reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Vladimír Hučín - Hrdinům se neděkuje
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Do Schengenu nespěchat. Hrozí invaze imigrantů

Autor: Benjamin Kuras | Publikováno: 21.9.2006 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Zamítnutí členství evropského Východu v Schengenské dohodě je sice možná ze strany starých členů míněno jako sebeobrana před levnými pracovníky a jako takové by samozřejmě bylo nefér a ponižující. Jenže ono se to dá obrátit naruby a radovat se, že Čechy to odmítnutí uchránilo před něčím daleko horším, čeho si ještě nejsou vědomi. Totiž – paradoxně – před nekontrolovaným vstupem nežádoucích lidí ze Západu.

Jestli ještě nad tím kroutíte hlavou, představte si, že polovinu Brna tvoří cizinci, z nichž mnozí neumějí česky, oblékají se a chovají exoticky, s nepochopitelnými agresivními zvyky a obyčeji, které vám stejně agresivně vnucují, kteří si žijí svým vlastním cizím životem, podle vlastních zákonů nerespektujících zákony vaše a odmítají přizpůsobovat se vám, ale žádají po vás, abyste se přizpůsobovali jim, neustále vám za kdejakou výtku vyhrožují smrtí, do jejichž čtvrtí se neodváží vstoupit ani ozbrojená policejní hlídka, a jichž velká část žije na sociální podpoře z vašich daní. Není to fantasmagorie, takovými městy už jsou Rotterdam a Marseille.

Představte si dále, že takovíto sousedé tvoří čtyřicet procent obyvatel Ostravy, Plzně a Ústí nad Labem. Takovými městy jsou Stuttgart, Malmö, Leicester, Birmingham. Měst třetinových je v západní Evropě několik desítek, včetně Paříže a Londýna – a zkuste si k nim ve své představivosti připsat i Prahu obsypanou čtvrtěmi žijícími v orientálním středověku. Čtvrtinových možná stovka. V Británii, Německu, Francii, Itálii, Holandsku, Dánsku, Norsku, Švédsku, Španělsku. Takových sousedů je tam přes dvacet milionů a jejich počet rapidně roste nekontrolovanou imigrací a vysokou porodností.

Za to, že v Česku si to zatím stále ještě můžete jen představit, vděčíte už jen tomu, že nejste v Schengenu. Že si ještě stále můžete sami rozhodovat, koho si domů pustíte a koho ne. Že kdo se k vám nechová slušně, můžete ho zase vykázat. Že nemáte povinnost ho živit.

Vstupem do Schengenu toto všechno ztratíte. Občané EU – včetně těch „nových“ – dnes sice mají právo vstupu na pas nebo občanku EU, ale bez Schengenu nemají zatím právo na trvalý pobyt, práci a sociální podporu, jako ve "starých" zemích. Navíc má česká hraniční policie právo i je na hranicích kontrolovat a má-li důvodné podezření, zadržet nebo nepustit do země. Právo vstupu ale nemají neobčané, kteří jsou v EU na dočasný nebo trvalý pobyt, ani „ilegálové“, kteří se do EU dostali na černo, nebo měli dokonce zamítnutý azyl, ale neodešli a jsou nezvěstní. Takových je jen v Británii okolo půl milionu.

A celá pointa Schengenské dohody je ta, že mezi hranicemi členských států se neprovádí – nesmí provádět – žádná hraniční kontrola. Český stát by jí ztratil právo kohokoli přijíždějícího z EU žádat o předložení pasu. Hraniční kontrola v Schengenu neexistuje, jak si může každý ověřit průjezdem hraničních přechodů třebas Německo-Francie-Benelux.

A tak se neubráníte invazi statisíců imigrantů z přelidněných západoevropských měst. Hodně jich bude zfanatizovaných nenávistí ke všemu, co je vám drahé, hezký počet z nich budou vycvičení teroristé. Jednoduše k vám ze Západu „přetečou“ a nebudete tomu moct zabránit.

