás je to loutka bez moci, ale s vlivem na lidi, lidé si úřadu prezidena u nás váží, nikoliv však sodomity na hradě co tam tedka sedí.

Klaus je úchylák a nevím naco si mám dávat pozor, ty mě vyhrožuješ ??

Na netu je přez 15 000 článků o jeho homosexualitě a ty děláš jako bych tu objevil tedla ameriku.
navíc je Klaus psolu s Lechcem Walesou na seznamu agentů KGB, zveřejněné americkou CIA, jako spící buňka.

Klaus je tedy navíc vlastizrádce a bude třeba ho soudit, proto se musí změnit zákon aby bylo možné ho zavřít do kriminálu.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Alberto Kvěch, 12.2.2012 9:49:18)
Odpovědět
Klaus by neměl dosloužit.Jeho odvolání by mírně napravilo reputaci proradných politiků a projevilo malou snahu o skutečné změny.Oni politikařili,oni ho dosadili,oni ho musí odvolat.Ale kdo? Nečas, jeho služebníček, jeho žáček ? Občané mají z prezidentování trauma,stydí se za projevy hradu.Odobí Klause je černé období Česka.Volba prezidenta byla velkou šaškárnou.Nechápu jak se může tak zvolený prez. povožovat za prezidenta.Jinak zvítězil díky komunistům a přeběhlíkům o jeden hlas.Není co dodat.Přímou skutečně demokratickou volbu nám podvodníci 20 let odpírali,ale potvrzuje to malé občanské vítězství, které musí pokračovat a přerůst ve skutečné změny,reformy.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Jericho, 12.2.2012 9:59:10)
Odpovědět
Klaus je neskutečný darebák a mělo by se mu jít po krku, s Danem i Vámi zde plně souhlasím.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Dan, 12.2.2012 10:03:40)
Odpovědět
Pokud byse Klaus veřejně přiznal ke své homosexualitě, spolupráci s KGB i STB a ke všem křivárnám co nadělal ve veřejné funckiich, jako křesťan bych mu odpustil.

Jako bezvěrec může spáchat sebevražu což by považoval v jeho případě za přirozené, pak by nqa něj národ vzpomíbal sice jako na úchyla a podvodníka, ale kajícího se.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Dana, 12.2.2012 10:24:47)
Odpovědět
Für den Scheisskerl DAN: Ty zhovadilá primitivní svině, už aby tě někdo sejmul. Větší hovado než ty, se tady zatím neobjevilo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Dan, 12.2.2012 10:50:06)
Odpovědět
Až si přijde čert pro Klause, bude mít ten sodomita oteklý péro z pohlavních chorob jako okurek, pro každého promiskuitu tu bůch nechal nějakou tu dobrotu.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(pavjan, 12.2.2012 20:19:47)
Odpovědět
Debile! A to ti ještě lichotím.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(RavPa, 13.2.2012 19:44:46)
Odpovědět
"Dana", vypadáte na bývalého dozorce/bývalou dozorkyni z koncentráku.
Stýská se vám snad po mučení a vraždění lidí?
Když přejete smrt jinému, přivoláváte předčasnou smrt sobě.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Stilet, 12.2.2012 15:02:14)
Odpovědět
Jak to tak dobře víš že Klaus je buzík? Nejsi ty jím náhodou také? Pokud odsuzují a kritizují Klause jiní, tak pro to mám pochopení a souhlasím s ními, ale když tak spíláš Klausovi ty, tak to považují za zvláště velkou hnojárnu. Roupe!
Ty by jsi udělal lépe, kdyby jsi na ulici čistil boty kolemjdoucím.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Dan, 12.2.2012 15:49:35)
Odpovědět
Mluvení, pohyby, výraz v tváři, shoda u psychologů, výpovědi gejů z bordelů - má tam přezdívku Kikina, a konečně v anketě snad 80% dotazovaných gejů řekla že je typickým homosexuálem.

Je to prostě bukvice, to vidí každý na první pohled.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Martin Konvička, 12.2.2012 13:22:25)
Odpovědět
Mně se líbí, jak tady "Dan" neustálé vytýká Prézovi jeho domnělou homosexualitu.
Pěkně tím ukazuje pravou stránku obsedantních klausobijců, včetně (berte nebo nechte být) intošidel z řad pravdoláskoplných Sirotků.

