reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku

Autor: Vlastimil Podracký | Publikováno: 14.2.2012 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Uplynul více než měsíc od smrti bývalého prezidenta Václava Havla, po který z piety nebylo vhodné se vyjadřovat jinak než dobře o jeho osobě. Po měsíci si dovoluji otevřít „okno pravdy“, ze kterého nezazní jen chvalozpěv: Václav Havel byl především modlou, byl více modlou než čímkoliv jiným. Byl člověkem, který se dostavil na správné místo ve správný čas, prošel dveřmi, které někdo otevřel a dovoluji si předpokládat, že byl do nich i popostrčen mocnými silami, nikoliv ovšem zcela za ruku doveden.

Fakta zrodu celého Listopadového převratu, která už pomalu všichni znají, mnohokrát opakovaný příběh střetu na Národní třídě; studenti zavedení na místo agentem tajné služby, zrod Občanského fóra a další, nevypovídají o nějaké nezávislé zcela spontánní revoluci. Spolupráce některých sil starého režimu byla zřejmá. Komunisté měli na Václava Havla kompromitující materiály a on o tom věděl. Kdyby je vytáhli v pravou chvíli, nebyl by tam, kde byl. Navíc znali jeho pacifistické názory. Byl tedy pro ně přijatelnou osobou, na kterou mohli vykonávat vliv a která nebyla zcela nebezpečná.

  Převažujícím faktorem převratu byl nezájem starý režim bránit, spíše jen jej nějak změnit. Jak, to nikdo nevěděl. Spíše se experimentovalo a žonglovalo s osobami; za dveřmi stály davy, které křičely: „Havel na Hrad“. Přitom ho většina lidí vůbec neznala. To je jako když skupina roztleskávačů začne tleskat. Ostatní potom tleskají, aniž by věděli proč. Komunistické sdělovací prostředky předvedly novou ikonu v televizi, odkud byla organizována shromáždění. Nemluvil úplně hloupě, vlastně jen to, co všichni věděli - a úspěch byl zřetelný. Na jeho místě by tak mluvila naprostá většina alespoň trochu znalých lidí. Přitom bych si dovolil představit místo něj mnoho kvalitnějších lidí, kteří měli jasné vize, chtěli opravdové změny.

Čtěte také:

Havlova ztráta paměti o jeho spolupráci s komunisty aneb Pravda o předání moci 13. prosince 1989

 

Sexuální orgie disidentů: Holky padaly na znak, ale váhavý Havel jako obyčejně neuspěl

Opilec Václav Havel – svědek vypraví o bývalém prezidentovi

Ctirad Mašín: Havlova éra byla zhoubnější pro duši národa než řádění Stalinova kata Gottwalda

Havel si přál návrat sudetských Němců i jejich majetku


  Václav Havel vyhovoval všem. Pacifismus a hovory o lásce jsou naprosto nezávazné, každý se v nich dokáže identifikovat. Přitom převrat šel sám od sebe, komunisté předávali moc a zařazovali se do ní. Někteří noví se tam dostali náhodou, někteří se poněkud snažili, některé tam popostrčili síly v pozadí – tajné služby. Havel se před převratem stýkal s velvyslanci západních států, měl určité kontakty v západním světě, pronikl tam už dříve svými dramatickými díly, byl částečně známý. Proč se o jeho propagaci ve světě někdo snažil? Zatímco v Torontu těžce zápasil Škvorecký, který měl k disposici mnoho daleko lepších děl. Proč zrovna Havel? Proč ne třeba Jan Beneš?

  Pro všechny byl pro vhodným kandidátem. Zpíval písničku, kterou všichni rádi slyšeli, byl oddaným stoupencem západního levicového liberalismu. I komunisté po něm pošilhávali a rádi jej vyměnili za totalitní komunistický režim. Proti Havlovi nebylo zásadního odporu. Svůj boj si vybojoval už dříve, strávil léta ve vězení, a teprve v těch posledních byl hýčkán, prostě od té doby, co se s ním začalo počítat pro případnou změnu.

  Myslím si také, že ve světě v té chvíli nebyla síla, která by měla přesně definovaný zájem na politickém vývoji v Československu. Politika se dělá ekonomikou. Každý věděl, v jakém ubohém stavu jsou postkomunistické země a kam se musí orientovat, aby přežily. Nějakou dočasnou vládu je možno vyměnit, důležité je pouze směřování, tedy zahraniční orientace a vnitřní systém. S ekonomickými tlaky potom přichází politické podmínky.