Přesně to na vás EU dřív či později chystá. Společné, jednotné a centrální řešení „migračních toků“ tomu říká evropská ústava, kterou dříve či později, v nějaké formě, Evropa nastolí. Chtějí to nejen Chirac, Prodi a Merkelová, nýbrž už i Sarkozi. A je to fair. Proč by to břímě multikulturalismu měli nést jenom oni.

Zatím vás tedy odložili o dalších pár let. Buďte jim za to vděční. Mezitím si Schengen a jeho účinky dobře prostudujte. A až vám jej někdy nabídnou, s poděkováním jej odložte vy. Alespoň do té doby, než se Evropská unie rozhodne, zda chce být demokracií nebo kalifátem.

vyšlo v MF Dnes

/titulek redakce/

reklama
3211 čtenářů | 27 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Katastrofa jménem Irák
(Dan, 21.9.2006 0:18:37)
Odpovědět
Před nějakým časem tu Josef masivně a demagogicky obhajoval americkou invazi do Iráku a tvrdil, že z Iráku bude stejně jako např. Německa po WW2, demokratická a vyspělá země.

Pojďme se podívat jaká je realita dle pramenů Pentagonu a OSN :

- invaze přinesla 62 000 zabitých Iráčanů a dalších 120 000 jich zemřelo v důsledku zranění
- 4,5 milionu lidí bylo nuceno opustit svoje zničené domovy
- americké daňové poplatníky zatím stála celá akce 469 miliard USD
- za 2 roky se zvýšila úmrtnost na násilné trestné činny 4x
- počet útoků na invazní a irácké vojáky se zvýšil z 400 měsíčně na 800 měsíčně
- v provincii Akabar čelí invazní jednotky v průměru 30 ozbrojeným útokům denně

z Iráku se stal nejnebezpečnější stát svět s největší světovou kriminalitou.

A co nato ekonomika ?

- inflace v roce 2005 - 32%, v roce letošním 70%
- ceny energijí vrostly v této ropné velmoci o 270%
- nezaměstnanost je 55% /před invazí byla 25%/ vzrostla o 15% zarok

podle OSN trpí 26% dětí podvýživou
průměrná mzda ve státním sektoru stagnuje, v soukromém klesá /-12% za rok/
ze země odešla za poslední rok 1 milion vysokoškolsky a středoškolsky vzdělaných lidí


Jak hodnotíte tato čísla vy, Josefe, jste s nimi spokojený ???



Re: Katastrofa jménem Irák
(Josef, 21.9.2006 7:13:39)
Odpovědět
Dane!
Cisla mas zase nadsazena a celkem te chapu, protoze silne protiamericky tisk, TV a politici zkresluji realitu, takze nejsi dobre informovan. Jses moc nedockavy. Prirovnej si Irak k zemim postizenych v minulosti socialismem, jake maji potize s demokracii a demokracie tam kdysi uz existovaly. Vsechno vezme trochu vice casu. Myslis, ze kdyby Americane Nemce porazili a odjeli domu, ze by se mluvilo o Nemecku jako o ekonomickem zazraku? Naciste by se zase dostali k moci, anebo uredni rec by byla rustina. V Nemecku to vzalo 5 let vytvorit spolkovou republiku, v Iraku to muze trvat mozna trochu dele. I kdyz si to osobne nemyslim.
Nadavno jsi zde take vykrikoval, ze Iran zacne prodavat ropu za Eura a dolar se slozi, nebo ze praskne v USA realitni bublina. Pritom Hazballa vyplacela zoldy a podpory Libanoncum v americkych dolarech! Mozna, aby se jich zbavila, ze jo. Od 9-11 americka ekonomie vzrostla o dve cinske HDP, nezamestnanost 4.7%. Propustenym to vezme prumerne 16 dni najit si novou praci. Rychle klesajici ceny pohonnych hmot zanechavaji obcanum vice penez v kapse. Benzin momentalne $2.48 gall. (3.78L) a klesa zatim 10c tydne. Ve dvou statech je benzin uz pod dva dolary. Duvod uvadi, ze tento rok jsme o 7 hurikanu pozadu a sezona uz brzy konci! Takze kolaps USA stale za obzorem.