Heterosexuální muž nemá s homosexuály problém. Proč by? Normální homosexuální nebo bisexuální muž s nimi též nemá problém. Proč by?
Jediný, kdo s nimi může mít problém, je takzvaná "zakuklená buzna".
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Dan, 12.2.2012 13:34:06)
Odpovědět
Ted jste si krásně naběhl :-DD

Já mu přece vůbec nevyčítám že píchá řiťky, ale to že to tají ýe je lhář a pokrytec a to samé mu vyčítají přeci české gej organizace :-)

Vy jste nepopsal mě, ale popsal jste Klause, on je homobijec, a přitom Kikina.

Mě nevadí hromada a další co se zato nestydí, mě vadí pokrytci, lháři a falešníci jako je Kikina.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Stilet, 12.2.2012 15:12:50)
Odpovědět
To je zvláštní, jaké dobré informace máš od buzerantu. To není jen tak. Že se cítíš zhrzený Klausovím odmítnutím? Neměl jsi zálusk na tu Klausovu řiť a on si nechtěl pro tebe stáhnou gatě? Jinak si tu tvou zuřivou nenávíst ke Klausovi nemůžu vysvětlit. Vždyť by ti mohl být úplně lhostejný. Dočista ukradený. Ale Havlova řiť ti byla nesmírně milá. Tá ovšem byla tvou živitelkou. Proto tolik pláčeš za Havlem.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Václav Lukoilovič Klaus-Pružinský, 12.2.2012 15:49:50)
Odpovědět
Václav Klaus ml. je nejenže křivohubý ohyzdný netvor, ale také prasák a zkurvysyn! Po sedmnácti letech opouští svojí manželku a tři děti kvůli mladší kurvě zlatokopce, to jsou ty konzervativní a rodinné hodnoty rodů Klausů. Pokrytci to jsou, Klaus st. zakuklená buzna a Klaus mladší kurevník. Podivejte http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/168167/lasky-prezidentova-syna-jedna-odchazi-druha-zacina.html
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Stilet, 12.2.2012 17:58:42)
Odpovědět
Nemám žádných námitek k tomuto hodnocení obou Klausu. Oba také úpovažují za odpudlivá individua. Může být že Klaus Sr. je opravdu bisexuál. Jeden kolega měl za manželku porodní asistentku se kterou měl šest děti a také si vydržoval milánka a k tomu duševně méněceného. Když mnželka zařídila odvoz milánka do H. Beřkovic tak si tam pro něj zase zajel a na revers so ho vzal domu.
Mě jen odpuzuje ten roup Dan. Ten by měl zalézt a neotravovat s tím svým zbožňopvaným Havlem.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(pája, 12.2.2012 16:59:14)
Odpovědět
názor blba
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Občan ČR, 12.2.2012 0:29:19)
Odpovědět
Vážení ústavní právníci, jako vážený občan České republiky jsem velice rozhořčen, že vás nejspíš nechává klidnými skutečnost, že politici v ČR mají v Ústavě ČR zajištěnou nehoráznou, téměř bezmeznou imunitu !
S takovou imunitou - viz v ústavě Článek 27/4 a Článek 65/3 - zcela pochopitelně souvisejí různé špatné, zlé a amorální postupy zdejších politiků !
Jste pro, aby tato nemorální imunita byla zrušena ?
Co a kdy pro výrazné snížení imunity politiků v ČR vykonáte ?
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Dan, 12.2.2012 0:32:54)
Odpovědět
Ano, je třeba změnit zásadně českou ústavu a všichni politici vč. prezidenta musí být postižitelní, jinak nebude možná zavřít Klause do kriminálu ještě dřív než pojde na nějakou chorobu deviantů.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Joseff, 12.2.2012 1:02:58)
Odpovědět
Vy jste fakt Dane Debil s velkým D. Eurosvazák k pohledání.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Dan, 12.2.2012 9:57:35)
Odpovědět
Klasu je ruský agent, vlastizrádce a tedy zločinec, američané otom mají důkazy, měl by jít sedět.