RVHP – ekonomické sdružení komunistických zemí závislé absolutně na Sovětském svazu nemohlo dále fungovat, když samotní sověti se chtěli zbavit zátěže svých satelitů, kteří už jim byli k ničemu a jen odebírali levnou naftu. Chtěli prodávat za světové ceny a tvrdou měnu a kupovat kvalitní západní výrobky, zvláště technologické celky. To jim umožňovaly předchozí dohody se Západem a zrušení embarga. Najednou bylo všechno jinak, najednou prostě jsme byli pro SSSR zbyteční, najednou ekonomika stála před politikou, najednou jsme se museli starat sami o sebe. Jenže v listopadu 1989 to ještě u nás nikdo nevěděl a většina se domnívala, že dělá revoluci. Je otázkou, co vlastně věděl Havel? Jestlipak věděl, že plní vůli SSSR a že hned po jeho revoluci a frajerském vystoupení z RVHP nám sověti nasadí na naftu světovou cenu za dolary, nikoliv jen výměnou za zboží?

K tématu:

Alkoholik Václav Havel byl na chlapečky. Disident vzpomíná

Tajemné restituce Václava Havla

Občan Havel: Největší škůdce polistopadového vývoje

Havlova ztráta paměti o jeho spolupráci s komunisty aneb Pravda o předání moci 13. prosince 1989

  Co vlastně představoval Václav Havel? Především globalizaci, otevírání se světu, kosmopolitní myšlenky, pacifismus, toleranci ke všemu, smiřování se se zlem, slepota ke zhoubným procesům, univerzalismus, známé západní zvěcnění hodnot svobody a rovnosti. Přitom mnohé myšlenky nehájil jako takové, ale jen v závislosti na svých přátelích na Západě.

Pacifista schválil bombardování Srbska, třebaže bojoval proti utlačování tibetského národa, neodsoudil vyhnání většiny Srbů z Kosova po obsazení jednotkami NATO, nezajímalo ho utrpení křesťanů v Sudánu a problémy po americké okupaci Iráku. Prostě jen a jen přesně to, co chtěli jeho přátelé na Západě. Havel byl pěšákem v daleko širší ofenzivě než jen proti komunistům. Byl pěšákem fronty multikulturalismu a globalizace, plnil úkoly, pro které byl dosazen na místo, které zastával. Proto také byl tak známý a uznávaný, proto si ho na Západě tak cenili, nikoliv však doma. Své úkoly plnil dobře pro své soukmenovce v idejích, nikoliv přednostně pro národ, jehož byl presidentem. Nemyslím si ovšem, že by to dělal pro přímý osobní prospěch. Byl nejspíše opravdu přesvědčen, že koná dobro. Přátelé pro něj znamenali více než národ, který zastupoval. Národ má z něj prospěch jen odvozeně, může se přiživovat na jeho slávě.

   Havel nemusel řešit velká dilemata. Jako prezident státu, který se zařadil bezvýhradně do západního světa, nemusel se vyhraňovat proti něčemu, co by bylo v rozporu se světovými trendy, něco bojovného, něco „proti všem“. V podstatě napodobil svoje komunistické předchůdce: „Mocní mají vždy pravdu“. Oni „pravdu“ brali z Východu a stačilo Západ považovat vždy špatný, on „pravdu“ bral ze Západu a Východ byl vždy špatný. Nevymyslel nic nového. Dal myšlenkám levicového liberalismu hloubku svojí „láskou“ a vyjádřil je bez pochybností, upřímně, opravdově a přesně tak, jak jsou. Potom už stačilo jen souhlasit a hájit ty, kdož ho vyzdvihli. Ale přesto se domnívám, že to dělal s přesvědčením, že ho k tomu přímo nikdo nenutil, byl spíše „vlivovou osobou“, jak o něm mluví anály StB. Jenže potom už vliv nevykonávala StB, ale přátelé na Západě. Také to ovšem vypovídá o tom, že jeho názory nebyly zase tak pevné a neoblomné, ale ohebné podle toho, která ústa je vyslovují.