Americe byla vyhlasena valka a nejlepe je zlikvidovat nepritele na jeho uzemi nez v USA! EU se snazi vyresit problem s Islamem multikulturnimi zakony, budoucnost ukaze, ktere reseni bylo lepsi. Ani slib uriznout Papezovi hlavu zatim Evropanum ani moc nevadi!

Kdybys cetl "Der Spiegel", tak by si se dozvedel, ze kolem r 2016- 2020 uz budes pobihat po Evrope v nocni kosili a v turbanu. Spiegel vytiskl sedm bodu na ceste ke kalifatu, momentalne probiha druha faze!.

The Sixth Phase Hussein believes that from 2016 onwards there will a period of "total confrontation." As soon as the caliphate has been declared the "Islamic army" it will instigate the "fight between the believers and the non-believers" which has so often been predicted by Osama bin Laden.


The Seventh Phase This final stage is described as "definitive victory." Hussein writes that in the terrorists' eyes, because the rest of the world will be so beaten down by the "one-and-a-half billion Muslims," the caliphate will undoubtedly succeed. This phase should be completed by 2020.
Re: Katastrofa jménem Irák
(Dan, 21.9.2006 14:18:31)
Odpovědět
1/ To nejsou žádná moje čísla, ale oficiální zdroje Pentagonu..jejich čísla, americká čísla.

Takže lžeš, mateš lidi.

2/ Jsem rád, že si stojíš za demagogií, že se ten zázrak v Iráku povede, tomu sice už nevěří ani v samotné americe téměř nikdo, ale je dobře že ses v tomto mylném názoru neohnul.

3/ Ano, byl ro Irák, jedna z ropných velmocí, která po severní koreji oznámil odchod z petrodolaru na euro, to je fakt, nikoliv nějaká moje vize, byl však napadden američany, zdevastován a proměně v baštu terorismu násilý a bídy, tedy dnešní Irák.
Země OPEC se shodly na přechodu k euro měně jednohlasně, narazily však na mohutný odpor USA a posléze na nátlak američanů od tohoto kroku upustily.

4/ Dolar se samozřejmě pod tíhou eura a amerických obchodních deficitů skládá, to je další nezpochybnitelný fakt.
Všichni si pamatujeme dolar za 42,5, dnes je o cca 50% slabší.
Před zavedením eura tvořil dolar 82% světových devizových rezerv, dnes je tomu o 26 % méně, ve prozpěch eura a tento trend poklesu významu dolaru stále pokračuje.
Např. rusko vyměnilo 40% dolarových rezerv za eura v posldních 2 letech.
Ivestice do slabého a nestabylního dolaru neustále klesají.

Další výrazný pokles dolaru je očekáván v souvislosti s uvolněním čínské měny, což přiznává i samotný FED.

USA jsou nejvíce zadluženy v Japonsku, číně a Německu, sílí však stále větší neoochota financovat americké dluhy, právě v samotné číně.
Vnější kovertybilita juanu se podle ekonomů z OECD odrazí na poklesu dolaru ještě více nežli zavedení euro měny.
Dolar čekají ještě těžší časy.