Byla by to nová éra spravedlnosti pro politiky v česku a lidé by možná národním politikům začali věřit trochu víc než nyní.

Pak by jim třeba i svěřili volbu prezidenta, lae zatím tomu tak není, až deviant opustí hrad, přijde tam lidem zvolený tatíček vlasti.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Dana, 12.2.2012 10:27:01)
Odpovědět
Für den Scheisskerl DAN: Ty zhovadilá primitivní svině, už aby tě někdo sejmul. Větší hovado než ty, se tady zatím neobjevilo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Dan, 12.2.2012 10:43:14)
Odpovědět
Až si přijde čert pro Klause, bude mít ten sodomita oteklý péro z pohlavních chorob jako okurek, pro každého promiskuitu tu bůch nechal nějakou tu dobrotu.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(RavPa, 13.2.2012 19:46:19)
Odpovědět
"Dana", vypadáte na bývalého dozorce/bývalou dozorkyni z koncentráku.
Stýská se vám snad po mučení a vraždění lidí?
Když přejete smrt jinému, přivoláváte předčasnou smrt sobě.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Martin Konvička, 12.2.2012 13:24:19)
Odpovědět
Je "Dan" Pehe?
Nebo snad Kníže sám?
Je tu ještě třetí možnost, že k nám v podobě Dana promlouvá sám Duch Václava Havla.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Dan, 12.2.2012 15:36:38)
Odpovědět
Slyšel jsem že jste plešatej bisexuál pane Konvička.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Trident, 12.2.2012 3:35:54)
Odpovědět
Mohou pro to udělat právě tolik, co vy - někteří z nich píší právě tak rozhořčené - trochu sofistikovanější - články! Ale není to moc účinné...
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Občan ČR, 13.2.2012 13:29:56)
Odpovědět
Trident, co vy osobně?
Jakou morálku máte vy?
Jste pro výrazné snížení imunity politiků v ČR?
KDYŽ SE CHCE, TAK TO JDE.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Šoumen, 12.2.2012 8:01:06)
Odpovědět
Neblbněte, vždyť stabilita ústavního systému je již rozkolísaná alespoň 20 let. A ústava, kterou stvořil pan dlouholetý komunista Jičínský je tak ústavou pro ty zloděje ve vládě a jejich kamarády.
Ale bez další revoluce, ale nesametové, se s tím nedá nic dělat, když ústavní soud schvaluje takové prasárny, které ve své podstatě jdou proti občanům.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Jezevec, 12.2.2012 9:35:08)
Odpovědět
Šoumene mluvíš mi z duše...
Re: Ústavní právníci varují: PŘED PŘÍPADNOU MORÁLNÍ AUTORITOU
(Šofér 51, 12.2.2012 8:10:04)
Odpovědět
prezidenta, který bude vyžadovat morálku ( vedle profesní vyspělosti ) od všech politiků, státních úředníků, atd. ? Doufám, že takového prezidenta si zvolíme ! Abychom konečně nastoupili cestu k civilizovanému světu (viz Švýcarko, Norsko, Švédsko ).
Re: Ústavní právníci varují: PŘED PŘÍPADNOU MORÁLNÍ AUTORITOU
(Dan, 12.2.2012 9:55:15)
Odpovědět
Takže nemyslíte takového co krade propisovačky v přímém přenosu a o němž vlastní žena píše knihy, jak jí vyjebává po hotelech s mladýma kurviskama ??