  Havel je nejenom ikonou převratu. Je i znamením doby. Je přesně obrazem názorové orientace doby, která minula. Možná jeho smrt předznamenává změnu, jako smrt Masaryka v předvečer druhé světové války. Havel má podobnou zásluhu jako ostatní chartisté. Vystoupili z komunistické šedi, aby protestovali a nesli za to nepříjemné následky, povýšili ideu nad osobní prospěch. Na rozdíl od většiny ostatních nebyl Havel nikdy komunistou, což mělo velkou váhu a dostalo ho do popředí v očích světa. V morální bídě dnešního evropského dění můžeme být rádi, že máme alespoň takového člověka, který byl přesvědčeným protikomunistickým bojovníkem, který opravdu trpěl v komunistických kriminálech v době, kdy ještě nebylo zřejmé, že režim padne, a nemohl předpokládat nic jiného, než že zůstane neznámým pěšcem na šachovnici dějin, pohřbeným u zdi hřbitova v zapomenutém hrobě. Že se tak nestalo, může děkovat úplně jinému vývoji mimo svoji osobu a její možnosti.

(titulek EUportal.cz)

Klíčová slova: komunismus Havel pravdoláska
reklama
9729 čtenářů | 49 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(vok, 14.2.2012 9:40:16)
Odpovědět
Tento článek vítám pro jistou umírněnost a snahu po objektivitě. Některé texty o V.H. zde nejsou dobré a tendenční.
Rád bych věděl, zda si Havel uvědomoval, že byl asi jen objektem vyšších zájmů, a jak se s tím vyrovnával. A jak hodnotil sám sebe; musel přece později cítit tu kritickou atmosféru vůči němu. Nebo se jen obklopil patoplízalama a pravdoláskařema a nechtěl nic jiného slyšet? Každopádně, dnešní výsledek a tristní stav našeho státu je výsledkem vývoje, na jejož začátku V.H. stál, nebo tam byl jinými postaven - což je o to horší.
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(Niky, 14.2.2012 11:09:30)
Odpovědět
Havel dostal od generála Lorence svazky agentů STB S ŘAD PŘEDEVŠÍM UMĚLCŮ a ti se stali poskoky pravdoláskařů. I po Havlově smrti škodí dál. Jako včera 300 udajných osobnostíé vyzvalo Nečase: podepiš fiskální unii! Jsou to pořád ti samí, Halík, Svěrák,Rychlík atd!
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(Dan, 14.2.2012 18:40:01)
Odpovědět
No, ona to není první petice, jako první proti nepodpisu neprotestoval kníže jak se tu psala, nýbrž šéf svazu exportérů../záastupce vývozců/

minulý týden to byl svaz vědců, jménem 12 šéfů vysokých škol a výzkumných akademických ústavů

a tento týden jsou to herci,kněží, novináři, režiséři a spisovatelé a je jich přez 300

další petice chystají další organizace..