Re: Katastrofa jménem Irák
(richard, 21.9.2006 13:33:58)
Odpovědět
jen připomínka - jsem Čech, proč by mě měl zajímat Irák (navíc propagandistická levičácká hausnumera, vsaď´ botky, že iráčtí Kurdové a šiité zoufalý pláč evropské levice nad svrženým Saddámem nesdílí, zažili si jeho yperitové a podobné seance v " tehdy klidném, bezpečném a vzkvétajícím Iráku" na vlastní kůži do sytosti). Jinými slovy mne zajímá, co je třeba udělat, aby česká města za pár let nevypadala jako západoevropské alláhopole. Co se děje jinde mne zajímá jen s přihlédnutím k dopadu události pro domorodé Čechy - přítomnost US Army v Iráku není ničím, co by mne jako Čecha muselo zajímat, natož znepokojovat.
Re: Katastrofa jménem Irák
(Dick, 21.9.2006 19:28:03)
Odpovědět
Souhlas, Richarde. Ty, Dane (ale upřímně), nevidíš, že jediný bordel v Iráku dělají sami sobě ti machometáni? Nebýt těch zběsilých sebevražedných atentátníků, dávno mohlo být všecko v suchu. Ono by se i to Německo po válce budovalo hůř, kdyby mezi adepty na práci v nové státní administrativě, policii a armádě obden najel šalený wehrwolf v dodávce plné Semtexu! Až jim dojdou dodávky a sebevrazi, může to být lepší. Ale ještě jich mají dost...
Re: Katastrofa jménem Irák
(Dan, 22.9.2006 12:41:10)
Odpovědět
Machometány je třeba nechat jejich vývoji, at si dělají doma co chtějí.

Neserme se jim do jejich zavšivených zemí a to stejné tvrdě požadujme i po nich.

Ale nenalhávejme si, že tzv. americký boj proti terorismu přinesl sebemenší výsledky.

Ptám se proč mají umírat v Afgánistánu evropští vojáci ?
Re: Katastrofa jménem Irák
(richard, 22.9.2006 13:39:47)
Odpovědět
proč mají v afghánistánu umírat evropští vojáci...inu proto, Danečku, protože na cizím území se válka vede vždy lépe, než na vlastním, talibanské pobudy je pro naše civilisty, naše ženy a děti a naši zem bezpečnější likvidovat již v Afghánistánu, než si počkat rok dva, než sem přijdou oni a bojovat s nimi na území naší země a zbytečně si ji nechat ničit. Navíc, Danečku, to vyjde nastejno i jinak, řekněme "politicky":)): likvidace islamofašistických zvířat v blízkosti jejich brlohů u našich "pokrokových a tolerantních spoluobčanů" vzbuzuje nesmírné emoce, přesně stejné, jako by vzbuzovala likvidace islamistických zvířat na našem území:), i z toho důvodu je lepší Afghánistán, než Evropa. To je dávná vojenská taktika a tradice, víš Danečku, válka ničí nepřátelskou armádu již na území nepřítele, vlastní území je ušetřeno:))))
Re: Katastrofa jménem Irák
(Dan, 26.9.2006 1:21:55)
Odpovědět
Ano, tento argument slýchám velice často, je třeba válčit s nimi na jejich a ne našem území, je to preventivní válka, která má jejich země udržet na úrovni středověku, v bídě a zaostalosti a předejít tím válečným konfliktům v Evropě.

Nejsem si však jist, jestli je tohle to správná cesta.

Osobně bych zvolil vystěhování muslimů z Evropy do zemí původu, zesílení hranic a přísná technologická a zbrojní embarga.

