reklama
reklama
BulletPřihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

BulletInformační servis
Zasílání novinek e-mailem
BulletČlánky autora
BulletVyhledávání

BulletReklama
Václave, stojíme za tebou
BulletReklama
www.tv7.cz
BulletPočítadlo dluhu
BulletStáhněte si knihu
BulletDoporučujeme knihy
Lukáš Petřík - Konzervativní revoluce Margaret Thatcherové a Ronalda Reagana

Margaret Thatcher: Umění vládnout

Peter Schweizer: Reaganova válka

Gonzalo Vial: Pinochet

Evropské otazníky

Křesťanství a ateismus

Jak katolická...
BulletPrůzkum
Měla by Česká republika vystoupit z EU?
Hlasovat můžete kliknutím na odpověď

BulletPoliticky nekorektní trička
Objednejte si politicky nekorektní trička
BulletReklama
Smrt ve středu
BulletReklama
BulletDoporučujeme
Byli jsme i před unií, budeme i po ní. Boj za samostatnost našeho státu bude probíhat i po Lisabonu

Václav Klaus

Mladá pravice

D.O.S.T.

Desatero Mladé pravice

Pat Buchanan

Ron Paul

Hnutí pro život

Eretz.cz - zpravodajství z Izraele

Standing Together with Israel

Československo 2008 tour

Učitel financí

Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína

Autor: Michal Semín | Publikováno: 23.9.2006 | Rubrika: Reakce
Ilustrace

Je mi záhadou, proč se portál, věnovaný tolik potřebné kritice Evropské unie, rozhodl publikovat článek, obviňující mne z trestného činu. Jsem prý antisemita, tvrdí Karel Orlík (Antisemitismus se dere na povrch .). Důvodem jeho tvrzení je moje kritika izraelské invaze do Libanonu. Orlík by měl vysvětlit, co vlastně pojmem antisemitismus rozumí. Já mu rozumím tak, že antisemitou je ten, kdo nenávidí etnicky vymezenou skupinu obyvatelstva semitského původu, tj. Židy nebo Araby. Tvrdím, že takto chápaný antisemitismus, stejně jako každá rasově podbarvená ideologie, je třeba kategoricky odmítnout.

Možná ale Orlík považuje za antisemitu každého, kdo zaujímá kritický postoj k některým aspektům politiky státu Izrael, sionismu, či judaismu. Vůči islámu a Arabům se na EUPortálu či spřízněné Eurábii podobná přecitlivělost nepěstuje. Jsou tedy zmíněné portály antiarabské či antiislámské? Přinejmenším k antiislamismu se mnozí jejich spolupracovníci, včetně mne samého, hrdě hlásí. Proč tedy taková hypertrofie politické korektnosti v případě postoje k židovskému státu?

Aby bylo jasné, kritizoval jsem a kritizovat budu politiku Izraele a postoje jeho náboženských a politických autorit tehdy, shledám-li je v rozporu s přirozeným mravním řádem a křesťanským pohledem na člověka a společnost. Podobně tak činím a činit budu na adresu islámu a představitelů států islámského ražení. Počítám s tím, že se mne některé horké hlavy budou snažit umlčet laciným obviněním z antisemitismu. Mám jim snad vyjít vstříc a rezignovat na kritické myšlení?

Dopisuji si s řadou židovských autorů, kteří jsou v otázce politiky židovského státu kritičtější, než jsem já. Někteří z nich píší do deníku Haaretz články, které by pan Orlík nejspíš také shledal jako antisemitské.

Nemíním polemizovat s K. Orlíkem na téma "Libanon" nebo stanoviska Benedikta XVI., můžeme si to nechat na jindy. Dnes jsem chtěl předně poukázat na neoprávněnost ztotožnění antisemitismu s kritikou postojů a jednání reprezentativních složek židovské společnosti. Dokud si toto neujasníme, zůstane na straně bezvýhradných zastánců Izraele manko objektivity a věcnosti, podobně jako je tomu na straně skutečných antisemitů, obviňujících židovský národ ze všech pohrom, kterým kdy lidstvo čelilo.