Národ prostě chce podpis a Klausoláska ne.. je zde konflikt, východ vs západ, klasického střihu.
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(StaFiR, 14.2.2012 19:16:29)
Odpovědět
Dane, jste hrozně zaslepený.
300 lidí není celý národ. 300 těch, kteří chtějí nechat podepsat tu zlou smlouvu, jsou také velice zaslepení a v různých směrech nepoučení a neznalí.
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(Kalous, 15.2.2012 11:14:20)
Odpovědět
Nyní není nejdůležitější přispět na dluhy rozhazovačných bankrotujících zemí Eurozony jako Řecko a spol. - ale dosáhnout vstupu Turecka do EU - proto jel pan president Klaus do Turecka podpořit jejich snahy. A Turecko s EU zatočí! zaplatí její dluhy a Dan bude moci mít restaurace a hospody nejen na Slovensku ale i v Turecku.
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(Evropan, 15.2.2012 12:59:07)
Odpovědět
Ten, kdo chce islámské Turecko v EU,
je VELICE NEZODPOVĚDNÝ a AMORÁLNÍ ZRÁDCE Evropy !!!
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(felix.julec, 14.2.2012 9:51:46)
Odpovědět
Co z článku vyplývá?Že se situace zrcadlově obrátila o 180°.Východní "svinčík "skončil,západní vliv nastal.Na hodnocení Havla je ještě brzo.My se můžeme jen domnívat.Historikové,kteří se dostanou později k pramenům a podstatě převratu,zhodnotí vše profesionálně.
Re: ... tak nějak...
(V., 14.2.2012 12:42:13)
Odpovědět
my jsme vyměnili Moskvu za Brusel a promoskevské patolízaly za bruselské...
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(liberal shark, 14.2.2012 10:02:54)
Odpovědět
A z toho plyne poučení, že se o svoje zájmy musíme v první řadě postarat my sami. Žádný velký bratr z Východu či Západu to za nás dělat nebude.
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(Radek3, 14.2.2012 10:16:22)
Odpovědět
Nebýt toho nadpisu, považoval bych tento článek o Havlovi za seriozní (i když se s ním zcela nestotožňuji). Jestliže ovšem nadpis navodí očekávání čtenáře, měl by jej i naplnit! Jestliže se tak nestane, ptám se autora, proč volil právě takový nadpis ?
Při vší úctě k Vám pane Podracký, z Vašeho "okna pravdy", které jste otevřel, zavanulo se svěžím větrem i něco trochu žluklého ..
titulek EUportal.cz
(Samuel Vitovsky, 14.2.2012 10:47:31)
Odpovědět
Ale kdeže...
Originál (http://podracky.bigbloger.lidovky.cz/c/242959/Vyclav-Havel-ikona-prevratu.html) se jmenuje "Výclav Havel - ikona převratu".
Na EUportálu dává článkům nadpisy redakce. Redakce je Lukáš Petřík. Lukáš Petřík je ještě dítě. Nečekejte od něj, že vždycky pochopí smysl textu...
Re: titulek EUportal.cz
(Lukáš Petřík, 14.2.2012 11:17:02)
Odpovědět
V. Podracký: "Fakta zrodu celého Listopadového převratu, která už pomalu všichni znají, mnohokrát opakovaný příběh střetu na Národní třídě; studenti zavedení na místo agentem tajné služby, zrod Občanského fóra a další, nevypovídají o nějaké nezávislé zcela spontánní revoluci. Spolupráce některých sil starého režimu byla zřejmá. Komunisté měli na Václava Havla kompromitující materiály a on o tom věděl. Kdyby je vytáhli v pravou chvíli, nebyl by tam, kde byl. Navíc znali jeho pacifistické názory. Byl tedy pro ně přijatelnou osobou, na kterou mohli vykonávat vliv a která nebyla zcela nebezpečná."
Re: titulek EUportal.cz
(Samuel Vitovsky, 14.2.2012 11:58:20)
Odpovědět
Chlapče, když vyrobíte titulek z citace, tak to ještě neznamená, že je to jádro sdělení. Sám autor text nazval úplně jinak.
Vaše představy o novinařině jsou opravdu naprosto dětinské.
Re: titulek EUportal.cz
(L.Pe, 14.2.2012 12:18:51)
Odpovědět
Říkejte "chlapče" někomu jinému a nepoučujte mě o novinařině. Kolik serverů jste založil Vy? Kolik jste napsal článků Vy, pane Vitovský? :-)

Kdo vůbec jste, pane Vitovský?

Já Vás neznám.
Re: titulek EUportal.cz
(Samuel Vitovsky, 14.2.2012 12:49:32)
Odpovědět
Vaše reakce bohužel ukazuje, jaký jste člověk. A že jste opravdu ještě nedospěl. Do jisté míry chápu, že se urážíte. Mrzí mě to. Není to můj úmysl. Ale Vaše uraženost argument není.

Na Vaše otázky klidně odpovím.
Co jsem zač? Programátor. Ve "veřejném životě" jsem nic nedokázal.
Kolik jsem napsal článků? Jeden, kdysi mi na jednom serveru zveřejnili JEDEN politický text.
Kolik jsem založil diskusních serverů? Žádný. Přesto neexistuje žádný okolnost, která by mi bránila posuzovat Vaše novinářské schopnosti a být k nim kritický.

Je mi líto, že jste kritice zcela nepřístupný. Že se obrňujete útočením a výčitkami. Je mi to líto, protože jsem původně - ještě před málo lety - byl na stejné straně jako Vy. Původní Euroskeptik.CZ jsem i finančně podpořil (v mezích svých skromných možností). Obávám se ale, že Vás už jen tak něco nezmění. Jednak proto, že na výchovu je čas v dětství a za druhé proto, že (slovy Václava Klause) Vy už jste do svých postojů a stylu investoval tolik energie, že už se jich nemůžete vzdát. Vy už nepřemýšlíte proto, abyste dospěl k poznání, nýbrž proto, abyste obhájil své předchozí chyby.
To je lidské, ale je to strašně špatné...
Re: titulek EUportal.cz
(L.Pe, 14.2.2012 13:32:12)
Odpovědět
Pane Vitovský, já s Vámi nechci vést polemiku v osobní rovině a myslím, že to ani čtenáře nezajímá.

Jen chci říci, že je mnohem jednodušší někoho kritizovat v anonymních diskusích, než nést kůži na trh. Kdo nic nedělá, nic nezkazí...