Jsem přesvědčen, že toto je lepší cesta boje nežli bombardování jejich měst za miliardy dolarů a eur, které vede jenom ke stupňování světového terorismu a celou situaci jenom vyostřuje.
Re: Katastrofa jménem Irák
(Dick, 22.9.2006 19:06:24)
Odpovědět
V USA nebyl od 11.9. žádný teroristický útok. Všichni ti šalení samovrazi běhají po Basře a Bagdádu. Někdy si říkám, jestli to nebyla od G.W.B. naopak geniální taktika???
Nejlepší obranou proti povodni musulmanské imigrace
(Saša, 21.9.2006 8:49:48)
Odpovědět
je totální jazyková bariera. Pokud Češi a Moravané nebudou ochotni a nejlépe ani schopni komunikovat anglicky, nebude žádný příliv hrozit.
Vietové i Chanové se česky učí a své děti vědomě a cíleně počešťují, takže jejich příchod našemu národu neublíží, naopak nás obohatí o geny inteligence, pracovitosti a skromnosti.
A líní příživníci jiných ras a "kultur" se k nám nepřistěhují, pokud se s námi nedomluví. Oni sami jsou líní až neschopní našemu jazyku se naučit a tak je třeba, abychom jim to neusnadňovali tím, že bychom byli ochotni komunikovat v jazycích jim přístupných.
Re: Nejlepší obranou proti povodni musulmanské imigrace
(Anton., 21.9.2006 9:27:54)
Odpovědět
Nemyslim ze jazykova bariera zastavi prilev imigrantov z krajin schengenu...francuzi napriklad su na svoj jazyk az chorobne hrdi a imigrantov maju napriek tomu požehnaně...
Re: Do Schengenu nespěchat. Hrozí invaze imigrantů
(Anton, 21.9.2006 9:04:29)
Odpovědět
Zaujimavy prispevok. Nikdy som sa na problematiku schengenu takto nepozeral.
Re: Do Schengenu nespěchat. Hrozí invaze imigrantů
(Zdeněk, 21.9.2006 9:51:32)
Odpovědět
Co má Schengen společného s imigrací?
A CETL SI VUBEC TEN CLANEK?
(iko, 8.12.2007 15:55:25)
Odpovědět
A CETL SI VUBEC TEN CLANEK?
Re: Do Schengenu nespěchat. Hrozí invaze imigrantů
(Jiří Zahrádka, 21.9.2006 9:55:32)
Odpovědět
Je to výborný článek. Já jen dodávám, že tady jsou i další nepřímá negativa Schenghenu. Např. eurozatykač, který je zrušením základních principů právní jistoty, má právě v Schenghenu do značné míry argumentační základnu. Jeden otevřený prostor, ve kterém se svobodně mohou pohybovat různí lidé, vč. pachatelů tr. činů, přeci vyžaduje "pružné" metody jejich stíhání, že...