Pozn. redakce: Další reakce a repliky týkající se této konkrétní diskuse již nebudeme uveřejňovat, protože tento portál k tomu není určený. Pokud si osoby sporu přejí spolu diskutovat, redakce je může navzájem kontaktovat.

reklama
3140 čtenářů | 15 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Další články od tohoto autora:
Komentáře


Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(Daniel Makay, 23.9.2006 10:34:29)
Odpovědět

- "Požadují-li Izrael a USA splnění rezoluce o odzbrojení Hizballáhu, činí tak neoprávněně přinejmenším do té doby, do které odmítají uznat závaznost těch rezolucí OSN, jež Izrael vybízejí k vyklizení okupovaného území."

- "Vedení války ze strany Izraele je tedy nejen nemorální, ale z hlediska strategie i kontraproduktivní."

Tyto názory jste nepochybně publikoval.
Bohužel používáte stejnou rétoriku jako všichni nepřátelé Izraele. Už zde několikrát bylo naprosto oprávněně publikováno, že prakticky žádná „okupovaná území“ neexistují. Lživý je již jen způsob jakým se Evropanům podsouvá pohled na tento konflikt. Tyto fráze sami o sobě obsahují sprostou lež. Jak může být okupovaným územím prostor, kde nikdy neexistoval svrchovaný palestinský stát ? Chcete po Židech to samé co palestinští teroristé a používáte stejnou rétoriku. Potom se ale nedivte, že jste takto napadán.
Již v předchozím článku jsem Vám sdělil jednu věc a to je ta, že své postoje prezentujete z katolického( mnohdy nebiblického) hlediska.
Bohužel, katolické vždy neznamená křesťanské, to musíte sám uznat a historie nás tomu učí zcela jasně.
Mám bohužel takový pocit, že Vaše postoje jsou spíše pacifistické než křesťanské.
Myslím, že Izrael se v situaci jaké je chová až příliš tolerantně. Nevím, jak by jste se choval Vy, kdyby jste měl sousedy v paneláku a kolem všichni by byli rozhodnuti Vás v jakoukoliv chvíli zavraždit. Vy by jste přitom musel chodit do práce, starat se o rodinu a plnit všechny společenské povinnosti, aby jste neumřel hlady. Stěžoval by jste si na Policii a žádal sjednání práva a všichni by na Vás dlabali. Nejspíše by jste se odstěhoval. To Izrael nikdy neudělá a tak se musí uchylovat k sebeobraně i za cenu porušování stupidních rezolucí OSN.
Já se vždy snažím vžít do role těch, kteří jsou na obou stranách konfliktu. A na všech protivnících Izraele vidím jen jeden motiv-zničit, zničit, zničit. Nechápu, že jako křesťan se můžete stavět na stranu teroristy.
Ano i Izrael dělá chyby, ale kdo by je nedělal mít sousedy vrahy( nepovažuji za chybu neřídit se některými rezolucemi OSN) .
Váš katolický náhled na věc nepovažuji za náhled křesťanský, ale za naprosto neobjektivní a nekřesťanský. Ač v mnoha věcech s Vámi souhlasím v této věci považuji vaše názory za naprosto stupidní.
Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(ricci, 23.9.2006 12:18:53)
Odpovědět
Pane Semíne kdyby jste trošku studoval historii vzniku státu Izraela vše kolem toho kolikrát byli židé napadeni arabay nemohl by jste takto plácat. A kárat izrael . Nežijete tam a nevíte v jakém neustálém napětí židé žijí. To se to kritizuje v teplém křesílku z obyváku. Kdyby vaše dcera musela sloužit dva roky v izraelské armádě a vy nevědel zda se vám vrátí zda ji nějaký islámský fanatik nezastřelí měl by jste zcela jiné názory. Takhle jsou to jenom pacifistické řečičky. To vám říkám jako křesťan.
Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(Daniel Makay, 23.9.2006 16:44:09)
Odpovědět
Ricci, někdy nerozumím tomu, že někteří křesťané jsou tak rozpolcení. Přitom jestli jsi četl webovky Semínova I.s.J. tak je tam spousta dobrých názorů.
Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(ricci, 23.9.2006 16:48:46)
Odpovědět
Danieli ani já. Například Luther reformátor udělal hodně dobrého, ale nenáviděl židy.
Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(Michal Semín, 23.9.2006 21:58:46)
Odpovědět
Milí diskutující, jen krátce k vašim námitkám a poznámkám: považuji za oprávněné, aby se stát Izrael bránil proti útokům jeho nepřátel, kritizoval jsem způsob a zvolené prostředky, nikoli sebeobranu jako takovou.
Izrael vznikl na základě rozhodnutí VS OSN, navzdory nesouhlasu arabských zemí. Legalita Izraele se tedy od OSN přímo odvíjí. Z toho sice neplyne, že je Izrael vázán plnit případná nespravedlivá rozhodnutí OSN, ale nemůže je ani ignorovat. Proč hovořím o "okupovaných územích"? Hranice mezi palestinským státem a Izraelem na základě původního rozdělení Svaté země OSN nejsou totožné s těmi současnými, neboť stát Izrael "okupuje" území, které mělo patřit palestinskému státu. Termín "okupace" se navíc běžně používá v izraelském tisku, nebuďte tedy "papežštější než papež".
Soucítím s nevinnými židovskými oběťmi stejně jako s nevinnými obětmi války na straně Palestinců. Mám v řadách palestinských křesťanů přátele a vím, jakému ohrožení čelí. A to nejen ze strany militantních muslimů, ale i ze strany státu Izrael. Jsem-li kritizován za údajnou lhostejnost k situaci Židů, pak své kritiky vyzývám, aby si nejprve vyjmuli břevno ze svého vlastního oka. Přemýšleli jste někdy o tom, jak prožívalo více jak 700.000 Palestinců svůj nedobrovolný odchod z území, na kterém po generace žili?