Ale tahle debata nemá valného smyslu. Hodně úspěchů ve Vaší profesi.
Re: titulek EUportal.cz
(vok, 14.2.2012 14:33:57)
Odpovědět
Trochu se vložím do této disputace:
ano, je opravdu velký rozdíl anonymně zde vyjadřovat názor, nebo veřejně a pod vlastním jménem se přihlásit k neoficiálnímu postoji. Autoři zdejších textů většinou tvrdě kritizují V.H. a dělali to tak i dřív, jako reakci na onu nesmyslnou adoraci a neskutečný politický kýč kolem V.H. ještě za života. A v tom jim fandím. Že u toho jsou občas emoce a některé články jsou tendenční, no tak co? Jsme lidé. Oni totiž pravdoláskaři a všichni co k nim patří, t.j. vč. "humanistů", multi-kulti pitomců, pokrytců, atd., jsou stejní a hlavně, dokážou zničit kohokoliv si umanou (např. viz Bátora). A opakuji, že na velmi tristním stavu našeho státu se V.H. podepsal zásadně, protože byl ´u toho´ od prvopočátku. Pomníky, přejmenování, adorace a nevím co ještě, nejsou na místě!
Re: titulek EUportal.cz
(L.Pe, 14.2.2012 14:37:43)
Odpovědět
Ano, pane voku. EUportal je názorový server a nikdy si nehrál na "objektivní" zpravodajství jako naše "objektivní" média, která svou objektivitu předstírají. My jsme poctiví- neobjektivní a objektivitu nepředstíráme. Také netvrdíme, že vše, co zde vyjde, je pravdou od Boha. Obrázek a názor si vždy může udělat čtenář sám.
Re: titulek EUportal.cz
(Samuel Vitovsky, 14.2.2012 15:23:25)
Odpovědět
Já si nemůžu pomoct, ale Vy opravdu nemáte tušení, jak se dělá novinařina.
Na stránce "Kdo jsme" se píše, že se snažíte "pozitivním způsobem přispívat k debatě". A teď se najednou přiznáváte, že "EUportal si nikdy nehrál na objektivní zpravodajství".

Má smysl Vám psát, že si odporujete? Nemá, protože Vy si vůbec neuvědomujete, co píšete.

Jistěže platí, že kdo nic nedělá, nic nezkazí. Já jsem nic neudělal, a tak jsem nic nezkazil. Vy děláte a JENOM to kazíte. Copak nevidíte, že kolem EUportálu se shromažďují už jen takoví jako Stilet? Ten nedokáže navázat na žádnou myšlenku a jen opakuje nesmysly o nějakém "kůltu". To je jen a pouze negativní posunutí diskuse.

PS: Ještě poslední "osobní" otázku: Opravdu Vás ani trochu nemrzí, že Vás takhle kritizuji, přestože jsem Vám původně velmi fandil. Nejde o mě osobně, ale obecně o to, že jste řadu svých čtenářů zklamal...
Re: titulek EUportal.cz
(grima, 14.2.2012 21:20:28)
Odpovědět
Ja jsem taky kdysi LP fandil a dneska si myslim, ze je to naprostej kkot.
Re: titulek EUportal.cz
(Přítel, 14.2.2012 16:52:51)
Odpovědět
L.Pe, je velice dobře, že existuje tento portál, kde je možné psát a diskutovat o tom, o čem se v hlavních sdělovacích prostředcích, bohužel, raději nemluví.
Řekl jste: "My jsme poctiví- neobjektivní a objektivitu nepředstíráme." Je protimluv říct, že jednáte "poctivě-neobjektivně".
To je podobně scestné jako "poctivé lhaní".
Co si představujete pod výrazem "objektivní" a naopak pod výrazem "neobjektivní"?

V části s názvem "Kdo jsme", je skutečně rozumné heslo:
"Mottem EUportalu je „Evropa svobodných národů a národní státy svobodných občanů“."