Chtělo by to něco trochu lepšího co říkáte ??
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(frantisek zajicek, 12.2.2012 10:07:01)
Odpovědět
Dobra zprava pro vsechny,co nezastavaji primou volbu presidenta:Vsichni ti kandidati typu cechoamericanu,cechorakusanu,cechojaponcu,vlastenek s firmami v Cine,byvalych komancu,praktikujicich Zidu,pokadencu z Geerta Wilderse a jim jine podobne pakazi,budou totiz o post presidenta hrat Ruskou ruletu...FZ
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(abcdefgh, 12.2.2012 10:33:42)
Odpovědět
FZ - máš to vylízaný do alelujá. Bohužel v tomhle dnešním bordelu zvaném ČR, mají blázni a syčáci nejhoršího ražení navrch. Ale všeho do času, že?!
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(frantisek zajicek, 12.2.2012 10:47:14)
Odpovědět
myslis Klause?FZ
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(MrDalík, 12.2.2012 10:29:10)
Odpovědět
Petříku, tak mně nějak mrzí, že jsi se nezeptal "ústavních právníků" co říkali té parlamentní volbě prezidenta v přímém přenosu. To je ta příčina s těmito následky.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Hlava 22, 12.2.2012 10:38:24)
Odpovědět
Už se těším, ústavní právníci, jak bude ten náš stabilizovaný zakonzervovaný bordel destabilizován.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Ihla, 12.2.2012 10:45:35)
Odpovědět
No asi se shodneme že toto přání národa je důsledkem oné nedůstojné frašky jež dostala Klause na hrad.

A ten bordel co tu je je také především Klausova vizitka.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(marfi, 12.2.2012 13:19:36)
Odpovědět
Horší než ted to nebude.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Stam, 13.2.2012 13:33:15)
Odpovědět
Vždycky může být jak hůř, tak také lépe.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Willander, 12.2.2012 14:11:55)
Odpovědět
Jakmile se do rozboru ústavního zákona o přímé volbě presidenta zapojí ústavní právníci,tak to tuto volbu tak zpochybní,že mám obavu o její existenci.P.Rychetský -od něj jsem očekával rozumnější kritiku.Nakonec to dopadne tak,jako s volbou do sněmovny před třemi lety.Rektoaktivita,soudní spory a žabomyšší pře.A to si přeje hlavně pravice,neboť ta se obává,že její kandidát má takto menší šance.FUJTAJBL!!
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Einstein, 12.2.2012 14:29:50)
Odpovědět
Kecat o únavě z voleb -a hlavně v příměru přímé volby presidenta-je nesmysl a hloupost.Já,který jinak nechodí volit,se těchto,presidentských,zúčastním rád.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(ffff, 12.2.2012 14:45:06)
Odpovědět
Vážení JUDři z Plzně. Tak zvedněte ty své líné řitě z dobře vyhřátých kanceláří a začněte makat nad příslušnými zákony. Když to jde v jiných zemích, proč by ne u nás. A jděte do řiti s vašimi žvásty o tradici. Komunismus měl taky tradici.
http://filepost.com/files/e833b68m/fischer05.jpg/
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Vilhem, 12.2.2012 15:27:51)
Odpovědět
Vážená Klausolásko

rádi byste zase dosadily intrikami do čela země dalšího ruského slouhu, ale to se Vám už nepodaří.

Klause mám plné zuby, nechte nás laskavě zvolit si konečně svého prezidenta.

Děkujeme Vám !!
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Alberto Kvěch, 12.2.2012 21:35:40)
Odpovědět
Ano,občané si musí volit svého prezidenta a proces změn musí pokračovat přímou volbou hejtmanů, starostů měst a obcí a nebude ke škodě i přímá volba místostarostů.Tak by skončil hnus po komunálních volbách, kdy se spojují různé podvodné koalice, které vyšachují osobu, která vyhrála volby.Politici záměrně udržují bordel ,kocourkov, nechtějí jasné noty, které by je případně mohli vyřadit ze hry, všichni se chtějí hlavně udržet a nevypadnout z kola, kde se moc nepracuje jen kecá a přiživuje. Politici jsou vlastně největšími příživníky společnosti a zločinci.Benda(ODS)je však nazývá spičkami společnosti.Jak smutné a směšné Bendo.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(MrDalík, 12.2.2012 16:27:02)
Odpovědět
Jedině "Změna je život", ústavní právníci. Snad na vás také dojde, jako na komunistu Sváčka.
Re: Ústavní právníci varují: Přímá volba prezidenta destabilizuje stát. Máme analýzy
(Už to začíná., 12.2.2012 17:57:22)
Odpovědět
Myslím si jedno-Klaus nám tak zaneřádil funkci presidenta,že se stal strašákem pro lidi prostřednictvím ústavních soudců.A když by ho mohl nahradit někdo z případných navržených,je zle a začíná hon na čarodějnice,p.Rychetský to potvrdil.