Michal Semín
Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(GLOWi, 24.9.2006 10:01:04)
Odpovědět
Mili pane Semine, predpokladam, ze vite, kdo k exodu Palestince vyzval. Take doufam, ze vite kde se palestinske uprchlicke tabory nachazeji. Take ze tusite, ze kdyby Palestinci projevili alespon trochu vule se dohodnout (tim nemyslim politiku dvoji tvare praktikovanou "mirotvurcem" Arafatem), tak by uz meli davno vlastni stat a mohli se vratit domu
Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(GLOWi, 24.9.2006 10:03:30)
Odpovědět
No ja nevim, ale jak nazvat cloveka, ktery porada prednasky jako byla ta , od E. Michaela Jonese, ktery tvrdi (cituji): "Když židé Krista odmítli, stali se politickými revolucionáři. Revoluční žid se zrodil ve chvíli, kdy Annáš a Kaifáš stáli u paty kříže a řekli Kristu, že pokud-li se stoupí z kříže, přijmou jej jako mesiáše. Revoluční aktivity židů byly již v plném proudu v Kristově době a poprvé vyvrcholily rebelií proti Římu, která měla za následek zničení chrámu v AD 70. K další rebelii povstali židé pod vedením Šimona Bar Kochby v AD 135. Tato fakta jsem ve své přednášce uvedl, ale nikdo se to ze zprávy FPA nedozví, neboť účelem zprávy FPA není otevřeně informovat, nýbrž pomluvit lidi, které vnímáte jako politické nepřátele. Kniha, kterou momentálně píšu, se zabývá rovněž i židovskou účastí v revolučních aktivitách během staletí následujících po Janově evangeliu. Věnuji se také souvislostí mezi revolucí a požidovštěním, tedy křesťanským heretickým odmítáním kříže ve prospěch meče. Sám pražský Jan Hus, stejně jako zběhlý mnich Jan Želivský, byli požidovšťovači. Dovolávali se Starého zákona, aby ospravedlnili tasení revolučního meče. George Bush a neokonzervativci jsou součástí této tradice, kterou zdědili po Oliveru Cromwellovi a anglických puritánech."