Pokud však máte na mysli pravou svobodu, tak té odpovídá OBJEKTIVITA, ZODPOVĚDNOST, PRAVDA, POCTIVOST.
Re: titulek EUportal.cz
(Kalous, 15.2.2012 11:30:12)
Odpovědět
Pro autory by to mělo víceméně platit, ale z hlediska volné a politicko nekorektní tvorby jsou zde i neobjektivní články přínos - měla by je rozcupovat diskuse. A za naprosto lživý článek se pak ztrapní i autor sám. A diskuse na takovém portálu v určité anonymitě je logicky od inteligentní až po úplně blbou či stupidní a vulgární. Ale i v tom je něco svobodného a málo vídaného. Fandím redakci.
Re: titulek EUportal.cz
(Přítel, 15.2.2012 13:02:31)
Odpovědět
Kalous, skrze zlo - jako je například lhaní - cesta ke skutečnému dobru nevede.
Re: titulek EUportal.cz
(Kalous, 15.2.2012 15:47:42)
Odpovědět
Pokud je dobro - je i zlo. Pokud je pravda - musí být i lež. A i ty věci jsou často relativní . Ať si to v diskusi každý přebere.
Re: titulek EUportal.cz
(Přítel, 16.2.2012 12:22:56)
Odpovědět
Každý člověk o sobě ví, kdy říká pravdu nebo naopak lže.
Lhaní k ničemu skutečně dobrému nevede.
Podstata skutečné serióznosti tkví v tom: nelhat, říkat pravdu.
Re: titulek EUportal.cz
(frantisek zajicek, 14.2.2012 18:57:08)
Odpovědět
Voku,naprosto nechapu,o co ti vubec jde.Pan Vitovsky se podepisuje vlastnim jmenem,na rozdil od tebe,a pouze uvedl vec na pravou miru,k cemuz dodal link.Petrikovy a tvoje narky jsou naprosto bezpredmetne.Pokud jsi se do Petrika zamiloval,muzes to rict i jinou formou...takto jsi se pouze ztrapnil,FZ
Re: titulek EUportal.cz
(Stilet, 14.2.2012 14:16:26)
Odpovědět
Sam Vitkovský je zřejmě věřící božského kůltu V. Havla a pravdoláskař kterému také jako každému pravdoláskaří pravda smrdí.
Každému myslícím člověku musí být jasné, že Havel byl pouhým pimprletem. Nejvyšší špičky STB musely dobře vědět kdo a co je Václav Havel. Dobře si ho prověřili a určili mu tu "velkou roli" kterou také k jejích plné spokojenosti zahrál.
Když ho dostali na Hrad jako presidenta, tak už byl jen bezmocným paňácem a jen tlachal "moudré" řečičky. Dosadil k moci komedianty a ti nadále svou komedií hrály a z plných hrdel řvali, že se zrodil další vykupitel. Nic nového v dějinách a nejen v Čechách.
Re: titulek EUportal.cz
(Sousedka, 14.2.2012 15:00:31)
Odpovědět
Pan Vitkovsky se nejspíš chtěl dovědět, jaké kompromitující údaje to jsou. Tak to nadpis článku nabízí, tak jsem pochopila i já.
Re: titulek EUportal.cz
(Radek3, 15.2.2012 11:45:58)
Odpovědět
Sousedko on jenom nadpis vyjadřuje velké přání vlastnit takové dokumenty .. Toto přání je tak velké, že potlačuje korektnost, smysl pro objektivitu a slušnost.
Re: titulek EUportal.cz
(Kalous, 15.2.2012 11:37:10)
Odpovědět
Stilete - souhlas. Něco mne napadlo - kdyby jsi přesně tohle přednesl třeba na členské schůzi sociální demokracie před 10 roky (dnes nevím) - tak by tě hned prohlásili za blázna a vyhodili. Nikdo (skoro) by ti nevěřil, msleli by si že jsi omezený bolševik.
Re: titulek EUportal.cz
(Helena, 15.2.2012 22:58:19)
Odpovědět
Stilet.Každé vaše slovo mohu podepsat.Věřte,že není daleká doba co se zase budou bourat sochy a škrábat názvy budov a ulic.Nic co je ušité horkou jehlou dlouho nedrží.Tak jak to voskové srdce,jen to čeká na oteplení!
Re: titulek EUportal.cz
(radek3, 14.2.2012 14:40:30)
Odpovědět
Nazval-li tě Samuel Vitovský chlapcem, je k tobě milostiv a je to jenom proto, že Samuel je noblesní gentleman. Já ať se snažím, jak se snažím, napadá mě pouze slovo skunk a bezcharakterní oposum ..
Re: titulek EUportal.cz
(L.Pe, 14.2.2012 14:44:20)
Odpovědět
Nevím, radku3, od kdy si tykáme.

To jsou ti anonymní hrdinové schovaní pod nickem.

Jen do toho! Nandejte mi to! Ještě nějaké moudro! Jsem jedno velké ucho. :-)
Re: titulek EUportal.cz
(Dan, 14.2.2012 18:48:06)
Odpovědět
Já bych se chtěl Lukáše Petřík zeptata co je natom pravdy že psal příspěvky do časopisu Anál a sperma známého gejpornoherce Liboviče, objevují se tam i na netu Le.Pe. podpesané články z gej erotiky..


??