Takže si tady multikutlurně pěstujeme jedince se zjevnými sklony k nenávisti vůči nám a nezasáhneme proti nim. Ale na druhou stranu si vytvoříme nástroj, který nám umožní zatýkání lidí za činy, které v jejich zemi třeba ani nemusí být definovány jako trestný čin (postupuje se podle formulace v právu žadatelského státu), a to přesto, že takový čin daná osoba nemusela spáchat v zemi, která eurozatykač vydala. K pošlapání právnosti a získání moci nad občany se zkrátka dá využít kdeco.
A co takhle svůj vlastní Schengen?
(Finrod Felagund, 21.9.2006 10:58:59)
Odpovědět
Dohodnout se se "zdravými" státy EU jako je V4, Pobaltí, Slovinsko a Irsko a udělat spolu něco jako svůj vlastní "Schengen" a zkoušet udělat pakt s nimi - možná by se pak i EU rozdělila a chalifát, pokud bychom si sem imigranty nepozvali sami, by se nás nemusel týkat...
Re: A co takhle svůj vlastní Schengen?
(Maro Skřipský, 21.9.2006 15:20:17)
Odpovědět
Souhlas, taky se tím už nějakou dobu zabývám
Re: A co takhle svůj vlastní Schengen?
(humr, 26.9.2006 10:55:31)
Odpovědět
Já bych byl taky pro aby ty "zdravý" státy Evropy, tzn. všechny postkomunistický s Velkou británií v čele utvořily svoji samostatnou unii. Sice nevím k čemu by to vedlo, ale alespon by ten název Velká Británie byl více pravdivý.
Re: A co takhle svůj vlastní Schengen?
(Chris, 26.9.2006 18:44:44)
Odpovědět
No, nemyslím si, že by VB byla příliš zdravá, co se týče imigrační politiky. Dlouhá léta velmi chabě kontrolovali příliv migrantů, mj. ze států jako Pakistán, Afghanistán, Indie a severní Afriky. Není se tedy čemu divit, že tyto skupiny začínají vytvářet velký problém. Ještě naštěstí nedospěl do takového stádia jako Francii, ale pomalu začíná dozrávat... Stačí sledovat anglický tisk, imigrace a otázky s ní spojené se v něm řeší každou chvíli.
Re: Do Schengenu nespěchat. Hrozí invaze imigrantů
(pepa, 22.9.2006 0:51:04)
Odpovědět
dobrej článek
Re: Do Schengenu nespěchat. Hrozí invaze imigrantů
(humr, 22.9.2006 1:58:29)
Odpovědět
Já bych taky nebyl pro Schengen, ale z jiného důvodu.
Právo na trvalý pobyt
(Ivo, 22.9.2006 8:45:13)
Odpovědět
Pokud víme o če sem bavíme - tedy o právech občanů členských států - jsou neznalosti autora článku politovánihodné.
Právo na usazení v kterékoli členské zemi je jedno ze základních práv a pokud vím, nejsou na něj nikde uplatňována přechodná omezení. Schengen nemá už vůbec nic splečného s právem na získání práce v jiné členské zemi a nárokem na sociální dávky (tady existují přechodná období). Schengen není v jednoduchosti o ničem jiném než o zrušení vnitrounijních hranic a posílení hranic vnějších.
Když se tedy rozhodne 1000 Turků - občanů EU - přijet třeba do Kladna, koupit tam domky nebo získat nájem, nikdo jim v tom na hranicích dnes nezabrání. Proč to tedy nedělají už dnes?
1. Nemají tu historické zázemí (zatím)
2. Jazyková bariéra
3. Nemožnost získání sociálních dávek (zatím)
Nic z toho však nesouvisí s tzv. Schengenský systémem.
Re: Právo na trvalý pobyt
(asdfghjkl, 22.9.2006 9:41:11)
Odpovědět
Ktore s tebou vymenovanych dovodov neusadenia mensiny neplatili pred par rokmi napr. v Holandsku ?
Pripomina mi to toho chlapika, padajuceho z mrakodrapu (zatial je to dobre ! ). Rozdiel medzi nami a holanddanmi je ten, ze my padame z velkej vysky ( optimista by povedal, ze stojime este na zabradli ), zatial co holanddania a francuzi uz zacinaju vidiet beton, na ktoro sa korektne a multikulturne rozplesknu.
Re: Právo na trvalý pobyt
(humr, 22.9.2006 14:08:51)
Odpovědět
Nevěř tomu, co píšeš. Multikulturalismu se neubráníme. Došlo k posunu ve světové ekonomice a tím i k posunu hodnot a "posunu" obyvatel. Tento trend nelze zastavit. Lze ho usměrnit, zmírnit ale čeká nás to také, jako i my jsme v rámci "Velkých invazí" změnily své původní domovy a šli na západ na místa, která zase staletí předtím opustili Keltové. Těch muslimů z Francie bych se nebál. Je zde jazyková a také kulturní bariéra. Ti muslimové jsou již francouzi a ti co nemají příslušnost tak budou pravděpodobně z Francie vyhoštěni. Já jsem proti Schengenu z opačného důvodu : mám zkušenosti že právě češi ve velkém měřítku obcházejí zákony a pracují "na černo". Myslím, že ty východní státy by spíše vnášely do EU nepokoj a problémy.
Re: Právo na trvalý pobyt
(Jaroslav Vrána, 8.9.2007 14:34:12)
Odpovědět
Vaše argumentace je brilantní.Domníváte se,ale že nezanikne v tom fanatismu nastartovaném semitou Kurasem?
Atentáty v ulicích měst Evropy jsou již přenesením další fáze l.globalizační války na území agresora.Ale o podrobnostech jsem již psal....
Re: Právo na trvalý pobyt
(HF, 4.12.2007 17:23:35)
Odpovědět
Máš pravdu, podle mého názoru je nejlepší prevencí před masovou imigrací příživníků mít přísný a nepříliš štědrý sociální systém, který by takové lidi prostě nelákal.
Navíc by přinutil i řadu našich líných spoluobčanů zvednout zadek a najít si práci.
V současné době se tato negativní imigrace projevuje především odsunem části problémového obyvatelstva ze Slovenska k příbuzným do ČR
Re: Právo na trvalý pobyt
(JARDIS, 8.12.2007 21:46:26)
Odpovědět
SVATA PRAVDA ! JAK JE TO JEDNODUCHE.