Zde jsou jasne videt koreny nevrazivosti pana Semina vuci judaismu.
Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(Jakub Tříska, 25.9.2006 7:49:04)
Odpovědět
"Zde jsou jasne videt koreny nevrazivosti pana Semina vuci judaismu."
vidíte, uděřil jste hřebík na hlavičku! Michal Semín je antijudaista, nikoliv antisemita, to totiž není jedno a totéž i když mnozí diskutéři to občas nevědomky ztotožňují. Pan Semín se vymezuje proti židovskému náboženství a židovské kultuře, nikoliv proti Židům jako etniku či rase!
a co je špatného na vymezování se proti kultuře? eurabia.cz také útočí na islám jako kulturu, která je neslučitelná s naší kulturou evropskou. Rozhodně neútočí na muslimy kvůli jejich etnické příslušnosti či rase.
a i když k naší kultuře vycházející mimo jiné i z křesťanských tradic má judaismus blíže než islámská kultura, je myslím dobré poukázat i na odlišnosti židovské a evropské křesťanské kultury!
Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(Karel Padala, 7.3.2009 0:18:30)
Odpovědět
Ano, s panem Jonesem souhlasím do posledního písmenka a ne, není to antisemitismus. Je to přesně popsaná skutečnost.
Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(Maro Skřipský, 24.9.2006 18:37:33)
Odpovědět
Pane Semíne, rád bych se Vás zeptal, jak hodnotíte tu skutečnost, že Palestinci roku 2001 odmítli plán Ehuda Baraka, který jim nabízel 96 % požadovaného území. Není to jasný důkaz toho, že Palestincům ve skutečnosti nejde o vytvoření státu, ale o likvidaci Izraele ?
Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(Michal Semín, 28.9.2006 9:25:36)
Odpovědět
Milý pane Skřipský,
mám pochopení pro výhradu ze strany Palestinců, že navržené řešení dělilo budoucí Palestinský stát do jakýchci bantustanů, navzájem od sebe oddělených infrastrukturou židovského státu. Palestinský stát by zůstal na Izraeli závislý na zdrojích vody, v podstatě téměř všechny by se ocitly na území Izraele.
Nedokáži posoudit, zda by bývalo rozumné na toto uspořádání přistoupit, možná by se v praxi toho příliš nezměnilo.

MS
Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(Daniel Makay, 28.9.2006 10:34:47)
Odpovědět
Ano, takže do nekonečna, budeme hledat mouchy na Izraelské politice.
Jistě by Izraelci nechali ty"Filištynské" umřít žízní, že.
Ale zato Palestincům budeme omlovat vraždění v rámci jejich zrůdného protibožského náboženství.
Srovnáváte nesrovnatelné, argunemtujete jako teroristi a jako ti co na vše mají jen výmluvu. Jako ti co se nedokáží pravdě podívat do očí.
Kdyby Palestinci měli vůli se domluvit, tak se s demokratickým Izraelem dávno domluvili. Taková je pravda. A také je pravdou, že s fanatickými teroristy se domluvit prostě nedá, jedině silou.
Bůh žehnej Izreli. Díky tobě Svatý Bože, že již nikdy nedovolíš zničení Izraele a že v posledních dnech vyjdou tví proroci, aby obrátili svět k tobě, Svatý Hospodine.
Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(Karel Padala, 7.3.2009 0:11:04)
Odpovědět
Já bych si jako věřící katolík přál, aby Bůh smetl prokletý stát Izrael z povrchu země. Izraelci si nezaslouží žádné sympatie není mezi nimi a Palestinci žádný rozdíl.

Pan Semín má naprostou pravdu, židovskému státu se nedá věřit a ani jedna strana netouží po míru.
Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(Michal, 28.9.2006 13:53:17)
Odpovědět
Pan Semín je typický apologet islámské nenávisti. Neví, že po roce 48, kromě 700 000 Palestinců muselo opustit své domovy také cca 900 000 Židů, žijících v islámských zemích. Neví, že v Betlémě žilo ještě před 40 lety 70% křesťanů. Dnes je to sotva 20%, ale to se ovšem nejednalo o katolíky. Neví, že v Etiopii a Eritreii tvořili ještě před 15 lety většinu tamního obyvatelstva příslušníci koptské (nekatolické) církve. Hádejte, kdo dnes vládne v těchto zemích. Kdopak vyhlazoval křesťanskou Biafru?
Takže si nejsem jist, zda největšími nepřáteli pána Ježíše jsou právě Židé.
Mimochodem na přednášce antisemity Michaela Jonese, organizované panem Semínem, dělalo stafáž několik příslušníků neonacistického Národního odporu.
Re: Nejsem antisemita. Reakce Michala Semína
(petr, 6.3.2009 23:39:57)
Odpovědět
kouknete na
www.israel.cz

na Historie, souvislosti