Jste to Lukáši zase vy zase schovaný za ten Váš nick ?? :-)


Není lepší se přiznat k té homosexualitě veřejně, v katolické společnosti dnes už běžná věc.
Re: titulek EUportal.cz
(radek3, 14.2.2012 22:19:39)
Odpovědět
Po té, jak jsi se zachoval v den smrti Václava Havla, nepatříš již mezi slušné lidi Petříku. Měřeno měřítky západní civilizace. Můžeš tak akorát řečnovat o konzervativních hodnotách svého svatého džihádu někde na schůzích neviditelné ruky, nebo Al kájdy.. Jsi nekulturní oposum, který nemá ani ponětí, co znamenají pojmy jako křesťanské hodnoty a hodnoty západní civilizacea, kterými se všude oháníš. Z historie znám lidi, kteří se ocitnou se svou pravdou sami, protože ostatní se báli připojit... To ale není tvůj případ. Tebe se slušní lidé štítí..
Re: titulek EUportal.cz
(vok, 14.2.2012 15:27:04)
Odpovědět
´radek3´:
áá, hrdina skrytý v anonymitě za nickem si pouští hubu na špacír a uráží. A ví dokonce, co je to "oposum" (taky si ještě pamatuji na Limonádového Joe!). Napiš radši něco rozumného hrdino!
Re: titulek EUportal.cz
(Radek3, 14.2.2012 17:15:14)
Odpovědět
Podívej Voku. Až budu psát plnohodnotný článek, tak se podepíšu, to mi problém nedělalo nikdy. Jenom proto, že ty si to právě přeješ nebudu měnit svůj nick na jméno. Ledaže by se změnily pravidla portálu a psaní blogů na světovém webu. Používání nicků je zcela běžné, to už jsem tu vysvětloval Petříkovi. Vypadalo to, že to pochopil. U jiných ti nicky nevadí ? Ani já se nedožaduji tvého jména, není to důležité, někdy je to pro otevřenou diskusi i lepší.. Co se týká mojí reakce na Petříka, zde platí: "Na tvrdý pytel, tvrdá záplata. U tohoto hocha si servítky brát nebudu. Na protrhlý nevymáchaný drátěný pytel nepůjdu s hedvábnou nitkou. Člověk, který zbabělost a podlost vydává za konzervativní hodnoty má jenom moje opovržení .." Proti tobě nic nemám, ostré diskusi se nevyhýbám, když je férová. Patent na pravdu si nepřivlasťňuji.
Re: titulek EUportal.cz
(Denny, 19.2.2012 17:17:09)
Odpovědět
Hi, Radku3
jsi vubec schopny napsat plnohodnotny clanek nebo umis jeb blbe kecat.
Denny
Re: titulek EUportal.cz
(Radek3, 20.2.2012 16:50:25)
Odpovědět
No Denny podle toho, kdo by ten můj článek hodnotil. Je mi jasné, že u lidí stojících fronty na podpisy různých monografií psaných neviditelnou rukou bych asi neuspěl. Zkus být konkrétní ve svých výtkách vůči tomu co píšu. Myslím si, že moje připomínka k článku byla celkem věcná. V článku nikde nevidím napsáno, co že to ti komunisti měli na Havla .. Když tak mi to napiš a pouč mě - Lukáši - vlastně Denny..
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(Václav, 14.2.2012 15:06:07)
Odpovědět
Je to prachmizerný článek. Ani L. Petřík neni schopen jej racionálně obhájit. Když již mluví autor článku o kompromitujících údajích komunistů na Havla, tak by je měl zveřejnit! Ale nic takového v článku není. Z činnosti Havla před a po listopadu 1989 nevyplývá, že by jej konunisté (a to i současná KSČM) milovali, naopak jej nenáviděli.
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(L.Pe, 14.2.2012 15:10:51)
Odpovědět
Komunisté ho tak nenáviděli, až ho zvolili prezidentem ČSSR.
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(Stilet, 14.2.2012 16:45:29)
Odpovědět
Nevím proč by zrovna jeho by měli komouší nenávidět. Jsou mu zavázány díky. Nikdy nic proti komunistum neprohlásíl. Jen chtěl se svými soudruhy Chartisty zase ten komunismus obřezat a nasadit mu lidskou masku. Nikdy se Havel netajil že je levičák. Téměř všichni ti Chartisté byly komunisty a mnozí z ních významní sekerníci. Byly jaksi vyloučení ze strany ale ve skutečnosti dání do kádrové rezervy. Byly nadále registrovaní jako komunisté. To co se stalo, tak to Havel a jeho soudruzi nečekali. A ti vaší kapitalisté, vždyť to jsou všechno kádry z nomenklatůry. Také několik veksláku kteří by nemohli vekslařit bez vědomí STB. Havel vůbec neměl žádné zásluhy na pády vlády komunnistického réžímu. Nezasloužil se o zhroucení réžímu nikde v Sovětské veleříší ani v samotné ČSSR. Do úřádu presidenta byl jednohlasně zvolen komunistickým parlamentem a potom už mohl jen žvanit a před Západoeuropskými intelektuály se nakrucovat jak tá odaliska před sultánem.
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(Dan, 14.2.2012 18:43:01)
Odpovědět
Komunisté v demokratické volbě zvolili Klause a také s ním souhlasí v nepodpisu fiskální dohody, řečtí komunisté oslavují Klause přímo v ulicích, milují ho :-)

Oba rodiče Klause byli komunisté a on v marxistické rodině prostě vyostl.
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(Kalous, 15.2.2012 11:48:47)
Odpovědět
Dane - na náhrobku pana Klause, dej mu Pánbůh ještě dobré zdraví, bude nápis - Zasloužil se o vznik třídy českých boháčů .. (kapitalistů), jinak by zde vše patřilo Němcům a spol. - a ten vznik novodobých českých boháčů provázely většinou velké zlodějny a podvody, největší od Bílé Hory 1620.. Takže by jsi mu měl být také vděčný a ne na něho pořád nadávat - leda že jsi vyjímka, která se napakovala ne u nás ale v zahraničí, to by tě omlouvalo - ale i tak by jsi měl být solidární.
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(Lu.Pe(n), 14.2.2012 18:35:03)
Odpovědět
Tak je to správné, Petříku. Tak to ma byt. Jsem zvědav jak dlouho ještě budeš střílet z Aurory
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(Kalous, 15.2.2012 11:55:15)
Odpovědět
Je poměrně jasné že STB měla prakticky na všechny evidované odpůrce režimu zejména na chartisty - kompromitující materiály (to má každá tajná služba v každém režimu, od toho je aby je sbírala). A bylo prvním cílem disidentů a spol. hned po revoluci se ktěmto materiálům dostat a vyřadit je mimo oficiální svazky - podik možno i navždy zlikvidovat. To samozřejmě plnil jak ministr Sacher, tak Ruml - jejich lidé. Ta důslednost vůči minulosti šla i tak daleko, že se nechaly kvůli přátelství s Němci zlikvidovat i dokumenty dokazující některé zločiny z dob protektorátu - takže už je nelze šetřit.
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(radek3, 15.2.2012 12:53:53)
Odpovědět
Víte mně v těch teoriích o STB řízeném polistopadovém vývoji, podle které Havel byl jen STB nastrčená figurka, nesedí několik věcí. Nejpodstatnější z nich je směrování Havla prudce na západ od Ruska. Nedovedu si představit, že by toto naplánovala a řídila STB, prolezlá a prakticky řízená z Moskvy. To spíš uvěřím tomu, že to po čase dodatečně korigovala a stále koriguje prostřednictvím "neviditelné ruky", která sedí na Hradě dnes ..
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(Kalous, 15.2.2012 16:01:13)
Odpovědět
Samozřejmě jak socialismus tak STB prodělávala vývoj - STB konce 80. let byla jiná než v 50. letech. V. Havel byl vždy protirusky laděný - kromě pozdějšího obdivu k opilci Jelcinovi. STB měla i své hráče v našem i zahraničním disentu, třeba i "nevědomé" a Havel v tom postupně začínal hrát důležitou roli. Z historie - i strýc V.H. Miloš Havel který měl být souzen za kolaboraci a udávání za protektorátu - se výměnou za beztrestnost upsal spolupráci s STB a ti ho pustili do Německa - zde ale slib neplnil a s STB "vyjebal". Pád východního bloku dávno dopředu naplánovala CIA s KGB (resp. Reagan a Gorbi) - a Havlovi tam byla připsána důležitá role, v USA už 1/2 roku před listopadem 89 psali v novinách o V. Havlovi jako o příštím československém presidentovi. Takže už bylo vše dobře naplánováno, u nás až po toho agenta STB Zifčáka - "mrtvého ubitého" studenta SNBáky na Národní třídě.
Re: Komunisté měli na Havla kompromitující údaje. Proto jim šel na ruku
(RE, 15.2.2012 13:06:14)
Odpovědět
Čím díl tím víc je mi z Václava Havla blivo.....